![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat is uw punt eigenlijk? In wat verschilt mijn opvatting met die van national geographic? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat u begrijpt wat die term inhoudt. Het gaat om het eten van 1 en hetzelfde voedsel na mekaar. niet over een lange periode. het gaat letterlijk om bvb. 10 appels na mekaar eten, niet in een week. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | ||||||||
|
![]() Ik weet het wel, ik verbaas me er altijd over dat anderen de evolutietheorie niet begrijpen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En hier is de cannabisplant een sublieme winnaar, want het zorgt er voor dat de mens bossen rooit, om enkel en alleen om cannabis te telen. De mens is dus de handlanger van de cannabis plant om de concurrentie uit te schakelen. want zoals u zelf goed hebt opgemerkt, zonder de hulp van de mens is de cannabisplant niet echt succesvol in het verspreiden van zijn DNA. . Citaat:
Laatst gewijzigd door geertvdb : 18 april 2015 om 22:02. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
|
![]() Citaat:
Dit was enkel om aan te tonen dat smaken subjectief zijn. Net als kleuren zijn smaken illusies. In de zin dat waarom we een smaak aangenaam vinden geprogrammeerd is door een lange evolutie. Ik herhaal: een aardbei is lekker omdat we geprogrammeerd zijn om die lekker te vinden. Een aardbei IS niet lekker. Of is NIET NIET lekker. Snapt u? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |||||||
|
![]() Citaat:
“Almost 5,000 years ago, Chinese physicians recommended a tea made from cannabis leaves to treat a wide variety of conditions including gout and malaria. About 147 million people – around 2.5 per cent of the world's population – use cannabis, according to the World Health Organisation. And medicinal properties of the drug are increasingly being recognised. It can be used to treat conditions ranging from the nausea caused by chemotherapy for cancer patients and chronic pain to cerebral palsy, multiple sclerosis and epilepsy.” http://www.independent.co.uk/news/wo...m-9039191.html China, eh ? Ge hebt dan blijkbaar iets ter grootte van een halve Muur gemist in uw medicinale verdieping aldaar, kan gebeuren, ntl. Citaat:
De ‘bevrediging’ van dat zgn ‘eigen gelijk’, maakt dan dat ge onbewust terug naar dat soort voedsel zult verlangen. Citaat:
![]() Citaat:
Trouwens, over visionaire eigenschappen gesproken, hier een lijstje met geflipte druggebruikers die wsl ook niet zullen begrijpen wat jij hier schrijft: http://www.famousscientists.org/14-f...ed-with-drugs/ Citaat:
Citaat:
“Marijuana has been used as an aphrodisiac for thousands of years. The ancient Indian Ayurvedic medicine systems used cannabis to increase libido, produce long-lasting erections, delay ejaculation, facilitate lubrication and loosen inhibitions.” http://www.alternet.org/story/137277..._smoke_a_joint Ik denk dus eerder dat gij niet goed snapt welke onzin je hier zit uit te kramen, zéker als ge nog nooit die ervaring gehad hebt. Je uitleg doet me denken aan de ongerustheid die heerste, toen de eerste stoomlocomotief op sporen werd gezet. Toen dachten mensen zoals jij dat ze gingen sterven, als ze er een ritje mee zouden maken dat sneller zou gaan dan een galopperend paard, lol. Ondertussen vlammen treinen tegen 500 per uur door het landschap … Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En waarom is de darwinistische insteek in cannabis of alcoholgebruik relevant? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | ||||||||
|
![]() Citaat:
De nieuwe generatie Chinezen gelooft er ook niet in. Als die ziek zijn gaan die gewoon naar een ziekenhuis met Westerse geneeskunde en Westerse medicijnen. Ooit was coca cola ook een medicijn. Nu geloven we dat niet meer. Hetzelfde met tabak. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Ik zal een andere vergelijking maken: Dit doet me denken aan het gebrek aan ongerustheid die de mensen hadden toen we voor het eerst asbest gebruikten. Nu zijn we zoveel jaren verder en vele onnodige kankergevallen verder. Nee nee, kom maar op met uw geweldige geniale morele inzichten. Niet terug krabbelen. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
|
![]() Citaat:
Omdat ik dat interessant vind. Zo gaat het eraan toe in een forum. Als het u niet interesseert, u hoeft niet op mijn posten te reageren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | ||
|
![]() Citaat:
Ik dicht de cannabis plant evenveel slimheid toe als de spin die een prachtig geometrisch efficiënt web kan maken. Hoe doet die spin dat toch? Volgens wiskundige formules een web bouwen? Heeft die wiskunde lessen gevolgd? Neen, dat komt door miljoenen jaren van evolutie. Ik heb planten nooit godsbesef aan gerekend. Citaat:
De aardappel is gewoon een succesverhaal van een plant die net dié eigenschappen had, die een mens nodig heeft. En als beloning werd ze gekweekt, in een prachtige vorm van wederzijds belang. Maar daar denkt de aardappel niet aan. Die denkt niet in termen van win/win situaties. De mens trouwens ook niet. De aardappel wil maar 1 ding: DNA verspreiden. Zoals ELK levend organisme op deze planeet. Nogmaals, de reden waarom we in het wild 'weinig' (dat is uw opvatting) wilde aardappels vinden is ten eerste omdat het exotisch is, en ten 2e omdat ze de concurrentie moet ondergaan van ontelbare andere planten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
Chemische afweer Citaat:
Citaat:
poging # 2 ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
Schepen
|
![]() Wat kan ik toevoegen als je het verschil niet kent tussen een zintuig en een illusie ?
Laatst gewijzigd door lupus : 19 april 2015 om 07:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door lupus : 19 april 2015 om 08:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | ||
|
![]() Citaat:
Er werden rotstekeningen ontdekt in Mexico die het gebruik van tabak illustreren. Ze dateren uit de periode 600-900 en zijn van de hand van Maya-indianen. [7] Tabak zou in zeer diverse vormen geconsumeerd worden: gesnoven, gerookt, gedronken, als pleister. In een grot van een Columbiaanse shaman werd zelfs een illustratie gevonden van iemand die tabak toegediend kreeg via de anus. Citaat:
Ik kan u ook verwijzen naar de evolutie theorie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#335 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Cigarettes were once ‘physician’ tested, approved http://www.businessinsider.com/yes-b...1-11?op=1&IR=T http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1470496/ ![]() ![]() Wie heeft het hier over u.f.o's Geert ? Leidt u aan selectieve doofheid ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar zoals ik al zei debateren op jou niveau moet wel zeer leuk zijn. En waar is de techniek, hoe doet die plant het dan, ons misleiden ? Laatst gewijzigd door lupus : 19 april 2015 om 09:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
|
![]() Citaat:
Probeer mijn redenering te volgen: Nicotine is giftig, maar geeft ook een gevoel van welbehagen. De mens verspreidt de nicotine over heel de wereld, maar omdat nicotine een gif is, gaat de mens er ook aan dood. Dat is de misleiding. En maak nu dezelfde redenering met cannabis, en kom tot dezelfde conclusie als wat ik hier vanaf het begin vertel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
|
![]() Citaat:
Een beter voorbeeld hoe dom de menselijke soort is , is er toch niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb dit toch al héél véél herhaald. Ik wil het nog eens herhalen: het stopt een stof in haar bladjes die ons een gevoel van welbehagen geeft. Indien u wenst dat ik het nog eens herhaal, zelfs via PM, vraag het maar gerust, ik ben goed gezind vandaag. |
||
![]() |
![]() |