![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat betreft uw vraag concreet: In het geval van de menselijke soort niet. Want bij de mens is er een andere strategie ontstaan. De mens investeert namelijk veel tijd in de opvoeding van het nageslacht, daarom is het belangrijk niet teveel kinderen te hebben. Dat heeft een evolutionair voordeel. Ik vind het echt erg dat ik zo'n simpele zaken moet uitleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#544 |
|
![]() 2
Laatst gewijzigd door geertvdb : 8 mei 2015 om 09:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#545 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#546 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als we uw tweede zin ironisch mogen interpreteren uiteraard... Verder lijkt het me evident dat er niet veel mensen verontwaardigd reageerden in het openbaar tijdens de bezetting... Laatst gewijzigd door Another Jack : 8 mei 2015 om 09:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#547 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wie België vertegenwoordigt of wil vertegenwoordigen acht zich boven iedereen verheven en zeker degenen met voorouders uit deze alinea, de ergsten. Citaat:
Laatst gewijzigd door Spitting Image : 8 mei 2015 om 09:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |||
|
![]() Citaat:
Vrienden hebben vorig jaar een reis naar Vietnam gemaakt. Aan de foto's en beelden te zien, is dat daar 'anders'. Maar misschien ligt het aan de programmatuur hé. ![]() Citaat:
Maar kinderliedjes in het algemeen maken zeker deel uit van onze cultuur. Citaat:
![]() |
![]() |
#550 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#551 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kan men nu eens stoppen met dat wollig taalgebruik? Zijn jullie allemaal CD&V'ers? Citaat:
Nee hoor. Raakvlak? Raakpunten, grote lijnen ... Nog meer wollige woorden? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | |
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat er Spaanse dierenrechtenactivisten zijn, dan stierengevechten geen deel uitmaakt van de Spaanse cultuur.
![]() |
![]() |
#554 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een erfenis waar ze niet blij mee zijn... Cultuur is dan ook een veranderlijk gegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#555 | |
|
![]() Citaat:
Uw stelling was dat de holocaust pas geweten was bij de bevrijding van de concentratiekampen. Leg mij dan eens uit hoe Anna Frank het in 1942 het al wist? Ik weet in elk geval van mij grootvader persoonlijk dat hij het al in 1942 wist. Uw stelling is dus onzin. En het erge is dat u zich daarover niet eens schaamt. Ik zou in uw plaats in de grond zakken van schaamte als ik zo een kemel zou schieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#556 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#557 | |||
|
![]() Citaat:
Of zou dit mogelijks ook cultureel kunnen verschillen. Er zijn namelijk bevolkingsgroepen die niet zo'n hoge pet hebben van de evolutietheorie bijvoorbeeld. Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#558 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad. En de term wordt te pas en te onpas gebruikt. En als men dan vraagt: zeg me nu eens duidelijk wat de 'Vlaamse' cultuur is (of de Belgische, of de Nederlandse of de Duitse, of de Franse, of de Amerikaanse, enz, enz), dan krijgt men daar een ontwijkend antwoord op, of men begin rond de pot te draaien, of men probeert men de discussie in een andere richting te duwen, of men antwoordt niet. En dat is ook normaal. De term 'cultuur' is diffuus, vaag, multi-interpretabel, kortom moeilijk grijpbaar en lastig definieerbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#560 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat is uw punt? |
|||