Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor of tegen adoptie door holebi's?
Ik ben voor 29 78,38%
Ik ben tegen 8 21,62%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2015, 20:41   #1741
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, want ouderschap is geen verkoopbaar eigendom. Je hebt je ouderschap van nature omdat je genitor bent (vader of moeder). Je kan het ouderschap houden, om uw kind op te voeden. Of je kan er afstand van doen, in welk geval dat kind geadopteerd moet worden, maar jij niks te zeggen meer hebt over WIE dat kind moet adopteren.
Dus een lesbisch koppel mag naar een spermabank stappen? Een gewoon koppel, waarvan de vrouw onvruchtbaar is, mag geen draagmoeder zoeken?

Citaat:
De verkoopsacte van kinderen met z'n drieen gaat dus niet. De verkoopsacte van uw lievelingszeug, wel. Er kunnen geen contracten over ouderschap gesloten worden. Een draagmoeder is de echte moeder. Als die van haar moederschap afstand doet, dan heeft ze niets te zeggen over wie nu dat ouderschap zou moeten overkopen.
Dat is nogal raar he.

Citaat:
Indien een persoon A, die een officiele seksrelatie heeft met persoon B, kopuleert met draagmoeder C (via reageerbuis of via zijn leuter in haar foef), dan zijn de ouders van het kind, A en C. Als C van haar ouderschap afstand doet, dan is de enige ouder van het kind, A. B heeft daar nooit iets mee te maken. B kan wel, door delegatie van het ouderschap van A, mee het kind helpen opvoeden. Of B nu een man of een vrouw is, speelt hierbij geen rol.

De dag dat het uit is tussen A en B, is de enige ouder van het kind, nog altijd A. Er zullen geen "bezoekrechten" of zo zijn van B. En nee, B kan niet het kind toegewezen krijgen bij een scheiding. De enige ouder is A.

B is gewoon de neukpartner van papa, zoals zijn golfpartner en zijn tennisclub partner. Als B bij A woont, kan het handig zijn dat B het kind van school mag afhalen en zo. Maar dat is het ook. B is de ouder niet van het kind.

Normaal gezien zou het kind niet kunnen geadopteerd worden door B, zolang A nog de echte ouder is. Een kind met 1 ouder heeft nog zijn ouder. Een kind is pas adopteerbaar als het geen ouders meer heeft.
De dag dat A onder een autobus loopt, is dat kind zijn twee ouders kwijt, en moet het dus geadopteerd worden. Maar er is a priori geen reden dat dat B zou zijn. Dat kind moet nu geadopteerd worden door de beste aanbieder van adoptie. Misschien is dat B, die kan kandidaat zijn. Er valt eventueel iets voor te zeggen, vooral als B veel geld heeft.
Ik ken de materie niet zo goed, maar ik dacht dat een moeder afstand kon doen van haar kind.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2015, 20:46   #1742
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is ook kinderhandel, als we het hebben over een 'contract tussen 3 personen', de twee genitoren, en de sekspartner van een van de genitoren, opdat een van de genitoren afstand zou doen van zijn ouderschap, he.

Wat is het verschil tussen: "ik ben de vader van een dochtertje, en voor 30 000 Euro geef ik U dat vaderschap", en "ik ben de (draag)moeder van een dochtertje, en voor 30000 Euro sta ik het af na de geboorte zodat ge het moogt adopteren zoals contractueel afgesproken" ?

Absoluut. Maar niet omdat ze "recht hebben op gezinsgeluk". Bij adoptie komt er geen enkel recht kijken aan de kant van de adopteerders. Er is geen recht op "rolstoelduwen". Je kan je AANBIEDEN. En het is aan een of ander criterium van de beste rolstoelduwer te vinden.
Er mag natuurlijk geen geld voor gevraagd worden.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2015, 20:48   #1743
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Er staan ook heel expliciete bevelen in de Bijbel om andersgeloven uit te roeien.
Ik dacht dat we al gesproken hadden over het apostelconcilie en de aard van implementatie van de Wet voor de uit het heidendom komende christenen, niet?!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2015, 20:48   #1744
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je loopt een beetje al te hard van stapel, waarschijnlijk omdat ik dingen schrijf die je niet zo erg graag leest. Ik had het helemaal niet over het al of niet verliefd zijn. Ik heb het over de potentiële mogelijkheid tot het hebben van sexuele betrekkingen met een vrouw. Welnu, iemand die duidelijk niet psychisch gehinderd wordt door een vrouw, maar wel integendeel er door opgewonden geraakt, een erectie ontwikkelt en bijgevolg met die vrouw sex kan bedrijven, wel, dergelijke man is voor mij de facto hetero.
Dat is niet relevant. Niemand is 100% hetero en niemand is 100% homo. Als een man er voor kiest om met een andere man te gaan leven dan krijgt hij dezelfde mogelijkheden om voor een draagmoeder te kiezen of voor adoptie.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2015, 20:49   #1745
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je de Bijbel en andere religieuse bronteksten integraal letterlijk neemt dan raak je direct in de problemen. Zelfs de Katholieke Kerk neemt de Bijbel niet letterlijk, en interpreteerd die in het kader van een maatschappelijke context. Men interpreteerd dus de bron teksten.
Euh, ook dit heb ik al aangebracht. De bijbel hoor je zeker niet te lezen zoals u stelt. De bijbel is immers een veelheid aan boeken, met een rijkdom aan literaire genres en een verzameling van soms heel uiteenlopende aard. De bijbel hoor je dus als bijbel te lezen; niet als een monolithisch boek.
Oud 1 november 2015, 20:57   #1746
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
In die zin heb ik meer respect voor mensen die 'echt' nog geloven, op voorwaarde dus dat ze niet fanatiek of intolerant zijn.
Hoe bepaalt u dan wie "echt gelovig" en wie "fanatiek" dan wel is?
Oud 1 november 2015, 21:00   #1747
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat is niet relevant. Niemand is 100% hetero en niemand is 100% homo. Als een man er voor kiest om met een andere man te gaan leven dan krijgt hij dezelfde mogelijkheden om voor een draagmoeder te kiezen of voor adoptie.
Draagmoederschap is juridisch onbestaande in België. Er werden trouwens al enkele draagmoeders en ook wensouders veroordeeld.
Oud 1 november 2015, 21:07   #1748
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Draagmoederschap is juridisch onbestaande in België. Er werden trouwens al enkele draagmoeders en ook wensouders veroordeeld.
Omdat ze een financiele verhandeling maakten.
Oud 1 november 2015, 21:26   #1749
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat ze een financiele verhandeling maakten.
Ook wanneer er geen financieel luik bestaat, is er geen enkele wetgeving in België die het draagmoederschap regelt. Kortom, als er een kind wordt geboren uit zo'n "draagmoeder", dan blijft die vrouw over alle rechten beschikken die ze als moeder heeft volgens de Belgische wet. Het kind is dus haar kind. En een kind kan niet zomaar uit handen gegeven worden. Daar is niets voorzien in de wetgeving.
Oud 1 november 2015, 21:28   #1750
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat we al gesproken hadden over het apostelconcilie en de aard van implementatie van de Wet voor de uit het heidendom komende christenen, niet?!
Daar hebben we inderdaad al over gesproken. En ik zou nu graag eens eindelijk van jouw de lijst willen zien van wetten uit Leviticus die op dat concilie voor bindend verklaard zijn...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2015, 21:30   #1751
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Euh, ook dit heb ik al aangebracht. De bijbel hoor je zeker niet te lezen zoals u stelt. De bijbel is immers een veelheid aan boeken, met een rijkdom aan literaire genres en een verzameling van soms heel uiteenlopende aard. De bijbel hoor je dus als bijbel te lezen; niet als een monolithisch boek.
Waarmee je dus eigenlijk mijn punt bevestigt...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2015, 21:31   #1752
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar hebben we inderdaad al over gesproken. En ik zou nu graag eens eindelijk van jouw de lijst willen zien van wetten uit Leviticus die op dat concilie voor bindend verklaard zijn...
Ik zei het al. U hoeft mijn bericht maar te lezen.
Oud 1 november 2015, 21:31   #1753
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarmee je dus eigenlijk mijn punt bevestigt...
Neen, uw punt gaat uit van een verkeerd standpunt, net alsof christenen de bijbel in de totaliteit letterlijk lezen.
Oud 1 november 2015, 21:33   #1754
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook wanneer er geen financieel luik bestaat, is er geen enkele wetgeving in België die het draagmoederschap regelt. Kortom, als er een kind wordt geboren uit zo'n "draagmoeder", dan blijft die vrouw over alle rechten beschikken die ze als moeder heeft volgens de Belgische wet. Het kind is dus haar kind. En een kind kan niet zomaar uit handen gegeven worden. Daar is niets voorzien in de wetgeving.
Toch doet bijvoorbeeld de fertiliteitskliniek van de UZ in Gent het, ook voor homo's. Het is dus een normale procedure die niet onwettig is.
Oud 1 november 2015, 21:54   #1755
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch doet bijvoorbeeld de fertiliteitskliniek van de UZ in Gent het, ook voor homo's. Het is dus een normale procedure die niet onwettig is.
Volledig in de grijze zone van de wet. Als een draagmoeder plotseling stelt dat ze het kind wil houden, kan niemand haar tot afstand dwingen. Adoptie op voorhand bestaat wettelijk niet.
Oud 1 november 2015, 22:00   #1756
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volledig in de grijze zone van de wet. Als een draagmoeder plotseling stelt dat ze het kind wil houden, kan niemand haar tot afstand dwingen. Adoptie op voorhand bestaat wettelijk niet.
Bottom line is dat het wettelijk is dat een homokoppel net zoals een hetero koppel een draagmoeder kan inschakelen. Die draagmoeder kan zich ook bedenken bij een hetero koppel. Uw argument houdt terug de baan niet.
Oud 1 november 2015, 22:09   #1757
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
. Ik had het helemaal niet over het al of niet verliefd zijn..
Dat is wel de essentie als je het over geaardheid hebt

Geaardheid gaat er niet om bij wie je wel/geen erectie kunt krijgen.
Een erectie is bij een gezonde man heel makkelijk uit te lokken, daar kan de man in kwestie niets tegen doen.

laat ons Jan vastbinden laten we hem door Elio pijpen. onze Jan krijgt een stijve en komt klaar, geen twijfel mogelijk als Jan niet impotent/ziek/... is

Laatst gewijzigd door 1207 : 1 november 2015 om 22:13.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2015, 22:11   #1758
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bottom line is dat het wettelijk is dat een homokoppel net zoals een hetero koppel een draagmoeder kan inschakelen. Die draagmoeder kan zich ook bedenken bij een hetero koppel. Uw argument houdt terug de baan niet.
Bs'd

En wie gaat die draagmoeder dan zwanger maken?
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2015, 22:15   #1759
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

En wie gaat die draagmoeder dan zwanger maken?
De zaadcellen van één van de partners in vitro met de eicellen van de draagmoeder.
Oud 1 november 2015, 22:16   #1760
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De zaadcellen van één van de partners in vitro met de eicellen van de draagmoeder.
Bs'd

En gij denkt dat zo'n kind dat dan leuk vind, opgroeien zonder moeder?
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be