Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2015, 18:32   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
de wever ga een geit (homans) neuken in plaats van u te moeien met de federale politiek, stuk crapuul van antwerpen.
De voorzitter van de partij waar ik lid van ben, moet minstens tweemaal per week zijn kijk geven op de prestaties van de regeringen waarvan wij deel uitmaken.
Die kijk komt dan in de krant. Maar niemand is verplicht om dat te lezen.

Wat onze voorzitter anderzijds in zijn vrije tijd doet, gaat mij niet aan.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2015, 18:34   #62
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De voorzitter van de partij waar ik lid van ben, moet minstens tweemaal per week zijn kijk geven op de prestaties van de regeringen waarvan wij deel uitmaken.
Die kijk komt dan in de krant. Maar niemand is verplicht om dat te lezen.

Wat onze voorzitter anderzijds in zijn vrije tijd doet, gaat mij niet aan.

.
Het is vooral omdat hij telkens de vinger op de wonde legt dat er zo gefrustreerd gereageerd wordt. De Wever is de machtigste man in dit land en links kan het nog altijd niet verkroppen. Ik lach in mijn vuistje als ik zo'n reacties lees.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2015, 18:34   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Jij bent nochtans zelf fors met vervroegd pensioen gegaan. Terwijl jij geen lastige of zware job had.
Ik geef dat toe.
Zelfs in volgende bewoordingen: ik heb daarmee een sociale hold up gepleegd.

U zou mij toch zot verklaren, mocht ik - gezien mijn privé omstandigheden - dat niet gedaan hebben ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 10 maart 2015, 18:38   #64
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het is vooral omdat hij telkens de vinger op de wonde legt dat er zo gefrustreerd gereageerd wordt. De Wever is de machtigste man in dit land en links kan het nog altijd niet verkroppen. Ik lach in mijn vuistje als ik zo'n reacties lees.
In een democratie is dat de eerste minister of de president.Maar zeker geen partijvoorzitter en of burgemeester.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 maart 2015 om 18:40.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2015, 18:39   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

"Wie bestuurt het land: vakbonden of regering"

Antwoord: tot voor kort bestuurden de vakbonden dit land. Bekijk nu maar even onze staatsschuld.
Iedere baby die geboren wordt, krijgt een geschenkje van de vakbonden-staat: een schuld van rond de 40.000 euro.
Toen wij geboren werden, kregen we een klets op de poep. Om onze longen in gang te zetten.
Tegenwoordig is dat niet meer nodig. Ze vertellen die kleine hoeveel hij in het rood staat ... en 't is van datte.
(vrij naar Van Peel, de humoristische broer van onze volksvertegenwoordigster)

.

Oud 10 maart 2015, 18:40   #66
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geef dat toe.

U zou mij toch zot verklaren, mocht ik - gezien mijn privé omstandigheden - dat niet gedaan hebben ?

.
Troost u... voor dat ge demonen met zijn vette premie inhaalt zijt ge al echt op gezegende leeftijd...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2015, 18:40   #67
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geef dat toe.

.
Gun een ander ook wat u uzelf toe wenst.

Het is allemaal te betalen, mocht er eindelijk een echte fiscale hervorming komen. En ipv moeite te steken in mensen met lange zware carrieres lastig te vallen, stamp die jongeren naar een job. Activering daar vind ik meer toepasselijk dan bij mensen die hun bijdrage aan de maatschappij al hebben gedaan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2015, 18:41   #68
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In een democratie is dat de eerste minister of de president.Maar zeker geen partijvoorzitter en of burgemeester.
In een democratie hebben vakbonden ook niet zoveel macht als in België. Of zie je dat met plezier door de vingers?
Oud 10 maart 2015, 18:41   #69
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Troost u... voor dat ge demonen met zijn vette premie inhaalt zijt ge al echt op gezegende leeftijd...
Als we de liberalen en hun bankenvriendjes laten gaan zal ik op niks meer kunnen rekenen later.

Met zijn allen verarmen. Ter meerdere ere en glorie van de grootbezitters en de hogere politieke kaste.
Oud 10 maart 2015, 18:43   #70
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Wie bestuurt het land: vakbonden of regering"

Antwoord: tot voor kort bestuurden de vakbonden dit land. Bekijk nu maar even onze staatsschuld.
Iedere baby die geboren wordt, krijgt een geschenkje van de vakbonden-staat: een schuld van rond de 40.000 euro.
Toen wij geboren werden, kregen we een klets op de poep. Om onze longen in gang te zetten.
Tegenwoordig is dat niet meer nodig. Ze vertellen die kleine hoeveel hij in het rood staat ... en 't is van datte.
(vrij naar Van Peel, de humoristische broer van onze volksvertegenwoordigster)

.
Allee gij is de jeugd daar zo mee bezig ? ...Vertel die mop eens in de jeugdclub
Oud 10 maart 2015, 18:44   #71
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een democratie hebben vakbonden ook niet zoveel macht als in België. Of zie je dat met plezier door de vingers?
Welke macht hebben die dan behalve dat ze er zijn ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 maart 2015 om 18:45.
Oud 10 maart 2015, 18:45   #72
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
De linkse frustraties druipen weer van het scherm.
De val wordt nochtans mooi opengespannen. De NVA gaat niks kunnen realiseren van haar plan: ze wordt een systeempartij die over 4.5 jaar eigenlijk geen enkel argument meer heeft. De Walen ? Die horen we de laatste tijd niet meer, de MR is een betrouwbare partner. Het zijn de Vlamingen die onder elkaar vechten. RIP communautaire agenda NVA. Hoezo je kan het land niet regeren met de franstaligen ? Het heeft toch 5 jaar perfect gewerkt.

De kracht van verandering ? De nieuwe regering is de oude overgoten met een asociaal sausje.

Neen neen hoor, ik zie vooral een opportuniteit: laat de NVA zich kapotregeren. De grote strateeg had het in de mot en is daarom ook buiten de regering gebleven.
Oud 10 maart 2015, 18:46   #73
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke macht hebben die dan behalve dat ze er zijn ?
Iemand die die vraag stelt kan niet meer serieus worden genomen.
Oud 10 maart 2015, 18:48   #74
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Als we de liberalen en hun bankenvriendjes laten gaan zal ik op niks meer kunnen rekenen later.

Met zijn allen verarmen. Ter meerdere ere en glorie van de grootbezitters en de hogere politieke kaste.
Arme ingenieur...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2015, 18:51   #75
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De val wordt nochtans mooi opengespannen. De NVA gaat niks kunnen realiseren van haar plan: ze wordt een systeempartij die over 4.5 jaar eigenlijk geen enkel argument meer heeft. De Walen ? Die horen we de laatste tijd niet meer, de MR is een betrouwbare partner. Het zijn de Vlamingen die onder elkaar vechten. RIP communautaire agenda NVA. Hoezo je kan het land niet regeren met de franstaligen ? Het heeft toch 5 jaar perfect gewerkt.

De kracht van verandering ? De nieuwe regering is de oude overgoten met een asociaal sausje.

Neen neen hoor, ik zie vooral een opportuniteit: laat de NVA zich kapotregeren. De grote strateeg had het in de mot en is daarom ook buiten de regering gebleven.
De strategie v d Belgicisten is al te doorzichtig namelijk Vlaanderen compleet leegzuigen en dan als de oorlog dreigt te komen dumpen ze Vlaanderen aan de kant van de weg. Door dit onverantwoorde gedrag vooral van die vuile ps zou Vlaanderen veranderen in een slagveld. Als Vlaanderen dan aan zelfverdediging doet tegen de PS (laatste verkiezing) worden de Vlamingen weer gelijk als nazi's bestempeld.

Al een geluk dat de MR zich toch al iets verantwoordelijker opstelt. Maar die PS; dat nooit meer !!!!!! Onverantwoordelijke bloedzuigerspartij !!!!

De NVA is ontstaan dankzij het succes van de PS. Actie => reactie. Nu dat de PS weg is moet de NVA is duidelijk maken wat ze nu echt willen doen met dit land. Het wordt eens dringend tijd ....

Dat confederalisme lijkt me nog de beste oplossing.
Oud 10 maart 2015, 18:53   #76
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iemand die die vraag stelt kan niet meer serieus worden genomen.
Opdat jij niet bij machte bent om te antwoorden zal ik dan maar een kleine poging doen....

De macht van een drukkingsgroep zou ik vergelijken met de macht van een oppositie in weze zijnde nihil.En als ze dan toch enige invloed zouden kunnen hebben op de feitelijke macht dan is dit te wijten aan de zwakte van de regering.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 maart 2015 om 18:55.
Oud 10 maart 2015, 18:56   #77
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is dat dan ooit anders geweest ? Moet jij animal farm nog eens zien om je geheugen op te frissen ?
Oud 10 maart 2015, 18:59   #78
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Marxisten (dus ook onze sossen) hebben het eigenlijk altijd al moeilijk gehad met de consequenties van vrije verkiezingen. Vandaar dat ze ten tijde van de Sovjet-Unie doorgaans geen woord kwaad wilden horen over de regimes van de zogezegde "volksdemocratieën".
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2015, 19:01   #79
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet veel kaas gegeten van politiek, hé?
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2015, 19:03   #80
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:

Eigen zak eerst. Après nous le déluge?
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be