![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
er is niks verkeerd, om in extreme situaties, tijdelijk uitzonderlijke maatregelen voor te stellen.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 27 augustus 2015 om 13:04. |
|
|
|
|
|
#142 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En in Frankrijk zouden ze zonder Zidane, Henry, Anelka, Cissé ea ook niet veel gewonnen hebben.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Als ik zie hoeveel wietkwekerijen aan deze kant van de grens toevallig ontdekt worden, kan je een idee krijgen van de werkelijke hoeveelheid die ondanks controles, toch naar Nederland vervoert worden. Daarom mijn besluit: Het voorstel van De Wever om de grenzen van België te sluiten is enkel nuttig voor zijn populariteit. Maar in de praktijk is dat zinloos.
|
|
|
|
|
|
#145 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ten achtste: Citaat:
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 27 augustus 2015 om 13:06. |
||
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Btw vind ik Fellaini een erg bescheiden en introverte persoonlijkheid met een enorm strijdershart. Er is helemaal niets fout aan die gast of zijn voetbal of zijn gevoel voor België. In tegendeel. En hij zingt, nogal on Belgisch ik geef het toe, het Brabant lied. En hij kust ook steevast de nationale driekleur als hij scoort.
|
|
|
|
#147 |
|
|
Hoe gaat ge dat doen om die grenzen te sluiten? De bootvluchtelingen voor de grens op het water laten dobberen tot ze uitgehongerd sterven of verdrinken, terwijl de Europese toeristen, cocktail in de hand vanuit hun ligstoel vanaf het strand toekijken?
|
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Schepen
|
Citaat:
U bent schoolvoorbeeld en kan nog veel van de persoonlijkheid van Fellaini opsteken.
|
|
|
|
#149 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neem eens een kaart van Europa en stelt vast dat de buitengrens van de EU de ganse kust van de Middellandse Zee en de Atlantische kust is, de grenzen met de balkanlanden en de oostgrenzen met Oekraïne en andere Oost-Europese landen.
Redelijk utopisch allemaal. |
|
|
|
|
|
#150 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Al ben ik niet zeker dat Dewever dit voorstelt...
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 27 augustus 2015 om 13:10. |
||
|
|
|
|
|
#151 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
toch wel, het is een select clubje die stelselmatig Hitler en/of de kampen van onder het stof halen, als ze hun zin niet krijgen, zoals ook gebeurde bij die "onverdoofd slachten-problematiek".
|
|
|
#152 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu, dat hij de grenzen van Belgie wil sluiten heb ik niet gelezen. Wat zijn eigenlijk de reacties van zijn 'medestanders' in de meerderheid? Natuurlijk, over de wietkwekerijen in Belgie, velen voeren inderdaad uit naar de Nederlandse koffieshop, dat is nog altijd het veiligste. Die mensen pakken grote hoeveelheden af, betalen prompt en die hebben nooit genoeg. Ik herinner me dat uit mijn tijd dat ik dat altijd weer grappig vond, we reden dan Nederland binnen met een koffer vol met wiet, terwijl aan de andere kant van de autostrade de Belgische politie aan de grens iedereen controleerde bij het verlaten van Nederland.
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De Wever zei dat wanneer Europa er niet in slaagt om de buitengrenzen streng te bewaken, we er moeten gaan aan denken om de eigen grenzen terug strenger te bewaken. Ik veronderstel dat je weet wat een voorwaardelijke bijzin is. Dat is trouwens ook wat Michel vorige week stelde. Laatst gewijzigd door Spitting Image : 27 augustus 2015 om 13:15. |
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Beter nog, andere Arabische staten waar geen sprake van onraad is en waar hun eigen cultuur heerst en zo goed als naast de deur gelegen is, ook daar gaan ze geen toevlucht zoeken hoor. Waarom denk je dat dat is???
Laatst gewijzigd door Garry : 27 augustus 2015 om 13:19. |
|
|
|
|
|
#155 | ||
|
|
Citaat:
bron: http://www.belgium.be/nl/over_belgie/land/bevolking/ De 25% van de vluchtelingen die hier aankwamen in een totaal vreemd land, taal en cultuur, en wiens soms hoge diploma's niet erkend werden, lijkt me dan in vergelijking een mooi cijfer. |
||
|
|
|
|
|
#156 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De territoriale wateren strekken zich tot 12 zeemijl (ong. 22km) uit gerekend vanaf de laagwaterlijn. Straffe ogen die toeristen....
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
Banneling
|
Dat het tegenstrijdig is met het principe van vluchteling, kan, maar dat het niet tegenstrijdig is met de erkenning als Belg daar ben ik zeker van. Een vluchteling is iemand die tijdelijk bescherming zoekt voor politiek geweld. Wie daarna wil blijven en/of de Belgische nationaliteit wil, moet eerst bewijzen dat hij aan die maatschappij bijdragen wil en dat hij zich in die maatschappij wil integreren.
|
|
|
|
|
|
#158 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#159 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
wat mij betreft hadden die grenzen nooit moeten open gaan.
|