Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2015, 18:40   #2201
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Omdat u beweert dat bedrijfswagens de oorzaak van de files zijn.
Tekeningske?
Neen ....ik heb dat nergens gezegd....wel dat ze er toe bijdragen....Nog verdere uitleg nodig ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 18:48   #2202
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Neen dat is wat makkelijk want die bedrijfswagen krijg jij bovenop een riant loon.
Als gij dat gelooft.

Vaker wel dan niet is de bedrijfswagen een manier om lagere bruto lonen te compenseren bij lagere functies.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 18:48   #2203
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
In principe zou een zelfstandige altijd een minimum pensioen moeten krijgen want die verdiend gemiddeld amper 800 euro per maand (afgaande op zijn belastingaangifte)
Ze betalen minder sociale bijdragen dan werknemers, inderdaad.
Oud 18 augustus 2015, 18:51   #2204
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dan moet ik toch een stomme kloot zijn want ik betaal serieus veel.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 18 augustus 2015 om 18:52.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 18:54   #2205
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken persoonlijk een paar handelaars aan en verkoop.Wat die mensen in het zwart hebben verdiend is opzienbarend.En nog opzienbarender is wat die mensen maar aan belastingen betalen.

Maar mij niet gelaten...ieder zijn voordeel.
Oud 18 augustus 2015, 18:56   #2206
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Gij verdient ook heel veel .....als je 500000 euro verdient en je moet 25000 euro betalen lijkt dat veel maar is dat eigenlijk heel weinig invgl met een werknemer.
Oud 18 augustus 2015, 18:57   #2207
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Jawel je bezit vergroot want als ik hetzelfde wil als mijn buurman (nieuwe A4 voor 4 jaar) dan kost mij dat 1000 euro per maand.
"Meester, meester, hij heeft meer dan ik en dat is niet eerlijk!"

Typische Belgische gifgroene afgunst-mentaliteit.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 18:58   #2208
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In inkomensschijven schijven: 22 % tot 55k euro, van 55k tot 82k 14.4%, daarboven 0 %.

Een werknemer zelf en haar werkgever dragen samen 13 + 33 % bij, zonder plafond.
Oud 18 augustus 2015, 18:58   #2209
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als gij dat gelooft.

Vaker wel dan niet is de bedrijfswagen een manier om lagere bruto lonen te compenseren bij lagere functies.
Ja maar wat is het nu ?? Krijgen die lagere functies nu ook een auto of niet ? De ene zegt hier dat het alleen kaderleden zijn ....de andere dat het alleen vertegenwoordigers zijn en nu zeg jij dat het lage functies zijn met een hongerloon ?
Oud 18 augustus 2015, 19:01   #2210
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja maar wat is het nu ?? Krijgen die lagere functies nu ook een auto of niet ? De ene zegt hier dat het alleen kaderleden zijn ....de andere dat het alleen vertegenwoordigers zijn en nu zeg jij dat het lage functies zijn met een hongerloon ?
Lagere functies krijgen in bepaalde sectoren (bankwezen bvb) een firmawagen mits inlevering bruto loon. Een kameraad levert 300-400 bruto in per maand voor een Golfke. Daar bovenop komt nog de VAA.

Bruto verdienen die mannen veel minder als een ambtenarenfunctie met vergelijkbaar diploma.

Maar ze rijden wel met een blinkende bolide.
Oud 18 augustus 2015, 19:02   #2211
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In principe zou een zelfstandige altijd een minimum pensioen moeten krijgen want die verdiend gemiddeld amper 800 euro per maand (afgaande op zijn belastingaangifte)
Dus het is aan de kant van de bijdragen dat het verschil tussen de pensioenen verklaart?
Oud 18 augustus 2015, 19:04   #2212
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
"Meester, meester, hij heeft meer dan ik en dat is niet eerlijk!"

Typische Belgische gifgroene afgunst-mentaliteit.
Ik zeker niet.
Het verhaaltje begint altijd op dezelfde manier.....sommigen kunnen hun afgunst jegens ambtenaren maar niet stoppen.....hun betere pensioenregeling en hun vast statuut.
Ik probeer enkel te bewijzen dat er overal voor en nadelen aan zijn verbonden.....
Ik ben dan ook helemaal niet jaloers op de mooie bedrijfswagen van mijn buurman zolang die maar niet jaloers is op de kleuterjuf haar zomervakantie.
Oud 18 augustus 2015, 19:04   #2213
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, ik werd onlangs gecontacteerd door een headhuntersbureau voor een functie in de privé. Ik vroeg een auto en een nettoloon dat een pak hoger lag dan wat ik nu verdien en ze vonden mijn eisen "redelijk". Moet ik nog meer zeggen?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 19:05   #2214
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Dus het is aan de kant van de bijdragen dat het verschil tussen de pensioenen verklaart?
Wat zou je willen ? Je hele leven lang verklaren dat je 800 euro per maand verdient maar hetzelfde pensioen willen als iemand die 2000 euro per maand verdiende ?
Oud 18 augustus 2015, 19:12   #2215
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Ik zeker niet.
Het verhaaltje begint altijd op dezelfde manier.....sommigen kunnen hun afgunst jegens ambtenaren maar niet stoppen.....hun betere pensioenregeling en hun vast statuut.
Ik probeer enkel te bewijzen dat er overal voor en nadelen aan zijn verbonden.....
Ik ben dan ook helemaal niet jaloers op de mooie bedrijfswagen van mijn buurman zolang die maar niet jaloers is op de kleuterjuf haar zomervakantie.
Bedrijfswagens = privé-kapitaal dat in om het even welke onderneming op eenzelfde manier eenzelfde voordeel oplevert (zelfs als de staat er eentje geeft, alleen is het dan geen privé-kapitaal).

Ambtenarenpensioen = publiek kapitaal dat niet door henzelf maar door een publiek wordt opgehoest dat zelf op slechts een fractie van dat voordeel mag hopen en waarbij ze voor die fractie ook nog eens zelf mogen opdraaien.

Ja hoor, heel mooie vergelijking . Weinig meer dan de doorsnee ambtenaren-parlé die zichzelf verheven voelt boven het volk en die zichzelf standaard vergelijkt met functies uit de privé die hij in de verste verte niet aankan . Het leuke is dat België vroeg of laat, ook die ambtenaren zal moeten downscalen. Het is gewoon kwestie van een regering die hetzij de ballen heeft om die beslissing te maken, hetzij gedwongen wordt om die beslissing te maken. Tegen dan is het al veel te laat voor België, maar tegen dan zijn de ietwat slimme mensen al lang weg .
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 19:12   #2216
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lagere functies krijgen in bepaalde sectoren (bankwezen bvb) een firmawagen mits inlevering bruto loon. Een kameraad levert 300-400 bruto in per maand voor een Golfke. Daar bovenop komt nog de VAA.

Bruto verdienen die mannen veel minder als een ambtenarenfunctie met vergelijkbaar diploma.

Maar ze rijden wel met een blinkende bolide.
300 euro bruto...is dan ongeveer 180 euro netto ....valt goed mee voor een bolide all inn

Als die ambtenaar dezelfde bolide zelf moet kopen...bekostigen en onderhouden houdt die waarschijnlijk amper ook niet veel over van zijn bruto loon.
Want het valt me op dat de meeste mensen helemaal niet beseffen wat hun auto (bolide) hun kost.....de meesten zitten er flink naast.
Je moet weten wat je wil.....maar je kan niet alles hebben.....
Oud 18 augustus 2015, 19:12   #2217
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Kijk, ik werd onlangs gecontacteerd door een headhuntersbureau voor een functie in de privé. Ik vroeg een auto en een nettoloon dat een pak hoger lag dan wat ik nu verdien en ze vonden mijn eisen "redelijk". Moet ik nog meer zeggen?
Dus er moeten nog factoren in het spel zijn, niet?
Oud 18 augustus 2015, 19:17   #2218
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zou je willen ? Je hele leven lang verklaren dat je 800 euro per maand verdient maar hetzelfde pensioen willen als iemand die 2000 euro per maand verdiende ?
Want elke zelfstandige vult dezelfde aangifte in?
Hebben we daarvoor 32000 ambtenaren op financiën nodig?

Hoeveel draagt een ambtenaar met zijn loon van €2000 dan bij aan zijn "uitgesteld loon"?
Oud 18 augustus 2015, 19:20   #2219
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
En, ingegaan op de functie ?
Oud 18 augustus 2015, 19:21   #2220
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Bedrijfswagens = privé-kapitaal dat in om het even welke onderneming op eenzelfde manier eenzelfde voordeel oplevert (zelfs als de staat er eentje geeft, alleen is het dan geen privé-kapitaal).

Ambtenarenpensioen = publiek kapitaal dat niet door henzelf maar door een publiek wordt opgehoest dat zelf op slechts een fractie van dat voordeel mag hopen en waarbij ze voor die fractie ook nog eens zelf mogen opdraaien.

Ja hoor, heel mooie vergelijking . Weinig meer dan de doorsnee ambtenaren-parlé die zichzelf verheven voelt boven het volk en die zichzelf standaard vergelijkt met functies uit de privé die hij in de verste verte niet aankan . Het leuke is dat België vroeg of laat, ook die ambtenaren zal moeten downscalen. Het is gewoon kwestie van een regering die hetzij de ballen heeft om die beslissing te maken, hetzij gedwongen wordt om die beslissing te maken. Tegen dan is het al veel te laat voor België, maar tegen dan zijn de ietwat slimme mensen al lang weg .
De ballen om de bedrijfswagens aan te pakken hebben ze alvast (nog) niet.Alhoewel de staat er miljarden door misloopt.

En verder typische praat van een privé werknemer die ondanks hij denkt veel slimmer te zijn dan de ambtenaar nooit slim genoeg was om te slagen in een vergelijkende proef.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be