![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is niets bewezen, daar het hier slechts gaat om "lesuren". Ik moet nog steeds de eerste school leren kennen waar een leraar enkel zijn lesuren presteert en voor het overige niets doet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn altijd mensen die hun taak niet naar behoren uitvoeren. Alleen zijn die niet de referentie voor het vak. Net zo min de loodgieter die maar half werk levert, staat voor alle loodgieters.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De leerkracht zit daar en doet wat hem belieft. Ons onderwijs is fundamenteel in elkaar gestoken zodat zwak presterende leerkrachten beschermd worden. En de goede leerkrachten (waar ik u onder klasseer) blijven dat systeem maar beschermen. Onbegrijpelijk. Waar is de beroepseer ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welk systeem zou ik dan wel blijven beschermen? Ik volg even niet, daar ik mij nergens ook maar enigszins positief heb uitgelaten over mensen die hun werk niet naar behoren vervullen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() De vast benoeming, beschermt u. Voor goede leerkrachten verandert er niks: zij zullen aan de slag kunnen blijven (want ze zijn nodig).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat probeert men hiermee weer te bereiken ? Is dit ingegeven door jaloezie of afgunst ? Misschien is dit een leerkracht oude stempel, ik kan niemand van de huidige leerkrachten, maar dan ook niemand, die maar 24 uur per week werkt ! Een beginnende leerkracht moet minstens 60 �* 70 uren per week kloppen om rond te komen, een geroutineerd iemand in één school en met vaste lesvoorbereidingen komt misschien toe met 45 �* 50 uren per week, maar veel minder is echt onmogelijk. Ter vergelijking: een treinconducteur bij de NMBS met enkele jaren weddeanciënniteit verdient 2000 �* 2300 euro per maand netto (dus met al zijn extra's) en moet maar 36 uur per week werken, als ie zijn werk verlaat heeft die ook effectief gedaan, in tegenstelling tot leerkrachten. Voor dat loon te bereiken dien je als leerkracht ook al universiteit te hebben gedaan (master of vroegere licentiaat), een kaartjesknipper moet enkel middelbaar hebben afgemaakt. Zoals er in de post ook al bijstaat: je hebt een mooi loon of pensioen, maar niets extra's. Je bent dus slechter af dan pakweg een gepensioneerde zelfstandige die officieel maar 1000 euro pensioen heeft, maar er wel drie of vier huizen op nahoudt die hij kan verhuren (en zo zijn er velen). En die laatste krijgt dan vaak ook nog eens een 'Omnio statuut' vanwege zijn lage officiële inkomen. Maar met al die posts rond leerkrachtbashen moeten we hier mee leren leven, zeker ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() leerkrachtstereotyperingen weerleggen met overdrijvingen en zelfstandigenstereotypes
![]() ![]() ![]()
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister-President
|
![]() Ik heb nooit beweerd dat er geen 'sukkelaars' onder de (gepensioneerde), zelfstandigen zijn, maar ik ken er genoeg met een calimerocomplex die steeds zagen en klagen en beweren in grote armoede te leven, maar die wel komen aanzetten met de Jaguar en een buitenverblijf in Knokke Zoute of ander mondain oord hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niet uit jaloezie maar uit verdediging.
Altijd maar afgeven op de ambtenaar dat ie lui is en een goed pensioen heeft en dat leraars en leraressen hard moeten werken en een klein pensioen hebben. Bij deze is bewezen dat de leraar in kwestie niet hard heeft moeten werken en een héél goed pensioen heeft. Daar is het mij om te doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De conclusie is dus eerder dat men slecht presterende leerkrachten gewoon laat zitten, met alle gevolgen van dien voor de leerlingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() In elk beroep worden profiteurs uiteindelijk buiten gesmeten. Behalve bij ambtenaren en leerkrachten.
Is die directeur die die scheldmail heeft gestuurd naar een minster al ontslagen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ik volg je niet dat er in de privé geen blijvende profiteurs zouden zijn: die zijn er daar ook wel degelijk ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij ambtenaren moeten u en ik daar voor opdraaien. En men kan gewoon meer komen graaien indien men te weinig geld heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister-President
|
![]() Onrechtstreeks komt dat geld van de werkgevers natuurlijk ook uit onze zakken.
|
![]() |
![]() |