![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"l'arme du faible" (het wapen van de zwakke)
![]() |
![]() |
#104 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens: Citaat:
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
Dat telt niet, hé. Ge durft de discussie niet aan met mij, hé. ![]() Laatst gewijzigd door geertvdb : 19 juli 2015 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nadien kun je altijd zeggen dat je het niet meende, zoals de zwakkelingen. Citaat:
![]() ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 19 juli 2015 om 22:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
Maar het is nog steeds een machtsargument. Het is niet omdat het 'algemeen geweten' is, dat het correct is. Want het is niet correct. Zeker niet waar ik het deze keer gebruikt hebt. Ik kreeg een 'ridiculiserende opmerking', en ik reageerde er ironisch op. Mijn mening is dat ironie geweldig handig is tegen extreme opinies. Extremisten hebben namelijk geen gevoel voor humor. En mijn ervaring is op dit forum dat Vlaams nationalistische fundamentalisten, religieuze fundamentalisten en conspiracy nutters geen enkel vat hebben op humor en ironie. Of satire. Humor is een geweldig wapen om extremisme bloot te leggen. Voila, dat is nu eens mijn mening, niet die van Wikipedia. Wat is uw mening? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
|
![]() Bron? Je gaat de 97% toch weer niet van stal halen zeker?
![]() |
#110 |
|
![]() 2
Laatst gewijzigd door geertvdb : 20 juli 2015 om 07:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
Knap bekeken, want of het nu vriest of dooit, of het nu stormt of windstil is, of het ergens overstroomt of uitgedroogd is, het is allemaal de schuld van die stoute CO2. De "quasi consensus" heeft zich de laatste jaren al in vermakelijke bochten gewrongen met talrijke studies om de temperatuurstilstand van de laatste ca. 18 jaar te verklaren, om dan te concluderen dat er eigenlijk geen stilstand is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Scepsis juich ik toe hoor. Ik zeg gewoon dat het minder waarschijnlijk is dat de klimaatsverandering een hoax is dan de maanlanding. Ik denk...we kunnen maar beter het zekere voor het onzekere nemen. Zeker aangezien de technologie bestaat om propere en duurzame energieën te produceren. En je hoeft niet eens in de klimaatwetenschap te geloven om te beseffen dat ons gebruik van fossiele brandstoffen vele doden per jaar veroorzaakt door uitlaatgassen bijvoorbeeld. Dat op zich zou al reden genoeg moeten zijn om naar alternatieve energieën over te stappen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 juli 2015 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klimaatsceptisisme psychologisch verklaard. Eén van de zaken die me het meest verwondert is het feit dat men de mate van onzekerheid in de voorspellingen aangrijpt om te zeggen dat er niets aan de hand is.
http://www.salon.com/2014/04/19/why_...fic_consensus/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat is nu een feit opwarming of afkoeling ?
Mijn argument is de oorzaak, is oorspronkelijke natuur van de mens verschillend tot de oorspronkelijke natuur van de natuur ? Waarom zitten mensen met de handen in het haar als ze de oorzaak niet weten van de natuurveranderingen...de aarde is een losstaande objectief maar de relatieve oorzaak dat bij de mens ligt betreft de vervuiling en het verdwijnen van grote stukken natuur... Is het de bedoeling dat de mens de natuur overheerst of de natuur de mens overheerst, geen van beide naar mijn idee, het is de mens dat eerst zijn/haar eigen lagere natuur dient te overwinnen en daaromtrent weigert de leidende trend in te laten spelen, vermenigvuldiging (voortplanting) is een factor die bepalend is in het evenwicht tussen de mannelijke en vrouwelijke mens, zomaar gaan voortplanten is bij wijze van spreken ondermijnend voor de originaliteit van de oorspronkelijke bewoners. Duurzaamheid betekend dat er zo weinig mogelijk vervuiling aan te pas komt en dat de geproduceerde voorwerpen terug recycleerbaar zijn om nieuwe producten te kunnen maken. Maar ja, veel komt tegenwoordig op storthopen terecht, en wordt dat in de maalmolen gestoken of verbrand en dergelijke...eindproducten zijn eindproducten omdat daar geen winst op te behalen valt, je haalt iets uit de mijnen, maakt daar een product van en dan stopt het daar voor wat de meeste mensen betreft daar...de gebruikte grondstoffen in computers bvb kunnen/worden niet teruggewonnen als deze bvb vanwege ouderdom ingeleverd worden op containerparken of via het verkooppunt die het toestel terug moet nemen omdat je een nieuwe aanschaft ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |||
|
![]() Citaat:
Ik heb nooit gezegd of gesuggereerd dat er sprake is van een complot. De globale temperatuur en het verloop ervan zijn wat ze zijn: feiten. Of er een verband is met CO2, daar gaat het over. De periode vanaf ca. 1870 waarvoor we over redelijk betrouwbare metingen beschikken voor de temperatuur, en de periode vanaf ca. 1979 voor CO2, dat is absurd kort om klimaatmodellen mee te voeden en er catastrofale voorspellingen mee te gaan doen. Die modellen is alles wat men heeft en totnogtoe hebben die alleen het verleden min of meer korrekt "voorspeld" Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
Dat is toch die prof aan die universiteit die het verdomde om de data publiek te maken waarop de studie gebaseerd was? Next! klik voor leesbare versie: ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#120 | |||