Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2015, 13:03   #141
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
mja, De Wever is hier toch wat uit de bocht gegaan hoor, in de hoop de ex-VB'ers aan boord te houden.

Goed, op dit moment kan hij nog altijd niets slecht doen in de ogen van velen, ik hoop voor hem dat het zo blijft.
er is niks verkeerd, om in extreme situaties, tijdelijk uitzonderlijke maatregelen voor te stellen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 27 augustus 2015 om 13:04.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 13:03   #142
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Zo wat gendarmen aan de autostrades aan de grens gaan het verschil maken.
Hallo, buitengrenzen van Europa!
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 13:04   #143
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Het aantal turken, marokkanen, ... die voor een nationale ploeg mochten uitkomen en die niet kozen voor hun moederland zijn te tellen op 1 hand.
ah? er zijn er nochtans genoeg die hier in België vinden dat er bij de Rode Duivels geen Belgen spelen. Kompany, Lukaku, Benteke, Fellaini, Nacer Chadli, Moussa Dembélé, Radja Nainggolan, Axel Witsel, Origi,.....

En in Frankrijk zouden ze zonder Zidane, Henry, Anelka, Cissé ea ook niet veel gewonnen hebben.
Oud 27 augustus 2015, 13:05   #144
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar kan de politie die toch aan de grenzen staat op zoek naar een zakje wiet van vijf gram niet gelijk controleren op vreemdelingen?
Als ik zie hoeveel wietkwekerijen aan deze kant van de grens toevallig ontdekt worden, kan je een idee krijgen van de werkelijke hoeveelheid die ondanks controles, toch naar Nederland vervoert worden. Daarom mijn besluit: Het voorstel van De Wever om de grenzen van België te sluiten is enkel nuttig voor zijn populariteit. Maar in de praktijk is dat zinloos.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 13:05   #145
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matonge Bekijk bericht
Moesten al die ferme lady's hier op het forum niet te koop lopen met hun voorkomen, ik zou ze ernstiger nemen. Maar van een schoon tafel kan je niet eten.

Ten eerste gaat u er vanuit dat alle vluchtelingen ongeschoolde kansarmen zijn. Ten tweede, en wat indien het Engels de mondiale voertaal wordt als zijnde evolutie in een steeds kleiner wordende wereld, vooral op zakelijk vlak? Daar spreekt men trouwens voor België ook van. (Landelijke voertaal). Ten derde, ik denk persoonlijk dat erg veel van die mensen niet liever zouden willen dan terug naar hun eigen land en cultuur keren moesten de omstandigheden zich daartoe lenen. Tenslotte zijn ze op dat vlak net hetzelfde als wijzelf. Ten vierde, het is een FEIT dat de kinderen van die vluchtelingen die hier geboren werden zich gewoon Belg voelen. Een van de betere voorbeelden daarvoor is misschien Mile Svilar, zoon van de legendarische Antwerp doelman Ratko Svilar en tevens een van onze allergrootste talenten aan wiens lippen gans Europa nu reeds hangen met super contracten. Maar Mile verkiest bij Anderlecht te blijven. Ook Servië, zijn roots, trekken continue aan zijn mouw voor hen uit te komen, maar Mile wil het afwachten omdat hij zich Belg voelt. (En dat is slechts één vb uit velen). Ten vijfde heeft diversiteit ook haar troeven en kan het een verrijking zijn. (Ik fret geire ne pitta na een paar pintjes). Ten zesde, het neemt niet weg dat ook het Westen een zekere verantwoordelijkheid draagt in alles wat er momenteel scheef loopt op moeder planeet.

Ten zevende; Ik zou ook willen blijven voor worst, spruiten en patatten.
Na uw idealistische sprookjesverhalen nu de feiten;

Ten achtste:

Citaat:
Van 70.000 onderzochte vluchtelingen en asielzoekers die tussen 2000 en 2010 in België arriveerden, is vandaag een kwart aan het werk.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 27 augustus 2015 om 13:06.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 13:07   #146
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Het aantal turken, marokkanen, ... die voor een nationale ploeg mochten uitkomen en die niet kozen voor hun moederland zijn te tellen op 1 hand.
En denk jij dat die keuze eenvoudig is met al het talent dat hier momenteel rondloopt? Een klein detail, het betreft wel degelijk sportmensen met ambities en dromen. Voor zij die voor België kozen maar toch naast de boot vielen ga je met één hand niet toekomen. Die zullen nooit internationaal voetbal spelen, nochtans had dat wel gekund bij hun land van herkomst. Dat wisten ze.

Btw vind ik Fellaini een erg bescheiden en introverte persoonlijkheid met een enorm strijdershart. Er is helemaal niets fout aan die gast of zijn voetbal of zijn gevoel voor België. In tegendeel. En hij zingt, nogal on Belgisch ik geef het toe, het Brabant lied. En hij kust ook steevast de nationale driekleur als hij scoort.
Oud 27 augustus 2015, 13:08   #147
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Hoe gaat ge dat doen om die grenzen te sluiten? De bootvluchtelingen voor de grens op het water laten dobberen tot ze uitgehongerd sterven of verdrinken, terwijl de Europese toeristen, cocktail in de hand vanuit hun ligstoel vanaf het strand toekijken?
Oud 27 augustus 2015, 13:08   #148
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht

Ten achtste:
Doe niet belachelijk.

U bent schoolvoorbeeld en kan nog veel van de persoonlijkheid van Fellaini opsteken.
Oud 27 augustus 2015, 13:09   #149
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neem eens een kaart van Europa en stelt vast dat de buitengrens van de EU de ganse kust van de Middellandse Zee en de Atlantische kust is, de grenzen met de balkanlanden en de oostgrenzen met Oekraïne en andere Oost-Europese landen.

Redelijk utopisch allemaal.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 13:10   #150
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar men doet het niet. De Wever mag dat als voorzitter toch wel voorstellen, niet? Ga je daar niet mee akkoord?
Hij mag voorstellen om iets dat al bestaat in te voeren, ja. Dat bewijst gewoon zijn onwetendheid terzake.

Citaat:
Eerst bewijzen dat je van de maatschappij wilt deel uit maken, daarna definitief aanvaard worden. Wat is daar problematisch aan?
Dat is gewoon tegenstrijdig met het principe zelf van de erkenning van een vluchteling.
Al ben ik niet zeker dat Dewever dit voorstelt...

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 27 augustus 2015 om 13:10.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 13:11   #151
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ja als reactie op diegenen die, altijd maar opnieuw, de holocaust pogen te minimaliseren en te "relativeren". Wat in het Engels als "downtalking" wordt aangeduid.

Terloops: "joden van Freilich" bestaan niet.
toch wel, het is een select clubje die stelselmatig Hitler en/of de kampen van onder het stof halen, als ze hun zin niet krijgen, zoals ook gebeurde bij die "onverdoofd slachten-problematiek".

Citaat:
Oud 27 augustus 2015, 13:12   #152
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Als ik zie hoeveel wietkwekerijen aan deze kant van de grens toevallig ontdekt worden, kan je een idee krijgen van de werkelijke hoeveelheid die ondanks controles, toch naar Nederland vervoert worden. Daarom mijn besluit: Het voorstel van De Wever om de grenzen van België te sluiten is enkel nuttig voor zijn populariteit. Maar in de praktijk is dat zinloos.
BDW bereidt zich voor op verkiezingen?

Nu, dat hij de grenzen van Belgie wil sluiten heb ik niet gelezen.

Wat zijn eigenlijk de reacties van zijn 'medestanders' in de meerderheid?

Natuurlijk, over de wietkwekerijen in Belgie, velen voeren inderdaad uit naar de Nederlandse koffieshop, dat is nog altijd het veiligste. Die mensen pakken grote hoeveelheden af, betalen prompt en die hebben nooit genoeg. Ik herinner me dat uit mijn tijd dat ik dat altijd weer grappig vond, we reden dan Nederland binnen met een koffer vol met wiet, terwijl aan de andere kant van de autostrade de Belgische politie aan de grens iedereen controleerde bij het verlaten van Nederland.
Oud 27 augustus 2015, 13:14   #153
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Je verdraait alles bewust, als De Wever-hater.
De Wever zei dat wanneer Europa er niet in slaagt om de buitengrenzen streng te bewaken, we er moeten gaan aan denken om de eigen grenzen terug strenger te bewaken. Ik veronderstel dat je weet wat een voorwaardelijke bijzin is.

Dat is trouwens ook wat Michel vorige week stelde.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 27 augustus 2015 om 13:15.
Oud 27 augustus 2015, 13:16   #154
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dus landen zoals Portugal, Tsjechië en Griekenland vangen zo goed al geen vluchtelingen op? Hoe zou dat toch komen?
Beter nog, andere Arabische staten waar geen sprake van onraad is en waar hun eigen cultuur heerst en zo goed als naast de deur gelegen is, ook daar gaan ze geen toevlucht zoeken hoor. Waarom denk je dat dat is???

Laatst gewijzigd door Garry : 27 augustus 2015 om 13:19.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 13:16   #155
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht

Ten achtste:
Citaat:
Van 70.000 onderzochte vluchtelingen en asielzoekers die tussen 2000 en 2010 in België arriveerden, is vandaag een kwart aan het werk.
Van de Belgische bevolking, die alle faciliteiten kregen om te studeren is 41% werkend.
bron: http://www.belgium.be/nl/over_belgie/land/bevolking/
De 25% van de vluchtelingen die hier aankwamen in een totaal vreemd land, taal en cultuur, en wiens soms hoge diploma's niet erkend werden, lijkt me dan in vergelijking een mooi cijfer.
Oud 27 augustus 2015, 13:19   #156
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe gaat ge dat doen om die grenzen te sluiten? De bootvluchtelingen voor de grens op het water laten dobberen tot ze uitgehongerd sterven of verdrinken, terwijl de Europese toeristen, cocktail in de hand vanuit hun ligstoel vanaf het strand toekijken?
De territoriale wateren strekken zich tot 12 zeemijl (ong. 22km) uit gerekend vanaf de laagwaterlijn. Straffe ogen die toeristen....
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 13:19   #157
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Hij mag voorstellen om iets dat al bestaat in te voeren, ja. Dat bewijst gewoon zijn onwetendheid terzake.

Dat is gewoon tegenstrijdig met het principe zelf van de erkenning van een vluchteling.
Al ben ik niet zeker dat Dewever dit voorstelt...
Dat het tegenstrijdig is met het principe van vluchteling, kan, maar dat het niet tegenstrijdig is met de erkenning als Belg daar ben ik zeker van. Een vluchteling is iemand die tijdelijk bescherming zoekt voor politiek geweld. Wie daarna wil blijven en/of de Belgische nationaliteit wil, moet eerst bewijzen dat hij aan die maatschappij bijdragen wil en dat hij zich in die maatschappij wil integreren.
Oud 27 augustus 2015, 13:22   #158
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
BDW bereidt zich voor op verkiezingen?

Nu, dat hij de grenzen van Belgie wil sluiten heb ik niet gelezen.

Wat zijn eigenlijk de reacties van zijn 'medestanders' in de meerderheid?

Natuurlijk, over de wietkwekerijen in Belgie, velen voeren inderdaad uit naar de Nederlandse koffieshop, dat is nog altijd het veiligste. Die mensen pakken grote hoeveelheden af, betalen prompt en die hebben nooit genoeg. Ik herinner me dat uit mijn tijd dat ik dat altijd weer grappig vond, we reden dan Nederland binnen met een koffer vol met wiet, terwijl aan de andere kant van de autostrade de Belgische politie aan de grens iedereen controleerde bij het verlaten van Nederland.
DW heeft groot gelijk dat hij de grenzen wil controleren. Had al veel eerder moeten gebeuren.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 13:23   #159
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Neem eens een kaart van Europa en stelt vast dat de buitengrens van de EU de ganse kust van de Middellandse Zee en de Atlantische kust is, de grenzen met de balkanlanden en de oostgrenzen met Oekraïne en andere Oost-Europese landen.

Redelijk utopisch allemaal.
Wie officiële papieren wil mort bij een overheid aankloppen, wie het statuut van vluchteling wil en van de voorzieningen wil genieten, moet dat ook. Illegalen en pseudo-vluchtelingen kan je nooit weren. Maar die genieten dan ook niet van voorzieningen. Ik hoop dat je dat verschil kunt onderkennen.
Oud 27 augustus 2015, 13:25   #160
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
DW heeft groot gelijk dat hij de grenzen wil controleren. Had al veel eerder moeten gebeuren.
wat mij betreft hadden die grenzen nooit moeten open gaan.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be