![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Een secularisme voor Europa? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
16 | 76,19% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 23,81% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Over moraal zonder religie is er al genoeg gepalaverd. John Rawles, Richard Dawkins, Sam Harris gewoon even lezen, googlen of youtuben. Als je het dan niet snapt ben je gewoon een extremist en is verder praten niet nodig. Dat is even nuttig als Hitler proberen overtuigen dat er geen mensenrassen bestaan.
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() HOOO MAAR....
Peche blijft "creationist" hoor. Al weet ik het niet zeker dus opteer ik naar agnostisme. Ik vind Dawkins een prachtig schrijver maar hij is niets wat ik vertegenwoordig. Allee ik door prik zijn intenties en er mag wel eens een midden komen he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als het een echte seculiere maatschappij zou zijn, dan zou het mensen geen onnodige verboden opleggen, en ritueel slachten gewoon toestaan. Ook voor een minderheid. Maar, mocht het een maatschappij zijn bestuurd door een regelzieke bemoeizuchtige overheid die er van uit gaat dat alles wat niet expliciet toegestaan is verboden moet zijn, dan zou het inderdaad verboden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in elk geval is moraal zonder religieus element zeer zeker mogelijk. En mijns inziens dieper geworteld dan religieze moraal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dawkins, dat is toch diegene van "The Selfish Gene"? Promoot hij egoïsme als moraal? Citaat:
En dan natuurlijk nog voor elk persoon een eigen, waarschijnlijk sterk verschillende, moraal. Maar goed, als je dat niet kan begrijpen, dan is verdere discussie inderdaad zinloos. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The God delusion handelt wel over moraal. Ik kan u ook warm de lezing aanbevelen van Epsteins werk "Good Without God: What a Billion Nonreligious People Do Believe". Lees dat eens en stel vast dat het iets gans anders is dan "wegwerpmoraal" en waan van de dag. U doet me denken aan kinderen die hun handen voor hun oren houden en heel luid een liedje beginnen zingen wanneer ze in een discussie in het nauw raken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door babel : 13 april 2015 om 14:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik wel ja. Als dat bij jou het geval niet is, ben ik in ieder geval blij dat je nog het boekje van jouw god hebt om op terug te vallen (en de wet ook natuurlijk).
Laatst gewijzigd door Het Verzet : 13 april 2015 om 14:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Heeft Epstein een milard mensen geïnterviewd en gevraagd wat ze geloven? Of zwamt hij maar wat in de ruimte? Citaat:
En zeggen: "Lees dat boek maar!" in plaats van gewoon antwoord te geven, is natuurlijk hetzelfde als zeggen: "Ik weet het niet meer". Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan mag je ook geen water meer koken, want dan dood je alle bacillen in het water. En dan mag je een zieke geen antibiotica meer geven, want dan dood je de ziektekiemen die hem z'n graf in helpen. Nou zie je tot wat voor krankzinnige ideeën het leidt als je zelf maar een beetje gaat aanrommelen met je normen en waarden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dawkins stelt het altijd wel heel scherp, dat is waar, maar de moraal waar religioten zoals onze Eliyahu hier zo hoog mee oplopen is zeer bedenkelijk. Bekijk gewoon de moraal van de Joodse God. Afgoderij is een doodzonde maar slavernij = ok, om maar één voorbeeld te geven. Dat soort moraal laat ik vrolijk aan mij voorbij gaan. Ik beschouw mijzelf als geëvolueerd uit de barbarij.
![]() |
![]() |
#78 |
Gouverneur
|
![]() Ik wacht ook nog altijd tot JahWeh bij mij een poll komt afnemen. Wanneer mag ik hem verwachten Eliyahu? Ik heb toch een paar kritische bemerkingen over zijn boek en bepaalde acties die hij genomen heeft.
Laatst gewijzigd door doremi : 13 april 2015 om 15:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||||||||
Banneling
|
![]() Bs'd
Ook een voorhuid kan weer gerestaureerd worden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
M'n gezondheid is erg belangrijk voor me. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, behalve dan dat je het geen probleem vindt om ongeboren kinderen door de abortustang aan stukken te laten trekken, zonder verdoving. En postnatale abortus, oftewel het vermoorden van baby's, dat moet ook gewoon kunnen, zie hier: https://www.youtube.com/watch?v=92VOxknTtlM Dat is de idioterie die je krijgt zonder religie. Besnijden en ritueel slachten is verboden, maar babymoord is OK, want mensen zijn geëvolueerd uit de barbarij. Denk je dat die mensen niet genoeg gereflecteerd hebben? Om te kotsen. |
|
![]() |
![]() |