![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Uiteraard is het niet de bedoeling dat 13 jarige pubers zichzelf naar de tyfus zuipen, maar een paar glazen alcohol? niets mis mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Boehoe, een pintje. Wat is het alcoholpercentage? 4.5?
Veel van hun ouders hebben waarschijnlijk nog elke dag tafelbier gedronken van 3.5 (bv. Bavaro, Haacht) Strikt genomen mag leuren ook niet. Gaan we dan ook hysterisch doen over ruiltochten?
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn vader werd ooit wegens drankmisbruik uit een jeugdbeweging gezet. Dat waardeer ik nog altijd. Hier gaat het om voorbeeldfiguren die zelfs als taak hebben een voorbeeld te zijn en net het tegengestelde aan hun leden bij te brengen dan dat wat ze hier doen.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij heb jij DE perfecte opvoeding genoten, en nooit een pint gedronken voor je 18 waart.
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet of ze de wet overtreden hebben. Geldt de wet niet enkel voor verkoop in commerciële sfeer ?
Ik stel verder vast dat in dat West-Vlaamse boerengat de tijd is blijven stil staan. En nogal lang. Jongere ouders die zelf in die Chiro waren, en wiens kinderen er nu bij zijn, hebben blijkbaar niet bijgestuurd. Big deal. Enig lichtpunt: het moment is ook voor hen nu aangebroken om wat meer rekening te houden met de recentste wetenschappelijke medische gegevens omtrent alcohol en jeugd. Ik zou zeggen: vanaf 16 jaar en max 1 per dag; vanaf 17 jaar max 2 per dag. Vanaf 18 moeten ze het maar op kot leren. Maar tegen die tijd moeten ze "het" (omgaan met ...) toch geleerd hebben. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gemengde gevoelens. Alcoholis op die leeftijd echt wat vroeg. Maar wie zijn wereld wat kent, weet dat het daar is dat jongeren daar mee in aanraking komen.
Een pintje drinken zal ook niet zo'n kwaad kunnen. Een wedstrijdje binge drinken wel natuurlijk. Ik las deze week nog dat minderjarigen aan de slag gaan met allerlei spierversterkende voedingssupplementen, om een ferme torso te kweken. Ook triest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat is nu gelukkig wel aan het veranderen, maar we moeten ook niet ineens doorslaan in keiharde repressie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Deze geven, duidelijk zonder medeweten van de ouders, alcohol aan minderjarigen. Daarmee aan die minderjarigen tonende dat 1 de wet niet nageleefd dient te worden, 2 zij zelf de wet ook overtreden door aan minderjarigen alcohol te verstrekken en 3 aan die kinderen bijbrengen dat alcoholgebruik op 12 jaar normaal is, zelfs al is het bij wet verboden en weten hun ouders er niets van. Ik kan mij niet voorstellen dat je als leider, afgezien van seksueel misbruik, verder over de schreef kan gaan. Je verwacht als ouder toch net het tegenovergestelde van vertrouwenspersonen in een voorbeeldfunctie wel?
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, wat mezelf betreft, ik had geen chiro nodig, ik was alkolieker op mijn twaalf.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door JBM : 13 augustus 2015 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Als dat niet meer mag, verliest de Colruyt de helft van haar omzet tijdens de vakantie: volle KARREN bier worden daar buitengehaald door de jeugdbewegingen en dit jaar zelfs meer Orval dan Jupiler!
Als de leiding van de jeugdbewegingen daar iets tegen willen doen en hun eigen reglement willen doen naleven, dat ze dan eens op eender welke dag aan de Colruyt gaan staan en ze zullen stante pede weten hoe goed die regels worden gevolgd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Want met iedere repliek in dit topic bewijs je simpelweg niet te weten wat er leeft en gebeurt in jeugdbewegingen. Gebruik je nu trouwens het woord "cool" om te laten zien dat je er toch wel enige voeling mee hebt? Haha! Hoe kansloos. Om je daar enig inzicht in te geven zou ik hier een hele verhandeling moeten schrijven. Daar heb ik geen tijd en geen zin voor. Vooral niet omdat je nadien toch nog altijd als een hondsdolle pitbull "schorsing!!!!" "straffen!!!" zou weten uit te brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Ik weet niet of ze daar al dan niet straalbezopen rondliepen. Ik kan mij inbeelden dat een 12 jarige na twee krieken toch niet meer zo bij de pinken is...
Maar dat is voor mij ook helemaal niet het punt. Wel het feit dat die leiders in plaats van een goed voorbeeld te geven, wat hun taak is, die kinderen bijbrengen dat het ok is om de wet te overtreden. En dat het normaal is om als twaalfjarige alcohol te drinken. Jij vindt het blijkbaar normaal dat leiders dit doen. En dit gedrag overbrengen op de kinderen aan wie ze net het goede voorbeeld zouden moeten geven. Dat jij het ok vindt dat twaaljarigen alcohol drinken maakt het nog niet wettelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
drie kwart, wellicht, van die jonge ouders, hebben het zelf meegemaakt amper 15 jaar geleden. Leef jij en leefde jij in zo'n afgeschermde wereld dat jij daar nooit iets van gezien hebt ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |