Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2015, 01:03   #141
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Wat mijn stem hiermee te maken heeft, mag je mij dan wel eens uitleggen.
Overigens heb ik blanco gestemd bij de laatste verkiezingen, maar dat geheel terzijde.

Wat uw onvoorwaardelijke steun en stem voor de N-VA hebben bewerkstelligd, dat is wel heel andere koek!
Dan moet ge niet van uw kloten maken ook niet. Blanco stemmen is kans gemist.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 01:08   #142
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ikdenk dat Francken heel erg spijt heeft van wat hij daar openbaar heeft gemaakt. Of zou hij dit met opzet gedaan hebben om de mensen wakker te schudden?
Op zoek naar een nieuwe Hitler.
Oud 21 augustus 2015, 01:11   #143
Nota Bene
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Zijn ze nu zo onnozel in de politiek of willen die ons echt allemaal kapot?
Dat is de prijs voor de sociale vrede. Het geld vloeit terug naar de rijken en de burgeroorlog weer eventjes uitgesteld.
Oud 21 augustus 2015, 01:15   #144
Nota Bene
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dan moet ge niet van uw kloten maken ook niet. Blanco stemmen is kans gemist.
Welke kans?
Oud 21 augustus 2015, 01:15   #145
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel Bekijk bericht

Probleem is die enorme aantrekkingskracht die ons beleid uitvoert op mensen uit arme landen.
?
Al die landen zijn niet allemaal zo arm hoor. Afrika bv. is vele malen rijker dan België alleen gaat de rijkdom daar naar een beperkt aantal mensen, mensen die hun eigen landgenoten laten in armoede creperen. Dat ze daar eens maatregelen tegen gaan nemen als ze dan toch zo graag de goede samaritaan willen uithangen hier in Europa.

Laatst gewijzigd door Garry : 21 augustus 2015 om 01:20.
Oud 21 augustus 2015, 01:18   #146
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nota Bene Bekijk bericht
Welke kans?
Er zijn landen waar ze van tevredenheid over de tafel zouden springen mochten ze mogen of kunnen stemmen. Gij hebt hier die kans maar ge stemt blanco of niet of ongeldig, en dan maar zagen.
Oud 21 augustus 2015, 01:24   #147
Nota Bene
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Arbeitslosengeld II is vergelijkbaar met OCMW en de geldende regelingen in Belgie, met een eigen woonst krijg je ook niet veel van het OCMW.

Arbeitslosengeld I is op basis van je betaalde bijdragen, je krijgt het eerste jaar een veel grotere uitkering dan in Belgie. In Belgie kan je van een maximum loon op een minimum uitkering vallen gezien vanaf ongeveer 2600 euro je aan het maximum uitkering zit. Alles wat je meer betaalde ben je kwijt.
Dat is anders geregeld in Duitsland.
Hoe dom kun je zijn? Hartz heeft de werkloosheidsuitkering de facto afgeschaft (na zes maanden of wat is het?) en vervangen door bijstand. En wie bijstand zegt, mag niets meer hebben om iets te krijgen. Dat is ook wat die klootzakken van N-VA hier zouden willen, maar niet hardop durven te zeggen (behalve die dwaze Jambon).

Simpel gezegd: wie werkloos wordt, zal dus inderdaad zijn huis moeten verkopen.

Met het Hartz-concept is gewoon het thatcherisme - via Schröder en z'n Genosse Blair - Duitsland binnengeslopen.
Oud 21 augustus 2015, 01:26   #148
Nota Bene
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Er zijn landen waar ze van tevredenheid over de tafel zouden springen mochten ze mogen of kunnen stemmen. Gij hebt hier die kans maar ge stemt blanco of niet of ongeldig, en dan maar zagen.
Ik geloof alleen nog in kanonneerboten op de Middellandse Zee.
Oud 21 augustus 2015, 05:58   #149
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nota Bene Bekijk bericht
Hoe dom kun je zijn? Hartz heeft de werkloosheidsuitkering de facto afgeschaft (na zes maanden of wat is het?) en vervangen door bijstand. En wie bijstand zegt, mag niets meer hebben om iets te krijgen. Dat is ook wat die klootzakken van N-VA hier zouden willen, maar niet hardop durven te zeggen (behalve die dwaze Jambon).

Simpel gezegd: wie werkloos wordt, zal dus inderdaad zijn huis moeten verkopen.

Met het Hartz-concept is gewoon het thatcherisme - via Schröder en z'n Genosse Blair - Duitsland binnengeslopen.
Niks 6 maanden, maar op basis van hoe lang je gewerkt hebt tot 1 jaar en de hoogte van je werkloosheidsvergoeding word bepaald door je bijdragen.

Anders dan in Belgie waar iedereen hetzelfde krijgt ongeacht hoe lang ze hebben gewerkt of hoeveel ze hebben bijgedragen.

Arbeitslosengeld I = de reguliere werkloosheidsvergoeding, Arbeitslosengeld II = Hartz 4,

Je kan met eigen vermogen nog steeds beroep doen op Arbeitslosengeld II, Hartz 4.

Laatst gewijzigd door dpg : 21 augustus 2015 om 06:03.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 06:41   #150
Peche
Banneling

Standaard

Ja als ze 50,000 van eigen volk schorsen (wiens voorouders hier bijdroegen en wo2 overleefden) kunde perfect 10,000 van elders bedelen he.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 07:01   #151
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ja als ze 50,000 van eigen volk schorsen (wiens voorouders hier bijdroegen en wo2 overleefden) kunde perfect 10,000 van elders bedelen he.
een vinger in het oog....daar komt het inderdaad op neer.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 07:15   #152
Peche
Banneling

Standaard

En dat is toch wel.deze regering geweest he?
Ik zag het al aankomen toen BDW tegen Magnette begon. Dat de Vlaming zijn sociaal economische voordelen gekelderd gingen worden. Dat het zo erg zou worden had ik nooit verwacht.
Als ik me niet vergis heeft Frankrijk delen van Libië? Waarom daar geen kampen zetten?
Oud 21 augustus 2015, 07:28   #153
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
En dat is toch wel.deze regering geweest he?
Ik zag het al aankomen toen BDW tegen Magnette begon. Dat de Vlaming zijn sociaal economische voordelen gekelderd gingen worden. Dat het zo erg zou worden had ik nooit verwacht.
Als ik me niet vergis heeft Frankrijk delen van Libië? Waarom daar geen kampen zetten?

Toppunt van hypocrisie , een hangmatter die leeft van de sociale zekerheid die kakt op asielzoekers omdat ze zelf een stuk vod bezit waarop Belg staat.
Oud 21 augustus 2015, 07:32   #154
Peche
Banneling

Standaard

Ik hangmat niet. Ik recupereer.
Daarbovenop. Ik ben faliekant tegen deze massa migratie omdat ze voorkomen kon worden.
Welken kopstukken waren dat nu weer die een oorlog tegen Assad wensten en IS euh het FSA daar bewapende?
Wees op mij zo persoonlijk als u wenst, maar het bloed van al die miljoenen kleeft niet aan mijn handen. En ik heb gezegd wat ik gezegd heb en heb dus mijn deel proberen doen.

Laatst gewijzigd door Peche : 21 augustus 2015 om 07:33.
Oud 21 augustus 2015, 07:45   #155
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hangmat niet. Ik recupereer.
Daarbovenop. Ik ben faliekant tegen deze massa migratie omdat ze voorkomen kon worden.
Welken kopstukken waren dat nu weer die een oorlog tegen Assad wensten en IS euh het FSA daar bewapende?
Wees op mij zo persoonlijk als u wenst, maar het bloed van al die miljoenen kleeft niet aan mijn handen. En ik heb gezegd wat ik gezegd heb en heb dus mijn deel proberen doen.
Ja dat is gemakkelijk gezegd, het is uw verantwoordelijkheid niet, laat ze dus maar elders anders creperen.

Ondertussen maak je wel gebruik van de solidariteit waarin ook mijn verplichte bijdrage zit.
Oud 21 augustus 2015, 07:47   #156
Peche
Banneling

Standaard

Ik wil.ze niet laten creperen. Herlees wat ik zei. Frankrijk heeft grondgebied IN Libië.
Als je hen die gevaarlijke overtocht bespaart en aldaar beschermd, bespaar je toch ellende en kosten?
Oud 21 augustus 2015, 07:49   #157
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

http://www.gva.be/cnt/dmf20150821_01...st-voor-te-ste
Oud 21 augustus 2015, 07:57   #158
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja dat is gemakkelijk gezegd, het is uw verantwoordelijkheid niet, laat ze dus maar elders anders creperen.

Ondertussen maak je wel gebruik van de solidariteit waarin ook mijn verplichte bijdrage zit.
Zijn jouw kinderen dan verantwoordelijk voor griekenland en deze migratie? Nog voor je kleinkinderen geboren zijn erfde ze al die schuld.
Daar gaat het mij ook om. U gaat er te licht en eenzijdig over.
Oud 21 augustus 2015, 08:02   #159
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil.ze niet laten creperen. Herlees wat ik zei. Frankrijk heeft grondgebied IN Libië.
Als je hen die gevaarlijke overtocht bespaart en aldaar beschermd, bespaar je toch ellende en kosten?

Uw enige drijfveer is, wat ze aan die mensen geven, hadden ze evengoed aan mij kunnen geven want ik bezit een stukje papier waarop Belgie staat.

Weg met hen verpakt in allerlei uitvluchten.
Oud 21 augustus 2015, 08:08   #160
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw enige drijfveer is, wat ze aan die mensen geven, hadden ze evengoed aan mij kunnen geven want ik bezit een stukje papier waarop Belgie staat.

Weg met hen verpakt in allerlei uitvluchten.
Neen mijn drijfsfeer is dat ik oprecht om Europa geef. En de nabestaanden er in een schuldvrij leven wens.
Zeker niet weg met hen, maar waarom eerst alles daar ontwrichten en dan alles op de vlucht opvangen?
Zet op overwonnen gebied kampen en geef hen daar het leven dat ze toekomt. Duw niet alles op elkaar om het leven dat ons toekomt politiek uit te buiten.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be