![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Desalniettemin heeft deze laatste nu de knuppel in het hoenderhok gegooid (niet letter te nemen hé) en moeten er misschien wel eens aandacht aan besteed worden. Een kleine hint voor J.J. De Gucht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat hen al lang niet meer over de zieltjes maar over geld, macht en postjes. Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 december 2015 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, volgens mij weet de aartsbisschop dit zelf wel. Hij wil waarschijnlijk enkel goede punten verzamelen in Rome. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga ik toepassen omtrent mijn vermeende b. nationaliteit en onderhorigheid. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een patiënt in een ziekenhuis waar prestaties vatbaar zijn voor subsidies van de staat via de mutualiteiten, moet zich niet gehinderd voelen om euthanasie te vragen en te bekomen, door een plicht om daarvoor eerst overgeplaatst te moeten worden naar de overkant van de straat van dat ziekenhuis. Het staat de directieleden en eigenaren van dat ziekenhuis wel vrij om, geknield en devoot, maar voldoende buiten het zicht van de aanvrager, te bidden tijdens elke stap van de procedure. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Was de uitspraak van De Kesel ""God was een vreemdeling voor wie geen plaats was" tijdens de kerstnachtmis dan geen kemel ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie voor een katholiek ziekenhuis kiest, weet welke morele zijde hieraan vasthangt als het om ethische zaken als euthanasie gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toch is een individuele arts ook niet verplicht euthanasie toe te dienen. Die vrijheid geldt ook voor confessioneel gebonden instellingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
het ziekenhuis blijft de plicht hebben om de patiënt door te verwijzen als een arts niet wil, van die verplichting raakt ze ook niet verlost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voorstanders van euthanasie: "moet kunnen want mensen moeten VRIJ zijn om over hun eigen levenseinde te beslissen en bla bla bla". Maar als een persoon of een instelling beslist dat ze liever geen mensen willen vermoorden, dan vliegt de fameuze vrijheid blijkbeer snel in de vuilbak.
Toen ze Fouad Belkacem arresteerden zweeg ik, want ik ben geen radicale moslim.. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 29 december 2015 om 23:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar anderen verbieden dat wel te doen heeft weinig met vrijheid te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het hangt er van af wie de ziekenhuizen financiert.
Als De Kesel en zijn club een hospitaal uit eigen zak financieren, dan mogen ze voor mijn part doen en laten wat ze willen. De vrije markt zal zijn werk doen, en het biskoppelijk lazaret zal weinig klanten hebben.
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil het systeem veranderen voor het aspect ziekenhuis. Niet voor de individuele arts. Of verpleegster. Moet het nog duidelijker ? Ik wil de actuele wet wijzigen. Desnoods (en zelfs liefst ook) de grondwet, om te verduidelijken wat precies vrijheid van godsdienst is: niet meer of niet minder dan een vrije mening over elk mogelijk ander onderwerp. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 30 december 2015 om 07:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er zijn niet voldoende ziekenhuizen om hier van een keuze te kunnen spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U leeft toch niet meer in de tijd van paard en kar? Niemand zit het blijkbaar als een probleem om voor een show van Studio100 naar de andere kant van het land te rijden, maar twintig km verder rijden om een ziekenhuis te vinden naar uw confessionele insteek, vindt u dan weer heel problematisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |