Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 mei 2015, 12:00   #21
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Dit is inderdaad een prachtig voorbeeld van wat we dagelijks zien in België. Er is overduidelijk méér dan voldoende plaats om rechts te gaan rijden, maar niemand doet het. Ze blijven allemaal als schaapjes dicht achter mekaar links in file rijden terwijl het rechtervak vrij is, en de gevolgen zijn duidelijk: de boel vertraagt tot pakweg 90, en iedereen is later op zijn of haar plaats van bestemming.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2015, 12:22   #22
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 20.319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Dit is inderdaad een prachtig voorbeeld van wat we dagelijks zien in België. Er is overduidelijk méér dan voldoende plaats om rechts te gaan rijden, maar niemand doet het. Ze blijven allemaal als schaapjes dicht achter mekaar links in file rijden terwijl het rechtervak vrij is, en de gevolgen zijn duidelijk: de boel vertraagt tot pakweg 90, en iedereen is later op zijn of haar plaats van bestemming.
Volledig geautomatiseerde voertuigen, dat zal waarschijnlijk de toekomst wel worden. Gewoon zitten en wachten en checken of de computer zijn rijwerk wel goed doet.
__________________
"Een beetje kennis is een gevaarlijk ding; Drink diep, of proef niet van de Pierische bron: Daar bedwelmen oppervlakkige gedachten de hersenen" - Alexander Pope
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2015, 12:51   #23
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Uw ervaring klopt. Het is te zeggen als ge de laatste keer in Limburg gereden hebt in de jaren '70.
Ik rijd regelmatig vanuit Genk naar Leuven en Brussel. Zelfs 's avonds en in de weekends is het druk. Richting Antwerpen moet het nog erger zijn.
Er valt me nog iets op in dat filmpje. De bewuste "linksplakker" kan gewoon niet harder rijden omdat er een rij wagens voor hem rijdt aan een lagere snelheid dan toegelaten. 0 Dat is daar gewoon filerijden aan 90/100 km/u.

1
Sorry SanderK, maar volgens die beelden zijt gij iemand die denkt dat de hele rij voor hem (die ook sneller willen rijden) moet schuiven en rechts gaan rijden om u door te laten. 2 In de plaats van die chauffeur voor u zou ik ook niet naar rechts gaan. Als hij/zij dat doet zit die 50 m. verder achter die vrachtwagen, en kan die onmogelijk terug links invoegen. Tenzij een héél goed ziel hem voorlaat.

3
Het probleem is daar niet de linksplakker. Het probleem is dat de Vlaamse overheid blijkbaar ook nog werkt met verkeersstatistieken van de jaren '70, en daarom vergeten is om een derde baanvak bij te leggen op de autostrades richting Limburg.
0
Zou het nog filerijden zijn mocht iedereen braaf rechts rijden, en dus de capaciteit verdubbelen? Ik denk van niet....
Op dit specifiek stuk is het probleem de helling, waardoor tragere auto's amper 110 kunnen rijden, en vrachtwagens moeten afzakken tot 70-80 kmh.
Geen probleem mee natuurlijk, maar als we de 2 rijstroken benutten ipv 1, rijden er op hetzelfde tijdstip dubbel zo veel auto's door.


1
Nee, ik denk zo niet. Ik heb er geen probleem mee om 100 kmh te rijden op een snelweg indien het druk verkeer is. Ik vind het alleen jammer dat op deze video maar de helft van de capaciteit benut wordt.
Indien men gezamenlijk sneller wilt rijden, moet men gezamenlijk leren om de volledige capaciteit te benutten en dus zo veel mogelijk rechts te rijden.
Uiteindelijk haalt niemand er iets bij om heel de tijd links te rijden.

2
NIET AKKOORD. Ik toon net aan in de video dat er een plaats is van 550 meter tussen die vrachtwagens. Tussen die vrachtwagens had iedereen naar rechts moeten gaan.
Het is een soort van actie-reactie systeem in België: Iedereen rijdt links, dus rijd 'ik' ook links. Iemand die rechts rijdt en wilt invoegen, wordt er niet tussengelaten. De kans is immers groot dat die persoon op het linkerbaanvak blijft plakken en u zo blokkeert.
Indien we allemaal aanleren om naar rechts te gaan, wordt invoegen terug naar links als een normaal gedrag beschouwt. Men gaat hoffelijker zijn en de invoegende persoon voorrang verlenen (aka eventjes de gas lossen en plaats laten).

3
VOLLEDIG AKKOORD

Laatst gewijzigd door SanderK : 22 mei 2015 om 12:54.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2015, 13:49   #24
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.884
Standaard

Indien alle auto's rechts gaan rijden voor ene paar honderd meter, krijg je een verschil in snelheid tussen rechter en linker baanvak. Het wordt dan veel moeilijker voor een sneller rijdende wagen om een vrachtwagen terug links voorbij te steken.

Verschillende snelheden gecombineerd met van baanvak wisselen is de ideale combinatie om het aantal ongevallen te verhogen.

Ik geloof nooit dat je de capaciteit kan verdubbelen indien een gedeelte vand e autobestuurders rechts zouden invoegen. Ten andere: wie gaat rechts invoegen? Die willen allemaal 120 rijden.

Als er rechts ingevoegd wordt zullen de links rijders voordeel hebbne. Die wat regelmatig rechts invoegen gaan later ter bestemming zijn. Offert gij u op?

Laatst gewijzigd door pajoske : 22 mei 2015 om 13:49.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2015, 14:02   #25
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht

Ik geloof nooit dat je de capaciteit kan verdubbelen indien een gedeelte vand e autobestuurders rechts zouden invoegen. Ten andere: wie gaat rechts invoegen? Die willen allemaal 120 rijden.

Als er rechts ingevoegd wordt zullen de links rijders voordeel hebbne. Die wat regelmatig rechts invoegen gaan later ter bestemming zijn. Offert gij u op?
Kijk, dat is dus de rotte egoïstische Belgische mentaliteit waar we onze files zelf aan te danken hebben.

Respect moet men verdienen door zelf respect te tonen.
Ik heb al veel in Duitsland gereden, en op bepaalde stukken snelweg (en vooral de stukken onbeperkt) is men zeer hoffelijk. De trage bestuurder op het rechterbaanvak kijkt veelvuldig in zijn spiegels. Wanneer hij een vrachtwagen wilt voorbijsteken, kijkt hij nog eens in zijn spiegels. Ziet hij daar iemand tegen hoge snelheid aankomen, wacht hij af tot deze voorbij is.
Omgekeerd gebeurt ook. Wanneer de trage bestuurder een inhaalmanoeuvre begint of maakt (bijvoorbeeld 3 vrachtwagens aan het voorbijsteken is), gaat de snellere chauffeur ruim op voorhand van zijn gaspedaal af, zodat hij vaart mindert. Geen getoeter, bumperkleven of whatever (zolang dat niet tegen 91 kmh gebeurt natuurlijk)
Dat is wederzijds respect voor elkaar.

In België zie je dit amper. Rijd je rechts? Geen denken aan dat je er nog tussenkomt, eventjes optrekken. Rijd je links? Ha, ik zal u eens goed zitten hebben, hup ik smijt mij naar het linkerbaanvak tegen 90 kmh.


Een beetje karikaturaal overdreven voorgesteld natuurlijk, maar de mentaliteit hier in België is echt wel rot. Dat zorgt ervoor dat velen niet rechtsrijden.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2015, 14:40   #26
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
RECHTS IS DE REGEL

Deze foto komt uit een handboek voor het theoretisch rijbewijs in België.

Het maakt niet uit of er een middenrijstrook is of niet. Het gaat over de correcte toepassing van deze capaciteitsverhogende en veilige maatregel.

Er werd gesteld dat het rechterbaanvak altijd een gordijn is van vrachtwagens. Ik toon aan dat dit niet waar is.
Indien iedereen rondrijdt met de mentaliteit 'het loont nooit om naar rechts te gaan' missen we een groot deel capaciteit.
Wat is het verschil of er een gordijn van vrachtwagens is of helemaal geen rijstrook?
Ik zie twee bruikbare rijstroken en weggebruikers waarvan de meeste bezig zijn met inhalen, of dat zinnens zijn.
Zodra de snelheid links lager wordt dan rechts gaan ze vanzelf wel rechts rijden.
In uw voorbeeld is het de vraag wie naar rechts gaat invoegen en op die manier zijn ruimte tussen de inhalers verliest. Hij zal zich daar terug moeten tussen wurmen als hij op trager rijdende rechtsrijders stoot.
In elk geval een goed filmke om verder van gedachte te wissellen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2015, 14:51   #27
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Nee toch niet, indien de rustig-aan-rijder na het inhaalmanoeuvre terug naar het rechtervak keert, dan zou er helemaal geen dense voertuigmassa ontstaan op het linker vak (van overcapaciteit is hier geenzins sprake). De voertuigen op het linkervak kunnen hun veilige tussenafstand dan respecteren, en invoegen vanuit het rechtervak wordt dan gemakkelijker...

Uiteraard moet je dan wel correct inhalen, en je snelheid anticiperen aan het verkeer in het vak waarop je gaat invoegen. Zich smijten van achter het gat van een vrachtwagen aan 80 km/u op een strook waar 120 km/u gereden wordt is dit allesbehalve.
Als jij naar rechts gaat zal de wagen die achter u rijdt echt wel aansluiten op zijn nieuwe voorligger hoor. Ge vergeet dat die gasten stuk voor stuk willen inhalen en dus sneller willen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2015, 15:22   #28
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Als jij naar rechts gaat zal de wagen die achter u rijdt echt wel aansluiten op zijn nieuwe voorligger hoor. Ge vergeet dat die gasten stuk voor stuk willen inhalen en dus sneller willen.
Ja, normaal toch als je tuft aan 105 km/h op het linkervak dat uw achterligger na het terugkeren naar het rechtervak je zal inhalen... zoals reeds vermeld: probeer het eens in Duitsland, zelfs op de 120 gelimiteerde wegen, daar doet het probleem van linksplakkers zich veel minder voor.

En alsof je niet meer kan invoegen nadat je teruggekeerd bent naar het rechtervak: het is juist die ongegronde schrik die zo een idiote verkeerssituatie veroorzaakt. Als men de veiligheidsafstanden respecteert, kan je makkelijk invoegen. In het slechtste geval moet je achterligger het gaspedaal een paar seconden lossen, maar nooit op de rem gaan staan.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2015, 15:46   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Ja, normaal toch als je tuft aan 105 km/h op het linkervak dat uw achterligger na het terugkeren naar het rechtervak je zal inhalen... zoals reeds vermeld: probeer het eens in Duitsland, zelfs op de 120 gelimiteerde wegen, daar doet het probleem van linksplakkers zich veel minder voor.

En alsof je niet meer kan invoegen nadat je teruggekeerd bent naar het rechtervak: het is juist die ongegronde schrik die zo een idiote verkeerssituatie veroorzaakt. Als men de veiligheidsafstanden respecteert, kan je makkelijk invoegen. In het slechtste geval moet je achterligger het gaspedaal een paar seconden lossen, maar nooit op de rem gaan staan.
Een veiligheids afstand dient niet om invoegen mogelijk te maken.
Als ik mijn gaspedaal los om mijn veiligheidsafstand te behouden moeten al mijn achterliggers dat ook doen.

Laatst gewijzigd door Bobke : 22 mei 2015 om 15:47.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2015, 15:50   #30
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
In België zie je dit amper. Rijd je rechts? Geen denken aan dat je er nog tussenkomt, eventjes optrekken. Rijd je links? Ha, ik zal u eens goed zitten hebben, hup ik smijt mij naar het linkerbaanvak tegen 90 kmh.


Een beetje karikaturaal overdreven voorgesteld natuurlijk, maar de mentaliteit hier in België is echt wel rot. Dat zorgt ervoor dat velen niet rechtsrijden.
Exact de reden waarom ik niet altijd meer naar rechts ga.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2015, 15:55   #31
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Exact de reden waarom ik niet altijd meer naar rechts ga.
Inderdaad! Dat is wat ik wil aantonen

We hebben nationale BIVV-campagnes nodig om deze mentaliteit MET Z'N ALLEN EN TEGELIJKERTIJD te wijzigen ^^

Enkel indien we met z'n allen tegelijkertijd veranderen, kunnen we vooruit gaan

Laatst gewijzigd door SanderK : 22 mei 2015 om 15:56.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2015, 15:58   #32
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Exact de reden waarom ik niet altijd meer naar rechts ga.
Inderdaad, duidelijk niet jij alleen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2015, 17:32   #33
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Inderdaad! Dat is wat ik wil aantonen

We hebben nationale BIVV-campagnes nodig om deze mentaliteit MET Z'N ALLEN EN TEGELIJKERTIJD te wijzigen ^^

Enkel indien we met z'n allen tegelijkertijd veranderen, kunnen we vooruit gaan
Op de BIVV moet je niet rekenen...

De BIVV is een overheidsinstelling en zal bvb nooit campagnes voeren zodat de staat minder geld kasseert.

In NL toonde een politievakbondsaktie aan dat als men de flitstolerantie verhoogd met 14 kmh (van wettelijke 6 kmh naar 20 kmh) de geinde boetes maar de helft waren, dat zou een ramp zijn voor de regering.

Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=218681
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binne...ist-56-miljoen

13 mei 2015 16:27

Agenten voeren actie

© ANP

Het coulancebeleid dat de politie voert tijdens de cao-acties, kost de overheid acht miljoen euro per week. Agenten met mobiele meetapparatuur zijn coulant als automobilisten tot ongeveer 20 kilometer te hard rijden.

Die automobilisten worden door de politie niet op de bon geslingerd. En dat scheelt de overheid 8 miljoen euro per week, zegt Albert Springer,

woordvoerder van de Nederlandse Politiebond. Inmiddels zijn de acties zeven weken aan de gang. In totaal is de overheid al 56 miljoen euro misgelopen.

Automobilisten die tot ongeveer 20 kilometer per uur te hard rijden, worden niet beboet door de politie. Volgens Springer wordt daardoor de helft van de boetes niet uitgeschreven
Stel nu eens hypothetisch voor dat Vlaanderen zijn limieten baseert naar de V85, dat zal plusminus + 14 kmh zijn, of zowat de klassieke 90 kmh op gewestwegen en de betere secundaire wegen of zoals 10-15 jaar geleden, of zoals het in de huidige verkeerswet staat onder artikel 11.

Dan zouden ze pakweg 5 miljoen euro per week minder kasseren of +250 miljoen euro minder per jaar, dan zouden ze aan personeel moeten besparen bij de BIVV....
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 mei 2015 om 17:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2015, 18:03   #34
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Ik steek niet voorbij langs rechts. Ik passeer auto's langs rechts.

Zoals je kan zien, verkies ik om rechts te gaan rijden, zoals het hoort volgens de wet. Ik behoud gewoon mijn snelheid van 113 kmh op dat moment
Als het verkeer op het linkerbaanvak dan trager gaat rijden, ben ik niet verplicht mee af te remmen. Ik "passeer" de auto's, ik maak geen inhaalmanoeuvre

Deze situatie zou in eerste plaats niet mogen voorkomen, want al die 8 auto's moesten al rechts rijden.

Ik heb al langer door dat u niets kent van de wegcode en van aanvaardbaar rijgedrag. U toont het nog maar eens, u kan geen nuances leggen.
Op de rechtbank gaan ze met uwe scheve uitleg nogal in een lach schieten.

Ik haal niet in....ik passeerde enkel.
Jij bent die van wie men zegt....wegpiraat.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2015, 18:07   #35
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Wil men naar rechts...let op dat sanderk niet aan het passeren is.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2015, 18:38   #36
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Op de rechtbank gaan ze met uwe scheve uitleg nogal in een lach schieten.

Ik haal niet in....ik passeerde enkel.
Jij bent die van wie men zegt....wegpiraat.
De rechtbank past de wet toe, en die wet - Art 16.2 - geeft SanderK gelijk.

Daarbij heb jij al een videocontrole gezien tijdens stokkend (file)verkeer ? Ook op veiligheidsafstand ?
Vertel, vertel ... was dat toen Pasen op Kerstmis viel ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 mei 2015 om 18:39.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2015, 18:47   #37
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wil men naar rechts...let op dat sanderk niet aan het passeren is.
Als men naar rechts wil moet men voorrang verlenen, zeker bij fileverkeer, van rijstrook veranderen is namelijk altijd een manoeuver. (maar dat wist je)

En ze moeten zelfs rekening houden met SanderK zijn naderingssnelheid als hij op het punt staat rechts "te passeren" volgens Art 16.2

Citaat:
12.4. De bestuurder die een manoeuver wil uitvoeren, moet voorrang verlenen aan de andere weggebruikers.

Worden inzonderheid als manoeuvres beschouwd : van rijstrook of van file veranderen, ...]

12.5. De bestuurder die voorrang moet verlenen, mag slechts verder rijden indien hij zulks kan doen zonder gevaar voor ongevallen, gelet op de plaats van de andere weggebruikers, hun snelheid en de afstand waarop zij zich bevinden.
Citaat:
16.2. Wanneer de bestuurders de aanwijzingen van de verkeersborden F13 en F15 opvolgen of wanneer het verkeer geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel 9.4 of 9.5 # wordt het sneller rijden van de voertuigen in een rijstrook of een file ten opzichte van de voertuigen in een andere rijstrook of file niet als inhalen beschouwd behalve voor de toepassing van artikel 17.2.5°.

# 9.5. Wanneer de verkeersdichtheid het rechtvaardigt, mag het verkeer in meerdere files geschieden :

1° op rijbanen met tweerichtingsverkeer in vier of meer rijstroken verdeeld, op voorwaarde dat alleen gereden wordt op de rijstroken bestemd voor het verkeer in de gevolgde rijrichting;

2° op rijbanen met éénrichtingsverkeer;
Denk nu toch even na waarom de wegcode zulke artikels heeft (toch iets verder als je neus lang is...)

En bij 3 rijstroken moet je nog verder kijken bij een manoeuver want als je (terug en te laat) naar rechts gaat naar de middenstrook kan er gelijkertijd iemand van de rechterstrook naar de middenstrook komen en dit op dezelfde plaats...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 mei 2015 om 18:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2015, 18:52   #38
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Op de rechtbank gaan ze met uwe scheve uitleg nogal in een lach schieten.

Ik haal niet in....ik passeerde enkel.
Jij bent die van wie men zegt....wegpiraat.
Het is in elk geval nogal betwistbaar.
Feit is dat sommigen de wet graag in hun voordeel interpreteren maar in dit. geval is het mij niet duidelijk.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2015, 18:57   #39
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.600
Standaard

Mij is het heel duidelijk ik zal het nog vetter zetten:

Citaat:
6.2. Wanneer de bestuurders de aanwijzingen van de verkeersborden F13 en F15 opvolgen of wanneer het verkeer geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel 9.4 of 9.5 # wordt het sneller rijden van de voertuigen in een rijstrook of een file ten opzichte van de voertuigen in een andere rijstrook of file NIET als inhalen beschouwd behalve voor de toepassing van artikel 17.2.5°.

# 9.5. Wanneer de verkeersdichtheid het rechtvaardigt, mag het verkeer in meerdere files geschieden :

1° op rijbanen met tweerichtingsverkeer in vier of meer rijstroken verdeeld, op voorwaarde dat alleen gereden wordt op de rijstroken bestemd voor het verkeer in de gevolgde rijrichting;

2° op rijbanen met éénrichtingsverkeer;
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 mei 2015 om 18:58.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2015, 18:59   #40
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wil men naar rechts...let op dat sanderk niet aan het passeren is.
Gebeurd wel regelmatig als men besluit rechts te gaan rijden en dat uw achterligger begint rechts in te halen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be