![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het enige dat nog licht op de zaak zou kunnen schijnen is het zelfmoordbriefje, maar dat zal waarschijnlijk nooit het daglicht zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Waarom zou iemand zich laten afpersen door een prostituee? Sommige mensen houden nu eenmaal graag de schijn op .... Zelfs het feit dat anderen jou van iets verdenken wordt dan ondraaglijk .... Verkrachting is ook nog altijd geen moord hé (of is zoiets schrijven vloeken in de politiek-correcte kerk?) .... Er bestaan ergere dingen maar men kan beter moorden, roven, brandstichten in de ogen van de publieke opinie dan een zedendeliquent te zijn ... Neem daar nog een portie genetische aanleg bij en je zit met een potentiëke zelfmoordenaar. Ik zie dat allerminst als een schuldbekentenis. En als het dat was staat het gevolg (een dood persoon) niet in verhouding tot de feiten, maar ook dat schrijven is niet bon ton want zedendeliquenten mogen we in de regel al het slechte van de wereld toewensen .... Terwijl het vooral zieke personen zijn die gestraft én geholpen moeten worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rechtstaat wordt de laatste tijden nogal onder vuur genomen, amai.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ver gekomen, doet wat aan islam denken, de slachtoffers van verkrachting zijn de schuldigen. Wat gaan we hier nu nog allemaal horen?
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In ieder geval was er een duidelijke aanleiding: de verklaring vh gerecht dat er een correctioneel proces komt binnen enkele maanden. Ik denk niet dat een onderzoeksrechter het gaat riskeren een man van het kaliber van Stevaert te verwijzen alleen op basis van de verklaringen van het slachtoffer. Er zal wel meer geweest zijn, maar dat gaat nooit boven water komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() Enigste wat we kunnen doen is speculeren uiteraard. Voor sommigen is dat gelijk aan de waarheid kennen ofzo maar da's hun probleem.
De twijfelachtige feiten zijn in ieder geval zeer sterk dat ze doen vermoeden dat er andere motieven zijn en dat het verzonnen aandachtsroepen zijn. Wat wel vaststaat is dat weer iemand tot zelfmoord is bewogen. Of ie nu schuldig is of niet elke zelfmoord is een triest gegeven daar de persoon zijn levenskwaliteit of toekomst uitzicht zo negatief is geworden dat hij deze ultieme stap overweegt. Wederom nog maar eens bewezen dat externe factoren vaak doorslaggevender zijn dan eender welke andere factoren en dat onze omgeving en het gedrag van anderen op ieder mens weegt in ontelbare maten.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat ook. Het feit alleen al dat ze zo laat klacht indiende... Laatst gewijzigd door Boduo : 3 april 2015 om 16:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Lijkt me een even plausibele verklaring. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vermoed: binnen de 5 jaar want na 5 jaar is de zaak "verjaard". Toch ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor een slachtoffer in een verkrachtingszaak is een proces ook moeilijk om dragen. En wie denkt dat ze 'geld zou geroken hebben', de weg naar centen is dan NIET via het gerecht.
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als bekende slaat die bom nóg harder op je in... Maar daar denkt bijna niemand aan. Het enige at hier gezegd wordt is dat hij schuldig is en ocharme dat slachtoffer. DSK was ook onschuldig, eh... Hier zei ook iemand dat iemand, dat het misschien zo is dat er iemand van het slachtoffer haar familie ofzo, Stevaert zou omgebracht hebben> Dat denk ik nu niet, gezien hij zijn identiteitskaart thuis had laten liggen, idem zijn geld. Nee, Stevaert had al genoeg schaamte geleden met die hoer, dat was nu achter de rug, vergeten door de meesten en nu komt er, na 4,5 jaar!!!!, iemand anders af met "hij heeft me verkracht" Bullocks als je t mij vraagt. Trouwens, mensen die Stevaert écht kende, zeggen allemaal dat hij tot zoiets niet in staat is. Imo, waar ik totaal op gerechtigd ben, is die man uit het leven gestapt omdat hij de gevolgen van zo'n proces goed genoeg inzag en hij geen zin had in zo'n gevecht, met zo'n mottige stempel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, Camps zei het zo: Citaat:
Als iemand moest beweren dat iets donkergrijs is, en iemand anders zegt, misschien is het toch een fractie lichter dat grijs, dat is begrijpelijk, ze spreken elkaar niet tegen in wezen. Maar tussen hetgeen Camps zegt en wat jij zegt, het is wit-zwart, iemand is aan het liegen, en ik denk dat ik weet wie.
![]() |
![]() |