Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2015, 20:04   #101
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
... en krijgen ze het nadien dubbel zo hard in hun snuit zonder dat ik gevraagd werd daar inspanningen voor te doen
Schone kerstcadeau voor je eventuele kleinkinderen, je wrijft het er toch genoeg in he telkens weer, sardonisch lachend?

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2015, 22:09   #102
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Nicolas Boileau: Frans dichter 1636-1711
De domheid staat altijd klaar om zich zelf te bewonderen.
Ik ben verheugd 1 van mijn favorieten boven te halen:

“Irony is wasted on the stupid”

Oscar Wilde

Gij dacht dus echt dat ik dat meende?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2015, 22:12   #103
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik ben verheugd 1 van mijn favorieten boven te halen:

“Irony is wasted on the stupid”

Oscar Wilde

Gij dacht dus echt dat ik dat meende?
Ironie is voor zwakkelingen...
"l'arme du faible" (het wapen van de zwakke)
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2015, 22:20   #104
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ironie is voor zwakkelingen...
"l'arme du faible" (het wapen van de zwakke)
Serieus? Dat moet ge mij eens uitleggen. Want daar ben ik het nu eens ongelooflijk mee oneens.
Oud 19 juli 2015, 22:23   #105
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Serieus? Dat moet ge mij eens uitleggen. Want daar ben ik het nu eens ongelooflijk mee oneens.
Dat hoeft men niet uit te leggen dat is algemeen geweten.

Overigens:
Citaat:
Fontenelle

Het is een bewijs van bitter weinig verstand antwoorden te vinden op vragen waarop geen antwoord te geven is.
Oud 19 juli 2015, 22:30   #106
geertvdb

Standaard

Citaat:
Dat hoeft men niet uit te leggen dat is algemeen geweten.

Overigens:
Algemeen geweten? Oei! Dat is een knoert van een machtsargument!
Dat telt niet, hé.

Ge durft de discussie niet aan met mij, hé. Ge hadt niet verwacht dat ik daarop ging pakken, hé?

Laatst gewijzigd door geertvdb : 19 juli 2015 om 22:33.
Oud 19 juli 2015, 22:36   #107
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Algemeen geweten? Oei! Dat is een knoert van een machtsargument!
Dat telt niet, hé.

Ge durft de discussie niet aan met mij, hé. Ge hadt niet verwacht dat ik daarop ging pakken, hé?
Wordt nog maar alweer een beetje ironisch, meen je dat nu of meen je dat niet?

Nadien kun je altijd zeggen dat je het niet meende, zoals de zwakkelingen.

Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ironie

In het Frans noemt men ironie wel eens "l'arme du faible" (het wapen van de zwakke), omdat het de zwakke daarmee mogelijk is om zijn mening te geven zonder dat het voor iedereen overduidelijk en daarmee gevaarlijk is.
Algemeen geweten. Of "de macht" van Wikipedia.

Laatst gewijzigd door Micele : 19 juli 2015 om 22:39.
Oud 20 juli 2015, 06:16   #108
geertvdb

Standaard

Citaat:
Wordt nog maar alweer een beetje ironisch, meen je dat nu of meen je dat niet?

Nadien kun je altijd zeggen dat je het niet meende, zoals de zwakkelingen.

Algemeen geweten. Of "de macht" van Wikipedia.
Ik moet toegeven dat ik dat niet wist: 'in het Frans'.

Maar het is nog steeds een machtsargument. Het is niet omdat het 'algemeen geweten' is, dat het correct is.

Want het is niet correct. Zeker niet waar ik het deze keer gebruikt hebt. Ik kreeg een 'ridiculiserende opmerking', en ik reageerde er ironisch op.

Mijn mening is dat ironie geweldig handig is tegen extreme opinies. Extremisten hebben namelijk geen gevoel voor humor.
En mijn ervaring is op dit forum dat Vlaams nationalistische fundamentalisten, religieuze fundamentalisten en conspiracy nutters geen enkel vat hebben op humor en ironie. Of satire.
Humor is een geweldig wapen om extremisme bloot te leggen.

Voila, dat is nu eens mijn mening, niet die van Wikipedia. Wat is uw mening?
Oud 20 juli 2015, 07:12   #109
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
En er is een quasi consensus onder wetenschappers dat climate change geen hoax is.
Bron? Je gaat de 97% toch weer niet van stal halen zeker?
Oud 20 juli 2015, 07:16   #110
geertvdb

Standaard

2

Laatst gewijzigd door geertvdb : 20 juli 2015 om 07:23.
Oud 20 juli 2015, 10:54   #111
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raar dat velen die geloven dat climate change een hoax is nooit de 1969 mens op de maan prestatie in twijfel te trekken. Een climate hoax zou wereldwijd dienen te zijn. En er is een quasi consensus onder wetenschappers dat climate change geen hoax is.
Je loopt terminologisch achter: de quasi consensus heeft het nu over "climate disruption".
Knap bekeken, want of het nu vriest of dooit, of het nu stormt of windstil is, of het ergens overstroomt of uitgedroogd is, het is allemaal de schuld van die stoute CO2.
De "quasi consensus" heeft zich de laatste jaren al in vermakelijke bochten gewrongen met talrijke studies om de temperatuurstilstand van de laatste ca. 18 jaar te verklaren, om dan te concluderen dat er eigenlijk geen stilstand is.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2015, 12:12   #112
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Je loopt terminologisch achter
Ben je er ondertussen al uit welke decline er verborgen moest worden?

En in post #29 vond je dat nog zo belangrijk
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2015, 13:02   #113
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Je loopt terminologisch achter: de quasi consensus heeft het nu over "climate disruption".
Knap bekeken, want of het nu vriest of dooit, of het nu stormt of windstil is, of het ergens overstroomt of uitgedroogd is, het is allemaal de schuld van die stoute CO2.
De "quasi consensus" heeft zich de laatste jaren al in vermakelijke bochten gewrongen met talrijke studies om de temperatuurstilstand van de laatste ca. 18 jaar te verklaren, om dan te concluderen dat er eigenlijk geen stilstand is.
Een wereldwijd complot dus? Een vriendin van me werkt in die sector al heel wat jaren. Ik heb haar wel eens uitgenodigd op dit forum maar ze verdoet haar tijd niet met' klimaatontkenners'. Ze beschouwt dat als een achterhoedegevecht.

Scepsis juich ik toe hoor. Ik zeg gewoon dat het minder waarschijnlijk is dat de klimaatsverandering een hoax is dan de maanlanding.

Ik denk...we kunnen maar beter het zekere voor het onzekere nemen. Zeker aangezien de technologie bestaat om propere en duurzame energieën te produceren. En je hoeft niet eens in de klimaatwetenschap te geloven om te beseffen dat ons gebruik van fossiele brandstoffen vele doden per jaar veroorzaakt door uitlaatgassen bijvoorbeeld. Dat op zich zou al reden genoeg moeten zijn om naar alternatieve energieën over te stappen.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 juli 2015 om 13:06.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2015, 13:09   #114
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Klimaatsceptisisme psychologisch verklaard. Eén van de zaken die me het meest verwondert is het feit dat men de mate van onzekerheid in de voorspellingen aangrijpt om te zeggen dat er niets aan de hand is.

http://www.salon.com/2014/04/19/why_...fic_consensus/
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2015, 13:44   #115
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Wat is nu een feit opwarming of afkoeling ?

Mijn argument is de oorzaak, is oorspronkelijke natuur van de mens verschillend tot de oorspronkelijke natuur van de natuur ?

Waarom zitten mensen met de handen in het haar als ze de oorzaak niet weten van de natuurveranderingen...de aarde is een losstaande objectief maar de relatieve oorzaak dat bij de mens ligt betreft de vervuiling en het verdwijnen van grote stukken natuur...

Is het de bedoeling dat de mens de natuur overheerst of de natuur de mens overheerst, geen van beide naar mijn idee, het is de mens dat eerst zijn/haar eigen lagere natuur dient te overwinnen en daaromtrent weigert de leidende trend in te laten spelen, vermenigvuldiging (voortplanting) is een factor die bepalend is in het evenwicht tussen de mannelijke en vrouwelijke mens, zomaar gaan voortplanten is bij wijze van spreken ondermijnend voor de originaliteit van de oorspronkelijke bewoners.

Duurzaamheid betekend dat er zo weinig mogelijk vervuiling aan te pas komt en dat de geproduceerde voorwerpen terug recycleerbaar zijn om nieuwe producten te kunnen maken.

Maar ja, veel komt tegenwoordig op storthopen terecht, en wordt dat in de maalmolen gestoken of verbrand en dergelijke...eindproducten zijn eindproducten omdat daar geen winst op te behalen valt, je haalt iets uit de mijnen, maakt daar een product van en dan stopt het daar voor wat de meeste mensen betreft daar...de gebruikte grondstoffen in computers bvb kunnen/worden niet teruggewonnen als deze bvb vanwege ouderdom ingeleverd worden op containerparken of via het verkooppunt die het toestel terug moet nemen omdat je een nieuwe aanschaft !
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2015, 14:01   #116
Wapper

Standaard

Citaat:
Een wereldwijd complot dus? Een vriendin van me werkt in die sector al heel wat jaren. Ik heb haar wel eens uitgenodigd op dit forum maar ze verdoet haar tijd niet met' klimaatontkenners'. Ze beschouwt dat als een achterhoedegevecht.
Johan,
Ik heb nooit gezegd of gesuggereerd dat er sprake is van een complot.
De globale temperatuur en het verloop ervan zijn wat ze zijn: feiten. Of er een verband is met CO2, daar gaat het over. De periode vanaf ca. 1870 waarvoor we over redelijk betrouwbare metingen beschikken voor de temperatuur, en de periode vanaf ca. 1979 voor CO2, dat is absurd kort om klimaatmodellen mee te voeden en er catastrofale voorspellingen mee te gaan doen. Die modellen is alles wat men heeft en totnogtoe hebben die alleen het verleden min of meer korrekt "voorspeld"

Citaat:
Scepsis juich ik toe hoor. Ik zeg gewoon dat het minder waarschijnlijk is dat de klimaatsverandering een hoax is dan de maanlanding.
Nogmaals, het gaat hier niet over hoaxen en samenzweringstheorien. Jij trekt dat erbij, het is een geliefde techniek van de "True Believers" om het debat meteen de verkeerde richting uit te sturen. Ik trap daar niet meer in.

Citaat:
Ik denk...we kunnen maar beter het zekere voor het onzekere nemen. Zeker aangezien de technologie bestaat om propere en duurzame energieën te produceren. En je hoeft niet eens in de klimaatwetenschap te geloven om te beseffen dat ons gebruik van fossiele brandstoffen vele doden per jaar veroorzaakt door uitlaatgassen bijvoorbeeld. Dat op zich zou al reden genoeg moeten zijn om naar alternatieve energieën over te stappen.
Maar van de overmatige inname van vetten en suikers sterven nog onnoemelijk veel meer mensen! En daar kan iets aan gedaan worden met veel minder geld dan men nu aansmijt tegen zonnepanelen en windmolens.
Oud 20 juli 2015, 14:04   #117
Wapper

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht

En zeggen dat het antwoord in post #44 staat
Oud 20 juli 2015, 14:15   #118
Wapper

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Klimaatsceptisisme psychologisch verklaard. Eén van de zaken die me het meest verwondert is het feit dat men de mate van onzekerheid in de voorspellingen aangrijpt om te zeggen dat er niets aan de hand is.

http://www.salon.com/2014/04/19/why_...fic_consensus/
Een artikel gebaseerd op dat flutpaper van Stephan Lewandowski?
Dat is toch die prof aan die universiteit die het verdomde om de data publiek te maken waarop de studie gebaseerd was?
Next!

klik voor leesbare versie:
Oud 20 juli 2015, 14:16   #119
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht

Oud 20 juli 2015, 14:25   #120
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Klimaatontkenners'?

Citaat:
Natuurlijk. Het klimaat verandert voortdurend. De vraag is in hoeverre ze veroorzaakt wordt door natuurlijke variatie waar we totaal geen grip op hebben.

Citaat:
De meest vooruitstrevende landen voor alternatieve energie zagen de energieprijzen de hoogte inschieten en temperen hun investeringen of hebben de subsidiëringen helemaal teruggeschroefd.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be