Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2015, 08:07   #61
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Maw, voor het liberale en het neoliberale systeem kan en mag de arme man DOODVRIEZEN !
Uiteraard. De strijd tegen de armoede !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2015, 09:11   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dat zo is Schoofzak, waarom dan jou uitspraak: Karel De Gucht noemde mij vroeger een mestkever, in de draad Karel De Gucht fileert de SPA ?
Omdat dat scheldwoord, net zoals de mentaal gehandicapten van De Croo sr., in hoofdzaak gericht was naar de flaminganten.

Ge moogt dus uw fichke over mij aanpassen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2015, 09:17   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ambtenaren hebben een totaal verkeerd beeld van verloning in de privee,zelf verdienen ze 12% meer dan anderen.Ik hoorde het deze week nog,een collega van mijn vrouw haar dochter is ook begonnen bij de staat,ze heeft alvast 38 verlofdagen.
Mochten ambtenaren teveel betaald worden dan het marktconforme, dan zou er wel ùeer volk afkomen op de toelatingsexamens.

Verlof ? Ik had alleszins geen 38 dagen. Maar wel meer dan in de privé.
Hoe komt dat ?
Omdat de politiekers van de oude machtspartijen lafbekken zijn.
Liever bij elke cao een verlofdag extra geven, dat kost niets direct aan het budget, en alzo de rekening doorschuiven naar onze kinderen en kleinkinderen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 15 juli 2015, 09:20   #64
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
U bent als gepensioneerde ook netto ontvanger in een repartitiesysteem terwijl u stelt dat u de helft van uw pensioen moet afstaan. U staat niets af, u krijgt alleen maar.

U bent hooguit een dommerik die vergeten is bij 'de staat' te gaan werken en daar een ongelooflijke frustratie aan heeft overgehouden.
Zeer juist.

Ik geloof echter niet dat Demonen het snapt!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2015, 09:23   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Ik wil :
1/ een parlementair onderzoek
2/ hulp vd Troika om de ambtenarij af te bouwen en te hervormen

Wij kunnen zo niet meer verder, dit is waanzin!
Ambtenaren die B&B's komen controleren of ze genoeg eierdopjes hebben.
In godsnaam!
Je hebt gelijk Demonen !
Ik wil je helpen en bijstaan: zeg mij op welke partij ik volgende keer moet stemmen.
Welke partij is pro een parlementair onderzoek en de hulp van de Troika voor dit apenland.

.

Oud 15 juli 2015, 09:24   #66
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mochten ambtenaren teveel betaald worden dan het marktconforme, dan zou er wel ùeer volk afkomen op de toelatingsexamens.

Hoe komt dat ?
Liever bij elke cao een verlofdag extra geven, dat kost niets direct aan het budget, en alzo de rekening doorschuiven naar onze kinderen en kleinkinderen.

.
Je zal toch wel weten hoe het er aan toegaat bij aanwerving bij locale besturen (toch wel het gros van de ambtenarij), hé Schoof?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2015, 10:46   #67
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat dat scheldwoord, net zoals de mentaal gehandicapten van De Croo sr., in hoofdzaak gericht was naar de flaminganten.

.
Neen schoofzak... mestkevers was de term die KDG hanteerde voor blok politici. Hij heeft dat nooit gebruikt voor flaminganten.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2015, 11:02   #68
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:

.
Dat is een leugen schoofzak, want "mestkevers" was voor De Gucht enkel van toepassing voor het Vlaams blok. Want voor de vroegere VU had De Gucht geen troetelnaampje, en ook niet voor de afscheuringen van die VU, nl Spirit ,NVA en het partijtje van Geert Lambert, waarvan de naam mij nu ontglipt.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2015, 12:29   #69
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een leugen schoofzak, want "mestkevers" was voor De Gucht enkel van toepassing voor het Vlaams blok. Want voor de vroegere VU had De Gucht geen troetelnaampje, en ook niet voor de afscheuringen van die VU, nl Spirit ,NVA en het partijtje van Geert Lambert, waarvan de naam mij nu ontglipt.
U bent weerom onzin aan het verkondigen.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ka...al-101961.html
Oud 15 juli 2015, 12:40   #70
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:

Hoe komt dat ?

.
Bij MIJN weten schoofzakske zijn de OUDE machtspartijen zelden of nooit tussen gekomen in afspraken die de sociale partners ( vakbonden en werkgevers ) aanbelangen.
Het is sinds deze regering dat er een NIEUWE machtspartij inbreekt in deze afspraken.
Wat daar de gevolgen zullen van zijn is afwachten. Feit is wel dat vakbonden en werkgevers hier alles behalve gelukkig mee zijn.
Oud 15 juli 2015, 12:44   #71
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij MIJN weten schoofzakske zijn de OUDE machtspartijen zelden of nooit tussen gekomen in afspraken die de sociale partners ( vakbonden en werkgevers ) aanbelangen.
Het is sinds deze regering dat er een NIEUWE machtspartij inbreekt in deze afspraken.
Wat daar de gevolgen zullen van zijn is afwachten. Feit is wel dat vakbonden en werkgevers hier alles behalve gelukkig mee zijn.
Bij MIJN weten zitten de CD&V en de O-VLD ook in de regering en regeert de N-VA niet alleen.
Oud 15 juli 2015, 12:49   #72
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ging hier wel over de overheidsvakbonden waar de machtspartijen, of ze het nu willen of niet, (on)rechtstreeks de werkgever zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2015, 12:51   #73
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht

Citaat:
Karel De Gucht valt N-VA aan: "Tot mijn laatste snik vechten tegen nationalisme"
De man van 'leve Belgie' heeft iets tegen nationalisten.

Fanatieke zot.
Oud 15 juli 2015, 12:52   #74
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:

Die onzin verkoop jijzelf ! Want NERGENS schreef ik dat KDG geen tegenstander was van het Vlaams nationalisme, maar ik schreef WEL dat de scheldnaam "mestkever" uitsluitend voor Vlaams blok politici van toepassing waren.
Maw, je link is waardeloos, en pleit schoofzak niet vrij, want volgens zijn "eigen zeggen" noemde KDG hem vroeger "mestkever" en dit was maar op één bepaalde groep van toepassing.
Oud 15 juli 2015, 12:57   #75
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het ging hier wel over de overheidsvakbonden waar de machtspartijen, of ze het nu willen of niet, (on)rechtstreeks de werkgever zijn.
Bob, verdiep je eerst eens in de materie "vakbonden" want schijnbaar ken jij het verschil niet tussen een vakbond en een politieke partij.
Of.......doe eens navraag bij het Vlaams belang, WAAROM hun vakbond nog steeds niet het levenslicht heeft gezien !
Oud 15 juli 2015, 12:59   #76
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die onzin verkoop jijzelf ! Want NERGENS schreef ik dat KDG geen tegenstander was van het Vlaams nationalisme, maar ik schreef WEL dat de scheldnaam "mestkever" uitsluitend voor Vlaams blok politici van toepassing waren.
Maw, je link is waardeloos, en pleit schoofzak niet vrij, want volgens zijn "eigen zeggen" noemde KDG hem vroeger "mestkever" en dit was maar op één bepaalde groep van toepassing.
De tienpuntenvraag is dan wel of we mestkever al dan niet moeten toevoegen aan het rijtje hitler, rascist, fascist...
Oud 15 juli 2015, 13:06   #77
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bob, verdiep je eerst eens in de materie "vakbonden" want schijnbaar ken jij het verschil niet tussen een vakbond en een politieke partij.
Of.......doe eens navraag bij het Vlaams belang, WAAROM hun vakbond nog steeds niet het levenslicht heeft gezien !
Nu, heb soms wel den indruk dat het verschil toch niet zo groot is. Elke machtspartij heeft dan wel zijn eigen vakbond. En dat een vakbond zich soms meer met politiek dan met het algemeen belang bezighoud, zal dan ook wel een feit zijn;
Maar wat heeft dit in godsnaam te maken met het feit dat het overheidspersoneel 38 dagen verlof per jaar heeft kunnen afdwingen van zijn werkgever, de overheid (een creatie van de machtspartijen).
Oud 15 juli 2015, 13:13   #78
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://rechtsactueel.com/2014/02/11/...sche-partijen/

De N-VA en hun voorzitter doen De Gucht denken aan de donkerste dagen uit de geschiedenis.
Wat zou hij daarmee willen zeggen ?
Hitler en de NSDAP ?
Oud 15 juli 2015, 13:19   #79
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Nu, heb soms wel den indruk dat het verschil toch niet zo groot is. Elke machtspartij heeft dan wel zijn eigen vakbond. En dat een vakbond zich soms meer met politiek dan met het algemeen belang bezighoud, zal dan ook wel een feit zijn;
Maar wat heeft dit in godsnaam te maken met het feit dat het overheidspersoneel 38 dagen verlof per jaar heeft kunnen afdwingen van zijn werkgever, de overheid (een creatie van de machtspartijen).
Bob, wees eens wat DUIDELIJKER !
Want jij schrijft: 38 dagen verlof !
Is dat effectief 38 dagen betaald verlof ?
Of tel jij bij de 20 wettelijke dagen de 13 compensatie dagen TGV de 38 u werkweek ?
Tel daar dan ook nog de 4 dagen omstandigheid verlof, en het aantal variërende bijkomende verlof voor feestdagen die op een zondag vallen en je zit al over de 38 dagen per jaar.
Oud 15 juli 2015, 13:24   #80
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
http://rechtsactueel.com/2014/02/11/...sche-partijen/

De N-VA en hun voorzitter doen De Gucht denken aan de donkerste dagen uit de geschiedenis.
Wat zou hij daarmee willen zeggen ?
Hitler en de NSDAP ?
Haal er wat mij betreft de propaganda van BBET bij, maar NERGENS zal je kunnen lezen dat "mestkever" op iets of iemand anders slaat dan op Vlaams blok.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be