Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2015, 23:12   #501
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Een niqaab is OOK een teken van het praktiseren.

Er zijn nu eenmaal relatief veel coca-cola-moslims. Die bepaalde leefregels binnen de islam met een korreltje zout nemen, omdat het naleven van deze leefregels om discipline en toewijding vraagt.
Coca cola moslims wat een woord zeg.
Oud 5 juli 2015, 23:12   #502
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij weet niet hoe verslavingen ontstaan?
Olifanten?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 23:14   #503
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
*Geeft een cola door*

Das hier wel een gezonde draad e, pretbederver
Oud 5 juli 2015, 23:16   #504
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Das hier wel een gezonde draad e, pretbederver

Ne cola laait dan hé...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 5 juli 2015, 23:31   #505
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*Geeft een cola door*

Danke

*Trekt open*

Warm hé?

Zouden ze morgen verder gaan?

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 juli 2015 om 23:36.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 23:34   #506
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Danke

*Trekt open*

Warm hé?

Zouden ze morgen verder gaan.
Erg gedreven zijn ze niet tegenwoordig.

Ambrasmakers van m'n botten zijn't .

Schol, laat het smaken
Oud 5 juli 2015, 23:37   #507
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Erg gedreven zijn ze niet tegenwoordig.

Ambrasmakers van m'n botten zijn't .

Schol, laat het smaken

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 00:21   #508
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Zo, dat was dan weer eventjes taalgewijs door een achterbuurt van het forum wandelen, zoals ik gebruikelijkerwijs enkele keren per jaar doe als er helemaal niets interessants te beleven valt in de ernstiger forumonderdelen.

Dit keer ging het om de buurt der duidelijk gefrustreerde (ex- ?) verslaafden, maar geen erg : de analyse van menselijk gedrag interesseert mij, en ik vond het welhaast aandoenlijk om vast te stellen in welke mate en op welke wijze de deelnemers aan deze draad mekaars gedrag en volkomen gebrek aan inzicht proberen goed te praten.

Maar goed, als steeds was en is in verband met dit forum het belangrijkste voor mij dat ik het geschreven Nederlands een klein beetje kan oefenen, en het maakt in wezen weinig uit welk forumonderdeel ik daarvoor kan gebruiken, al is het in mijn ervaring weliswaar zo dat hoe lager de regionen van het forum, hoe minder de Vlamingen de Nederlandse taal blijken te begrijpen en hoe aperter en alomtegenwoordiger de xenofobie : jammer, maar helaas.

Ik heb nog wat voorbereidend paperassenwerk te doen en hou dus voor vandaag voorlopig op met mijn Nederlandse oefeningetjes. Aan degenen die nog wakker (?) zijn : voor straks welterusten. Aan allen : een goede gezondheid gewenst.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 6 juli 2015 om 00:24.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 00:50   #509
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Het is echt niet voor het eerst dat men mij op dit discussieplatform tracht wijs te maken dat hetgeen ik in de Nederlandse taal schrijf in Vlaanderen een volslagen andere betekenis heeft, die onveranderd als beledigend wordt ervaren van zodra men weet dat ik een Française en dus in wezen een Franstalige ben.

U bent wellicht te goeder trouw, mijnheer, maar u vergist zich als u denkt dat ik met dergelijke doorzichtige argumentjes in de maling te nemen ben.

Wees gerust, ik heb na vele jaren (zo nu en dan) deelname aan dit Belgisch cq. Vlaams forum al ruime ervaring met de in Vlaanderen kennelijk gebruikelijke xenofobe sneren ten aanzien van Franstaligen, meer bepaald ten aanzien van (O ! Horror !) Fransen, en ik weet inmiddels de stank van dergelijke vuilbekkerij al op kilometers afstand te ruiken.
Ik denk dat je veel respect verloren bent toen je ons duidelijk gemaakt hebt dat Frankrijk onze baas is.

Alleszins bij mij.
Oud 6 juli 2015, 05:42   #510
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen respect voor rechtsextremisten, dat klopt.

Je betrokkenheid is schattig, maar Hoomer is van mening dat jij als muslima lekker moet oprotten uit Vlaanderen.
Ha, geweldig, vertel hoe kom je daar bij?
Oud 6 juli 2015, 05:47   #511
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Zo, dat was dan weer eventjes taalgewijs door een achterbuurt van het forum wandelen, zoals ik gebruikelijkerwijs enkele keren per jaar doe als er helemaal niets interessants te beleven valt in de ernstiger forumonderdelen.

Dit keer ging het om de buurt der duidelijk gefrustreerde (ex- ?) verslaafden, maar geen erg : de analyse van menselijk gedrag interesseert mij, en ik vond het welhaast aandoenlijk om vast te stellen in welke mate en op welke wijze de deelnemers aan deze draad mekaars gedrag en volkomen gebrek aan inzicht proberen goed te praten.
Iedereen appreciëert het hier enorm dat u speciaal om ons te observeren afgedaald bent van uw Parnassus (of is 't Montparnasse?)
Wij allen, zowel gebruikers, verslaafden, niet-verslaafden en ex-verslaafden, hopen dat we uw inzicht mochten verbreden.
Jammer dat uw bijdragen ons inzicht nogal aan de kant van het status quo lieten, maar dat ligt uiteraard geheel aan onze eigen aangeboren taal- en cultuurbarbarij.

Citaat:
Maar goed, als steeds was en is in verband met dit forum het belangrijkste voor mij dat ik het geschreven Nederlands een klein beetje kan oefenen,
Mocht de Google vertaalrobot op uw niveau geraken, en afleren om steeds 'per ongeluk' de foute arrogante, hautaine, in superioriteitswaan gedrenkte toon te treffen, het zou een hoogst nuttig instrument kunnen worden.

Citaat:
en het maakt in wezen weinig uit welk forumonderdeel ik daarvoor kan gebruiken, al is het in mijn ervaring weliswaar zo dat hoe lager de regionen van het forum, hoe minder de Vlamingen de Nederlandse taal blijken te begrijpen en hoe aperter en alomtegenwoordiger de xenofobie : jammer, maar helaas.
Jammer dat u zich als Fransvrouw in Europa een vreemde moet voelen.
Maar dat is het droeve lot van menig halfgod: in ivoren torens is het proper wonen zo ver verheven boven het plebs, maar het kan er eenzaam zijn.

Citaat:
Ik heb nog wat voorbereidend paperassenwerk te doen
Voor uw superieur die de definitieve versie van uw voorbereidingen moet afronden, hoop ik dat het gaat om franstalig administratief papierwerk.
Daarin is het heel wat moeilijker om kwansuis te affronteren, te schofferen en te beledigen, zodat de arme man extra schrapwerk bespaard blijft.

Citaat:
en hou dus voor vandaag voorlopig op met mijn Nederlandse oefeningetjes.
Niet té snel tevreden zijn.
Een taal grammaticaal beheersen, betekent nog niet automatisch in staat zijn de juiste toon te treffen.
Hoewel het charmante vertederende parfum van onopzettelijk kwetsende communicatie, stilaan plaats ruimt ten voordele van de penetrante gallige geur van kwaadwillige vuilbekkerij.
Maar dat kan evengoed aan de hoge temperaturen liggen die in een mum van tijd zowel etenswaren, sfeer, als intenties kunnen bederven.

Citaat:
Aan degenen die nog wakker (?) zijn : voor straks welterusten.
Aan allen : een goede gezondheid gewenst.
Dank u.
Doe ze de groeten op de Parnassos.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 6 juli 2015 om 05:52.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 06:14   #512
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Iedereen appreciëert het hier enorm dat u speciaal om ons te observeren afgedaald bent van uw Parnassus (of is 't Montparnasse?)
Wij allen, zowel gebruikers, verslaafden, niet-verslaafden en ex-verslaafden, hopen dat we uw inzicht mochten verbreden.
Jammer dat uw bijdragen ons inzicht nogal aan de kant van het status quo lieten, maar dat ligt uiteraard geheel aan onze eigen aangeboren taal- en cultuurbarbarij.

Mocht de Google vertaalrobot op uw niveau geraken, en afleren om steeds 'per ongeluk' de foute arrogante, hautaine, in superioriteitswaan gedrenkte toon te treffen, het zou een hoogst nuttig instrument kunnen worden.

Jammer dat u zich als Fransvrouw in Europa een vreemde moet voelen.
Maar dat is het droeve lot van menig halfgod: in ivoren torens is het proper wonen zo ver verheven boven het plebs, maar het kan er eenzaam zijn.

Voor uw superieur die de definitieve versie van uw voorbereidingen moet afronden, hoop ik dat het gaat om franstalig administratief papierwerk.
Daarin is het heel wat moeilijker om kwansuis te affronteren, te schofferen en te beledigen, zodat de arme man extra schrapwerk bespaard blijft.

Niet té snel tevreden zijn.
Een taal grammaticaal beheersen, betekent nog niet automatisch in staat zijn de juiste toon te treffen.
Hoewel het charmante vertederende parfum van onopzettelijk kwetsende communicatie, stilaan plaats ruimt ten voordele van de penetrante gallige geur van kwaadwillige vuilbekkerij.
Maar dat kan evengoed aan de hoge temperaturen liggen die in een mum van tijd zowel etenswaren, sfeer, als intenties kunnen bederven.

Dank u.
Doe ze de groeten op de Parnassos.
²
Cool
Oud 6 juli 2015, 08:50   #513
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik zie een erkenning van een realiteit niet als een belediging. Ik hoor trouwens ook bij die ouders die rookten. Alhoewel ik ermee gestopt ben toen mijn kinderen nog klein waren. Ze herinneren zich nu amper dat ik ooit rookte. Wees gerust. Ik ben even 'medogenloos' in moreel opzicht tegenover mijn eigen rookgedrag in het verleden. Als men beseft hoe een kind leert dan kan men niet anders dan te erkennen dat de invloed van de ouders in het rookgedrag van de kinderen immens is. Sorry maar dat is de realiteit.
Als dit de realiteit is, hoe verklaar je dan het volgende.....

Ik heb nooit gerookt. Mijn ex. was een roker én alcoholverslaafde. Ik scheidde van hem toen mijn dochters 5 en 7 jaar oud waren. Mijn zoon was nauwelijks jaar 2 oud en herinnert zich zijn vader nauwelijks.

Mijn dochters hebben nooit een sigaret aangeraakt. Mijn zoon begon er stiekem mee omdat hij wist hoezeer ik er tegen was. Toen ik hem betrapte, en hij niet langer kon ontkennen dat hij rookte, deed hij het openlijk. Hij was intussen bijna meerderjarig dus ik had hoe dan ook geen been meer om op te staan. Ik heb het moeten aanvaarden.

Ik heb mijn kinderen er van jongs af van doordrongen dat ik NIEMAND ken die er gelukkig mee is dat hij rookt. Integendeel. Iedereen wil er vanaf, maar velen slagen daar nooit meer in....tot het telaat is. En zo ken ik er meerdere, o.a. mijn eigen vader.
Ook mijn moeder rookte trouwens tot haar 50ste. Meer bepaald tot haar rookverslaving rechtstreeks levensbedreigend werd....
Zij werd 83. Mijn vader 72.

Ik heb tijdens mijn kinderjaren nooit anders geweten dan dat de woonkamer tsjokvol tabaksrook hing als mijn ouders en mijn twee grootvaders kaartten. Toch ben ik er nooit aan begonnen. Nochtans waren zij mijn voorbeelden. Hoe leg je dat uit?

Ik heb de enige huisarts die ik voor 100% vertrouwde meer dan 25 jaar geleden gevraagd of het klopte dat longkanker door roken veroorzaakt wordt. Hij antwoordde dat van de 12 mensen die sterven van longkanker er 11 rokers waren.
Ik herinner mij niet dat in die tijd al een ernstige waarschuwing op de rookwaren stond, maar dat hoefde ook niet. Ik wist ook zonder die waarschuwing genoeg. Ondertussen kan niemand er nog naast kijken dat roken dodelijk ongezond is.
En ja, er is wel meer dat ongezond is, maar daarmee praat men roken niet goed.

Mijn idee over rokers is dat de invloed van de ouders als voorbeeld overschat wordt. De grootste verleiders om aan roken te beginnen zijn: de behoefte om ergens bij te horen, en de verslavingsgevoeligheid. Daar komt de weerstand tegen ouderlijke verboden bovenop.

Mijn ervaring is ook dat de ene mens gevoeliger is voor verslavingen dan de andere, en dat verslavingsgevoelige mensen ook vatbaarder kunnen zijn voor andere verslavingen. De ene zal bijgevolg véél meer moeite hebben om van zijn verslaving(en) af te geraken dan de andere. De ene roker wordt de hevigste antiroker, terwijl de andere levenslang weerstand moet blijven bieden tegen eventuele verleidingen.

Niet rokers kunnen zich beter onthouden van negatieve commentaar. Zeker tegenover verslavingsgevoelige types (waartoe ik Hoomer reken). Dat dergelijke mensen er in slagen om te stoppen met roken, om niet te hervallen, of aan een andere verslaving ten prooi te vallen, is bewonderenswaardig!

Bij deze een dikke pluim, Hoomer!
Oud 6 juli 2015, 08:55   #514
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt.
Roken is een verslaving op verschillende nivoos.
Je hebt eerst en vooral de zware fysieke verslaving aan nicotine, die naar het schijnt zelfs best niet bruusk afgebroken wordt wegens de tolerantie: je lichaam verdraagt hoe langer hoe meer en vraagt hoe langer hoe meer, zodat bruusk stoppen gevaarlijk ontregelend kan werken (water op de longen)

Ten tweede is er de mentale verslaving: sigaretten bepalen je hele levenswijze. Ze brengen troost in moeilijke momenten, ze zijn een remedie tegen verveling, nervositeit, spanning, angst,.... ze creëren gelegenheden tot sociale contacten tijdens rookmomenten buiten café of resto... ze vergezellen op vaste tijdstippen de mijlpalen in je dag zoals bij het opstaan, voor het werk, in de rookpauze, na de maaltijd, bij de krant, bij de pint of de borrel, bij de TV etc.

Ten derde is er ook de motorische verslaving. Het hele ritueel van pakje kopen, scheuren, er een uitwippen, eens mee op tafel tikken, aansteken met een mooie aansteker, inhalen en uitademen, as aftikken opnieuw trekken, doven als ze op is, asbak legen etc.
Die motorische bezigheid valt weg en creëert een groter gemis dan je zou denken.

Dat is alleszins mijn ervaring van tientallen jaren rokende vrienden te observeren.
Enkel de supersterke karakters kunnen stoppen omdat rook-verslaving een echte octopus met vele armen is, een draak met vele koppen.
Eén arm of kop afhakken is niet voldoende om de beest te overwinnen....
Jij kan af en toe ook eens "nuchter" uit de hoek komen.
Oud 6 juli 2015, 09:07   #515
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als dit de realiteit is, hoe verklaar je dan het volgende.....

Ik heb nooit gerookt. Mijn ex. was een roker én alcoholverslaafde. Ik scheidde van hem toen mijn dochters 5 en 7 jaar oud waren. Mijn zoon was nauwelijks jaar 2 oud en herinnert zich zijn vader nauwelijks.

Mijn dochters hebben nooit een sigaret aangeraakt. Mijn zoon begon er stiekem mee omdat hij wist hoezeer ik er tegen was. Toen ik hem betrapte, en hij niet langer kon ontkennen dat hij rookte, deed hij het openlijk. Hij was intussen bijna meerderjarig dus ik had hoe dan ook geen been meer om op te staan. Ik heb het moeten aanvaarden.

Ik heb mijn kinderen er van jongs af van doordrongen dat ik NIEMAND ken die er gelukkig mee is dat hij rookt. Integendeel. Iedereen wil er vanaf, maar velen slagen daar nooit meer in....tot het telaat is. En zo ken ik er meerdere, o.a. mijn eigen vader.
Ook mijn moeder rookte trouwens tot haar 50ste. Meer bepaald tot haar rookverslaving rechtstreeks levensbedreigend werd....
Zij werd 83. Mijn vader 72.

Ik heb tijdens mijn kinderjaren nooit anders geweten dan dat de woonkamer tsjokvol tabaksrook hing als mijn ouders en mijn twee grootvaders kaartten. Toch ben ik er nooit aan begonnen. Nochtans waren zij mijn voorbeelden. Hoe leg je dat uit?

Ik heb de enige huisarts die ik voor 100% vertrouwde meer dan 25 jaar geleden gevraagd of het klopte dat longkanker door roken veroorzaakt wordt. Hij antwoordde dat van de 12 mensen die sterven van longkanker er 11 rokers waren.
Ik herinner mij niet dat in die tijd al een ernstige waarschuwing op de rookwaren stond, maar dat hoefde ook niet. Ik wist ook zonder die waarschuwing genoeg. Ondertussen kan niemand er nog naast kijken dat roken dodelijk ongezond is.
En ja, er is wel meer dat ongezond is, maar daarmee praat men roken niet goed.

Mijn idee over rokers is dat de invloed van de ouders als voorbeeld overschat wordt. De grootste verleiders om aan roken te beginnen zijn: de behoefte om ergens bij te horen, en de verslavingsgevoeligheid. Daar komt de weerstand tegen ouderlijke verboden bovenop.

Mijn ervaring is ook dat de ene mens gevoeliger is voor verslavingen dan de andere, en dat verslavingsgevoelige mensen ook vatbaarder kunnen zijn voor andere verslavingen. De ene zal bijgevolg véél meer moeite hebben om van zijn verslaving(en) af te geraken dan de andere. De ene roker wordt de hevigste antiroker, terwijl de andere levenslang weerstand moet blijven bieden tegen eventuele verleidingen.

Niet rokers kunnen zich beter onthouden van negatieve commentaar. Zeker tegenover verslavingsgevoelige types (waartoe ik Hoomer reken). Dat dergelijke mensen er in slagen om te stoppen met roken, om niet te hervallen, of aan een andere verslaving ten prooi te vallen, is bewonderenswaardig!

Bij deze een dikke pluim, Hoomer!
Bedankt knuppel
Oud 6 juli 2015, 09:09   #516
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Je ziet het fout superstaaf. Het is voor moslims een tijd van bezinning en medeleven naar anderen toe die jaar in jaar uit in armoede leven. Alles dient met mate te gebeuren, ook het eten. Ik weet niet wat alle moslims eten en drinken met de iftaar maar ik weet wel dat ik niet 'vreet'. Ik hou het elke avond op wat soep met een lichte warme maaltijd en soms ook fruit. Wat drinken betreft, enkel water voor mij.

Moslims die vreten zoals jij het noemt die hebben duidelijk niet begrepen wat het doel is van de vastenperiode. En ik zou niet graag op hun weegschaal willen staan op het einde van de maand
Superstaaf ziet het integendeel zoals het IS.

Moslims werd er van jongsaf ingedrild wat het "geestelijke" doel is van de ramadan, maar als jij niet weet dat er na zonsondergang geschranst wordt als beesten tegen "de honger de komt" dan weet je ofwel van toeten of blazen, ofwel ontken je om één of andere reden de geldende PRAKTIJK.

Wat moslims "vasten" noemen komt in werkelijkheid neer op een tijd gevuld met nachtelijk(s)e feest-en braspartijen.
Kortom, op walgelijke hypocrisie.
Oud 6 juli 2015, 09:12   #517
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
  • imitatiegedrag
  • peer-pressure
  • nieuwsgierigheid
  • rebellie
  • geldingsdrang
  • machismo
  • reclame
  • vluchtgedrag

(deze lijst is voor uitbreiding vatbaar)

Ik denk eerder dat het de toon is die (naar ik vermoed ongewild) uit uw bijdragen sprak die kwaad bloed zette.
Zoals u het formuleerde verwondert het mij niet echt dat het irritatie opwekte bij iemand die niet weet dat u onze taal niet machtig bent.

Het verwijt aan uw adres heeft echt niets te maken met uw 'afwijking' van een norm die niet eens gesteld is.
Kort samengevat klinkt uw bijdrage ietwat als volgt: "Aangezien ik als klein kind reeds voor mezelf besliste om niet te roken, is al wie niet hetzelfde deed een dommekloot."
AI.......
Oud 6 juli 2015, 09:13   #518
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Kom jij hier nu ook een beetje de idioot uithangen, dat is de posting van 8 november 2014 die je aanhaalt midden in de afkick periode. Heel laag bij de grond is dat van jou, maar eerlijk gezegd ik had niet anders verwacht van een construct.
Oud 6 juli 2015, 09:27   #519
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik denk dat je veel respect verloren bent toen je ons duidelijk gemaakt hebt dat Frankrijk onze baas is.

Alleszins bij mij.
De draad over Elke Sleurs heeft idd één en ander duidelijk gemaakt.
Ik kan alleen maar hopen dat Gwylan zich daarvan bewust is.
Oud 6 juli 2015, 09:29   #520
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

En als we allemaal samen op zoek gaan naar een nieuwe verslaving voor Hoomer?
't Mag gerust iets gezond zijn hoor.

-Bungeespringen van kerktorens?

-Appeltjes eten?

-een computerspelletje?

-Porno?

-Loombandjes verzamelen?

Komaan mensen, helpen...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be