![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die kijk komt dan in de krant. Maar niemand is verplicht om dat te lezen. Wat onze voorzitter anderzijds in zijn vrije tijd doet, gaat mij niet aan. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zelfs in volgende bewoordingen: ik heb daarmee een sociale hold up gepleegd. U zou mij toch zot verklaren, mocht ik - gezien mijn privé omstandigheden - dat niet gedaan hebben ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In een democratie is dat de eerste minister of de president.Maar zeker geen partijvoorzitter en of burgemeester.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 maart 2015 om 18:40. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
"Wie bestuurt het land: vakbonden of regering"
Antwoord: tot voor kort bestuurden de vakbonden dit land. Bekijk nu maar even onze staatsschuld. Iedere baby die geboren wordt, krijgt een geschenkje van de vakbonden-staat: een schuld van rond de 40.000 euro. Toen wij geboren werden, kregen we een klets op de poep. Om onze longen in gang te zetten. Tegenwoordig is dat niet meer nodig. Ze vertellen die kleine hoeveel hij in het rood staat ... en 't is van datte. (vrij naar Van Peel, de humoristische broer van onze volksvertegenwoordigster) .
|
|
|
|
|
#66 |
|
Banneling
|
Troost u... voor dat ge demonen met zijn vette premie inhaalt zijt ge al echt op gezegende leeftijd...
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het is allemaal te betalen, mocht er eindelijk een echte fiscale hervorming komen. En ipv moeite te steken in mensen met lange zware carrieres lastig te vallen, stamp die jongeren naar een job. Activering daar vind ik meer toepasselijk dan bij mensen die hun bijdrage aan de maatschappij al hebben gedaan. |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Met zijn allen verarmen. Ter meerdere ere en glorie van de grootbezitters en de hogere politieke kaste. |
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Welke macht hebben die dan behalve dat ze er zijn ?
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 maart 2015 om 18:45. |
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De kracht van verandering ? De nieuwe regering is de oude overgoten met een asociaal sausje. Neen neen hoor, ik zie vooral een opportuniteit: laat de NVA zich kapotregeren. De grote strateeg had het in de mot en is daarom ook buiten de regering gebleven. |
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Al een geluk dat de MR zich toch al iets verantwoordelijker opstelt. Maar die PS; dat nooit meer !!!!!! Onverantwoordelijke bloedzuigerspartij !!!! De NVA is ontstaan dankzij het succes van de PS. Actie => reactie. Nu dat de PS weg is moet de NVA is duidelijk maken wat ze nu echt willen doen met dit land. Het wordt eens dringend tijd .... Dat confederalisme lijkt me nog de beste oplossing.
|
|
|
|
#76 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De macht van een drukkingsgroep zou ik vergelijken met de macht van een oppositie in weze zijnde nihil.En als ze dan toch enige invloed zouden kunnen hebben op de feitelijke macht dan is dit te wijten aan de zwakte van de regering. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 maart 2015 om 18:55. |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Is dat dan ooit anders geweest ? Moet jij animal farm nog eens zien om je geheugen op te frissen ?
|
|
|
#78 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Marxisten (dus ook onze sossen) hebben het eigenlijk altijd al moeilijk gehad met de consequenties van vrije verkiezingen. Vandaar dat ze ten tijde van de Sovjet-Unie doorgaans geen woord kwaad wilden horen over de regimes van de zogezegde "volksdemocratieën".
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Banneling
|
|
|