![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Nederland ; ontstaan door afscheuring van een aantal vorstendommen uit de Spaanse nederlanden . Later gegroeid door annexaties van o.a. Noord Brabant op diverse vredesvedragen . Dus ; artificieel geconstrueerd rond ene klein stukje dat zichzelf afscheurde van de Spaanse Nederlanden Frankrijk : opgebouwd door het steeds meer aanhechten van de facto onafhankelijke vorstendommen door de lokale heerser van parijs die slechts als symbolische titel nog Koning van Frankrijk was . Baskenland en dergelijke werden geannexeerd en aangehecht door de eeuwen heen . Dus : Frankrijk artificieel . Duitsland ; zo artificieel als maar kan want komt voor uit het streven naar of een Klein-Duitse bond of een Groot-Duitse bond binnen de Duitse ruimte . Kleine Duitsers wonnen (Pruisen) tegen Oostenrijkers en Groot-Duitse aanhangers . Dus , Duitsland gevolk van politiek getouwtrek = artificieel land Italië : eengemaakt door politiek en oorlog van Garibaldi en Piemont-sardinië = artificieel . USA : gecreerd door de verovering en de bezetting van de gebieden van de Native Americans door de Blanken en de annexatie en bezetting van gebieden tot dan toe behorende aan Mexico . Zo artificeel als maar kan dus . Canada : idem . Bovendien opgericht na samenvoegien diverse Britse kolonies : dus : artificieel . Nieuw Zeeland : in oorsprong land der maori's ; bezet en uitgeroepen tot Nieuw Zeeland door de Britten : artificieel want de Maori woonden er al en hadden er reeds diverse staten die door de Britten bezet zijn . Australië : idem . China : Han-Chinezen hebben gedurende eeuwen andere gebieden (oa Binnen Mongolië , Tibet,...) bezet en geannexeerd . Dus : artificieel want groter dan het oorspronkelijke woongebied der Han . Brazilië : Portugal bezette indianen gebieden en riep het uit tot Brazilië ; later Keizerrijk en republiek uitgeroepen door de aristocratische Portugese elite zonder dat de meerderheid van de bevolking (Slaven en Amazone en andere indianen) er iets in te zeggen hadden . Vrij artificieel dus . Wie schiet nu in zijn eigen voet , tantist ?
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
[quote]
Citaat:
|
|
|
|
#23 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Trouwens Belgian Warrior, het is ongelooflijk irritant en onbeleefd om je hier voor te doen als iemand anders. Als dit het niveau van sommige mensen in het belgicistisch kamp zullen ze nooit veel winnen aan geloofwaardigheid. Laatst gewijzigd door instromaniac : 26 november 2004 om 13:26. |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |||||||||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Frankrijk is een natuurlijke staat sinds Verdun. Dat het land later uitbreidde, doet daar niets van af. Terug naar af! Dat je het niet eens bent met de gevoerde politiek, hoeft nog geen constructivisme te veronderstellen. Of beweer jij dat Frankrijk aan de onderhandelingstafel is gecreëerd? Dat mag je dan eens goed uitleggen! Citaat:
Oostenrijk was trouwens al langer een andere weg aan het opgaan. Sinds de dynastieke verstrengeling door het huwelijk van Anna van Bohemen met Ferdinand van Oostenrijk groeiden die twee landen steeds meer naar elkaar. Aanvankelijk deed Oostenrijk nog mee met de Duitse eenmaking, maar toen Pruisen het voortouw bleek te nemen, schoot het daar snel van af. Dat was enkel de bestendiging van een reeds natuurlijk gegroeide situatie. Afgezien van deze situatie is er nog altijd een Duits volk, zodoende scoort Duitsland dubbel: als historische continuïteit én als natiestaat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je raaskalt er maar op los! Ik ben toch al blij dat je een PARTIEEL antwoord gegeven hebt op de antwoorden die ik gaf. Dat is al meer dan ik verwacht had van een BUB'er.
|
|
|
|
#26 | |
|
|
Citaat:
1) dat cijfer halen jullie niet, op Doe De Stemtest was zelfs 56% voor meer Vlaanderen, dus richting separatisme (gesteld dat we zulke kleine peilingen mogen geloven, maar dat doen jullie maar al te vaak (als het resultaat u maar aanstaat)). 2) Natuurlijk aanvaard ik dat in dat onwaarschijnlijke geval. Ik ga er niet mee akkoord, maar dat nu eenmaal democratie. 3) Als u echter denkt dat we dan de boeken toedoen, bent u mis. Flaminganten en Vlaams-nationalisten zullen de mensen verder bewust blijven maken. Want dat is ook democratie: het recht hebben op een opinie en die mogen verkondigen. Aanvaardt u dat???
|
|
|
|
#27 | |
|
|
Citaat:
Je bent dus blijkbaar tegen jezelf aan het praten ![]() En zie jij bewegingen in Frankrijk en Duitsland die het bestaan van het land bedreigen, slimme?
|
|
|
|
#28 | |
|
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=24233 ![]() Laatst gewijzigd door BELGIAN WARRIOR : 26 november 2004 om 19:08. |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Uitgangspunt voor beiden zijn opiniepeilingen. 2. ok 3. uiteraard |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is bij België zeker het geval. Het waren Franse agitatoren die aan de basis staan van de afscheuring. |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Nederlanden bestonden al voor de Opstand. Toen het conflict tussen de Spaanse koning en de gezaghebbende edelen en burgers van de Nederlanden uitbrak, werd al na enige tijd duidelijk dat er een tweedeling in de Nederlanden onderkenbaar was die in grote mate gelijk liep met de taalgrens. De "Dietse" (lees: Nederlandstalige) gewesten volhardden in de opstand en verklaarden de Spaanse koning zelf vervallen van zijn rechten over de Nederlanden, terwijl de "Romaanse" (lees: Franstalige) gewesten al vlug in het gareel gingen lopen van de Spaanse bezetter. Dat Nederland uiteindelijk tot die omvang beperkt is, is te wijten aan het feit dat de Spaanse troepen vanuit de Romaanse gewesten een veilige uitvalsbasis hadden en hierdoor juist erin slaagden het graafschap Vlaanderen, hertogdom Brabant, hertogdom Limburg en nog wat oostelijke gebieden weer te veroveren. De val van Antwerpen bezegelde die voor de Nederlanden ongelukkige herovering door de Spaanse troepen. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dat koninkrijk wist zich maar met moeite te ontworstelen aan de Ottomaanse overmacht, waardoor een deel is blijven steken in het latere en huidige Turkije. |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Pruisen stond helemaal niet de "klein-Duitse" oplossing voor, maar ging volop voor de "groot-Duitse". Heel het probleem draaide echter rond de vraag wie de keizerstitel ging dragen. |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|