![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() of is drek gelijk aan hersenscellen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Van links moeten we allemaal wereldburgers zijn. Belg is een identiteitsloos begrip. Trouwens: een samenleving die op zijn eigen cultuur spuwt, heeft nieuwkomers niets te bieden. Groot gelijk dat die zich geen Belg noemen. Belg is in mijn ogen een scheldwoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Stel je eens voor dat een westerling een bom in een moskee gooit in Brussel of Antwerpen. Dat zou wat geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Eventjes iets openrukken en naar de essentie trekken… Als je met zo’n openingspost opendrumt is het moeilijk bij te vallen. Uw schrijfkunsten en inzichten reiken boven het gemiddelde mijn waarde Alice.
Zelfs ik ben er vrij sprakeloos tegen, en heb al regelmatig gedacht mijn ervaringen eens te ontleden op dit forum. Ik doe dit echter bewust niet omdat ik snel over de lijn van mijn “rode” kan gaan. Kort en bondig: Ik ervaar veel veranderingen op amper een rit van 2km, zodanig veel dat ik mijn eigen thuis niet meer herken. Ik ervaar een wereld van verschil en hoe er velen compleet naast ons leven. Ik heb al behoorlijk spijt dat wij onze wagen verkocht hebben omdat wij dachten goedkoper te zijn met het OV en de trein. Goedkoper wel ja, maar leefbaar, aantrekelijk? My ass! Ik heb geen “off button” meer en dat dwingt mij bepaalde zones in mijn eigen stad te mijden, tramlijnen te vermijden, en vluchtroutes te ontwikkelen, vooral vlak na schooluren. Het is nu wel tijd dat het niet verder escaleert, maar afbouwt. Er komen alleen maar mensen bij en ik durf hoe langer hoe minder mijn lief nog alleen over straat sturen wegens wat ik allemaal te horen krijg. Dat beperkt zich niet tot de allochtoon, maar bon. Tramlijn 24 vermijd ik volledig, de lijn is een topic op zich geworden! Je ziet gewoon dat onze infrastructuur het niet dragen kan en dat dat grotendeels te wijten is aan teveel mensen. De straten stinken op veelal regio’s naar beer en de mensen laten heel hun wijk verloederen, gooien veel op straat en velen zijn niet mee met wat wij “vanzelfsprekend” noemen. Ze nemen andere dingen voor vanzelfsprekend en hebben geen intentie tot integreren. Het zal niet onder NVA veranderen, zoveel is zeker. Maar het zal ook niet verbeteren onder het VB. Dus wat veel anders kunnen wij doen behalve verhuizen? Ik hoop bij god dat ik hier niet oud moet worden en mijn naasten hun regio's gevrijwaard blijven. Laatst gewijzigd door Peche : 15 november 2015 om 16:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zouden bij de RBRT (Rode B R T) er beter aan doen eens, samen met perfesser Coolsaet, in Meulebeek een experiment op te zetten. Laat Coolsaet daar ter plekke eens de moslims toespreken en hen oproepen om massaal te betogen tegen IS. Ik wens hem veel succes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al jaren hetzelfde liedje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan waren er rellen, betogingen, vernielingen en woede. Nu, ik pleit niet voor een bom in een moskee gooien, maar misschien moeten we wel veel luider laten horen dat we die onzin over achterstelling, discriminatie en het steeds in vraag stellen van onze waarden gewoon niet meer pikken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Ze respecteren een moskee als heilige grond. Als ze nog niet met honden naar explosieven gaan zoeken in de gekende radicale broeihaarden, gaan ze die hele wijk niet opblazen he. Ik denk dat ze gaan wachten tot het Atomium volgeplant is en dan zeggen: dit had niemand kunnen voorspellen.
Tot de onafhankelijke media hun een oud liedje voor presenteert. En ik opteer toch naar een andere oplossing. Massale zoekacties, de federale politie bijeen brengen en héél de lijst afgaan. Het betreft geen honderden verdachten, maar duizenden he. Laatst gewijzigd door Peche : 16 november 2015 om 04:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan daar eigenlijk niet echt goed meer bij dat er Politici en andere figuren zijn die de gebeurtenissen van de afgelopen dagen maar steeds proberen te vergoelijken.
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 16 november 2015 om 05:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() Bo Coolsaet kraamt zinnigere praat uit.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een beproefde tactiek waarmee ze de bevolking zo snel mogelijk terug in slaap willen wiegen.
|
![]() |
![]() |