![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Banneling
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
|
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
Citaat:
Maar ik wou enkel op je manke vergelijking wijzen. Er klopt iets niet in je redering. Je voert als voorbeeld een transportbedrijf op waar de chauffeurs meer taken uitvoeren dan enkel maar met vrachtwagens rijden, en wil dat vergelijken met een bedrijf waar de chauffeurs enkel maar met vrachtwagen rijden. En je stelt dat als het eerste bedrijf meer chauffeurs heeft dan het tweede dat dit niet noodzakelijk betekent dat het inefficient is. En dat is correct. Maar dat is niet het argument hier. Het argument hier is dat bij de SBB de machinisten meer doen dan bij de NMBS, en dat terzelfdertijd de SBB meer treinkm produceert met minder rijdend personeel. Laat ik het concreet maken: Je hebt twee bedrijven: Bedrijf A produceert X treinkm en heeft 1000 machinisten die alles doen. Bedrijf B produceert X/2 treinkm, en heeft 2000 machinisten die enkel maar de trein besturen, en darnaast nog 1000 man extra voor die dingen die bij A door de machinisten gedaan worden. Daruit kan je toch afleiden dat bedrijf A een stuk efficiënter is niet?
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Banneling
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
|
Citaat:
U heeft alle recht daarover te protesteren . Maar die problemen zijn niet eigen aan een spoorwegmaatschappij , ze zijn eigen aan overheidsinstellingen , waar ook u klaarblijkelijk voor werkt . Alle personeelsleden van zo een bedrijf over dezelfde kam scheren is niet eerlijk en doet die personeelsleden onrecht . Er moet verandering komen , maar die verandering gaat van boven naar beneden in zo een bedrijf . De taakomschrijving van een bestuurder kan uitgebreid worden , net zoals een leraar zijn lokaal kan dweilen . De gemiddelde leeftijd op mijn post ligt op 50 jaar , met meer dan 30 jaar ervaring . Ik als nieuwkomer kan daar geen nieuwe wind in blazen , en Cornu moet beginnen duidelijke richtlijnen te geven en de verspilling aan de top stopzetten/afstraffen . SABENA is niet kapot gegaan aan slecht personeel , het is de fles op door slecht bestuur . |
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Banneling
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
|
Citaat:
Ik voer geen transportbedrijf aan als vergelijking , dat deed "DeWareJakob" in bericht 97 . De bestuurder doet wat zijn baas hem vraagt . In sommige gevallen is dat een hele dag stilzitten in een stilstaande loc . Waarom wil je dat op die bestuurder steken ? Hij gaat ook stoppen voor een rood sein (gelukkig maar) . Als je de slechte organisatie wil aanklagen , dan krijg je gelijk van mij . Maar neem van mij aan dat niemand gelukkig wordt van een domme taak of een hele dag stilzitten . Gedemotiveerd en depressief , dat worden ze daarvan . Verplaats de Zwitserse bestuurders naar Belgie , en die worden dat moe . Verplaats de Belgische bestuurders naar Zwitserland en die gaan graag gaan werken . |
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
Citaat:
Wat er weel gedaan wordt zijn steekproefsgewijze controles door speciale teams, net als ook in België gedaan wordt. Die kom je ook op bus en tram tegen, want ook daar heb je geen systematische controle van vervoersbewijzen.
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Banneling
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
|
Citaat:
Maar ook daarom , is Zwitserland niet te vergelijken met Belgie . Zijn daar steden met een 30 percent werkloosheidsgraad ? Als je daar kan uitgaan van de eerlijkheid van de klanten ? Kan je dat dan hier ook ? Ik weet dat begeleiders geen tickets controleren in het Brusselse , ze moeten dat vermijden omdat dat elke keer opstootjes (en erger )veroorzaakt . Tussen Zuid en Noord is er geen ticket-controle . De begeleiders hebben het moeilijk genoeg om een vertreksignaal te geven terwijl de laatkomers blijven inspringen . Mocht op zo een trein de chauffeur de deuren sluiten en vertrekken hingen er zeker verschillende mensen tussen de deuren . Misschien zijn Zwitsers gewoon slimmer hé . |
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.959
|
Citaat:
Ik probeer alleen te helpen begrijpen dat er meer bij komt kijken dan gewoon cijfers naast mekaar leggen, met die simplistische visie kom je niet aan de waarheid. Ook het, in dit land, heel typisch spitsuur-treinverkeer maakt botte vergelijkingen waardeloos. Een liter water is qua inhoud even veel dan een liter benzine. Maar met dat water kom je niet ver als je er mee wil rijden, en met de benzine kom je niet ver als je dorst hebt. Maar ik beweer nergens dat NMBS optimaal georganiseerd is:
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 1 september 2015 om 12:54. |
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.959
|
Citaat:
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 1 september 2015 om 12:53. |
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.959
|
Citaat:
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman |
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.959
|
Dat die 2 dingen tegelijk kunnen doen.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Banneling
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
|
Over de graffiti op de treinen en stations , ik heb weten de stationsmuur verven , mooi wit . Na het weekend kwam ik terug , en die was volledig bespoten .
Moet die nu terug volledig wit gezet worden op woensdag ? Indien je me Zwitserland inkrijgt als politiek vluchteling , dan ga ik onmiddellijk , ik kan Nederlands , gebrekkig Duits, redelijk Frans en Engels . Heb spoorgebonden , Europese attesten . En ga onmiddellijk solliciteren . Ik wil geen seconde gesteund worden en zal me aanpassen aan de plaatselijke bevolking . Hey , why not ? |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
|
Trein zonder treinbegeleider en ze rijden allemaal in het zwart want de stations in België zijn juist duivenkotten. Iedereen kan een station binnen en buiten wandelen zonder ticket.
DewareJacob, dat betekent dat die chauffeurs méér werk krijgen. Gelijk bij ons, gepensioneerden worden niet vervangen, langdurige zieken worden niet vervangen met als gevolg dat wij méér dagen per maand moeten werken en dat we achterstand krijgen in rust, cv en verlof. |
|
|
|
|
|
#113 | ||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
||||
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
Citaat:
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
Stations binnen en buiten wandelen zonder ticket kan zowat in elk Europees land...
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Banneling
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
|
Citaat:
Kan ik niet gewoon toetreden omdat ik als extreem-rechte geen kansen meer krijg in mijn land ? |
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Banneling
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
|
Citaat:
Het verbaasd me niets dat het in Zwitserland goed gaat . En het verbaasd me niets dat het in Belgie minder goed gaat . |
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
Citaat:
Het is trouwens een fabeltje dat mensen dan meer gaan zwartrijden. Je hebt immers zeer regelmatig 'vliegende brigades' van controleurs, en daar ontsnap je niet aan. Hier heb je één controleur, en die zie je vaker niet dan wel, als je niet al te lang op de trein zit. Zo'n controleteams zijn met drie of vier, en sweepen op 5 minuten een stoptrein. En omdat ze met een heel team zijn, gaan potentiële agressievelingen veel minder snel uitpakken dan wanneer er één eenzame kaartjesknipper hun vervoersbewijs durft vragen. In Nederland gebeurt dit ook op die manier bij de privévervoerders zoals Veolia, en dat werkt perfect. |
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
Citaat:
Maar ik weet dat er buitenlandse machinisten voor de SBB werken. Daar is echter de taal goed begrijpen wel een vereiste, want je moet toch kunnen communiceren.
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
|
|
|
|