![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De zoveelste kilo aarbeien, appels of joint komt de strot uit omdat het lichaam lijd nodig heeft om te verwerken wat je opneemt, dacht dit dit u eigenlijk ook niet moest worden uitgelegd. Drugs omzeilen trouwens dat afweersystheem niet zoals u omschrijft, bij heroine is de eerste keer het lekkerst, en na joint zoveel voel je geen verschil meer met de joint daarvoor. De eerste aarbei, asperge of haring van een seizoen is trouwens ook het lekkerst, dus opnieuw snijdt uw betoog geen hout. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De voldoening van een volle maag is nog iets anders dan culinair genot, dacht dat ik dit niet moet uitleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | ||
|
![]() Citaat:
oh, dank u voor de interessante info. Ik wist dat eigenlijk ook, en ik heb dus nooit beweerd dat u van nicotine longkanker krijgt. Citaat:
Om een voorbeeld te geven van wat echt gezond is: een appel eten. Daar gaat ge niet van dood, tenzij ge die helemaal in uw mond steekt zonder te kauwen, dan hebt ge kans dat ge stikt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
DE grens voor " veel" ligt rond 13 -20 sigaretten per dag. Wat niet betekent dat je bij minder of niet roken geen longkanker kunt krijgen he? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
|
![]() Citaat:
Kijk nog eens op deze thread naar die reclame voor tabak. Daar wordt tabak aanbevolen als gezond. Is dat geen misleiding? Hebben wij een andere begrip over de term misleiding? Als ik u een drankje maak dat vergif bevat. En ik doe er suiker bij om het wat lekkerder te doen smaken. Dan misleid ik u toch? Normaal gezien vinden wij lekker wat goed voor ons is. En alles wat ongezond is vinden wij niet lekker. Dat is gegroeid uit miljoenen jaren van evolutie. Ook het gedrag dat we mate moeten houden is gegroeid uit miljoenen jaren van evolutie. Nu, dat systeem is niet perfect. Sommige planten maken een stof aan die ons doet denken dat het gezond is, namelijk door in te werken op onze receptoren voor welbehagen in de hersenen, die ons vertellen dat het gezond voedsel is, terwijl het eigenlijk ongezond is. En dat is zo voor tabak, want heel lang dachten we dat tabak gezond was, ik verwijs naar de reclame, terwijl we nu weten dat tabak geen enkele voedingswaarde heeft, en een sluipend gif is. En u kan deze redenering ook toepassen op suiker, of koffie of eender welk voedsel. Bij suiker is er ook een gevoel van welbehagen, maar dat is terecht. Suiker is noodzakelijk om te overleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | ||||
|
![]() Citaat:
Nu, mijn hond vindt aardbeien afschuwelijk. Is dat omdat mijn hond een slechte tong heeft? Neen, dat is omdat mijn hond een carnivoor is, en het ongezond is om aardbeien te eten. Dus bij hem werken de hersenen omgekeerd. De smaakpapillen registreren dus de smaak van de aardbei, en de hersenen geven een signaal van walging af. En mijn hond spuwt de aardbei uit. Als u dit niet begrijpt is het hopeloos. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door geertvdb : 19 april 2015 om 14:27. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb hier al verklaard waarom de mens is gaan koken en bakken. Dat gaf een evolutionair voordeel. Gekookte groenten en vlees verteren sneller, en de energie opname is efficiënter. Dat heeft de mens in staat gesteld om grotere hersens te krijgen. En daarom ook intelligenter. Nu, wat betreft intelligentie is er nog veel ruimte voor verdere evolutie, zoals ik hier merk op deze draad. Dus, om samen te vatten: de reden waarom wij gastronomie hebben is omdat dit ons een evolutionair voordeel geeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is het evolutionaire voordeel van deze post?
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw opzet was mij te overtuigen van iets wat ik al jaren wist (evolutietheorie)?
Blij dat u er zoveel moeite in wou steken. Citaat:
Hoe weet u zo zeker dat mensen die in ufo's geloven misleid worden? Weet u dan zo zeker dat ufo's niet bestaan? Volgens de meeste wetenschappers is het eerder onwaarschijnlijk dat ufo's (buitenaards leven) niet bestaan. En als iemand zich goed voelt door te geloven in een opperwezen, wat is daar mis mee? En waar haalt u de aandrang om mensen te doen geloven dat ze misleid worden? Staat u 's zondags voor de kerk met een spandoek? Citaat:
U weet niet dat iemand misleid wordt, u vindt dat iemand misleid wordt. En zelfs dan nog. Ik vind dat mensen misleid worden door bv naar shitty tv-programma's te kijken. Toch voel ik niet de aandrang om ze van mijn gelijk en hun ongelijk te overtuigen. Ieder doet voor mijn part zijn zin. Als iedereen uw logica gaat volgen krijg je USA-toestanden waar mensen met een camera in de aanslag hoerenlopers gaan filmen en ze publiekelijk te kakken zetten. Ieder zijn meug, wat is daar mis mee? Citaat:
Citaat:
Bovendien zou het betekenen dat het diezelfde evolutietheorie is die er voor zorgt dat ik af en toe een jointje rook. Nu, als zo'n geniale theorie ervoor zorgt dat ik blow, wat kan er dan mis mee zijn? Citaat:
![]() |
![]() |
#373 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Die gaat dood door een nicotine vergiftiging. Maar mensen zijn creative dieren en hebben een manier gevonden om de dodelijke dosis nicotine te ontwijken door de plant te roken i.p.v. op te eten. De tabaksplant schreeuwt het dus al eeuwen lang uit via ingebakken genen: 'eet mij niet, eet mij niet, maar rook mij'- zo slim is die plant blijkbaar volgens u'. Toch wel zonde dat hij alleen de mens weet te misleiden en niet de rest van het dierenrijk. Zoals ik al zei, mensen hebben enkel menselijke redenen om een plant te cultiveren. Ik zie trouwens dat je iemand anders een PM'ke gestuurd hebt ![]() Laatst gewijzigd door lupus : 19 april 2015 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Ondanks je ‘verdieping’ daarin geloof je er de ballen van en begin je over Westerse geneeskunde. Geloof jij jezelf nog eigenlijk wel ? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat jij hier over iets anders begint, bewijst (nogmaals) je blatante onwetendheid over dit onderwerp. Citaat:
De 3-de zin getuigt mi , juist vanwege je onervarenheid in de materie, van een ongepaste hoogmoed wezen, wat dus je onwetendheid ter zake aangeeft, gezien je geen enkel valabel tegenargument kunt aangeven. Citaat:
Van 2006: “Een Siciliaanse rechter heeft acht voormalige bazen van Eternit veroordeeld tot gevangenisstraffen van in totaal 20 jaar wegens verzuim om werknemers in de Siciliaanse fabriek te informeren over de gevaren van asbest.” http://www.asbestslachtoffers.nl/CMS...,366737,295857 Je kan dus ‘de mensen’ zelf niets verwijten, als de directie van Eternit zelf elk gezondheidsonderzoek naar de ziekmakende effecten ervan blokkeerde. Je zgn vergelijking houdt dus (weeral) geen steek. Citaat:
Dié introspectieve verruiming mag je dus zelf opstarten, daarvoor heb je niemand nodig, al betwijfel ik sterk of je daar ook enig evolutionair voordeel in zult zien. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat wetenschappers aannemen dat er buitenaards leven mogelijk is, is speculatie. We weten dat pas zeker als we het vinden. En dan nog is het een hele stap dat dat leven in staat is om ruimteschepen te bouwen, die wij dan als ufo's 'zouden kunnen aanzien'. Citaat:
Ik ga dus gewone gelovigen niet lastig vallen die naar kerk gaan. Waar haalt u zoiets?? Dat is een intentieproces dat u maakt van mij dat ik degoutant vind. Citaat:
Citaat:
Ik heb hier al véél meningen gelezen die mijn niet aanstaan, en nooit heb dat opdringerig gevonden. Citaat:
Citaat:
Dat had ik niet begrepen. Ik ben trouwens altijd to the point. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
|
![]() Citaat:
Nu, of er ook een evolutionair voordeel is voor de mens is nog de vraag. Maar over het evolutionair voordeel voor de plant bestaat er geen twijfel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Cultiveren van planten betekent het kweken van planten om menselijke redenen zoals: voeding, kleding, medicijnen, etc.... Maar u zegt dat dit verkeerd is, zonder te argumenteren waarom... Dus vraag ik opnieuw. Om welke andere redenen dan menselijke redenen zouden mensen planten cultiveren ? Laatst gewijzigd door lupus : 19 april 2015 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | ||||
|
![]() Citaat:
Slim zou zijn gewoon van tabak af te blijven. Citaat:
Ook nergens zeg ik dat de tabaksplant zegt: 'eet mij', of 'eet mij niet'. Planten hebben dat bewustzijn niet. De hoeveelste keer is dat hier dat ik dit herhaal? Kijk bvb naar de roos. Die trekt insecten aan door lekkere nectar, in een mooie bloem, maar tegelijk weert bedreiging af door doornen. Doet die plant dat bewust? Nee, dat is door miljoenen jaren van evolutie. Citaat:
Citaat:
Serieus, naar wie? Ik weet van niks. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |||||||
|
![]() Citaat:
Wat een rare vraag, waarom zou ik mezelf niet geloven? Citaat:
Citaat:
Geef mij hun email, ik zal mijn verontschuldigingen aanbieden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Want u denkt dat u in 1831 bij de eerste trein de kant zou gekozen hebben van de 'verlichte mensen' die pro trein zouden zijn. En u duwt mij in het kamp van de 'dommeriken' die bang zouden hebben. Als dit geen schoolvoorbeeld is van een intentieproces. ![]() Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |