![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een zeventigpuntenplan schrijven, daarvoor uitgesloten en veroordeeld worden, en dan meemaken dat de "democratische" partijen die punten één voor één beginnen uit te voeren. Moet Van Overmeire daar geen lintje voor krijgen?
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat betreft het aantal stemmen is de N-VA al langer dan vandaag een pak groter dan de PS.
![]() |
![]() |
#263 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kom kom Vrijzinnige : dat antwoord ken je toch. De VB kiezers geraakten ongeduldig omdat het cordon tegen het VB in stand bleef. Stond daar tegenover dat NVa heel wat programmapunten van het VB had overgenomen en de keuze was vlug gemaakt. Vergeet ook niet dat NVA intensief de verkozenen van het VB heeft aangesproken en dat sommigen hun gevolgd zijn. Ook ik werd, als simpel gemeenteraadslid, aangesproken maar ik bleef trouw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Spitting Image : 30 april 2015 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
|
![]() Dat is een smerige insinuatie : ik kreeg een verkiesbare plaats bij NVa en ben er onmiddellijk niet op in gegaan omdat ik het niet eens ben met het NVa programma.
Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 30 april 2015 om 14:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens, "confederalisme" is een containerbegrip, de inhoud van de betrokken confederatie, m.a.w. de graad van autonomie en de ermee gepaard gaande responsabilisering kan erg verschillen. Daar zal het bij de confederalisering van la Belgique op aankomen, daarover zal het toekomstig politiek conflict moeten uitgevochten worden. Maar, met jouw reactie heb je nog niet geantwoord op mijn vraag: waarom zijn de Belgische francofonen zo doodsbang van responsabilisering? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben het vaak met jou eens, maar ik blijf erbij dat de N-VA beter niet vergeet dat ze een groot aantal stemmen te danken heeft aan VB-stemmers die de N-VA een kans gaven. Vergeet ook maar beter niet dat de N-VA die kans maar één keer zal krijgen. De stemmen van de "ondemocratische" Vlaams-nationalisten is jouw partij aan het kwijtspelen. Die trend zal zich meer dan waarschijnlijk, zoals voorspeld, verderzetten naar de volgende verkiezingen toe. Het ziet er immers niet naar uit dat de verloren VB-stemmen goed gemaakt worden door belgicisten die de N-VA belonen voor haar niet te ontkennen Belgische draai.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 30 april 2015 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je liegt trouwens dat je zwart ziet. Zwitserland is niet alleen een bijzonder succesvolle confederatie, het is, in tegen stelling tot Belgique, ook nog een democratie die naam waard. Citaat:
![]() |
![]() |
#271 | |
Banneling
|
![]() ![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De verklaring voor de lage Zwitserse staatsschuld is niet het confederalisme. Wel de bankwetgeving waardoor geld van zwarte of ronduit criminele oorsprong er samenstroomt.
Meest mafieuze land in Europa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik (en ik niet alleen) vind het doodjammer dat zowel N-VA-ers als Vlaams Belangers mekaar afkatten. Alsof ze geen vijanden genoeg hebben.
![]() |
![]() |
#275 | |
|
![]() Citaat:
Een Belgische staat van (3/4) gewesten vergelijken met een land als Zwitserland met 26 kantons als zijnde een vergelijkbare structuur is bedrog. Laatst gewijzigd door pajoske : 30 april 2015 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Banneling
|
![]() Knuppel, het omgekeerde gebeurt eveneens, zelfs zo dat ik VB'ers daarin zie meezeulen met de SP.a en groentjes. Ook dat vind ik doodjammer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
|
![]() Neen. Want dat houdt in dat iedere regio geleid wordt vanuit een stad. Maar onderworpen is aan het centrale gezag.
Als we het voorbeeld nemen van Zwitserland zou mijn regio, het Maasland een apart kanton vormen. Dat kanton heeft de meeste bevoegdheden. En zou dus onafhankelijk kunnen bepalen welke hier de officiële talen zijn. Ik denk niet dat NVA met haar stadsgewesten dat voor ogen heeft. Laatst gewijzigd door pajoske : 30 april 2015 om 14:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De 'neutrale' naam van het land is de Latijnse benaming Confœderatio Helvetica. Zwitserland mag dan op bestuurlijk vlak een federale republiek zijn, het Zwitsers model gaat veel verder in het confederalisme dan met het confederalisme op zijn Belgisch ooit het geval zal zijn. We weten waarom: om dezelfde reden dat er in Belgique grendels, pariteits-en vetorechten nodig worden geacht. Dat is ook de reden waarom Zwitserland, in tegenstelling tot Belgique wél directe democratie (bindende referenda) verdraagt. En dat de Zwitserse overheid, ook in tegenstelling tot de Belgische, uiterst efficiënt is. Met als gevolg dat ook de staatsschuld in Zwitserland niet eens de helft bedraagt van de Belgische.
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan moeilijk het VB verwijten dat ze "meezeult" met de oppositie gezien de N-VA effectief "meezeult" met het Belgisch regime.
![]() |