![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zouden we je zin niet beter omdraaien en zeggen dat een persoonlijke aanval niet altijd kritiek is; in feiten slechts zelden kritiek is die ter zake doende is... Je laatste zin is daar een duidelijk voorbeeld van; totaal naast de kwestie, totaal niet ter zake doende en totaal geen bijdrage aan een verdere discussie... Laatst gewijzigd door marie daenen : 8 april 2015 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Banneling
|
![]() Geen enkele bijkomende bijdrage om de discussie, als er al een was verder te zetten. Mijnheer vindt dat hij zelf gelijk heeft, punt...
Zo reageren is wat men dogmatisch denken noemt, terwijl de meeste van hen hier zogezegd de dogma's komen veroordelen; maar dan hebben ze het wel alleen over de door hen veronderstelde dogma's bij anderen; hun Eigen dogma's blijven pal rechtop staan... |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Banneling
|
![]() Punt is dat wij onze evolutie wel degelijk in handen hebben genomen en als een epidemie de aarde overnamen. We overkwamen een virus en werden zelf het virus.
Op andere fora bepreek ik nu met mensen of vaccins ons aantal de hoogte in zwierde. Ergo, evolutie in handen nemen, ergo natuurlijke selectie overstijgen. De eerste voorwaarde is dus : GEBOORTEBEPERKING. De tweede voorwaarde: Wat aanwezig is in het materiële hervormen zodat het logisch overeenstemt met onze geestelijke voering. Depressies komen ergens vandaan, mensen ontbreken iets, voelen zich niet thuis in overproductie. Wij hebben het gevoel nodig waardig te zijn. De wereld is aangepast op conformiteit, uniformiteit en speciaal is niet meer speciaal. Wie zijn wij vandaag? Een moderne slaaf die dom genoeg was zich te te laten vangen. Letterlijk en figuurlijk he. Van in de wieg horen wij inderdaad een liedje vanop de achtergrond neuriën dat ons traag maar zeker de realiteit in hypnotiseert. I'll say it again ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Banneling
|
![]() Wel niet DE realiteit, maar EEN realiteit die een ander dient...
Google: Cultural engineers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar blijft je reactie nou? Laatst gewijzigd door harriechristus : 8 april 2015 om 12:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zei heb ik heel veel verschillende onderwerpen behandeld, maar omdat je dat natuurlijk niet wilt geloven heb ik er een willekeurig aantal voor je opgezocht: Gnosis. Het evangelie van Mattheus. Was Jezus een God? God is E=mc2 Einstein. Psychologie. Het bewustzijn. Bestaat vrijheid? Waar is de hemel? De zin van het leven. Bestaat fantasie? Vrolijk Pasen. De rijkdom van het Vaticaan. Wat is kunst? De Bijbel. Kant. Ethiek. De goddelijke geest. Enzovoort, enzovoort, allemaal verschillende onderwerpen dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En wat jij dan anders wil, dat heb ik nog steeds niet gehoord. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Banneling
|
![]() Grom waren we eindelijk op nieuwe pagina komt die quote weer boven...
Yiiiiaaaarrrggghhhhhhhh ik ben op gsm = lang scrollen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zo is het veel logischer dat de evolutie bewust door microwezentjes is gecreëerd dan dat het vanzelf is gegaan. Onze maatschappij evolueert ook niet vanzelf, maar wordt door ons mensen bewust ontwikkeld. Des te meer moet dat met ons lichaam het geval zijn dat veel en veel complexer is dan onze maatschappij. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kritiek heeft inhoud door argumenten en beledigingen niet. Citaat:
En verder ben ik ook niet gelovig, want mijn atoomtheorie is een filosofie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2)Over je tweede statement wil ik het geleidelijk aan hebben... Wat maakt mij mens en wat maakt mij meer mens? Voorbeeld, iets wat mij altijd ergens chokkeerde. Morgen zware examen over het ene of andere onderwerp. Vandaag leer ik en morgen zou ik veel wijzer zijn of vandaag weiger ik te leren en morgen ben ik gebuisd. Of heel dat examencircus, heel die zogezegde diploma's maken wel dat ik een dikke kop krijg, maar maken niet dat ik iets wijzer ben geworden... Of kennis heeft niets met wijsheid, inzicht te maken... Kennis kan mij wel helpen om meer inzicht te krijgen, kennis kan mij wel helpen om beter te redeneren, kennis kan..., maar kennis is niet het inzicht en kennis maakt niet dat ik evolutionair op een hogere sport wordt ingeschreven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kun jij dat? Ik heb er hier tot nu toe niets van gemerkt. |
|
![]() |
![]() |