Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2015, 10:35   #941
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Als u met "Vlaamse jeugd" enkel de op straat rondhangende jongeren bedoelt hebt u ongetwijfeld gelijk dat geen enkel aspect van de Franse cultuur tot hen doordringt, maar dat zal wat hen betreft ongetwijfeld ook voor eender welke andere cultuur gelden. Trouwens, ook de straatjongeren in Frankrijk zelf zijn nu niet bepaald doordrongen van de aspecten der Franse of van eender welke andere cultuur.

Als u evenwel bedoelt dat de studerende Vlaamse jeugd totaal niets afweet van de Franse literatuur, schilderkunst, klassieke muziek, toneel- en filmkunst, etc…, dan vrees ik dat uw onderwijssysteem essentiële steken laat vallen en dan begin ik zo stilaan te snappen hoe het kon dat bijvoorbeeld gewoon N-VA lid Victor Van Aelst destijds zo makkelijk weg kon komen met zijn impliciete stelling dat Frankrijk een onbeschaafd land is…
Als u voorbeelden als het onthoofden van koningen, Napoleon met zijn leger tot in Rusland, de franse vernielingen overal in Vlaanderenland, het franse Vichyregime en hun hulp bij het opjagen van de Joden, de franse repressie en folteringen in Algerijën en zovele andere voorbeelden waar de franse diplomatie liever over zwijgt in aanmerking neemt...

Ik ben echt niet overtuigd dat de oprichting van een school die de politieke elite moet voorbrengen als een teken van beschaving gezien kan worden want voor mij weeg ik beschaving vooral af naar het niveau van vrij en zelfstandig denken van zijn leden in het algemeen, niet alleen van een opgekweekte elite... Aan de andere kant dat Frankrijk een heel goed draaiend indoctrinatiesysteem bezit, dat ze waarschijnlijk zelf als hun meesterschap in de diplomatie verkopen..., daar ben ik van de andere kant wel van overtuigd...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 10:37   #942
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Integendeel. Waals nationalisten zijn er in grotere mate dan Vlaams nationalisten. Zolang het hen uitkomt hullen ze zich in de Belgische vlag. Dat weet u ook. Of niet?
Inderdaad en de dag dat die Belgische vlag hen niets meer opbrengt, die dag laten ze hem vallen als een baksteen...
Oud 27 augustus 2015, 10:45   #943
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Ge eet uit onze hand; zelfs een hond is slimmer dan u en uw regiogenoten.
Beseft u niet dat de meeste Franstaligen geen boodschap tegenover het Vlaams-Nationalisme hebben?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 10:46   #944
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Een vreemdelinge zoals u die in Wallonië woont en die geen enkele toegevoegde waarde heeft, moet haar bakkes houden en niet een Waal, wat ik ben, komen opleggen in mijn eigen regio wat ik moet denken of zeggen. Begrepen???
Mooi zo!

Wanneer ooit Theo Francken (in de tijd dat hij nog geen minister was) zich dergelijke uiting liet ontvallen i.v.m. de inwijking was bij de Belgische Franstaligen het kot te klein. Met de hysterica Onckelinx op kop. Nu zit u inhoudelijk exact hetzelfde te brullen.
Verder is het mooi om zien wat voor een "goede Belg" u feitelijk bent. Een Vlaming zoals Marie Daenen die in Wallonië woont is volgens u "een vreemdelinge" die "haar bakkes moet houden". Uw ware aard komt hier mooi boven.

Jij bent geen echte Waal, maar doodeenvoudig een francofiel Brusselaartje van Vlaamse afkomst. Een echte Waal is doorgaans tegenover Vlamingen een heel stuk vriendelijker. Ik spreek uit eigen ervaring.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 10:48   #945
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Mooi zo!

Wanneer ooit Theo Francken (in de tijd dat hij nog geen minister was) zich dergelijke uiting liet ontvallen i.v.m. de inwijking was bij de Belgische Franstaligen het kot te klein. Met de hysterica Onckelinx op kop. Nu zit u inhoudelijk exact hetzelfde te brullen.
Verder is het mooi om zien wat voor een "goede Belg" u feitelijk bent. Een Vlaming zoals Marie Daenen die in Wallonië woont is volgens u "een vreemdelinge" die "haar bakkes moet houden". Uw ware aard komt hier mooi boven.

Jij bent geen echte Waal, maar doodeenvoudig een francofiel Brusselaartje van Vlaamse afkomst. Een echte Waal is doorgaans tegenover Vlamingen een heel stuk vriendelijker. Ik spreek uit eigen ervaring.
Inderdaad, en ik spreek ook uit ervaring...
Oud 27 augustus 2015, 10:50   #946
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Beseft u niet dat de meeste Franstaligen geen boodschap tegenover het Vlaams-Nationalisme hebben?
Dat de Franstaligen daar geen boodschap aan hebben ,
dat moeten de Franstaligen weten.
Maar er zijn wel steeds meer en meer Vlamingen die zich Vlaams Nationalist voelen en dat is wat belangrijk is voor de toekomst van Vlaanderen
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 10:54   #947
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Inderdaad en de dag dat die Belgische vlag hen niets meer opbrengt, die dag laten ze hem vallen als een baksteen...
De meeste Franstaligen hebben geen probleem met België, vergeleken met de Vlaams-Nationalisten, en voelen zich tenminste prima in het hele land. Ik voel me evenwel in mijn land in Vlaanderen als in Franstalig België en dit zelfs als beide delen geen gemene taal hebben.
Oud 27 augustus 2015, 10:55   #948
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
De meeste Franstaligen hebben geen probleem met België, vergeleken met de Vlaams-Nationalisten, en voelen zich tenminste prima in het hele land. Ik voel me evenwel in mijn land in Vlaanderen als in Franstalig België en dit zelfs als beide delen geen gemene taal hebben.
Men heeft mij altijd geleerd dat ik mijzelf niet tot de algemene regel mag uitroepen...
Oud 27 augustus 2015, 10:57   #949
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dat de Franstaligen daar geen boodschap aan hebben ,
dat moeten de Franstaligen weten.
Maar er zijn wel steeds meer en meer Vlamingen die zich Vlaams Nationalist voelen en dat is wat belangrijk is voor de toekomst van Vlaanderen

Uw bron daarvan? Ah ja, uw duim................
Oud 27 augustus 2015, 10:59   #950
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men heeft mij altijd geleerd dat ik mijzelf niet tot de algemene regel mag uitroepen...
Hij durft al wel eens gemene taal te gebruiken
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 11:06   #951
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Een vreemdelinge zoals u die in Wallonië woont en die geen enkele toegevoegde waarde heeft, moet haar bakkes houden en niet een Waal, wat ik ben, komen opleggen in mijn eigen regio wat ik moet denken of zeggen. Begrepen???
Vindt u dat ook van die Franstaligen die in Vlaanderen komen wonen??

Jij bent op en top een franstalige Brusselaar, want de Walen zelf zijn vriendelijk in Wallonië voor de Vlamingen. Trouwens de Vlamingen passen zich aan en eisen in Wallonië geen faciliteiten.Je kent de walen niet en je bent er zeker geen.

Je masker is afgevallen en ik ben er bijna zeker van dat je zelfs van Vlaamse afkomst bent en je jezelf hoger inschat omdat je Frans spreekt. Eigenlijk ben je net de verpersoonlijking van die mensen die door de Vlamingen worden gehaat omdat ze hun afkomst verloochenen en zich meerderwaardig voelen. Het zijn net mensen zoals jij die de vijandigheid tussen Walen en Vlamingen hebben veroorzaakt. Jammer dat veel Vlamingen die Brusselse Franstalige hoogmoed vereenzelvigen met Wallonië;

Laatst gewijzigd door omaplop : 27 augustus 2015 om 11:09.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 11:10   #952
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
En pas je dat ook toe?
Niet echt, hè Marie...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 11:11   #953
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom wonen er zoveel Franstaligen in Vlaanderen? Waarom werken er zoveel Franstaligen in Vlaanderen? Waarom gaan de meeste Franstaligen nog steeds evenveel naar Vlaanderen als vroeger gaan? Denkt u echt dat ze dom zijn? U vindt ze misschien onbewust en onverschillig, wie weet.............
Oud 27 augustus 2015, 11:52   #954
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
[/b]

Uw bron daarvan? Ah ja, uw duim................
Nog nooit de laatste verkiezingsuitslag bekeken zeker.?

Ik besef wel dat U deze verkiezingsuitslag niet durft te bekijken,
want dat moet pijn doen bij de Belgicisten
als de grootste partij van België
tegenwoordig een partij van Vlaams Nationalisten is.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 27 augustus 2015 om 12:08.
Oud 27 augustus 2015, 11:52   #955
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom wonen er zoveel Franstaligen in Vlaanderen? Waarom werken er zoveel Franstaligen in Vlaanderen? Waarom gaan de meeste Franstaligen nog steeds evenveel naar Vlaanderen als vroeger gaan? Denkt u echt dat ze dom zijn? U vindt ze misschien onbewust en onverschillig, wie weet.............
Spammen is niet toegestaan op forums. Honderd keer hetzelfde schrijven is spam.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 12:40   #956
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De grootste partij geworden op het moment dat ze artikel 1 van hun statuten achter veel mist spuien en wollige woorden verstopten.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 12:57   #957
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Een partij die een Belgische partij geworden is en die zeer goed weet dat hun droom nooit werkelijkheid zal worden.
Oud 27 augustus 2015, 13:06   #958
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Vindt u dat ook van die Franstaligen die in Vlaanderen komen wonen??

Jij bent op en top een franstalige Brusselaar, want de Walen zelf zijn vriendelijk in Wallonië voor de Vlamingen. Trouwens de Vlamingen passen zich aan en eisen in Wallonië geen faciliteiten.Je kent de walen niet en je bent er zeker geen.

Je masker is afgevallen en ik ben er bijna zeker van dat je zelfs van Vlaamse afkomst bent en je jezelf hoger inschat omdat je Frans spreekt. Eigenlijk ben je net de verpersoonlijking van die mensen die door de Vlamingen worden gehaat omdat ze hun afkomst verloochenen en zich meerderwaardig voelen. Het zijn net mensen zoals jij die de vijandigheid tussen Walen en Vlamingen hebben veroorzaakt. Jammer dat veel Vlamingen die Brusselse Franstalige hoogmoed vereenzelvigen met Wallonië;
Correct!
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 13:13   #959
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"La Belgique sera Latine ou elle ne sera pas" is en blijft jullie natte droom.
Oud 27 augustus 2015, 13:23   #960
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De grootste partij geworden op het moment dat ze artikel 1 van hun statuten achter veel mist spuien en wollige woorden verstopten.
Als Belgicist zult U dit Franstalig spreekwoord waarschijnlijk wel begrijpen;

"reculer pour mieux sauter"
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be