Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2015, 21:42   #321
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lupus Bekijk bericht
Nog vergeten: Illusie van smaak, nog zo'n sprookje van jou.

Proeven of smaken is een van de 5 zintuigen waarover het menselijk lichaam beschikt.
Hier is nog een linkje naar de site van nationalgeographic:

Evolutieleer MET inhoud, het kan.

http://news.nationalgeographic.com/n...burger-ngfood/

'Pulitzer Prize-winning' is zeker een machtsargument ? Nee hoor beste, het is een illusie.

Wat is uw punt eigenlijk? In wat verschilt mijn opvatting met die van national geographic?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2015, 21:44   #322
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat is uw punt eigenlijk? In wat verschilt mijn opvatting met die van national geographic?
Minder reclame.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2015, 21:45   #323
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mensen hebben in sommige vruchtbare streken afwisselende voeding.In sommige streken ter wereld is er heel wat minder afwisseling in de voeding.
Ik kan me voorstellen dat eskimo's heel wat minder variatie hebben in hun voeding dan westerlingen.
En sommige voeding komt helemaal niet de strot uit.Eerder heeft dat te maken met de uitgesproken smaak.....aardappelen rijst of brood bijvoorbeeld is en was dat niet en komen blijkbaar nooit de strot uit.
Ook hier dezelfde opmerking, wat is uw punt? U gaat toch niet ontkennen dat er zoiets is als afnemend grensnut?
Ik denk niet dat u begrijpt wat die term inhoudt. Het gaat om het eten van 1 en hetzelfde voedsel na mekaar. niet over een lange periode. het gaat letterlijk om bvb. 10 appels na mekaar eten, niet in een week.
Oud 18 april 2015, 22:01   #324
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Jij weet blijkbaar echt niet waar je het over hebt..
Ik weet het wel, ik verbaas me er altijd over dat anderen de evolutietheorie niet begrijpen.
Citaat:
Leg mij eens uit hoe een plant er voordeel uit haalt door verbrand te worden?.
Geen enkel voordeel
Citaat:
Of door opgegeten te worden?
En kom nu niet af met 'zaadjes verspreiden' want dat doe je niet door planten te verbranden..
Door zaadjes te verspreiden, die bvb in de vacht blijven hangen.
Citaat:
En zo slim blijkt die cannabisplant niet te zijn want hij wordt wereldwijd gekweekt met methodes die net voor geen zaad zorgen. Zag hij dat niet aankomen dan?
Neen, dat kan de cannabisplant niet. net zoals mensen kan de cannabisplant de toekomst niet voorspellen.
Citaat:
En als de cannabisplant echt een slimmerik was zou hij er nooit voor gezorgd hebben dat enkel de vrouwelijke planten door mensen gerookt worden.
Dat is iets buiten de macht van een plant. laat mij daarover duidelijk zijn, cannabisplanten hebben geen bewustzijn dat plannen kan maken voor de toekomst.

Citaat:
Elke kweker kan immers getuigen dat mannelijke planten sitopresto vernietigd worden als ze in de plantage opduiken want ze zorgen voor zaad in de vrouwtjes en dat willen blowers niet.
Heel interessant, maar waarom is dat rellevant?
Citaat:
Trouwens; als de cannabisplant zichzelf zo 'lekker' maakt in de hoop dat wij hem gaan gebruiken en hij zich kan verspreiden;
Hier maakt u een denkfout. Een plant maakt zichzelf niet 'lekker in de hoop...'. Dat kan niet. Net zoals spinnen niet beginnen met een web te bouwen 'in de hoop'. Of een roosplant een mooie bloem maakt 'in de hoop' insecten te lokken. Dit is een gevolg van zeer lange evolutie, waarbij steeds kleine stappen gezet worden. En dieren en planten (en ook mensen) doen wat door miljoenen jaren van evolutie is geprogrammeerd.
Citaat:
hoe komt het dan dat je nauwelijks cannabisplanten in het wild vind in onze contreien? Er worden tonnen cannabis gerookt en spijtens zijn intelligentie slaagt de cannabisplant er niet in om een wijdverspreide soort te worden.
Dit is een interessante vraag! Omdat er concurrentie is van andere planten! En dit is zo belangrijk dat ik het nog eens herhaal: concurrentie van andere planten. Andere planten die ook geprogrammeerd zijn door eeuwenlange evolutie.
En hier is de cannabisplant een sublieme winnaar, want het zorgt er voor dat de mens bossen rooit, om enkel en alleen om cannabis te telen. De mens is dus de handlanger van de cannabis plant om de concurrentie uit te schakelen. want zoals u zelf goed hebt opgemerkt, zonder de hulp van de mens is de cannabisplant niet echt succesvol in het verspreiden van zijn DNA.
.

Citaat:

Kortom; u mag uzelf voor mijn part de evenknie van Darwin vinden en ons allemaal te stom achten om uw uitleg te snappen maar volgens mij verdiep je je beter eerst even in het gebruik en de kweek van cannabis want hoewel de klok metershoog is, de klepel weet u duidelijk niet hangen.
En het feit dat je al eens iets gehoord hebt over 'evolutie' en dat allemaal heel spannend vindt veranderd daar niks aan .
Wel, ik ben niet de evenknie van Darwin, maar ik herhaal wat ik al eerder zei: ik snap niet dat zo weinig mensen de theorie niet snappen. Eigenlijk heel simpel.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 18 april 2015 om 22:02.
Oud 18 april 2015, 22:07   #325
geertvdb

Standaard

Citaat:
Smaak is volgens u een illusie maar wijn is lekker en porto is vies?
Leest u ooit uw eigen uitleg wel eens na?
Ik raad het u overigens ten sterkste af.
Ik ga het ook niet langer doen.
Mijn kippen kakelen vaak interessanter.
Het ga u goed!
Wel, dat was een voorbeeldje van mijn smaak. ik vind wijn lekker en porto niet lekker. Andere mensen vinden mogelijks dit niet.
Dit was enkel om aan te tonen dat smaken subjectief zijn. Net als kleuren zijn smaken illusies. In de zin dat waarom we een smaak aangenaam vinden geprogrammeerd is door een lange evolutie.

Ik herhaal: een aardbei is lekker omdat we geprogrammeerd zijn om die lekker te vinden. Een aardbei IS niet lekker. Of is NIET NIET lekker. Snapt u?
Oud 18 april 2015, 22:07   #326
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb in China gewoond, en heb mij wat verdiept in Chinese geneeskunde.
Amai! En dit is daar aan je neus voorbij gegaan?:

Almost 5,000 years ago, Chinese physicians recommended a tea made from cannabis leaves to treat a wide variety of conditions including gout and malaria.

About 147 million people – around 2.5 per cent of the world's population – use cannabis, according to the World Health Organisation. And medicinal properties of the drug are increasingly being recognised. It can be used to treat conditions ranging from the nausea caused by chemotherapy for cancer patients and chronic pain to cerebral palsy, multiple sclerosis and epilepsy.”

http://www.independent.co.uk/news/wo...m-9039191.html

China, eh ? Ge hebt dan blijkbaar iets ter grootte van een halve Muur gemist in uw medicinale verdieping aldaar, kan gebeuren, ntl.
Citaat:
Begrijpt u wel zelf wat u schrijft? Ik heb de indruk van niet.
Uw indruk misleid u, wsl door slim voedsel wat u net gegeten hebt, geëvolueerd om u/ons te misleiden en te doen denken dat ge gelijk hebt.
De ‘bevrediging’ van dat zgn ‘eigen gelijk’, maakt dan dat ge onbewust terug naar dat soort voedsel zult verlangen.
Citaat:
U bevestigt eigenlijk mijn stelling.
Yup, zonet gedaan.
Citaat:
De plant cannabis heeft een stof aangemaakt die inwerkt op de receptoren van ons brein.
Wauw, als die plant dat écht zelf beraamt heeft, dan heeft ie zelfs visionaire eigenschappen, gezien die er al eerder was voor de mensheid ontstond.
Trouwens, over visionaire eigenschappen gesproken, hier een lijstje met geflipte druggebruikers die wsl ook niet zullen begrijpen wat jij hier schrijft:

http://www.famousscientists.org/14-f...ed-with-drugs/
Citaat:
Maar dat is een misleiding, want cannabis is helemaal niet voedzaam, het is helemaal niet gezond, integendeel, sommige mensen worden er schizofreen van. Maar sommige mensen (zoals u) hebben dat niet door, en beginnen die plant te kweken, NET wat die plant wil.
Ok, beschouw uzelf dan maar een pak slimmer als die plant en elke gebruiker die zich daardoor laat ‘misleiden’.
Citaat:
Libido verhogend, cannabis? Wat ne zever. Snapt gij nu echt niet dat die plant u dat doet denken?
Gij ziet ze vliegen, Geert en nog geen klein beetje:

“Marijuana has been used as an aphrodisiac for thousands of years.

The ancient Indian Ayurvedic medicine systems used cannabis to increase libido, produce long-lasting erections, delay ejaculation, facilitate lubrication and loosen inhibitions.

http://www.alternet.org/story/137277..._smoke_a_joint

Ik denk dus eerder dat gij niet goed snapt welke onzin je hier zit uit te kramen, zéker als ge nog nooit die ervaring gehad hebt.

Je uitleg doet me denken aan de ongerustheid die heerste, toen de eerste stoomlocomotief op sporen werd gezet.
Toen dachten mensen zoals jij dat ze gingen sterven, als ze er een ritje mee zouden maken dat sneller zou gaan dan een galopperend paard, lol.
Ondertussen vlammen treinen tegen 500 per uur door het landschap …
Citaat:
Diepere inzichten in ethisch morele zaken? Geef eens een voorbeeld van zo een 'inzicht'. Ik heb echt goesting om te lachen.
Never mind, moreel/ethische gevoeligheid is niet aan iedereen besteed en als je wil brullen en gieren, dan moet je gewoon je eigen zever herlezen, succes verzekerd.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2015, 22:28   #327
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, dat was een voorbeeldje van mijn smaak. ik vind wijn lekker en porto niet lekker. Andere mensen vinden mogelijks dit niet.
Dit was enkel om aan te tonen dat smaken subjectief zijn. Net als kleuren zijn smaken illusies. In de zin dat waarom we een smaak aangenaam vinden geprogrammeerd is door een lange evolutie.

Ik herhaal: een aardbei is lekker omdat we geprogrammeerd zijn om die lekker te vinden. Een aardbei IS niet lekker. Of is NIET NIET lekker. Snapt u?
En als smaak geprogrammeerd is, hoe kan het dan dat je als kind dingen niet lust en als volwassene wel?
En waarom is de darwinistische insteek in cannabis of alcoholgebruik relevant?
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2015, 02:17   #328
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Amai! En dit is daar aan je neus voorbij gegaan?:

Almost 5,000 years ago, Chinese physicians recommended a tea made from cannabis leaves to treat a wide variety of conditions including gout and malaria.

About 147 million people – around 2.5 per cent of the world's population – use cannabis, according to the World Health Organisation. And medicinal properties of the drug are increasingly being recognised. It can be used to treat conditions ranging from the nausea caused by chemotherapy for cancer patients and chronic pain to cerebral palsy, multiple sclerosis and epilepsy.”

[url]http://www.independent.co.uk/news/world/asia/as-cannabis-is-widely-legalised-china-cashes-in-on-an-unprecedented-boom-9039191.html[/url
Wacht efkes, het is niet omdat ik mij in Chinese oude geneeskunde heb verdiept dat ik daarin geloof.
De nieuwe generatie Chinezen gelooft er ook niet in. Als die ziek zijn gaan die gewoon naar een ziekenhuis met Westerse geneeskunde en Westerse medicijnen.

Ooit was coca cola ook een medicijn. Nu geloven we dat niet meer. Hetzelfde met tabak.

Citaat:
China, eh ? Ge hebt dan blijkbaar iets ter grootte van een halve Muur gemist in uw medicinale verdieping aldaar, kan gebeuren, ntl.
Is dit een belediging? Allez, doe nog eens een poging ...

Citaat:
Uw indruk misleid u, wsl door slim voedsel wat u net gegeten hebt, geëvolueerd om u/ons te misleiden en te doen denken dat ge gelijk hebt.
De ‘bevrediging’ van dat zgn ‘eigen gelijk’, maakt dan dat ge onbewust terug naar dat soort voedsel zult verlangen.
Huh? wat?

Citaat:
Wauw, als die plant dat écht zelf beraamt heeft, dan heeft ie zelfs visionaire eigenschappen, gezien die er al eerder was voor de mensheid ontstond.
Nee, planten beramen niets. hebben ook geen visionaire eigenschappen.

Citaat:
Ok, beschouw uzelf dan maar een pak slimmer als die plant en elke gebruiker die zich daardoor laat ‘misleiden’.
Zover wil ik niet gaan... laat ons zeggen dat ik minder dom ben.

Citaat:

Gij ziet ze vliegen, Geert en nog geen klein beetje:

“Marijuana has been used as an aphrodisiac for thousands of years.

The ancient Indian Ayurvedic medicine systems used cannabis to increase libido, produce long-lasting erections, delay ejaculation, facilitate lubrication and loosen inhibitions.

http://www.alternet.org/story/137277..._smoke_a_joint
Die mogen dat denken, maar die denken ook dat de zon een god is.

Citaat:
Ik denk dus eerder dat gij niet goed snapt welke onzin je hier zit uit te kramen, zéker als ge nog nooit die ervaring gehad hebt.
Ik hoef die ervaring niet te hebben. Ik vind cannabis boecht. Wie is er nu zo dom om drugs in te nemen?

Citaat:
Je uitleg doet me denken aan de ongerustheid die heerste, toen de eerste stoomlocomotief op sporen werd gezet.
Oh neeeeeee! niet wéér deze domme vergelijking!

Ik zal een andere vergelijking maken:

Dit doet me denken aan het gebrek aan ongerustheid die de mensen hadden toen we voor het eerst asbest gebruikten. Nu zijn we zoveel jaren verder en vele onnodige kankergevallen verder.

Citaat:

Never mind, moreel/ethische gevoeligheid is niet aan iedereen besteed en als je wil brullen en gieren, dan moet je gewoon je eigen zever herlezen, succes verzekerd.
Nee nee, kom maar op met uw geweldige geniale morele inzichten. Niet terug krabbelen.
Oud 19 april 2015, 02:23   #329
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
En als smaak geprogrammeerd is, hoe kan het dan dat je als kind dingen niet lust en als volwassene wel?
Wel, ik ben niet alwetend, maar ik veronderstel dat dit komt omdat kinderen ander voedsel nodig hebben dan volwassenen. Bvb melk is noodzakelijk om botten aan te maken, en dus hebben kinderen daar een hogere tolerantie voor dan volwassenen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
En waarom is de darwinistische insteek in cannabis of alcoholgebruik relevant?
Omdat ik dat interessant vind. Zo gaat het eraan toe in een forum. Als het u niet interesseert, u hoeft niet op mijn posten te reageren.
Oud 19 april 2015, 02:43   #330
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Wat is dat nu voor een onzin om planten 'slimheid ' toe te dichten?
Net zo raar als ze 'godsbesef' aan te rekenen.
-
Ik dicht de cannabis plant evenveel slimheid toe als de spin die een prachtig geometrisch efficiënt web kan maken.
Hoe doet die spin dat toch? Volgens wiskundige formules een web bouwen? Heeft die wiskunde lessen gevolgd? Neen, dat komt door miljoenen jaren van evolutie.

Ik heb planten nooit godsbesef aan gerekend.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Trouwens; als de aardappelplant zichzelf zo 'lekker' maakt in de hoop dat wij hem gaan eten en hij zich kan verspreiden; hoe komt het dan dat je nauwelijks aardappelplanten in het wild vind in onze contreien? Er worden tonnen aardappels gegeten en ondanks zijn gebrek aan intelligentie slaagt de aardappelplant er in om een wijdverspreide soort te worden.
Nogmaals, planten maken zichzelf niet lekker 'in de hoop'. Zo een wilsbeschikking hebben planten niet.
De aardappel is gewoon een succesverhaal van een plant die net dié eigenschappen had, die een mens nodig heeft. En als beloning werd ze gekweekt, in een prachtige vorm van wederzijds belang. Maar daar denkt de aardappel niet aan. Die denkt niet in termen van win/win situaties. De mens trouwens ook niet. De aardappel wil maar 1 ding: DNA verspreiden. Zoals ELK levend organisme op deze planeet.

Nogmaals, de reden waarom we in het wild 'weinig' (dat is uw opvatting) wilde aardappels vinden is ten eerste omdat het exotisch is, en ten 2e omdat ze de concurrentie moet ondergaan van ontelbare andere planten.
Oud 19 april 2015, 07:18   #331
lupus
Schepen

Standaard

Citaat:
Kort: de tabaksplant heeft nicotine in de bladjes. Dit kwam door een toevallige mutatie. Die stof blijkt een aangename gevoel te geven voor dieren, waardoor het sneller verspreidde dan tabaksplanten zonder nicotine.
maar de echte succesvolle doorbraak kwam er toen de mens op het toneel verscheen, en die plant ontdekte. De mens begon het te telen. En nu wordt er nog altijd overal ter wereld tabak geteeld. En dat ondanks dat roken zeer slecht is voor de mens.
Tabak is slimmer dan de mens. Althans in de ultieme test van het leven; the survival of the fittest.

Op youtube zijn er veel filmpjes van ufo's, die geloof ik ook niet.
Man man, debateren op jou niveau moet echt wel leuk zijn, zomaar gratuit de wildste zever verkopen. Nicotine een aangenaam gevoel als je het eet ?

Chemische afweer
Citaat:
Een bekend voorbeeld is de productie van nicotine door de gewone tabaksplant (Nicotiana tabacum). Nicotine is zeer giftig; weinig organismen zijn daar tegen resistent. Voor mensen bijvoorbeeld zijn enkele tientallen milligram nicotine al dodelijk.
Citaat:
Nicotine is een zenuwgif, het is dodelijk voor insecten. Het zit dus ook in verschillende insecticiden/bestrijdingsmiddelen. Ook voor mensen is nicotine giftig, in een sigaar zit genoeg nicotine om een kleuter te doden, als de kleuter hem zou opeten.
Over het hoe, de techniek die de tabaksplant gebruikt om de mens te misleiden kan ik helaas niets terugvinden in je schrijfsel.

poging # 2 ?
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2015, 07:44   #332
lupus
Schepen

Standaard

Citaat:
Wat kan ik toevoegen als je het verschil niet kent tussen een zintuig en een illusie ?

Laatst gewijzigd door lupus : 19 april 2015 om 07:44.
Oud 19 april 2015, 08:05   #333
lupus
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Ge geeft het antwoord zelf; De plant wordt massaal gekweekt door de mens omdat het de mens een 'gelukzalig' gevoel geeft. Dan heeft de plant zijn doel al bereikt. Evolutionair nut voor de plant is dus: op grote schaal gekweekt worden. In het wild of in een serre, maakt voor de plant eigenlijk weinig verschil. Hij zal nooit met uitsterven bedreigd worden en daar gaat het om bij elk organisme.
Alle leven op deze planeet begon als bacteriën in water. Alles is verder spontaan ontwikkeld met een bepaalde evolutionaire reden. Dat is wat Geertvdb u probeert te vertellen. Ik noem het persoonlijk liever een evolutionaire reden ipv nut. Niet het juiste woord, want relatief gezien bestaat deze term niet. Het is maar hoe wij het als mens percipiëren.

Ik kan echter wél een vb. geven van evolutionair nut van cannabisgebruik voor de mens, nogmaals vanuit mijn perceptie: Kinderen die onder invloed van cannabis verwekt worden.
Sommige mensen in onze samenleving zijn van nature 'angstiger' dan anderen en zijn bij wijze van spreken 'voorbestemd' om roesmiddelen te gaan gebruiken om 'normaal' te functioneren en zich alsnog te gaan voortplanten.
Waar nicotineproductie het defensie mechanisme is voor de tabaksplant is de de productie van trichromes (waar de o.a. THC inzit) het defensie mechanisme van de cannabisplant.

Citaat:
Trichomes zijn enkelvoudige of multicellular uitlopers van het epidermis van een plant en vormt haartjes over het plantenoppervlak. Deze epidermale haren zijn in vele soorten planten gespecialiseerd in de defensie tegen aanval door insecten en mijten. De wijze van defensie die door trichomes wordt gebruikt wordt bepaald door hun dichtheid, lengte, vorm en of ze rechtopstaan of ingeboren zijn. De haren vormen een fysieke barrière tussen het plantoppervlak en de aanvaller.

Bij Cannabis scheiden de trichomes een hars uit die enerzijds dient om de plant tegen ongedierte te beschermen maar het beschermt de plant ook tegen uitdroging, overmatige uvb straling, schimmels en warmte. De chemische stoffen die we genieten worden geproduceerd binnen deze trichomes, langs het oppervlak van de bloemen (calyxes), schutbladeren, bladeren en stengels, te beginnen in of rond de vierde week van de bloei cyclus. Meer en meer van deze trichomes ontwikkelen zich als de plant rijpt. Tegelijkertijd worden meer en meer bloem (ook wel calyxes genoemd) ontwikkeld en vormt een dicht gepakt bloem clusters.

Laatst gewijzigd door lupus : 19 april 2015 om 08:11.
Oud 19 april 2015, 09:03   #334
geertvdb

Standaard

Citaat:
Man man, debateren op jou niveau moet echt wel leuk zijn, zomaar gratuit de wildste zever verkopen. Nicotine een aangenaam gevoel als je het eet ?

Chemische afweer
Allez, ik zal wiki er even bijhalen:

Er werden rotstekeningen ontdekt in Mexico die het gebruik van tabak illustreren. Ze dateren uit de periode 600-900 en zijn van de hand van Maya-indianen. [7] Tabak zou in zeer diverse vormen geconsumeerd worden: gesnoven, gerookt, gedronken, als pleister. In een grot van een Columbiaanse shaman werd zelfs een illustratie gevonden van iemand die tabak toegediend kreeg via de anus.
Citaat:
Over het hoe, de techniek die de tabaksplant gebruikt om de mens te misleiden kan ik helaas niets terugvinden in je schrijfsel.

poging # 2 ?
Ook gevonden op wiki: Rodrigo de Jerez, Spaans zeeman en metgezel van Columbus in zijn eerste overtocht van de Atlantische Oceaan heeft de naam de eerste Europese roker te zijn. Hij rookte in 1518 openlijk in zijn geboortestreek Ayamonte. ... Tabak begon aan zijn –voor die tijd- snelle verspreiding over het Europese vasteland. Het gebruik van tabak werd gestimuleerd omwille van zijn geneeskrachtige eigenschappen.

Ik kan u ook verwijzen naar de evolutie theorie.
Oud 19 april 2015, 09:04   #335
geertvdb

Standaard

Citaat:
Wat kan ik toevoegen als je het verschil niet kent tussen een zintuig en een illusie ?
Ja, ok, u antwoordt op mijn vraag met een andere vraag.

Misschien eerst mijn vraag beantwoorden, dan beantwoord ik die van u. Afgesproken?
Oud 19 april 2015, 09:24   #336
lupus
Schepen

Standaard

Citaat:
Kort: de tabaksplant heeft nicotine in de bladjes. Dit kwam door een toevallige mutatie. Die stof blijkt een aangename gevoel te geven voor dieren, waardoor het sneller verspreidde dan tabaksplanten zonder nicotine.
maar de echte succesvolle doorbraak kwam er toen de mens op het toneel verscheen, en die plant ontdekte. De mens begon het te telen. En nu wordt er nog altijd overal ter wereld tabak geteeld. En dat ondanks dat roken zeer slecht is voor de mens.
Tabak is slimmer dan de mens. Althans in de ultieme test van het leven; the survival of the fittest.

Op youtube zijn er veel filmpjes van ufo's, die geloof ik ook niet.
Trouwens het blijken mensen te zijn die andere mensen misleiden :

Cigarettes were once ‘physician’ tested, approved
http://www.businessinsider.com/yes-b...1-11?op=1&IR=T
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1470496/

Wie heeft het hier over u.f.o's Geert ?
Leidt u aan selectieve doofheid ?
Oud 19 april 2015, 09:31   #337
lupus
Schepen

Standaard

Citaat:
Allez, ik zal wiki er even bijhalen:

Er werden rotstekeningen ontdekt in Mexico die het gebruik van tabak illustreren. Ze dateren uit de periode 600-900 en zijn van de hand van Maya-indianen. [7] Tabak zou in zeer diverse vormen geconsumeerd worden: gesnoven, gerookt, gedronken, als pleister. In een grot van een Columbiaanse shaman werd zelfs een illustratie gevonden van iemand die tabak toegediend kreeg via de anus.

Ook gevonden op wiki: Rodrigo de Jerez, Spaans zeeman en metgezel van Columbus in zijn eerste overtocht van de Atlantische Oceaan heeft de naam de eerste Europese roker te zijn. Hij rookte in 1518 openlijk in zijn geboortestreek Ayamonte. ... Tabak begon aan zijn –voor die tijd- snelle verspreiding over het Europese vasteland. Het gebruik van tabak werd gestimuleerd omwille van zijn geneeskrachtige eigenschappen.

Ik kan u ook verwijzen naar de evolutie theorie.
Citaat:
Die stof blijkt een aangename gevoel te geven voor dieren, waardoor het sneller verspreidde dan tabaksplanten zonder nicotine.
Weer zeer flauw, u heeft het eerst over DIEREN die de plant ETEN en nu over MENSEN die het ROKEN of SNUIVEN. Weer 2 heel verschillende zaken.

Maar zoals ik al zei debateren op jou niveau moet wel zeer leuk zijn.
En waar is de techniek, hoe doet die plant het dan, ons misleiden ?

Laatst gewijzigd door lupus : 19 april 2015 om 09:53.
Oud 19 april 2015, 09:57   #338
geertvdb

Standaard

Citaat:
Waar nicotineproductie het defensie mechanisme is voor de tabaksplant is de de productie van trichromes (waar de o.a. THC inzit) het defensie mechanisme van de cannabisplant.
Ok, dan zijn we waar we moeten zijn.

Probeer mijn redenering te volgen:
Nicotine is giftig, maar geeft ook een gevoel van welbehagen. De mens verspreidt de nicotine over heel de wereld, maar omdat nicotine een gif is, gaat de mens er ook aan dood. Dat is de misleiding.

En maak nu dezelfde redenering met cannabis, en kom tot dezelfde conclusie als wat ik hier vanaf het begin vertel.
Oud 19 april 2015, 10:00   #339
geertvdb

Standaard

Citaat:
Trouwens het blijken mensen te zijn die andere mensen misleiden :

Cigarettes were once ‘physician’ tested, approved
http://www.businessinsider.com/yes-b...1-11?op=1&IR=T
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1470496/

Wie heeft het hier over u.f.o's Geert ?
Leidt u aan selectieve doofheid ?
Dit is zeer interessant. mensen overtuigen andere mensen dat tabak gezond is. De tabaksplant heeft dus handlangers onder de mens om andere mensen te overtuigen tabak te verspreiden.
Een beter voorbeeld hoe dom de menselijke soort is , is er toch niet?
Oud 19 april 2015, 10:04   #340
geertvdb

Standaard

Citaat:
Weer zeer flauw, u heeft het eerst over DIEREN die de plant ETEN en nu over MENSEN die het ROKEN of SNUIVEN. Weer 2 heel verschillende zaken.
Neen, want (en let nu goed op, want dit is belangrijk) , mensen zijn ook dieren. Net als dieren is het gedrag van de mens geprogrammeerd door miljoenen jaren van evolutie.

Citaat:
Maar zoals ik al zei debateren op jou niveau moet wel zeer leuk zijn.
En waar is de techniek, hoe doet die plant het dan, ons misleiden ?
het stopt een stof in haar bladjes die ons een gevoel van welbehagen geeft.

Ik heb dit toch al héél véél herhaald.

Ik wil het nog eens herhalen: het stopt een stof in haar bladjes die ons een gevoel van welbehagen geeft.

Indien u wenst dat ik het nog eens herhaal, zelfs via PM, vraag het maar gerust, ik ben goed gezind vandaag.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be