Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2015, 16:20   #141
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
New York blijft New York, zo is er maar één. Substituten voor Griekenland en Tunesie zijn er dertien in een dozijn.
Daar ben ik niet mee akkoord.Voor sommige mensen is NYC een stad als een andere.Chicago Montreal...Boston het kunnen ook allemaal substituten zijn van NY....Dat is voor iedereen persoonlijk en kan je uren over debatteren.
Santorini is voor mij één der mooiste plekken ter wereld....zo is er ook maar één.En zo een prachtig eiland vindt je helemaal niet in gans de VS en al zeker niet in Tunesië.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 juli 2015 om 16:23.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 16:44   #142
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat ik rood schilderde, strookt niet helemaal met de waarheid.

Verder: de dodelijkste ziekte, het aids als het ware, van de solidariteit, is het misbruik er van.
Daarom kan solidariteit enkel in een propere relatie, ofwel met de gevergde voorzorgsmaatregel.

.
Het wereldwijd roofdier-kapitalisme maakt ontelbaar meer dodelijke slachtoffers dan de AIDS dat ooit gedaan hebben en zullen doen.
En dat strookt 100 % met de allerpuurste waarheid.
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 17:00   #143
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Het wereldwijd roofdier-kapitalisme maakt ontelbaar meer dodelijke slachtoffers dan de AIDS dat ooit gedaan hebben en zullen doen.
Het roofdier-kapitalisme !

Miserie, miserie !
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 17:46   #144
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Ben vorig jaar weekske in New York geweest en het beviel me daar.
Ga nog eens terug en niet naar Griekenland.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 20:13   #145
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen enkel systeem heeft meer hongersnood en miserie voorkomen, maar integendeel welvaart gecreëerd, dan de gemengde economie (geleid/vrij) met nadruk op het vrije marktmodel, zoals die in de Westerse wereld gehanteerd wordt.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 20:28   #146
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Daar ben ik niet mee akkoord.Voor sommige mensen is NYC een stad als een andere.Chicago Montreal...Boston het kunnen ook allemaal substituten zijn van NY....Dat is voor iedereen persoonlijk en kan je uren over debatteren.
Santorini is voor mij één der mooiste plekken ter wereld....zo is er ook maar één.En zo een prachtig eiland vindt je helemaal niet in gans de VS en al zeker niet in Tunesië.
Ik heb er twee jaar gewoond en een bedrijf van scratch uit de grond gestampt. New York is iets uniek, de druk om te slagen vind je nergens zoals daar. En voor degenen die nu gaan beginnen lullen over degenen die naast de boot vallen en in armoede leven dat is mijn ding niet. Ieder zijn keuze.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 20:32   #147
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is wel jammer (en ik meen dat) dat het kapitalisme van de ergste soort, die die armen aan 't werk stelt tegen "uitbuitingslonen" erin geslaagd is om miljarden mensen vanuit de diepste armoede tot de nieuwe rijzende machten (BRICS) te brengen - iets waar een eeuw van missionaris gezever en nog veel erger, ontwikkelingshulp, nooit in geslaagd is.

Ik zeg dat ik dat jammer vind, want ik had liever gezien dat die allemaal in hun collectivistische armoede bleven creperen, zodat wij de baas van de wereld konden blijven, en daar goed van profiteren. Maar het kapitalisme laat dat niet toe, omdat in een kapitalistisch systeem er geen kastes zijn. Spijtig genoeg.
Oud 13 juli 2015, 20:43   #148
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is wel jammer (en ik meen dat) dat het kapitalisme van de ergste soort, die die armen aan 't werk stelt tegen "uitbuitingslonen" erin geslaagd is om miljarden mensen vanuit de diepste armoede tot de nieuwe rijzende machten (BRICS) te brengen - iets waar een eeuw van missionaris gezever en nog veel erger, ontwikkelingshulp, nooit in geslaagd is.

Ik zeg dat ik dat jammer vind, want ik had liever gezien dat die allemaal in hun collectivistische armoede bleven creperen, zodat wij de baas van de wereld konden blijven, en daar goed van profiteren. Maar het kapitalisme laat dat niet toe, omdat in een kapitalistisch systeem er geen kastes zijn. Spijtig genoeg.
Integendeel, ik vind het fantastisch, ik verdien er massas geld mee.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 21:08   #149
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In 1992 stond ik voor de eerste keer bij het Parthenon op de Akropolis.
Mijn gemoed kwam vol.
Dit jaar in mei stond ik er weer
en m'n gemoed kwam wéér vol.
Indrukwekkend.
Meer kan ik niet zeggen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 23:54   #150
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Mijn gemoed kwam vol.
Indrukwekkend.
Meer kan ik niet zeggen.
In de toekomst die fles thuis laten.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2015, 00:14   #151
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Het roofdier-kapitalisme !

Miserie, miserie !
Ik merk daar enig sarcasme, nietwaar Anselmo ?
Ben jij één van die roofdieren, of slechts één van hun lakeien ?
Of erger nog, een arme wannabee-rijke ? D�*t is pas pathetisch !
Oud 14 juli 2015, 00:19   #152
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Geen enkel systeem heeft meer hongersnood en miserie voorkomen, maar integendeel welvaart gecreëerd, dan de gemengde economie (geleid/vrij) met nadruk op het vrije marktmodel, zoals die in de Westerse wereld gehanteerd wordt.

.
Welvaart, ja, en vervuiling, en werkloosheid, en oorlogen , en klimaatopwarming, wellicht binnen afzienbare tijd het einde van onze beschaving enz enz.
Trouwens, dat van die welvaart en het einde van de hongersnood, ga dat eens uitleggen aan al die volkeren in Afrika, Azië en Latijns Amerika die door de grote multinationals uitgebuit en bedrogen werden en worden.
Vraag het aan de Grieken, en de Oekraïners vandaag...
Oud 14 juli 2015, 00:35   #153
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Dat die landen zich ontwikkelen is op zich niet slecht. Dat zij domweg onze slechtste methodes na-apen is héél slecht.
We verbruiken nu al veel te veel energie, en vervuilen veel te veel. En nu dat wij schoorvoetend onze productie terugdraaien, en een klein beetje beter opassen met vervuiling dan in het verleden, beginnen deze reusachtige landen zich te gedragen zoals wij in onze onbezorgste tijden.
Ecologisch gezien is dit een regelrechte ramp, vooraleer een ideologische ramp te zijn...

Laatst gewijzigd door griezel : 14 juli 2015 om 00:36.
Oud 14 juli 2015, 00:37   #154
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje De Padt Bekijk bericht
Aai, de griezel.
ken ik u van ergens ?
Oud 14 juli 2015, 00:55   #155
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ken ik u van ergens ?
Dat is onze lokale geheime forumveiligheidsagent in vermomming. Beter gekend als de moedige communistenjager aka commie killer. Hij infiltreert rode middens en feestjes... hij kent geen vrees.

HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2015, 03:00   #156
serres
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Mijn gemoed kwam vol.
Indrukwekkend.
Meer kan ik niet zeggen.
moet je nu eens gaan kijken

serres is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2015, 06:36   #157
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat die landen zich ontwikkelen is op zich niet slecht. Dat zij domweg onze slechtste methodes na-apen is héél slecht.
We verbruiken nu al veel te veel energie, en vervuilen veel te veel. En nu dat wij schoorvoetend onze productie terugdraaien, en een klein beetje beter opassen met vervuiling dan in het verleden, beginnen deze reusachtige landen zich te gedragen zoals wij in onze onbezorgste tijden.
Ecologisch gezien is dit een regelrechte ramp, vooraleer een ideologische ramp te zijn...
Zoals ik al zegde, ze waren beter straatarm gebleven. Jammer dat het communisme ginder dood is.
Oud 14 juli 2015, 07:09   #158
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welvaart, ja, en vervuiling, en werkloosheid, en oorlogen , en klimaatopwarming, wellicht binnen afzienbare tijd het einde van onze beschaving enz enz.
Trouwens, dat van die welvaart en het einde van de hongersnood, ga dat eens uitleggen aan al die volkeren in Afrika, Azië en Latijns Amerika die door de grote multinationals uitgebuit en bedrogen werden en worden.
Heb je het nu over godsdienst of over economie ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2015, 07:50   #159
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Trouwens, dat van die welvaart en het einde van de hongersnood,
Citaat:
ga dat eens uitleggen aan al die volkeren in Afrika, Azië en Latijns Amerika die door de grote multinationals uitgebuit en bedrogen werden en worden.
Die volkeren maken wel hun eigen ellende ... door ondoordacht impulsief zich voort te planten ,dierlijk te leven met andere woorden ... gisteren gekeken naar beroepen zonder grenzen ? ze leven daar op het kerkhof eten en slapen op de graven van hun doden ... zoiets noem ik totaal geen beschaving meer ...dit zijn geen mensen meer maar dieren...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2015, 07:51   #160
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb er twee jaar gewoond en een bedrijf van scratch uit de grond gestampt. New York is iets uniek, de druk om te slagen vind je nergens zoals daar. En voor degenen die nu gaan beginnen lullen over degenen die naast de boot vallen en in armoede leven dat is mijn ding niet. Ieder zijn keuze.
Is allemaal persoonlijk.Het hangt er dan ook vanaf wat je met 'te slagen' bedoeld in het leven.Voor sommigen is dat zoveel mogelijk geld vergaren met de bedoeling om hoopweg zoveel mogelijk brol te kunnen kopen.Voor mij is een beetje leuk bezig blijven al meer dan genoeg op deze apenplaneet....sowieso ben je hier toch maar eventjes
Ieder zijn keuze.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 juli 2015 om 07:51.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be