Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2015, 21:45   #1021
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
De geheel eigen interpretatie die u geeft aan hetgeen ik schrijf strookt helemaal niet met de sprekende betekenis van wat ik stel. Toch eventjes dit : ik heb geen paard (meer), en ik heb nergens enige ploertigheid gedoopt.
zou u uw zin:
"Voor het overige bent u vanzelfsprekend vrij om onwetendheid en gebrek aan cultuur als uw na te streven norm te zien, maar verwacht niet dat anderen zo gek zijn om u in dergelijke domheid te volgen."
niet even herhalen.
ze is u waarschijnlijk zo precieus dat u ze graag herhaalt. Heeft u er lang over gedaan om ze te schrijven, of heeft iemand ze voor u geschreven?
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 21:47   #1022
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent geen groot voorstander van hetgeen u als “elite” omschrijft, merk ik. Voor het overige begrijp ik totaal niet waarover u het in citaat hebt. Over welke “Vlaamse die zijn broek afdoet” gaat het, van wie is "zijn broek", en wat heeft dat met Parijs te maken ?
Alsof u dat niet zou weten...
En indien u het inderdaad niet zou weten dan zou ik toch niet zo hoog oplopen met uw aangeleerde kultuur...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 21:48   #1023
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
U bent geen groot voorstander van hetgeen u als “elite” omschrijft, merk ik. Voor het overige begrijp ik totaal niet waarover u het in citaat hebt. Over welke “Vlaamse die zijn broek afdoet” gaat het, van wie is "zijn broek", en wat heeft dat met Parijs te maken ?
Gwalyn, blijf bij de les aub
en als u de tekst of de lijn van het verhaal niet goed begrijpt, hetgeen goed kan als verfranste vlaminge, kom daar voor uit ipv van rookgordijnen op te trekken..
Oud 27 augustus 2015, 21:49   #1024
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
zou u uw zin:
"Voor het overige bent u vanzelfsprekend vrij om onwetendheid en gebrek aan cultuur als uw na te streven norm te zien, maar verwacht niet dat anderen zo gek zijn om u in dergelijke domheid te volgen."
niet even herhalen.
ze is u waarschijnlijk zo precieus dat u ze graag herhaalt. Heeft u er lang over gedaan om ze te schrijven, of heeft iemand ze voor u geschreven?
U hebt bedoelde zin al diverse keren herhaald (waarvoor dank), dus ik hoef zelf de moeite niet meer te doen.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 21:50   #1025
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Jij hebt het recht om een negeerlijst op te stellen tegen mensen die u niet liggen en Panda en Jack hebben ook die mogelijkheid, dus waarom moeten ze hem doen schrappen???
Iedereen is vrij om te lezen wat hij zelf wil en te negeren wat hij wil; dus buiten, indien Tandem de wetten van het forum zou geschonden hebben en dan vooral door laster en/of beledigende taal te gebruiken zie ik geen enkele reden om hem te doen schrappen...
Maar Tandem heeft de Wetten van het Forum wel degelijk geschonden!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 21:50   #1026
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
"La Belgique sera Latine ou elle ne sera pas" is en blijft jullie natte droom.
Alstublieft? Wat heeft de aanwezigheid van Franstaligen in Vlaanderen te maken met een zin van enkele eeuwen geleden? Is Vlaanderen Franstalig geworden? Natuurlijk niet!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 21:51   #1027
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik ben geboren in Frankrijk, en in die tijd kreeg je automatisch de Franse nationaliteit.
U had meer pech kunnen hebben en in boerenhol Vlaanderen geboren te worden zoals ik. Maar mijn vader was een Parisien die met een Vlaamse is getrouwd. Gelukkig waren ze beiden er over akkoord dat dit hier een boerenhol is en heb ik mijn studies volledig in het Frans gedaan. Ik mag er niet aan denken dat ik hier in een boerenlullen school mijn opleiding zou gekregen hebben.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 21:51   #1028
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
U hebt bedoelde zin al diverse keren herhaald (waarvoor dank), dus ik hoef zelf de moeite niet meer te doen.
En als het "niet helemaal zou stroken niet met de sprekende betekenis van wat ik stel", moet u het zeggen.
Oud 27 augustus 2015, 21:51   #1029
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Och ja, zo zijn er nog wel heel wat hoor...
Maar kijk, als dat u een meerwaarde gevoel geeft: good for you...
Die dubbele nationaliteit geeft mij geen meerwaarde gevoel. Het kapitaal dat ik heb verzameld en dat ik vertegenwoordig dus te meer.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 21:53   #1030
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik heb geen Vlaamse achtergrond.
Zegt de Hertog van Edingen.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 21:55   #1031
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
U had meer pech kunnen hebben en in boerenhol Vlaanderen geboren te worden zoals ik. Maar mijn vader was een Parisien die met een Vlaamse is getrouwd. Gelukkig waren ze beiden er over akkoord dat dit hier een boerenhol is en heb ik mijn studies volledig in het Frans gedaan. Ik mag er niet aan denken dat ik hier in een boerenlullen school mijn opleiding zou gekregen hebben.
Bs'd

Wat doe je dan op een Vlaams forum?
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 21:55   #1032
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Alsof u dat niet zou weten...
En indien u het inderdaad niet zou weten dan zou ik toch niet zo hoog oplopen met uw aangeleerde kultuur...
Neen, ik begrijp uw verhaal niet van een Vlaamse die iemands broek afdoet en wat dit in voorkomend geval met Parijs te maken heeft : in mijn cultuur komt dergelijk verhaal niet voor, vandaar. Maar u bent vrij om het mij vanuit uw cultuur uit te leggen.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 21:55   #1033
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Alstublieft? Wat heeft de aanwezigheid van Franstaligen in Vlaanderen te maken met een zin van enkele eeuwen geleden? Is Vlaanderen Franstalig geworden? Natuurlijk niet!
Jules Destrée, 1926 dacht ik

het heeft niet veel gescheeld of Vlaanderen was Franstalig, hetgeen zeker de natte droom van franstalig belgie was.
Oud 27 augustus 2015, 21:56   #1034
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jules Destrée, 1926 dacht ik

het heeft niet veel gescheeld of Vlaanderen was Franstalig, hetgeen zeker de natte droom van franstalig belgie was.
Bs'd

De droom van Vlaamstalig België is toch ook om Wallonië Vlaams te maken?
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 21:56   #1035
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u met "Vlaamse jeugd" enkel de op straat rondhangende jongeren bedoelt hebt u ongetwijfeld gelijk dat geen enkel aspect van de Franse cultuur tot hen doordringt, maar dat zal wat hen betreft ongetwijfeld ook voor eender welke andere cultuur gelden. Trouwens, ook de straatjongeren in Frankrijk zelf zijn nu niet bepaald doordrongen van de aspecten der Franse of van eender welke andere cultuur.

Als u evenwel bedoelt dat de studerende Vlaamse jeugd totaal niets afweet van de Franse literatuur, schilderkunst, klassieke muziek, toneel- en filmkunst, etc…, dan vrees ik dat uw onderwijssysteem essentiële steken laat vallen en dan begin ik zo stilaan te snappen hoe het kon dat bijvoorbeeld gewoon N-VA lid Victor Van Aelst destijds zo makkelijk weg kon komen met zijn impliciete stelling dat Frankrijk een onbeschaafd land is…
Schilderkunst, daar kan je van genieten zonder ook maar een woord te kennen van de taal van de kunstenaar. Muziek, hetzelfde. Films? Ooit gehoord over ondertiteling? En literatuur? Een goede vertaling brengt een mens al heel ver.

Kortom, het is uiteindelijk niet noodzakelijk de Franse taal te beheersen op een werkbaar niveau om te kunnen genieten van de Franse cultuur in meerdere aspecten. Of moet u ook vloeiend Grieks spreken om te kunnen genieten van Griekse muziek, dans, literatuur, bouw- en schilderkunst?

De vraag blijft dan ook onbeantwoord of de Franse taal sociologisch nog enige raakvlakken heeft met onze jeugd, ja, ook de studerende en opgeleide jeugd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 21:57   #1036
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wow wow, dat deed effe pijn zeker Gwylan, de Bretoen?
Pijn ? Gwylan heeft wel 100% gelijk. Het gewauwel van Marie is ergerlijk en waar ze het uithaalt om op zaken kritiek te geven waar ze overduidelijk geen bal van af weet en geen enkel inzicht in heeft is me totaal niet duidelijk.
Ze leeft vrijwillig verstoken van alle ernstige informatie en 'denkt zelf na' om dan de werkelijkheid volgens haar geestelijke fratsen in te kleuren. En als het effe te moeilijk gaat worden, gaat ze ersatz-info bijeen sprokkelen op de meest obscure blogs en die dan copy/pasten met een nietszeggend zinnetje erbij met haar eeuwige verontwaardiging als rode lijn. Verontwaardiging die zijn oorzaak enkel kan vinden in een blattante onwetendheid en een tot kunst verheven gebrek aan inzicht in de sociale structuur van een gemeenschap en vooral een staat.
De mentale opstand van een dolende ziel tegen een trein die te snel gaat, die in een richting gaat welke ze niet kan volgen en een eindbestemming heeft die ze niet kent, noch de weg daar naar toe begrijpt.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 27 augustus 2015 om 22:01.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 21:58   #1037
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik voel me evenwel in mijn land in Vlaanderen als in Franstalig België en dit zelfs als beide delen geen gemene taal hebben.
En hoe voelt u dat?
Oud 27 augustus 2015, 22:00   #1038
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Verbazend dit gedachtegoed. Dit primitief racisme tegenover mensen waarmee men in één land samen leeft. Vlamingen dienen zich bewust te zijn van het bestaan van deze mentaliteit die blijkbaar vrij algemeen is onder de Franstaligen op dit forum. En dat zijn er dus die wel het Nederlands machtig zijn.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 22:00   #1039
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

De droom van Vlaamstalig België is toch ook om Wallonië Vlaams te maken?
Wat een lulkoek...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 22:02   #1040
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De grootste partij geworden op het moment dat ze artikel 1 van hun statuten achter veel mist spuien en wollige woorden verstopten.
Nu ben ik partijlid noch sympathisant van de N-VA, toch moet ik u tegenspreken. Tijdens de verkiezingen heeft die partij er geen geheim van gemaakt: men streefde een sociaal-economische herstelregering na. De communautaire agenda kon blijkbaar wachten. Mist werd er niet gespuid.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be