![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee. Ik ken te weinig om hier iets over te zeggen. Laat ik evenwel een ander voorbeeld geven: in de Duitstalige wereld maakt men een onderscheid tussen "volkstümliche Musik" en "Volksmusik". Het eerste leunt veel sterker aan bij de artiest als individu, terwijl het laatste aansluit bij een communautaire beleving van cultuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu zegt u al meerdere malen dat we juist niet kunnen typeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet ik, maar u hebt al meermaals in diverse draden betoogd welke enorme culturele verschillen er tussen Noord en Zuid bestaan. Als u geen typering kunt geven, betekent dat dus al dit alles inhoudsloos was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh, het onderscheid dat ik aanhaalde in de Duitstalige wereld, heeft niets met nationalisme of wat dan ook van uw verzinsels te maken. Of denkt u nu echt dat men in Beieren of Oostenrijk de liederen van Hansi Hinterseer in dezelfde zak stopt als bijvoorbeeld de zogenaamde Schnadahüpfl, een typische Oostenrijkse vorm van volksmuziek?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#507 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een gedeelte van de Vlaams-nationalistische ideologie steunt nog voornamelijk op rancune.
-rancune omdat ze de verkeerde kant hadden gekozen en verloren hebben. -rancune omdat ze wegens hun verraad werden gestraft na de oorlog. -rancune omdat er geen amnestie kwam. Kortom, rancune gestoeld op een onverwerkt (maar schimmig) verleden. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 mei 2015 om 21:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#508 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
|
![]() Citaat:
Alsof Mozart muziek uit het niets zou geschapen hebben of wie dan ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U sprak nochtans over "baanbrekende muziek". Welnu, ik heb zopas eens geluisterd naar enkele fragmenten van Stivell: zijn muziek komt heel traditioneel Bretoens over. Dan vraag ik mij: wat is er baanbrekend op dat vlak bij hem?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=rIcXUlR-00g En dit is het origineel. Kleinkunst. https://www.youtube.com/watch?v=hn039dbUWuY |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#514 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tri Martolod!
https://www.youtube.com/watch?v=M7Ehg1ivCtg |
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
|
![]() Citaat:
Bij zombie staat er: weer tot leven gewekte dode. Gelooft u in zombies? 'Of betwist u nu dat het woord erin staat of dat woordenboeksamenstellers zomaar iets schrijven dat kant noch wal raakt'? Door te verwijzen naar een woordenboek geeft u wel echt blijk van een zeer rigide denkwijze. Cultuur is gewoon een leeg begrip, dat een andere betekenis heeft voor ieder individu. Sommige mensen vinden K3 cultuur, anderen niet. muziek en schilderkunst vallen samen onder cultuur blijkbaar. Waarom? Niemand weet dat. waarom bloemschikken ook niet? En bingo? En spelen op de lotto? Nu, dat is niet erg. Maar als men er dan nog een volk aan gaat verbinden, zoals 'Duits', dan wordt het absurd. Hoe kunt ge nu een bijvoeglijk naamwoord toevoegen aan een leeg container begrip? Maar helemaal te gek wordt het als men er een waardeoordeel gaat aan vastplakken. Zoals: de 'Vlaamse cultuur' is belangrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 |
|
![]() Ja! Het antwoord op die vraag is 'ja'! Die' binding' bestaat enkel in uw verbeelding. Wat is 'bepaalde specifiek cultuur gebonden bronmuziek'? Hoe verzint u het? Hoe kan muziek cultuur gebonden zijn? Hoe gebeurt in de praktijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 |
Europees Commissaris
|
![]() Geert, zo kan je alles kapotrelativeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#518 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Welke echte historici? Mijn ouders, mijn vader was toen 'weerstander', hebben mij steeds toegelicht nooit iets geweten te hebben van het lot dat de weggevoerden, zowel Joden als anderen, te wachten stond. Dat dit een normaal verbreide mening was, werd duidelijk toen in 1945-1946 de gruwel van de concentraiekampen duidelijk werd en in de toenlalige Humo(radio) wekenlang horror-verhalen verschenen tot algemeen afgrijzen. Zelfs in Duitsland was men er niet van op de hoogte.
![]() |
#519 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#520 |