Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2015, 18:56   #61
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat enge standpunt is al lang verlaten in onze Vlaamse cultuur.

Straten zijn elementen van onze leefruimte buitenshuis.
Sommige straten zijn quasi autovrij, andere autoluw, deel van een woonerf ... tot aan de andere kant van de waaier, waar zij doorgangswegen, verbindingswegen tot autowegen zijn.
Quasi maar geen enkele is echt autovrij, zelfs een voetgangerszone niet (want men moet kunnen leveren tijdens bepaalde uren).
Ook in een woonerf waar maar 20 kmh geldt mag men het verkeer niet nodeloos hinderen, alhoewel men quasi stapvoets moet rijden als er kinderen op spelen, en desnoods telkens stoppen.
Citaat:
http://www.wegcode.be/wetteksten/sec...e/182-art22bis
Artikel 22bis. Verkeer in woonerven en in de erven

2° mogen de bestuurders de voetgangers niet in gevaar brengen en ze niet hinderen; zo nodig moeten zij stoppen. Zij moeten bovendien dubbel voorzichtig zijn ten aanzien van kinderen. De voetgangers mogen het verkeer niet nodeloos belemmeren;
Openbare wegen zijn vooral voor voertuigen ingericht, alle soorten.
Specifieke trage voertuigen is het zelfs verboden op bepaalde vlotte wegen te rijden. Bepaalde trage voertuigen moeten quasi altijd op verplichte fietspaden rijden.

Laatst gewijzigd door Micele : 10 juli 2015 om 18:58.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2015, 18:57   #62
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Sluipverkeer:
"Doorgaand verkeer dat niet de wegen gebruikt die zijn afgestemd op de doorstroming, maar een andere route kiest die korter of sneller is, maar daar niet voor is uitgerust (vaak doorheen woonbuurten)."

Het antwoord op uw vraag is dus nee.
Hier: een typisch Belgische weg "afgestemd op doorstroming"

Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2015, 19:02   #63
Wapper

Standaard

Citaat:
Tja, als je gaat wonen aan een drukke verkeersader, dan moet je daar de gevolgen bijnemen. Net zoals automobilisten die weet-ik-veel-waar gaan wonen en vervolgens in Brussel gaan werken maar de gevolgen van die keuze moeten dragen; namelijk dat ze dagelijks in de file staan. Dat is hoegenaamd geen rechtvaardiging om wegen te gaan gebruiken waar ze niet mogen rijden.
De files zijn een logische gevolg van hun eigen keuze en die moeten ze dan ook maar slikken.
<TooooT>
In Brussel zijn geen huizen/appartementen genoeg om ieder die er gaat werken te huisvesten. Uw plan moet herdacht worden.
Oud 10 juli 2015, 19:28   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Tsja, sommige mensen aarden beter in de outback aan de andere kant van den bol.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2015, 20:08   #65
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

<TooooT>
De plaats waar ik werk ligt niet in Brussel (een kwartierke van mijn deur) en toch moet ik elke dag in Brussel gaan werken. (50 minuten onderweg)

Laatst gewijzigd door Zucht : 10 juli 2015 om 20:10.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2015, 23:40   #66
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een achterhaalde redenering typerend voor een bekrompen, autoverslaafde Belg.
En fier het te zijn, groentje.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2015, 23:41   #67
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad zo is dat, maar dat is heus niet enkel het geval in Vlaanderen.

Het probleem is dat er veel automobilisten redeneren dat omdat er een straat ligt dit inhoudt dat ze er sowieso zouden mogen doorrijden, ongeacht de geldende regelgeving. Deze instelling leidt er dan toe dat de verkeersborden gewoon bewust genegeerd worden en toont nogmaals de noodzaak aan om maatregelen te nemen om het naleven van de geldende regelgeving af te dwingen door onder meer met dergelijke inrichtingen. Efficiënt tegen hardleerse en narcistische personen die zich boven de regelgeving verheven voelen.
Regelgeving is er om aangepast te worden.
Oud 11 juli 2015, 08:21   #68
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Regelgeving is er om aangepast te worden.
Ik weet niet of u het al gemerkt hebt, maar de trend naar meer en meer autovrij is al een tijdje ingezet. Dit is hier nogmaals een mooi voorbeeld van.

Vooral u en de eensgezinde autofundamentalisten zullen zich moeten aanpassen.
Oud 11 juli 2015, 08:28   #69
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Niemand kan je tegenhouden om door een straat te rijden plaatselijk verkeer.
Het volstaat dat je verklaart dat je op zoek bent naar het nummer 25 dat te huur zou zijn.
Ik denk niet dat er al ooit iemand een boete heeft gekregen om door zo'n straat te rijden Ik alleszins niet alhoewel ik er nooit heb rekening mee gehouden.
Zolang ook mijn straat door iedereen mag bereden worden ga ik ook niet omrijden voor een andere zijn straat.
Het gelijkheidsbeginsel geldt voor iedereen.
Dus u meent dat u de regelgeving niet hoeft te respecteren?

Eens te meer een duidelijk voorbeeld waarom dergelijke inrichtingen stilaan een absolute must dienen te worden, om automobilisten zoals u, die zich boven de wet verheven voelen en menen dat zij de regelgeving mogen bepalen en toepassen naar eigen goeddunken op hun knieën te dwingen.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 11 juli 2015 om 08:29.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2015, 08:46   #70
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Hier: een typisch Belgische weg "afgestemd op doorstroming"

Tja dat krijg je natuurlijk als de mensen met oogkleppen op enkel naar zichzelf kijken en geen rekening houden met de realiteit, zowel bij bepaling van de keuze van woonplaats, werkplek als vervoersmiddel. Mensen zijn hier ook mentaal verankerd aan hun auto zodra ze een verplaatsing moeten doen. In plaatst van na te denken en de situatie te analyseren, stappen ze net als de een bende doofstomme kuddedieren AUTOmatisch in hun wagen, zonder rekening te houden met wat dan ook. De gevolgen daarvan worden dan ook mooi geïllustreerd door uw afbeelding. Dat zie je ook als het een weekendje mooi weer wordt, dan staan ze ook allemaal aan te schuiven op de wegen richting kust.

Citaat:
Maar ook op werkdagen is er heel wat recreatief verkeer, vooral tijdens de avondspits (16u00-19u00). Een kwart van de afgelegde afstanden in de avondspits is vrijetijdsverkeer. Als we er in zouden slagen een kwart van de personenwagens van de weg te halen, is er helemaal geen sprake meer van file.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 11 juli 2015 om 08:47.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2015, 09:10   #71
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of u het al gemerkt hebt, maar de trend naar meer en meer autovrij is al een tijdje ingezet. Dit is hier nogmaals een mooi voorbeeld van.

Vooral u en de eensgezinde autofundamentalisten zullen zich moeten aanpassen.
Regelgeving én mentaliteit zijn er om aangepast te worden. Niets is eeuwig, ook groene politiek niet.
Oud 11 juli 2015, 10:22   #72
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus u meent dat u de regelgeving niet hoeft te respecteren?

Eens te meer een duidelijk voorbeeld waarom dergelijke inrichtingen stilaan een absolute must dienen te worden, om automobilisten zoals u, die zich boven de wet verheven voelen en menen dat zij de regelgeving mogen bepalen en toepassen naar eigen goeddunken op hun knieën te dwingen.
Als er morgen een wet komt die U nog verbiedt om rechtop te lopen (risico op vallen te groot )en je verplicht om op handen en voeten te lopen........Ga jij dat dan ook doen ?? Ik niet.....Voor mij moet een wet onderbouwd zijn en zinvol...indien van niet ga ik die proberen te omzeilen en ik denk 90 % van de mensen.Van zogauw mensen een wet aanvoelen als een vorm van pesterij is dat het gevolg.
Ik ga niet stoppen voor een rood licht in de woestijn....Je moet in het leven een goed mens zijn maar geen peer.Brave mensen gaan naar de hemel ...stoute mensen overal.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 juli 2015 om 10:23.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2015, 19:54   #73
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er morgen een wet komt die U nog verbiedt om rechtop te lopen (risico op vallen te groot )en je verplicht om op handen en voeten te lopen........Ga jij dat dan ook doen ?? Ik niet.....Voor mij moet een wet onderbouwd zijn en zinvol...indien van niet ga ik die proberen te omzeilen en ik denk 90 % van de mensen.Van zogauw mensen een wet aanvoelen als een vorm van pesterij is dat het gevolg.
Ik ga niet stoppen voor een rood licht in de woestijn....Je moet in het leven een goed mens zijn maar geen peer.Brave mensen gaan naar de hemel ...stoute mensen overal.
Hearhear!
Oud 11 juli 2015, 21:57   #74
droge humor kassa404
Burger

Standaard

Citaat:
...
Ik ga niet stoppen voor een rood licht in de woestijn....
Hier, een kruispunt in de woestijn in Californie.
Gaat gij hier door het rood rijden ?

droge humor kassa404 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2015, 07:53   #75
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door droge humor kassa404 Bekijk bericht
Hier, een kruispunt in de woestijn in Californie.
Gaat gij hier door het rood rijden ?

Natuurlijk.....als ik er van bewust ben dat er in de verste verte niemand zit aan te komen...Maar goed U weet heel goed wat ik bedoel.

Trouwens ik rijd heel veel in de States en er staan ook altijd lichten bij de opritten van de snelwegen .....wel omzeggens alle amerikanen negeren die.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 juli 2015 om 07:54.
Oud 12 juli 2015, 10:40   #76
Wapper

Standaard

Citaat:
Tja dat krijg je natuurlijk als de mensen met oogkleppen op enkel naar zichzelf kijken en geen rekening houden met de realiteit, zowel bij bepaling van de keuze van woonplaats, werkplek als vervoersmiddel. Mensen zijn hier ook mentaal verankerd aan hun auto zodra ze een verplaatsing moeten doen. In plaatst van na te denken en de situatie te analyseren, stappen ze net als de een bende doofstomme kuddedieren AUTOmatisch in hun wagen, zonder rekening te houden met wat dan ook. De gevolgen daarvan worden dan ook mooi geïllustreerd door uw afbeelding. Dat zie je ook als het een weekendje mooi weer wordt, dan staan ze ook allemaal aan te schuiven op de wegen richting kust.
<TooooT>
In Brussel/Antwerpen/Gent/enz... zijn geen huizen/appartementen genoeg om ieder die er gaat werken te huisvesten. Gebuisd.
Oud 12 juli 2015, 13:35   #77
droge humor kassa404
Burger

Standaard

Citaat:
Natuurlijk.....als ik er van bewust ben dat er in de verste verte niemand zit aan te komen...Maar goed U weet heel goed wat ik bedoel.

Trouwens ik rijd heel veel in de States en er staan ook altijd lichten bij de opritten van de snelwegen .....wel omzeggens alle amerikanen negeren die.
Inderdaad, het maakt eigenlijk niks uit of dat rood licht in de woestijn staat of niet.
En in de VS mag je op veel plaatsen rode lichten negeren bij rechts af slaan.
droge humor kassa404 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2015, 13:55   #78
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wie vindt dat een wet dom is, moet hem zeker overtreden.
Maar die actie kan je doen op een snuggere of op een minder snuggere manier.

In deze draad gaat het over de vraag of de indeling van de ruimtelijke orde, op het vlak van autoverkeer, in gedeelten die voorbehouden zijn voor aangelanden en plaatselijk verkeer, dom is of niet.
Ik vind het concept van plaatselijk verkeer niet dom.

Sommigen verwarren dan compounds met gebieden die voorbehouden zijn voor lokaal verkeer.
Dat is pas dom.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2015, 15:40   #79
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door droge humor kassa404 Bekijk bericht
Inderdaad, het maakt eigenlijk niks uit of dat rood licht in de woestijn staat of niet.
En in de VS mag je op veel plaatsen rode lichten negeren bij rechts af slaan.
Of een rood licht dat aan de uitgang van IKEA staat....en ook actief is tijdens de nacht als IKEA en zijn parking gesloten zijn.
Maar goed we wijken af...het ging hier niet over rode lichten.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 juli 2015 om 15:43.
Oud 12 juli 2015, 16:18   #80
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja dat krijg je natuurlijk als de mensen met oogkleppen op enkel naar zichzelf kijken en geen rekening houden met de realiteit, zowel bij bepaling van de keuze van woonplaats, werkplek als vervoersmiddel.
Een beetje zoals jij doet dus.

Citaat:
Mensen zijn hier ook mentaal verankerd aan hun auto zodra ze een verplaatsing moeten doen. In plaatst van na te denken en de situatie te analyseren, stappen ze net als de een bende doofstomme kuddedieren AUTOmatisch in hun wagen, zonder rekening te houden met wat dan ook.
Er is in veel gevallen dan ook geen enkel alternatief.

Citaat:
De gevolgen daarvan worden dan ook mooi geïllustreerd door uw afbeelding.
Die afbeelding is evengoed het gevolg van het slechte beleid, dat het de automobilist steeds moeilijker maakt.

Citaat:
Dat zie je ook als het een weekendje mooi weer wordt, dan staan ze ook allemaal aan te schuiven op de wegen richting kust.
Want met de frigobox, parasol, en schuppen allenaal de trein op, vervolgens de tram op, en er ondertussen nog eindeloos mee rondsleuren is natuurlijk veel praktischer. Goed dat je zo rekening houdt met de realiteit...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be