|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen | 
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! | 
|  | 
|  | Discussietools | 
|  6 januari 2016, 10:08 | #41 | |
| Minister-President Geregistreerd: 13 september 2006 
					Berichten: 4.437
				 |   Citaat: 
 Is dat trouwens ondertussen een vies principe geworden onder de linkiewinkies, dat de vervuiler betaalt? | |
|   |   | 
|  6 januari 2016, 10:09 | #42 | 
| Banneling Geregistreerd:  8 augustus 2007 
					Berichten: 66.515
				 |   | 
|   |   | 
|  6 januari 2016, 10:12 | #43 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 24 maart 2014 
					Berichten: 79.010
				 |   Citaat: 
 1,5 jaar op een legislatuur is niet niks. Te weinig om een definitief oordeel te vellen, maar voldoende om waar te kunnen nemen of hij ook al effectief iets gedaan heeft. Of dat hij gewoon de winkel zit open te houden ? Ik merk in elk geval niets bij hem dat vergelijkbaar is met de daadkracht van zijn voorgangster Hilde Crevits. 
				__________________ Laatst gewijzigd door Pandareus : 6 januari 2016 om 10:13. | |
|   |   | 
|  6 januari 2016, 10:12 | #44 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  4 juli 2004 
					Berichten: 82.143
				 |   Langer geleden: Pecq-Armentiers . Niks gaat er in dit apenland. Niks. Toen niet, nu niet, en nooit niet. Recenter dan: eerst had men de moed niet om te saneren waar het moest. Men minderde dan maar het budget van het onderhoud van de grote wegen. Zodat die stelselmatig achteruit gingen. Een put die dit jaar hersteld kon worden voor 1000 euro, daar was geen geld voor. Het jaar daarop was de put groter, en kostte het al 3000 euro. Geen geld. Het jaar daarop een nog grotere put. Kostte 10.000 euro ... Eindelijk, bij het aantreden van de vorige Vlaamse regering, heeft men toegelaten dat het budget voor wegenonderhoud steeg tot het strikt noodzakelijke om alles terug in orde te kunnen brengen. Niks geen individuele prestatie van minister Crevette. Elke hond met een hoed die men voldoende geld geeft, kon aan de administratie van wegenbouw de opdracht geven om er simpelweg aan te beginnen. Helaas is het nog altijd huilen met de pet op, wat betreft onze financiële toestand. Eenderwelke andere hond met een hoed op, zonder financiële middelen, kan onze sukkelende mobiliteit deftig uit het slop halen. Nieuwe tramlijnen,verlenging van tramlijnen, nieuwe kanalen (waterwegen bedoel ik), eindelijke sturing van verkeersdrukte door slim rekeningrijden .... het kost nogal. . 
				__________________ Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) | 
|   |   | 
|  6 januari 2016, 10:14 | #45 | 
| Europees Commissaris Geregistreerd:  8 oktober 2012 Locatie: het beloftevolle land 
					Berichten: 6.875
				 |   Inderdaad. Wat was het resultaat? 2 op de 3 chauffeurs gaven aan dat het een slecht idee was en dat het hun gedrag niet veranderde.  Wat komt Weyts dan verkondigen? "Als het van mij afhangt wordt het rekeningrijden ook gerealiseerd voor personenwagens." 
				__________________ Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" | 
|   |   | 
|  6 januari 2016, 10:16 | #46 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 24 maart 2014 
					Berichten: 79.010
				 |   Citaat: 
 Evasief antwoord. Crevits erfde een probleem, wist bij de begrotingsopmaak voldoende middelen binnen te halen en is eraan begonnen. Ze heeft geen anderhalf jaar verloren met geneuzel. Zij was een bijzonder efficiënt minister van mobiliteit. | |
|   |   | 
|  6 januari 2016, 10:16 | #47 | |
| Minister-President Geregistreerd: 13 september 2006 
					Berichten: 4.437
				 |   Citaat: 
 Er zijn er waarschijnlijk nog, maar dan zou ik meer dan 10 seconden moeten googlen. | |
|   |   | 
|  6 januari 2016, 10:18 | #48 | 
| Minister-President Geregistreerd: 13 september 2006 
					Berichten: 4.437
				 |   Beslissen wat uw kritiek is he, Zeusje. Ofwel maakt het geen enkel verschil ofwel kost het mensen de helft van hun nettoloon. | 
|   |   | 
|  6 januari 2016, 10:24 | #49 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 24 maart 2014 
					Berichten: 79.010
				 |   Citaat: 
  http://www.knack.be/nieuws/belgie/ho...al-512733.html | |
|   |   | 
|  6 januari 2016, 10:27 | #50 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 24 maart 2014 
					Berichten: 79.010
				 |   Citaat: 
 Niemand heeft interesse in zijn zieleroerselen, wel in zijn beleidsdaden. | |
|   |   | 
|  6 januari 2016, 10:31 | #51 | |
| Minister-President Geregistreerd: 13 september 2006 
					Berichten: 4.437
				 |   Citaat: 
 Een aantal van zijn daden uit de eerste 18 maanden heb ik hogerop opgesomd. | |
|   |   | 
|  6 januari 2016, 10:31 | #52 | |
| Europees Commissaris Geregistreerd:  8 oktober 2012 Locatie: het beloftevolle land 
					Berichten: 6.875
				 |   Citaat: 
 Kortom, de Vlaming blijft hetzelfde aantal km's rijden en betaalt gewoon meer. Omdat hij met de rug tegen de muur staat. Het is gaan werken en rijden of thuisblijven. 
				__________________ Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" Laatst gewijzigd door Zeus : 6 januari 2016 om 10:32. | |
|   |   | 
|  6 januari 2016, 10:38 | #53 | 
| Minister-President Geregistreerd: 13 september 2006 
					Berichten: 4.437
				 |   Alleen voor de mensen die veel gebruik maken van de wegen. Voor de anderen is het goedkoper. Is dat een verkeerd principe? | 
|   |   | 
|  6 januari 2016, 10:45 | #54 | 
| Europees Commissaris Geregistreerd:  8 oktober 2012 Locatie: het beloftevolle land 
					Berichten: 6.875
				 |   Als het er voor zorgt dat mobiliteit een privilege wordt van de bedrijfswagenkaste wel, ja. Zeker wanneer het net die gesubsidieerde dieselslurpers zijn die onze wegen doen dichtslibben en de grootste aanslag vormen op het milieu. 
				__________________ Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" | 
|   |   | 
|  6 januari 2016, 10:53 | #55 | |||||||
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 24 maart 2014 
					Berichten: 79.010
				 |   ,  Er gebeurde nog niets, de laatste trouvaille is het aanstellen van een 'overkappingsintendant' die nu zijn opdracht start... Nog meer lulkoek om het immobilisme te maskeren. Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Maar misschien kun je nog iets vinden over die aanpassing van afritten ? 
				__________________ Laatst gewijzigd door Pandareus : 6 januari 2016 om 10:55. | |||||||
|   |   | 
|  6 januari 2016, 10:54 | #56 | |
| Minister-President Geregistreerd: 13 september 2006 
					Berichten: 4.437
				 |   Citaat: 
 Als uw werkgever niet wil tussenkomen, ge kunt niet dichter verhuizen en het openbaar vervoer is geen optie, dan best geen werk aannemen met een pendel van 100km. Ook dat is een heel gezond principe. | |
|   |   | 
|  6 januari 2016, 11:09 | #57 | ||||||||
| Minister-President Geregistreerd: 13 september 2006 
					Berichten: 4.437
				 |   Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 | ||||||||
|   |   | 
|  6 januari 2016, 11:11 | #58 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 21 juni 2002 Locatie: Vlaanderen 
					Berichten: 117.759
				 |   Citaat: 
 Je mag ons altijd de verwezenlijkingen terzake opnoemen van de vier rode ministers van mobiliteit die de Vlaamse regering rijk was. Buiten "gratis" openbaar vervoer ken ik er geen. 
				__________________ Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. | |
|   |   | 
|  6 januari 2016, 11:32 | #59 | 
| Europees Commissaris Geregistreerd:  5 december 2014 
					Berichten: 6.830
				 |   Mirakel!!!!!!????? Khill is verdwenen en pandalul is verschenen. Hij is nu al een paar keer van nicknaam verandert. Hij rijdt niet alleen met een geleasde wagen van de baas maar is ook waarschijnlijk alle computers van zijn baas aan het uitproberen. Welke nickname zal hij morgen gebruiken? Hij heeft wel een pandacomplex.  Maar....... hij blijft dit forum verzieken. Alle gekken zitten niet in Geel of Lovenjoel.  | 
|   |   | 
|  6 januari 2016, 11:45 | #60 | 
| Europees Commissaris Geregistreerd:  1 januari 2008 
					Berichten: 7.471
				 |   Yup, dat is een goede maatregel. Mensen zullen dan niet meer zo onverantwoord ver van hun woonst gaan werken of van hun werk gaan wonen zoals dat nu nog vaak het geval is. 
				__________________ Ignorance is bliss | 
|   |   |