Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2015, 14:51   #181
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Nationalisten verwelkomen iedereen die WIL deel uitmaken van de natie.
Wat een leugen.

Nationalisten willen dat degene die "WIL deel uitmaken" van de natie zinken in de middelandse zee.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2015, 14:51   #182
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het verandert niets aan het feit dat ik straks Vlaming word van nationaliteit zonder dat ik daar voor gekozen heb.

(nb: ik heb niks tegen de vlaamse onafhankelijkheid an sich, ervaar dit dus niet als een aanval tegen het vlaams nationalisme, wel tegen het argument dat nationalisten u vrij laten en belgicistische patriotten u dwingen).

Uiteindelijk wordt Vlaanderen gewoon Belgie 2.0. Logisch ook, Vlaanderen is een product van Belgie, en bestond niet in haar huidige vorm voordat Belgie zich vormde.
En jij hebt nog niet door niet alle Vlamingen nationalisten, ook wel flaminganten genoemd, zijn en niet alle Belgen patriotten, ook wel belgicisten genoemd? Het is juist het feit dat die belgicisten verplichten aan iedereen om Belg te zijn wat het verschil maakt. Niemand hoeft voor mij Vlaming te zijn, dat is hun vrije keuze. Maar hier zijn genoeg belgicisten die hun Vlaming-zijn uitschreeuwen maar toch liever Belg zijn. Ik als Vlaams-nationalist, heb geen boodschap aan België. Voor mij bestaat het niet, al wordt ik er dagelijks mee geconfronteerd. Ik zeg niet dat ik én Vlaming én Belg ben, terwijl de belgicisten die ik hier ken, zich én Belg én Vlaming noemen, maar als puntje bij paaltje komt het Belg-zijn veruit op de eerste plaats zetten en het Vlaming-zijn als een schaamlapje met zich meedragen. Voor mij geen gelul. Ik ben Vlaming en geen Belg
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2015, 14:56   #183
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mij geen gelul. Ik ben Vlaming en geen Belg
heb je ook een onzichtbaar vriendje?

Oud 5 mei 2015, 15:00   #184
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Wat een leugen.

Nationalisten willen dat degene die "WIL deel uitmaken" van de natie zinken in de middelandse zee.
Dikke lulkoek. Francken vertegenwoordigt een regering van vier partijen, waarvan er drie niet nationalistisch, maar patriottistisch kunnen genoemd worden en waarvan minder dan 1/4 van de leden nationalisten zijn.
Oud 5 mei 2015, 15:01   #185
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij wel? Ik heb daar geen nood aan. Ik kan voor mijzelf opkomen.
Oud 5 mei 2015, 15:06   #186
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
En jij hebt nog niet door niet alle Vlamingen nationalisten, ook wel flaminganten genoemd, zijn en niet alle Belgen patriotten, ook wel belgicisten genoemd? Het is juist het feit dat die belgicisten verplichten aan iedereen om Belg te zijn wat het verschil maakt. Niemand hoeft voor mij Vlaming te zijn, dat is hun vrije keuze. Maar hier zijn genoeg belgicisten die hun Vlaming-zijn uitschreeuwen maar toch liever Belg zijn. Ik als Vlaams-nationalist, heb geen boodschap aan België. Voor mij bestaat het niet, al wordt ik er dagelijks mee geconfronteerd. Ik zeg niet dat ik én Vlaming én Belg ben, terwijl de belgicisten die ik hier ken, zich én Belg én Vlaming noemen, maar als puntje bij paaltje komt het Belg-zijn veruit op de eerste plaats zetten en het Vlaming-zijn als een schaamlapje met zich meedragen. Voor mij geen gelul. Ik ben Vlaming en geen Belg
Worden mensen die geen boodschap hebben aan de vlaamse nationaliteit dan straks staatloos ?

Outcasts ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2015, 15:08   #187
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jazeker. Hij woont in Utopia. 't Schijnt dat het communisme daar wel werkt.
Oud 5 mei 2015, 15:10   #188
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Worden mensen die geen boodschap hebben aan de vlaamse nationaliteit dan straks staatloos ?

Outcasts ?
Je mag zelfs moslim worden, Tavek.
Oud 5 mei 2015, 15:11   #189
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klotenpon_ti Bekijk bericht
En van wat is België een product?
Daar vraag je wat, door het element van toenemende complexiteit kan het hopeloos verkeerd gaan en dan is dwaasheid de regel. Doorgaans doet men dan net het tegenovergestelde van wat evolutionair verwacht mag worden, in de volksmond noemt zoiets kortzichtigheid. Politiek heeft het nu dan ook over staatsvernauwing, het is als visieverruiming misvormen op zo een manier waardoor het intellectueel overkomt waardoor de rest er ook niets meer van begrijpt. Nochtans eenvoudig, lees maar

Citaat:
De totstandkoming van hogere ‘suprasystemen’ ten gevolge van de integratie van voorheen relatief autonome systemen (die voortaan als subsystemen fungeren) is in de systeemtheorie een bekend begrip. Zulke suprasystemen ontstaan als gevolg van het creëren van ‘hypercycli’ waarin de subsystemen in elkaar grijpen onder invloed van cycli die elkaar wederkerig katalyseren : de zogeheten ‘kruiskatalytische cycli’. Hierdoor worden de subsystemen in toenemende mate afhankelijk van elkaar, terwijl het suprasysteem dat ze gezamenlijk vormen zijn structuur en autonomie verwerft. De met de Nobelprijs voor natuurkunde onderscheiden fysicus Manfred Eigen heeft aangetoond dat de vorming van suprasystemen onder invloed van auto- en kruiskatalytische cycli de grondslag vormt van de evolutie van alle levensvormen op aarde.
Het wederkerige is men al lang vergeten.

Laatst gewijzigd door tandem : 5 mei 2015 om 15:14.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2015, 15:13   #190
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Outcasts ?
Vlaamse nationaliteit bestaat niet en is niet aan de orde tenzij voor een verwaarloosbaar groepje separatisten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2015, 15:15   #191
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Je mag zelfs moslim worden, Tavek.
Dat is geen nationaliteit.

Maargoed, trollen is een hobby als een ander.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2015, 15:24   #192
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is geen nationaliteit.
Ik begrijp je probleem. Maar dat los je toch op met een schijnhuwelijk?
Het is niet dat het je nog nooit werd voorgedaan.

Citaat:
Maargoed, trollen is een hobby als een ander.
Zeveren is zeveren, daarin zijn we gelijk. Al is het bij trollen alleen iets minder oprecht.

Laatst gewijzigd door hamac : 5 mei 2015 om 15:38.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2015, 15:37   #193
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dikke lulkoek. Francken vertegenwoordigt een regering van vier partijen, waarvan er drie niet nationalistisch, maar patriottistisch kunnen genoemd worden en waarvan minder dan 1/4 van de leden nationalisten zijn.
eerst en vooral vertegenwoordigt Francken zijn partij.

heb je laatst zijn partijkaart niet gezien?

Oud 5 mei 2015, 15:42   #194
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier verschijnt weeral die verwarring tussen staat en natie, he. Maar alles is erom gedaan opdat die verwarring zou heersen. Het feit dat een STAAT NATIONaliteiten toekent, is er het toppunt van.

Maar het is volgens mij ook zo dat van zodra nationalisten hun goesting (ttz, hun staat) krijgen, zij binnen de 10 minuten patriotten worden.
In zekere mate kan je dan dus inderdaad stellen, zoals je doet, dat de Vlaamse nationalisten, die nu staatloos zijn, en outcasts zijn, dan van de Belgisch nationalisten, staatlozen en outcasts zullen maken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 mei 2015 om 15:44.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2015, 15:46   #195
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hier verschijnt weeral die verwarring tussen staat en natie, he. Maar alles is erom gedaan opdat die verwarring zou heersen. Het feit dat een STAAT NATIONaliteiten toekent, is er het toppunt van. Maar het is volgens mij ook zo dat van zodra nationalisten hun goesting (ttz, hun staat) krijgen, zij binnen de 10 minuten patriotten worden.
Patrick, vroeger was dat gewoon praktisch om te weten waar je ergens woont, pas later heeft dat geleid tot psychische begrenzingen.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2015, 16:16   #196
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
eerst en vooral vertegenwoordigt Francken zijn partij.

heb je laatst zijn partijkaart niet gezien?
Dan moet jij eens even nakijken wat regeren betekent. Francken kan zelfs geen beslissingen nemen zonder dat hele regering toestemming geeft. Bovendien zie ik geen enkele regeringspartij Francken afvallen. Daar sta je dan.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be