![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De mens behoort niet tot de katachtige zoogdieren en is niet voorzien van lange hoektanden. Vlees eten hoort voor de mens eerder uitzondering dan regel te zijn, en dat geldt nog meer voor rauw vlees.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik gebruik een mes. Laatst gewijzigd door Another Jack : 9 juni 2015 om 17:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als het het bloederige aspect is van seignant gebakken vlees dat je stoort, probeer misschien eens "Dry-Aged" Angus of Holstein. Dat is door de langere rijptijd minder bloederig, maar met veel meer smaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En om de parallel met vrouwen te maken: een kut is een kut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar dat velen ginder tegen abortus zijn: om hun kweekprogramma niet te verknoeien.
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze leggen ook graag de nadruk op de verschillen met het Japans. Koreaanse sushi nv. eet je zonder de sushi in een soyasausje (met wasabi) te dompelen bijvoorbeeld, aangezien de Koreaanse sushi reeds zout bevat itt de Japanse. Ik zou eigenlijk verwachten dat je in België ook wel Koreaans kan eten. In Brussel of Antwerpen misschien. La Paz lijkt me plots niet meer zo het eind van de wereld te zijn.
Braziliaanse sushi is ook lekker. Iets zoeter meestal maar met heel wat variaties (vishuid ipv algen bv.). Braziliaanse stoofpotjes zijn ook een aanrader. Zachter kan je vlees niet zijn. De Boliviaanse keuken is in het algemeen een harde dobber voor de meesten. Chuño, tunta en dergelijke zie ik weinig westerlingen met goesting eten. Wel een paar interessante kruiden die in Europa onbekend zijn. Voor een iets minder exotische, meer internationale en zeer goede keuken die ergens toch lijkt op die in Bolivia ben je goed af in Peru. Er zijn Peruaanse restaurants in Frankrijk weet ik. In België weet ik niet. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 juni 2015 om 02:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een Peruaans restaurant aan de kanten van het Eilandje.
En er wás een verdacht groezelig Koreaans bbq resto in de Stationsbuurt maar dat is weg (en was ook echt alleen maar bbq).
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ook eens Peruviaans gegeten daar, wat niet slecht was maar ook niet super. Volgens de inwoners van Peru kan je echter enkel in het land zelf goed Peruviaans eten ![]()
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() Amai 30 euro take away voor ene persoon? Dat is wel heel duur he?
![]() Als ik naar de chinees alleen ga ben ik maar 15 euro kwijt en dan heb ik een voorgerecht en hoofdgerecht. Wat ik enorm betreur is hoeveel fruit en groenten een luxeproduct zijn geworden. Of pijnboompitjes of noten, gewoon zo duur he. En dat noem ik dan onze luxeproductjes. Een zak snoep kost dikwijls maar het tiende van het bovenstaande. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Luxe en duur, is dat hetzelfde?
En mag het plaatsgebonden zijn?
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
' k Kan er godverdomme een sprookjesboek over schrijven en het ook nog eens proefondervindelijk staven met bewijzen. Voila! En duur is relatief, echte luxe niet.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 10 juni 2015 om 10:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de mais bijvoorbeeld in België (kleine korrel, zoet, geel) smaakt totaal anders dan hier (groot, wit, niet zoet). Je moet al een restaurant hebben dat alles vers importeert. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 juni 2015 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() Ik heb hier ook yuca en batata. Die ontdekte ik pas dit jaar. Batata is fantastisch. Maar wel vier keer duurder dan aardappel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En yuca kan je goed eten in plaats van frieten of gebakken aardappelen. Niet dat het dan minder vettig zou zijn.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 juni 2015 om 14:35. |
![]() |
![]() |