![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.683
|
![]() dat zit zelfs op uw GSM als je die APP download ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.683
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.683
|
![]() Citaat:
Dus ja inderdaad controles zorgen voor meer ongevallen... the embarrassing hidden truth. Hoe minder onze ambtenaren werken hoe beter blijkbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
|
![]() Zeker en vast. Als ik ergens snel moet zijn en zeker niet geflitst wil worden gaat mijn cruise op 130. Als ik ergens écht op tijd moet zijn en ik wil zeker niet geflitst worden gaat hij op 135. Maar de laatste is minder zeker omdat er een paar tussen zitten die vroeger afgaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.683
|
![]() Citaat:
een mens wil gewoon tegen een bepaalde tijd op een bepaalde plaats zijn dat is het mobiliteitsvraag. En ze willen zo weinig mogelijk in de auto zitten En nee als ze weten dat ze door een systeem nooit meer in de file zouden staan zou iedereen dat systeem omarmen jawel. Jij gaat uit van de gedachte dat mensen gewoon willen snel en hard autorijden. Nee je rijdt dus auto omdat je van A naar B moet, je rijdt hard omdat je door de vertragingen uw tijd wilt inhalen. Je wilt zo weinig mogelijk lang in de auto zitten. Je wilt zo weinig mogelijk kosten aan die auto. Je moet meer uitgaan van het egoistisch eigenbelang van de mens die wel wil op het gemeenschappelijk infrastructuur zitten, maar niet wil ondervinden dat hij moet wachten voor een ander. Is de mens daarom een egoist ? Nee het is een efficientiedrang |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.949
|
![]() En om vlot van A naar B te komen is ietsje meer snelheid op zich dikwijls irrelevant, mensen nemen ook zo risico als ze te voet gaan en zelfs in feite helemaal niet gehaast zijn (anders nemen ze eerder minstens de fiets of een motorvoertuig), en als ze echt op slag dood willen zijn## nemen ze een.... spooroverweg ofzo, al dan niet �* russische roulette of gewoon verstrooid of onoplettend:
Citaat:
http://wegcode.be/wetteksten/secties...code/178-art20 Aja het artikel hierboven is wat anders als de ## zelfdodingen die aan het spoor gebeuren, want dat aantal ligt zowat rond de 100 of per spoorkm het meeste van Europa. Überhaupt zelfdodingen ook (tesamen met Finland). Citaat:
Dodelijke verkeersongevallen die door spoorvoertuigen (tram-trein) gebeuren worden in BE niet als spoorongevallen tram-trein geregistreerd maar wel onder respectievelijke weggebruiker/motorvoertuig.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 9 februari 2015 om 17:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() Citaat:
Maar zeker niet voor alle, anders zou iedereen aan de hoogst toegelaten snelheid rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
|
![]() Citaat:
Met statistieken kun je alles aantonene wat je wil daar deze manipuleerbaar zijn als de pest en zoiezo open voor interpretatie en verre van eensluidend. En nogmaals; het is niet de overdreven snelheid op zich; het is het ongepaste rijgedrag in het algmeen. De illusie van de chauffeur om altijd alles onder controle te hebben. Maar niets is minder waar; slecht onderhouden auto's (remmen bv) en nog slechtere staat van de banden gecombineerd met een ongezond gevoel van veiligheid die moderne techniek geeft alsook het eerder vermelde overschatting van eigen rijkunsten. Deze laatste mogen dan nog aanwezig zijn; je bent niet alleen op de baan en niet iedereen heeft altijd alles gezien.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Op 24/01/2015 in GVA: http://www.gva.be/cnt/dmf20150124_01...len-op-bruggen
Citaat:
De 2 trajecten waar het over gaat zijn het traject N19 en het traject N140. Dat is in beide gevallen over een oprit- afritcomplex op een brug over de E34. Wat me hier voor de zoveelste keer stoort is dat onze overheid, in dit geval de politie, elke daling als vanzelfsprekend toeschrijft aan de genomen maatregel, in dit geval een trajectcontrole, maar een stijging niet. Bij een stijging "breekt men zich het hoofd en tast men in het duister". Als je naar de data kijkt, hoe summier die ook zijn, dan zijn er eigenlijk maar 2 trajecten waarvan je misschien zou kunnen stellen dat de resultaten niet gewoon aan het toeval toe te schrijven zijn. En dat zijn het traject op de N19, met een ongewoon hoog aantal ongevallen, en het traject N119 met een ongewoon laag aantal ongevallen. Hoedanook: om te kunnen beoordelen of een maatregel gunstige effecten heeft is het noodzakelijk voldoende statistische basis op te bouwen. Drie jaar voor en drie jaar na + data over andere punten zonder ingreep zijn een minimum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.949
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.steunpuntverkeersveilighe...RA-2006-90.pdf page 11 (één politiezone), of een herhaling van mijn post #5: Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 1 maart 2015 om 19:20. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Als wij dat uit de beschikbare gegevens kunnen afleiden, dan kan onze overheid dat ook, en nog veel beter dan wij. Toch is onze minister Weyts een groot voorstander. De rede lijkt hier niet aan de orde, maar wat dan wel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.683
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.544
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.949
|
![]() Als men te voet gaat heeft men wslk het meeste zekerheid, men mag wel geen blaren of krampen krijgen of geen ongeluk.
![]() Met de fiets kan men bijkomend een platte band krijgen. (zonder ongelukken) Met een gemotoriseerde tweewieler -en zonder motorpanne- heeft men relatief veel zekerheid op tijd te komen (idem, en zonder ongelukken). Bij een auto kan men natuurlijk in een niet-strukturele file (door ongeval) terechtkomen. Op een snelweg-autoweg mag men niet keren of een andere route inslaan... (idems...)
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 7 maart 2015 om 13:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() Als de regering (lees N-VA) het autorijden verbiedt zullen er nog veel minder ongevallen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Citaat:
De vorige minister van mobiliteit, Crevits, slaagde er na vele jaren in om een rapport te laten publiceren http://www.steunpuntverkeersveilighe...A-2012-001.pdf waarin gesteld wordt dat de flitspalen tot een daling van 30% leiden in het aantal zware verkeersongevallen. Zoals bekend konden eerdere studies geen significante effecten vaststellen, wat vragen oproept bij dit rapport. Ook al omdat er vandaag, ondanks de vermeende grote effectiviteit, geen nieuwe flitspalen meer geplaatst worden. Maar het rapport geeft vandaag wel het officiële standpunt van de Vlaamse overheid weer. Wat moeten we nu denken van de politiek van onze Vlaamse regering? Aan de ene kant is er een rapport dat het nut van flitspalen aantoont. Aan de andere kant zijn de voordelen van trajectcontroles gebaseerd op cherry-picking (de gunstige resultaten worden als bewijs aangedragen, de niet-gunstige resultaten worden aan andere redenen toegeschreven) terwijl er met zekerheid geen wetenschappelijke gegevens beschikbaar zijn die aantonen dat trajectcontroles gunstig zouden zijn voor de verkeersveiligheid. Dat is niet meer ernstig. Dat is de mensen als debielen behandelen, een betrouwbare overheid onwaardig. Bij mij komt dat over als een regering die niet meer weet van welk hout pijlen maken en als een blindeman naar een ei slaat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Vreemdeling
Geregistreerd: 7 maart 2015
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25
|
![]() Traject controle moet er komen!
Meer flitsers Meer traject controles De blauwe bende heeft dezelfde melkkoe gevonden. Koning AUTO Men kan perfect veilig tegen 120 km/h naast elkaar rijden Maar ook tegen 200 km/h Als iedereen zich aan de regels houdt Maar dat is het probleem en daar controleert men niet. Als men door de Kennedey Tunnel op het middenvak rijdt tot aan de zee en braaf 110 km/h zal je NOOIT een boete krijgen. Wel als je 130 km rijdt want dan ben je de grote crimineel! Koning auto is voor de NVA ook de melkkoe, veilig verkeer ja watte |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() Citaat:
Maar niet iedereen is in staat om veilig aan 200 te rijden. Zelfs 120 rijdt niet iedereen maar de verschillen tussen het snel en traag verkeer zijn niet te groot. Hoe hoger de toegelaten snelheid hoe meer er gaat ingehaald worden met alle veiligheidsrisico's daaraan verbonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.544
|
![]() Dat zie ik nog niet gebeuren.....De NVA is de pro auto partij bij uitstek....hun bakermat ligt in die streken daar waar de auto het grote statussymbool is ...als daar zijn ..Schilde..Brasschaat....enz...
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 maart 2015 om 10:26. |
![]() |
![]() |