![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En had jij op dit forum gezeten met rooksignalen. Citaat:
Technologie/inzichten/uitvindingen die misbruikt worden. Dan moet je daar op consenteren, niet op "de wetenschap". Citaat:
Dat er zieke geesten op deze aardkloot rondlopen die de wetenschappelijke kennis voor eigen gewin inzetten zal (helaas) blijven. Maar dat is nog steeds geen reden om de kennis maar als "evil" te zien. De beslissing om de atoombom te gebruiken was een politieke beslissing. Niet de beslissing van de wetenschap over atomen en kernreacties (die al veel ouder was). Citaat:
Al zijn er complete (voornamelijk religieuze) groepen die daar wel een enorm probleem mee hebben, die denken nog steeds dat het een keuze zou zijn.
![]() |
![]() |
#422 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zucht:
Welke god? Niet-geloven is iets anders dan geloven in niets. Dus voor de duidelijkheid: Diegene die claimt, bewijst. Dus kom maar op met al die godsbewijzen.
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING! Atheïsme is geen geloofssysteem. Het vertelt niet hoe en wat je moet denken. Het is het resultaat van denken! Laatst gewijzigd door microwezen : 9 april 2015 om 16:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
We zijn inmiddels zover dat we de omgeving aanpassen aan ons. Citaat:
Dus eventuele mutaties tegen ziektes zullen geen dominantie meer krijgen in de genenpoel.
![]() |
![]() |
#424 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Water is nat? Vuur is heet? of meer richting E=mC2 ? Of zijn het meningen die jij als 'waarheid' ziet?
![]() |
![]() |
#425 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#426 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja Peche ... Ja Laatst gewijzigd door Peche : 9 april 2015 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | ||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
[/pas op voor willekeurige replyman] Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er zijn miljarden mensen op de wereld, minstens honderdduizenden daarvan zullen medische professionals zijn, werkend met en voortbouwend op generaties aan kennis. En nee, niet alles dat niet werkt wordt per direct afgeschoten, laatst nog was er een groot onderzoek waaruit bleek dat doctoren heel veel handelingen verrichten die logisch leken maar waar nooit bewijs voor was gevonden dat het werkt. Het ironische is dat "Big Pharma" juist onder zo'n beetje de strengste controle staat, daar komt iets niet door tenzij het iets doet ten opzichte van een placebo. Maar hé, dat zullen dan wel de boeven zijn als een klein clubje dappere mensen zonder dat geneuzel veel beter mensen kan laten sterven. Ik hoop ten zeerste dat jij het nooit hoeft mee te maken dat iemand in jouw kring kanker heeft, en mocht het wel gebeuren dan hoop ik van harte dat de beslissing omtrent de behandeling door iemand anders genomen wordt.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 9 april 2015 om 21:59. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar hé, de regels van klinische studies zijn vast zo opgesteld dat te goed werkende behandelingen geen kans maken hè? Die kunnen dan weer niet gecertificeerd worden. De wereld is zo gemeen tegen heus waar goedbedoelende mensen die heel erg veel bewijs hebben.
![]() |
![]() |
#429 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan het derde dogma van de (onbewezen) oerknal, ontleend aan de Bijbel (want er moet toch een begin wezen), maar dan zonder God, want Die kan de materialistische wetenschapper helaas niet begrijpen. Dat laatste vereist de hogere filosofie van Hegel met de absolute Geest als resultaat en grondslag. Aldus: 1 - God bestaat niet. 2 - het materialisme. 3 - de oerknal. De drie basis dogma's van de (natuur)wetenschap. Laatst gewijzigd door harriechristus : 10 april 2015 om 07:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik zou daar geen apart woord voor weten, of het moet het reeds bekende begrip der theologie zijn, maar dat is niks nieuws en oudbakken. En psychologie is een geval apart, iets tussen wal en schip, dus geen van beiden. Citaat:
Uit de wanhoop worden nieuwe ideeën geboren. Dat is het bekende lijden van de ware kunstenaar. Heb je al aan het woord: kunst gedacht? Daar doe jij me het meest aan denken: de kunstenaar des woords. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Banneling
|
![]() Ik zit met een prop in mijn geest harrie.... Komt niets uit...
Soms zit ik op een muse ga ik 2 pagina's af in vrije val, en dan kom ik neer, herbekijk ik mijn val en zit ik op de komma' te neuken. Herbewerk ik, schiet er niets meer van over... Het complexe in het simpele leggen is niet gemakkelijk... En dan opnieuw, zit ik niet in een levenssituatie waar je even chill een boekje gaat schrijven... |
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik raad je een paar zilveren spijkers aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
Banneling
|
![]() Hoe zou Jezus het in deze tijd doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 |
Minister-President
|
![]() pick one.
waar heb ik het over "geloven" of "niet-geloven" ? ("niet-geloven" is wartaal, deze term bestaat zelfs niet, hoever dat jullie gaan om jullie dogma te beschermen...) jullie claimen dat god(en) niet bestaa(t)(n). jullie claimen dat er niets is: en dat is dé dogma van de atheïsten zoals duidelijk nu weer aangetoond door jou.
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 10 april 2015 om 09:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Banneling
|
![]() Sywen? Hoe is natuurlijke selectie vandaag voor ons op toepassing?
Ik denk voldoende aanwijzingen gegeven te hebben dat het wel degelijk naar het artificiële geplaatst is... Maar.., throw me a bone... ANYTHING! |
![]() |
![]() |
![]() |
#438 |
Banneling
|
![]() Sywen? Hoe is natuurlijke selectie vandaag voor ons op toepassing?
Ik denk voldoende aanwijzingen gegeven te hebben dat het wel degelijk naar het artificiële geplaatst is... Maar.., throw me a bone... ANYTHING! |
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
het gebruik van voorwerpen in het algemeen is een beter voorbeeld. degene die zo slim zijn om voorwerpen te gebruiken, hebben een grotere kans op overleving dan degene die geen voorwerpen gebruiken.
![]() |
![]() |
#440 |
Banneling
|
![]() En welke voorwerpen heeft U het nu?
We zijn toch over natuurlijke selectie bezig? Hoe is die van toepassing op ons? Voor mij is het vaccin een perfect voorbeeld hoe we het in het artificiële gelegd hebben. We staken voeding in cultuur. Vandaag steekt gezondheid in cultuur. Het toekomstvisie van nu toont sterk aan dat de natuurlijke bevruchting ook een passerend feit is. Weldra steekt onze voortplanting dus ook in cultuur. Je zegt wel wat niet is, maar wat is dan wel? |
![]() |
![]() |