Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2015, 18:07   #401
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Als volk in de Belgische kultuur is er alleen enorm veel tweedracht en gunt het ene gedeelte het andere zijn recht van bestaan niet...
Dus als er al een Belgische kultuur bestaat is die toch echt niet om over naar huis te schrijven
Is uw recht van bestaan in gevaar?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 18:11   #402
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Is uw recht van bestaan in gevaar?
Flauwe kul Tuur.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 18:15   #403
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Friet met stoverij en mayonnaise?
Rubens ,Jordaens ,Van Dijck,Breughel

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 7 mei 2015 om 18:16.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 18:18   #404
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Ik noteer dat jij zelfs niet bereid bent om de wandaden van de goeie Belgen als fout te aanzien. Het is logisch dat ik dan dat verband leg. De haat is er niet bij de echte verzetslieden, de haat wordt in stand gehouden door degenen die verzetsheld (sic) zijn geworden toen de Duitsers goed en wel weg waren en die toen hun eigen duistere kant hebben laten primeren.
Gij weet er eigenlijk niks van. Kunt ge u niet meer informeren in plaats van gebakken lucht te verkopen? De 'echte verzetslui' zagen de collaborateurs als grotere vijand dan de Duitsers zelf. Omdat de collaborateurs nog barbaarser waren. En dat heb ik persoonlijk vernomen van iemand die door collaborateurs is gemarteld.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 18:18   #405
geertvdb

Standaard

2

Laatst gewijzigd door geertvdb : 7 mei 2015 om 18:19.
Oud 7 mei 2015, 18:27   #406
marie daenen
Banneling

Standaard

Historiek:

#152 Jouw antwoord op volgend citaat van Spitting Image
Citaat:
Juist, die mensen wisten daar niets van. Zelfs hier wisten de mensen er niets van tot de zomer van 1945, toen de kampen bevrijd werden...
Dat is niet waar. In 1942 deden in Antwerpen al verhalen de ronde over wat er met de gedeporteerde Joden gebeurde. De verhalen bleken uiteindelijk te kloppen.
Trouwens, in Mein Kampf staat al duidelijk wat Hitler van plan was met de Joden.

# 161 mijn reactie daarop:
Maar dat was een boek dat hier onder de Vlamingen wijd verspreid was en druk gelezen werd...
Wat gaan ze nog allemaal uitvinden om hun Eigen verblindheid tot het grote licht uit te roepen...

# 367 Uw reactie op bovenstaande opmerkingen van mij:
Citaat:
Maar dat was een boek dat hier onder de Vlamingen wijd verspreid was en druk gelezen werd...
LEEST gij eigenlijk wat ik schrijf? Doet gij soms eens die intellectuele inspanning? Eind '41 beginnen de Duitsers met de vergassing, en in 1942 werd er in Antwerpen over gesproken. Mein Kampf bestond toen al bijna 20 jaar. 150 000 exemplaren werden er in het Nederlands van verkocht.
Volgend citaat van mij:
Citaat:
Wat gaan ze nog allemaal uitvinden om hun Eigen verblindheid tot het grote licht uit te roepen...
Wie is 'ze'? De belgicisten? En wtf is het grote licht?
Hebt gij ook soms tegenargumenten ipv u enkel te wentelen in de slachtofferrol?

# 378 hier reageer ik als volgt:
Werd er in 1942 in Antwerpen al over de vergassing van joden gesproken?
Dat heeft dan, in die tijd, maar bitter weinig verontwaardiging over de hele wereld opgeroepen, maar ja dat is dan voorzeker ook de fout van de Vlamingen, die volgens u wel al wisten maar het niet verder wereldkundig maakten...

[quote=geertvdb;7646637]Ja inderdaad. Al in 1942 werd er over vergassen gesproken.

Antwerpenaren waren vooral bezig met zelf te overleven. En er was toen al heel veel verontwaardiging over heel de wereld over de nazi's. Kijk maar naar de film 'the great dictator'.

Dat bedoel ik niet!! Wat een belachelijke beschuldiging opnieuw! U bent blijkbaar vergeten hoe kwaad ik was na uw vorige valse beschuldiging aan mijn adres? Degoutant! Hebt u echt geen fatsoen?[/QUOTE]

Daartussen volgende bijdrage:
# 317 Jouw antwoord op volgend citaat van vlijmscherp
Citaat:
we zijn het land die nog het meest worstelt met die geschiedenis. Zelfs in Duitsland hebben ze zich ondertussen verzoend met hun verleden.
Het land worstelt daar al lang niet meer mee. Het is niet het land dat er nog mee worstelt, maar het Vlaams-nationalisme.

# 323 Mijn antwoord daarop:
Nu is Laurette mitraillette al een Vlaams nationaliste; want het is zij die het laarzengestamp al hoorde bij het aantreden van de regering Michel.
Man, man wat een gezaag men hier allemaal moet horen om hun Eigen groot gelijk te bewijzen; verdraagzaamheid noemen ze dat...

Wie of wat is wtf?
u neemt voor uzelf het recht om hier valse beschuldigingen te uiten zoals dat alle collaborateurs op de hoogte waren van wat er in Duitsland gebeurde...
Als ik reageer dan doet u dat af alsof ik mij, zoals de meeste Vlaams nationalisten, enkel in de slachtofferrol wentel...
Bovendien is het niet het land maar enkel die verdomde Vlaams nationalisten die worstelen met het verleden...

En na zo denigrerende uitlatingen kom je jezelf in de slachtofferrol wentelen van vals beschuldigd te zijn.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 18:28   #407
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Racisme is u duidelijk niet vreemd...
wat heeft dat met racisme te maken ? Ben je niet blank ? En zo ja, hoe had ik dat kunnen weten ? En welke raciaal getinte opmerking maakte ik ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 18:29   #408
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

echt toepasselijk !
Je valt met de dag lager, Pandareus. Kun je nog zakken?
Oud 7 mei 2015, 18:35   #409
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik noteer dat jij zelfs niet bereid bent om de wandaden van de goeie Belgen als fout te aanzien. Het is logisch dat ik dan dat verband leg. De haat is er niet bij de echte verzetslieden, de haat wordt in stand gehouden door degenen die verzetsheld (sic) zijn geworden toen de Duitsers goed en wel weg waren en die toen hun eigen duistere kant hebben laten primeren.
Textbook speech van de praat van bij het vlaams blok. Drie generaties geleden lanceerden een hoop zwarten de mythe dat het allemaal niet zo erg was, dat de echte misdadigers de witten van het laatste uur waren en dat zij ten onrechte in den bak hebben gezeten. Blijkbaar is dat door de generaties heen blijven hangen. Soit. Dan is dat maar zo.
Blijf maar in de modderpoel van het verleden rond ploeteren. Gelukkig is dat fenomeen marginaler en marginaler aan het worden. Nu ook de partijvoorzitter van n-va een streep daaronder trok kan die construct mee naar het archief ergens in de kelder.
Er zal altijd nog wel een groepje nostalgici overblijven, van mijn part mogen julliie zelfs met het bruine hemd + botten van bompapa blijven rondmarcheren. Het is betekenisloos geworden.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 18:35   #410
geertvdb

Standaard

[quote=marie daenen;7646702]Historiek:

Dat is niet waar. In 1942 deden in Antwerpen al verhalen de ronde over wat er met de gedeporteerde Joden gebeurde. De verhalen bleken uiteindelijk te kloppen.
Trouwens, in Mein Kampf staat al duidelijk wat Hitler van plan was met de Joden.

LEEST gij eigenlijk wat ik schrijf? Doet gij soms eens die intellectuele inspanning? Eind '41 beginnen de Duitsers met de vergassing, en in 1942 werd er in Antwerpen over gesproken. Mein Kampf bestond toen al bijna 20 jaar. 150 000 exemplaren werden er in het Nederlands van verkocht.
Volgend citaat van mij:

Dat heeft dan, in die tijd, maar bitter weinig verontwaardiging over de hele wereld opgeroepen, maar ja dat is dan voorzeker ook de fout van de Vlamingen, die volgens u wel al wisten maar het niet verder wereldkundig maakten...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ja inderdaad. Al in 1942 werd er over vergassen gesproken.

Antwerpenaren waren vooral bezig met zelf te overleven. En er was toen al heel veel verontwaardiging over heel de wereld over de nazi's. Kijk maar naar de film 'the great dictator'.

Dat bedoel ik niet!! Wat een belachelijke beschuldiging opnieuw! U bent blijkbaar vergeten hoe kwaad ik was na uw vorige valse beschuldiging aan mijn adres? Degoutant! Hebt u echt geen fatsoen?[/QUOTE]

Het land worstelt daar al lang niet meer mee. Het is niet het land dat er nog mee worstelt, maar het Vlaams-nationalisme.

Nu is Laurette mitraillette al een Vlaams nationaliste; want het is zij die het laarzengestamp al hoorde bij het aantreden van de regering Michel.
Man, man wat een gezaag men hier allemaal moet horen om hun Eigen groot gelijk te bewijzen; verdraagzaamheid noemen ze dat...

Wie of wat is wtf?
u neemt voor uzelf het recht om hier valse beschuldigingen te uiten zoals dat alle collaborateurs op de hoogte waren van wat er in Duitsland gebeurde...
Als ik reageer dan doet u dat af alsof ik mij, zoals de meeste Vlaams nationalisten, enkel in de slachtofferrol wentel...
Bovendien is het niet het land maar enkel die verdomde Vlaams nationalisten die worstelen met het verleden...

En na zo denigrerende uitlatingen kom je jezelf in de slachtofferrol wentelen van vals beschuldigd te zijn.
Dank u voor dit overzicht. Ik was al vergeten hoeveel gelijk ik had. Valt het u niet op hoe gij nooit op mijn vragen antwoordt? Waarom reageert gij eigenlijk?

En ga nu in de hoek staan want uw valse beschuldigingen zijn onvergeeflijk. Een gepast 'Vlaamse' straf is dus vereist. Vooruit!
Oud 7 mei 2015, 18:37   #411
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Dus je staat dus eerder achter zijn uitspraak van een paar jaar geleden waar hij de excuses van PJ afschilderde als gratuite?
Ik vind dat inderdaad gratuit.
hagel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 18:39   #412
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Rubens ,Jordaens ,Van Dijck,Breughel

Eddy Wally, Familie en de Kampioenen!
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 18:46   #413
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Historiek:

Volgend citaat van mij:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ja inderdaad. Al in 1942 werd er over vergassen gesproken.

Wie of wat is wtf?

Die belgicisten denken dat men 70 jaar geleden al op internet kon spelen.
Er waren nauwelijks communicatiemiddelen, het dorp was de wereld, de stad 20 km verderop het einde ervan.
Wat de Endlösung betreft: het besluit daartoe werd in januari 1942 pas genomen.
Citaat:
Wannseeconferentie is de benaming voor een op 20 januari 1942 gehouden bijeenkomst van nazikopstukken in de aan de Wannsee bij Berlijn gelegen Villa Marlier. Doel van deze conferentie was het komen tot wat de nazi's de Endlösung der Judenfrage ("definitieve oplossing van het Jodenprobleem") noemden.
En volgens een 'kenner' hier wisten alle Antwerpenaren dat de volgende dag al. Hoogstwaarschijnlijk via postduiven.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 7 mei 2015 om 18:47.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 18:53   #414
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er waren nauwelijks communicatiemiddelen, het dorp was de wereld, de stad 20 km verderop het einde ervan.
En volgens een 'kenner' hier wisten alle Antwerpenaren dat de volgende dag al. Hoogstwaarschijnlijk via postduiven.
De pretentie, arrogantie, het nombrilisme, die stomme debiele eigendunk heeft nergens ter wereld zijn gelijke. Een boerendorp aan de Schelde die denkt dat het centrum van de wereld is.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 18:53   #415
geertvdb

Standaard

Citaat:
LEES wat ik schrijf! In 1942 deden er al verhalen de ronde in Antwerpen over het lot van de gedeporteerde Joden.
Ik zeg niet ALLE Antwerpenaren de volgende dag.
Ik beweer niet dat ik een kenner ben, maar 1 ding weet ik zeker. Gij kent er niets van. Gij zijt totaal onwetend, en het erge is, gij beseft dat niet. Ik vind dat erg, ik zou mij schamen in uw plaats. Maar schaamtegevoel over uw onzin heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Oud 7 mei 2015, 18:56   #416
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Textbook speech van de praat van bij het vlaams blok. Drie generaties geleden lanceerden een hoop zwarten de mythe dat het allemaal niet zo erg was, dat de echte misdadigers de witten van het laatste uur waren en dat zij ten onrechte in den bak hebben gezeten. Blijkbaar is dat door de generaties heen blijven hangen. Soit. Dan is dat maar zo.
Blijf maar in de modderpoel van het verleden rond ploeteren. Gelukkig is dat fenomeen marginaler en marginaler aan het worden. Nu ook de partijvoorzitter van n-va een streep daaronder trok kan die construct mee naar het archief ergens in de kelder.
Er zal altijd nog wel een groepje nostalgici overblijven, van mijn part mogen julliie zelfs met het bruine hemd + botten van bompapa blijven rondmarcheren. Het is betekenisloos geworden.
Man, jij weet niet waarover je praat, ik wel.
Door mij als Blokker af te schilderen, gaat de werkelijkheid niet veranderen.
Maar ik constateer dat jij crapuul, tenminste als het 'Belgisch' is verdedigt door dik en dun, ook al hebben ze mensen onrecht aangedaan zonder dat daar een reden toe was. En jouw België heeft dat tot nu toe gewoon door de vingers gezien. Zelfs nadat datzelfde België later zijn fouten toegaf, maar zich te groots achtte om zich te excuseren, laat staan de vernielingen en broodroof die ermee gepaard ging te vergoeden. Jij mag van mij nog een miljoen collaborateurs veroordelen, ik zal jou steeds blijven beschouwen als een man die zelf te laf was om de misdaden in eigen nest te erkennen en als Blokpraat af te doen.
Mensen als jij maken dat ik me nooit als een Belg zal beschouwen.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 7 mei 2015 om 18:57.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 19:05   #417
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wel, slimme, als het zo gemakkelijk is, zeg me dan maar vlug wat volgens u 'Vlaamse' cultuur is. Wees in deze een lichtende ster aan het forum-firmament.
Vlaamse cultuur:

https://www.google.be/search?q=vlaam...w=1218&bih=627

https://www.google.be/search?q=vlaam...L&ved=0CDEQsAQ

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaamse_literatuur

Belgische cultuur:

https://www.google.be/search?q=La+gr...w=1218&bih=627

Laatst gewijzigd door Knuppel : 7 mei 2015 om 19:09.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 19:07   #418
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Betreft citaat:
Citaat:
Volgens het Van Dale Woordenboek: “het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde.” (Van Dale Groot Woordenboek Hedendaags Nederlands, versie 2.0, 2002)

Racisme heeft betrekking op de houding van verschillende sociale groepen tegenover elkaar, waarbij mensen op basis van vermeende biologische, genetische,… kenmerken in ‘rassen’ ingedeeld worden. De term is verbonden aan de mythe van een superieur en zuiver ras, dat beschermd moet worden tegen invloeden van of vermenging met andere inferieure ‘rassen’ (zie definitie: ‘zogenaamd ras’).
Oh!... betekent dit dat het gebruik van de definitie "het uitverkoren volk" een daad van racisme is?...

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 7 mei 2015 om 19:09.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 19:17   #419
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robertson Bekijk bericht
leer eens wat racisme betekend en zaag dan uw afgedraaid liedje.
in u wereld moet u wel een zeer grote raciste zijn want uw haat tegen alles wat Frans & Waal is is niet gewoon meer, tenware u niet weet wat u hier uitkraamt.
Volgens het Van Dale Woordenboek: “het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde.” (Van Dale Groot Woordenboek Hedendaags Nederlands, versie 2.0, 2002)

Uw beschrijving is juist de definitie van de grote francophonie; ze steunen natuurlijk niet op het ras maar wel op de franse taal ...
Oud 7 mei 2015, 19:20   #420
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

in feite zijn we volledig van de topic aan het weg gaan. De Vlaamse collaboratie was de normale reactie op de evolutie van de Belgische politiek.
Lees hiervoor: J. Hannes. Met de fiscale bril bekeken. Vlaanderen in België, 1830-1914

Prof. dr. Juul Hannes publiceerde dit artikel in het Huldeboek Marcel Bots. U vindt hier de integrale tekst. J. Hannes, "Met de fiscale bril bekeken. Vlaanderen in België, 1830-1914" in : A. Verhulst & L. Pareyn (red.), Huldeboek Prof. dr. Marcel Bots. Een bundel historische en wijsgerige opstellen, Gent, Liberaal Archief, 1995, pp. 167-194. http://www.liberaalarchief.be/Hannes.html

Een volk dat cultureel en sociaal verknecht wordt, dat een eeuw lang financieel werd uitgezogen en gekoloniseerd... heeft het recht zich te verdedigen en te verenigen met andere volkeren om daar een einde aan te stellen. Dat zo'n clown als Bart de wever zich daarmee komt moeien is duidelijk op bevel van zijn zionistische bazen.Collaboratie is niet hetzelfde als schuldig zijn aan de holocaust. Wij zeggen toch ook niet dat alle joden schuldig zijn aan de uitroeiingskampen van Saabra, Shatila, Jenin, Gaza,...
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be