![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.683
|
![]() Citaat:
http://www.politieregioturnhout.be/i...l/cervuss.html In de aangehaalde link zie je duidelijk dat trajectcontroles owrden toegepast op trajecten waar helemaal nauwelijks ongevallen gebeuren. laten we zeggen dat een trajectcontrole zich zou kunnen opdringen op plaatsen waar meer den 20 ongevallen pe rjaar gebeuren Op die +20 ongeallen plaatsen zien we dat er 3 helemaal geen daling in ongevallen gebeurt en één specifieke plaats waar dan wel een reuzedaling is. Dus blijkbaar is daar één specifieke weggedeelte waar snelheid een cruciale faktor is om ongevallen te doen dalen en is al de rest niet relevant. En de conclusie is dus voor mij dat je inderdaad op sommige plaatsen snelheid het aantal ongevallen kan doen dalen, maar dat de bevoegde diensten volledig in het duister tasten qua criteria om trajacetcontroles implementeren.
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 9 maart 2015 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.950
|
![]() Citaat:
Wie weet was er wel geen enkele op basis van gemiddelde (fel) onaangepaste snelheid, want enkel dat kan men als eventuele ongevals(hoofd)oorzaak betrachten, indien deskundig bewezen, waarbij nog maar eens gezegd moet worden dat een trajectcontrole nul garantie heeft dat de gemiddelde gereden snelheid op dat gecontroleerde stuk ook afgedwongen wordt. NUL. En alle onaangepaste gereden snelheden onder de limiet+marge kan men sowieso nooit controleren. En moest er x-aantal sneller als de limiet rijden (elke 2-3 minuten op de trajectcontrole op de E40) en het komt tot een ongeval wilt het nog altijd niet zeggen dat het ongevaloorzaak is, dan zijn er nog altijd vele andere ongevaloorzaken mogelijk. Een bestuurder die altijd voorrang moet verlenen bijvoorbeeld ongeacht de snelheid van het voertuig dat voorrang heeft, ook al is dat boven de (meestal lage) limiet. Even verduidelijken: bestuurders of weggebruikers die bij de 90 kmh-limiet-in-het-verleden steeds voorrang gaven aan andere weggebruikers zullen dat nu toch ook nog kunnen indien de voorrangsgerechtigde weggebruiker ook nog 90 kmh rijdt maar wel tijdens een nieuw opgelegde 70kmh-kassa-limiet. Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 9 maart 2015 om 13:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.683
|
![]() Micele
ge hebt nog godverdomme gelijk http://www.wegenenverkeer.be/persber...-afgerond.html ze hebben daar gewoon werken uitgevoerd en die weg verbeterd... eenrichtingsverkeer. De cruciale faktor is scheiding van richtingen...
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 9 maart 2015 om 13:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.950
|
![]() Citaat:
Lees dit stukje maar eens: er blijken nu wat meer overtreders bij een trajectcontrole als het jaar ervoor en toch dalen de ongevallen tov het jaar ervoor ? ![]() ![]() Of wie kan dit stukje juist interpreteren ? Citaat:
![]() Rare definitie van "het bewijs" en dat na slechts ca. 2 jaren trajectcontrole. ![]() Voor de rest worden de insinuaties van "geen zware ongevallen" die het onderzoeksresultaten van TMLeuven totaal tegenspreken nog maar eens herhaald ! ![]() http://www.tmleuven.be/project/traje...2015-01-26.pdf page 29. The following Table present the processed accident information in more detail. It expresses the number of accidents, the number of vehicles and the number of people involved (unharmed, light wounded, and heavy wounded), as well as the types of vehicles involved (grouped into passenger cars, vans, and trucks). Type Before After Accidents 26 22 -4 -15% People 82 63 -19 -23% In passenger cars 68 39 -29 -43% In vans 12 14 2 17% In trucks 2 10 8 - Unharmed 41 25 -16 -39% Light wounded 39 34 -5 -13% Heavy wounded 2 4 2 - EEN VERDUBBELING van het aantal ZWAARGEWONDEN van 2 naar 4 na het plaatsen van de trajectcontrole of 2013 tov 2012 !! (merk ook het aantal gestegen ongevallen bij Vans en Trucks !) Of willen ze nu zeggen dat in 2014, ipv die 4 zwaargewonden van 2013 (want enkel dat zijn zware ongevallen) er nu geen meer zijn ? En dat bij 1/5 meer hardrijders in die ene richting ? Schieten ze nu in hun eigen been ? ![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 9 maart 2015 om 13:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Vreemdeling
Geregistreerd: 7 maart 2015
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is die 200 km per uur overdreven. Ik wenste alleen het punt te maken, dat men alleen controleert op snelheid en dat als de grote boos doener bestempelt. Snelheid is de melkkoe. Mvg Bakboord |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() Citaat:
120 lijkt mij redelijk, daar blijven de meeste mensen onder. Pech voor wie denkt dat het te traag is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.950
|
![]() Weyts denkt mss dat de gemiddelde Vlaming debiel-seniel is...
Immers hoe méér overtredingen hoe minder zware ongevallen, hilarisch. En dat bij een quasi permanent werkende trajectcontrole. Of hét bewijs van hét nut volgens iemand van de politie. ![]() Géén trajectcontrole 2012: 2 zwaargewonden, 0 doden (cijfers TM Leuven page 29) snelheidsovertredingen ??? Trajectcontrole 2013: 4 zwaargewonden, 0 doden (cijfers TM Leuven page 29) snelheidsovertredingen trajectcontrole: 175.863 * beide richtingen Trajectcontrole 2014: 0 zwaargewonden, 0 doden (cijfers Politie en bron) snelheidsovertredingen trajectcontrole: 192.556 * beide richtingen, of bijna 10 % méér dan 2013. Citaat:
Er passeren daar wslk geschatte #50 miljoen voertuigen per jaar, natuurlijk ook veel die niet in staat zin 90 kmh te halen... en men zeurt al 3 jaar over 0 �* 4 zwaargewonden op dat stukje van 8 (x2) km snelweg. # de Kennedytunnel heeft bvb een verkeersintensiteit van 140.000 voertuigen per dag. Btw wat een zwaargewonde in het verkeer staistisch betekent: er werden verleden jaar minstens 4000 zwaargewonde fietsers en wslk ook nog een hele hoop dode fietsers (30 �* 40 ?) (enkelvoudig fietsongeval) niet geregistreerd... Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 9 maart 2015 om 18:34. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.950
|
![]() Vervolg, verkeersdoden ter plaatse volgens quartaal enkel op Vlaamse snelwegen (enkel daar staan trajectcontroles), bron download.xls Vlaams Gewest eerste 9 maanden 2014:
Citaat:
![]() http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...locaties.dhtml
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 9 maart 2015 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Het overgrote deel van de fietsgewonden, meer dan 80%, valt in fietsongevallen waar geen auto bij betrokken is. Vandaar het grote verschil tussen wat de politie noteert: ongevallen waar een auto bij betrokken is (want dan draait de verzekering van de auto op voor de kosten), en wat de ziekenhuizen noteren want die krijgen alle gewonden binnen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Die meet enkel de gemiddelde snelheid over een traject, niet de pieksnelheid. Je kan met gerust gemoed 200 gaan in een trajectcontrole. Dat is van geen belang zolang je gemiddelde snelheid maar niet te hoog is. Desnoods stop je even op de pechstrook. Helpt dat om de onzin ervan in te zien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 21.440
|
![]() Citaat:
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.950
|
![]() Het "verkeersbeleid" met het recordaantal flitsers en nu nog trajectcontroles op Vlaamse snelwegen (absoluut wereldrecord moet dat zijn) is hét van hét WANbeleid, (vooral) de evolutiecijfers van de Vlaamse snelwegen liegen niet in vergelijk met andere Europese landen...
![]() Citaat:
# verkeersdoden algemeen: 479 in 2013 https://www.it.nrw.de/statistik/n/da...521unfall.html # wegennet en voertuigenpark: https://www.it.nrw.de/statistik/n/da...n/r521kfz.html 2216 km Autobahn, ~ 11 miljoen voertuigen, 532 personenwagens/1000 inwoners # verkeersdoden volledig rapport, met specifiek autobahnen op page 26, ook korte evolutie 2009-2013: https://www.mik.nrw.de/fileadmin/use...tistik2013.pdf Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 16 maart 2015 om 11:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.950
|
![]() Citaat:
*138 in 2003 naar 57 in 2013 (bron gegeven) Citaat:
![]() * bron Citaat:
![]() BE <> D : flitsers per miljoen inwoners, flitsers en trajectcontroles op snelwegen... Vlaanderen navenant nog veel meer...
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 16 maart 2015 om 11:57. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.950
|
![]() nog een (betere) bron:
Citaat:
En dan maar proberen aan te tonen -NOT- dat met hoe meer flitspalen en trajectcontroles en (absurde variabele) limieten langs Vlaamse snelwegen er iets zou veranderen aan die slechtere evolutie tov bvb Wallonië waar die flitsdingen amper/weinig bestaan... (en sowieso al gemiddeld sneller gereden kan worden). Of nog maar eens: als een snelweg het vlot gelijkmatig (snel) rijden niet meer toelaat om welke reden dan ook (vooral drukte, plotse harmonicafiles, bij wegenwerken) dan pas wordt ze gevaarlijkerr én wordt er meer verlangt van de bestuurders (vooral alertheid, afstand houden, voorrangsregels opvolgen) en niet minder... prullen, prutsen, smartphone,..., niet opletten want-we-rijden-trager-gehersenpoelde-onzin...
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 16 maart 2015 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.683
|
![]() ja man de kracht van de verandering zit erin volgens mij dat je naast kabinetten de administratietoppen volledig afdankt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.683
|
![]() de embarrassing truth...
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150317_01583697 Meer verkeersdoden in Vlaanderen, minder in België er zijn na 5 jaar die blonde toete van CD&V met haar shoon totje, uiteindelijk meer doden op de vlaamse Wegen. Wat die blonde vampe gedaan heeft is dus slecht beleid... En nu hebben ze daar een kracht van de verandering op gezet, en komt die kerel al af met dezelfde mantra's snelheidscontroles ? Allo de trajectcontroles deden de ongevallen dalen en toch doen we het slechter ? en nu rijbewijs met punten ?? Het strafmodel tot in het extreem... leve de ministers met visie embedded door een ploeg ambtenaren die dromen van een dictatoriaal strafmodel. Zolang zij maar niet werken, en geresponsabiliseerd worden voor hun gebrek aan investeringen in nieuwe of betere wegen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.950
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Denemarken was VEEL verkeersONveiligers als Belgie in 1965, nu is het omgekeerd. Verkeersdoden per miljoen inwoners Lidstaat | Jaar 1965 2013 Evolutie % 1. Verenigd Koninkrijk 146 .. 29 - 80% 2. België 147 .. 65 - 56% 3. Zweden 170 .. 28 - 83% 4. Italië 186 .. 58 - 69% 5. Nederland 202 .. 34 - 83% 6. Denemarken 212 .. 32 - 85 % 7. Duitsland 234 .. 41 - 83 % 8. Frankrijk 249 .. 50 - 80 % 9. Oostenrijk 252 .. 54 - 79 % Het ligt zeker aan de fantastische lintbebouwing in 1965 dat Belgie zo relatief top-verkeersveilig was, nu dat die linten f-palen geworden zijn.... ![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 maart 2015 om 22:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
|
![]() Inderdaad heel eigenaardig. Indien de hoeveelheid controles (ik dacht dat die trajectcontrole niet 24/24 7/7 aan staat) gelijk is, dan betekent dit dat de veiligheid verhoogt ondanks het feit dat mensen daar sneller gaan rijden. En dus dat snelheid niet de grote boeman is die men ervan probeert te maken.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.683
|
![]() ik vind het ook fantastisch hoe we erin slagen om de 'lowestbudget' oplossing altijd te bedenken voor alle wegen.
Ik denk moest je een statistiek maken over aantal miljoen voertuigen die passeren over een wegdek versus de geplande voertuigen dat we steevast alle statistieken met een faktor 3 kloppen... voorbeeld: wij slagen erin om door te tunnel van Antwerpen gepland voor 20.000 voertuigen per dag, met 60.000 per dag. Ik denk als je het aantal voertuigen die over een strook asfalt passeren telt vooraleer we die asfalt vernieuwen, dat we ook steevast in de top 3 belanden met al onze wegen. Onze wegen worden 'efficient' is het wel op die manier maar meestal tot op de draad versleten... Eerst wordt er een tienjarige cyclus van patchwork gestart, en dan ineens krijgt een minister het idee om daar eens iets grondigs te vernieuwen. Maar de hercapitonering komt meestal na een jarenlange 'patchwork' hobbelparcours ten koste van onze banden en tot jolijt van de leveranciers van banden en veringen. Ik denk dus moest je het aantal voertuigen die een wegdek slijten , en het aantal ton tellen die gebruik gemaakt heeft van onze wegen vooraleer ze een 'makeover' krijgen, dat we ook zeker in de top1 moeten zitten. |
![]() |
![]() |