![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
|
![]() Citaat:
Je moet vandaag zelfs belasting betalen op een waterput en brandhout. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | |
|
![]() Citaat:
Vader was arbeider - moeder altijd huismoeder geweest - gezin met 5 kinderen. Probeer dat vandaag eens.... Misschien met twee lonen zonder kinderen en spaarzaam zijn. We zijn er sterk op vooruit gegaan..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk gewoon pesterijen maar je zit er wel mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
|
![]() Citaat:
De schuld van de huidige situatie ligt niet bij de mensen zelf. Enkele naïevelingen willen dit zien, zij koesteren de illusie dat de armoede en de gevolgen daarvan toch maar voor het uitschot is weggelegd. Met een minimumloon ben je vandaag zelfs niet meer in staat om fatsoenlijk op je werk te verschijnen. Hier is nog een wet waar we fier kunnen op zijn: Geen centen voor een vast adres betekent dat je niet meer bestaat. Vergeet dus een oplossing in één of andere caravan. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 februari 2016 om 23:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je wilt iedere dag in een andere kamer kunnen slapen ? Een appartement of studio niet voldoende ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
|
![]() Citaat:
Maximaal 1/3 van je netto maandloon. Op 30 jaar kan je daarmee een woning aanschaffen zolang deze woning geen 100.000€ kost. Aflossing per maand: 500€. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Drosamadaris
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar zelfs in België, hoeveel arbeiderskinderen, of migrantenkinderen studeren er aan de universiteit? Citaat:
Belief in strong social and economic mobility, that Americans rise from humble origins to riches, has been called a "civil religion,"[3] "the bedrock upon which the American story has been anchored,"[4] and part of the American identity (the American Dream[5]), celebrated in the lives of famous Americans such as Benjamin Franklin and Henry Ford,[3] and in popular culture (from the books of Horatio Alger and Norman Vincent Peale to the song "Movin' on Up"[6]). However, in recent years several large studies have found that vertical intergenerational mobility is lower, not higher, in the US than in comparable countries.[3] A 2013 Brookings Institution study found income inequality was becoming more permanent, sharply reducing social mobility.[8] https://en.wikipedia.org/wiki/Socio-..._United_States |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ja, die hebben het allemaal zelf gezocht, zeker, niet genoeg kansen gegrepen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar elektriciteit, water, gas, etc. zijn zeker duurder geworden. Ik ken mensen die begin jaren 80 een huis kochten voor een miljoen Belgische frank. Mijn moeder verkocht haar appartement met 3 slaapkamers en zeezicht voor 2 miljoen frank begin jaren 90, dat is 50000 euro. De lonen zijn wel gestegen maar zeker geen 4 keer... idd. vliegtuigreizen zijn flink goedkoper geworden. Laatst gewijzigd door tomm : 3 februari 2016 om 05:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand zonder familie die zelfstandig is, zonder ervaring of zonder de nodige studies maakt weinig kans. En zelfs op jezelf beginnen als loodgieter, electricien, etc. vereist een startkapitaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie op het platteland wil wonen, moet dan weer een auto hebben, en zich dagelijks verplaatsen, wat ook steeds duurder wordt. (en niet dat het platteland in België echt nog zo goedkoop is) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er gene gevonden, goedkoopste woonhuis is in bepaalde gemeenten (je kunt je al voorstellen welke) in de provincie Henegouwen, in Vlaanderen niets onder de 160000. http://www.standaard.be/berekenen/huizenprijzen Voor 100000 kun je met veel geluk een krappe studio of kruipkelder vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet iedereen heeft de kracht, de gezondheid, het verstand, het organisatietalent of sociale talent om in New York van nul te beginnen. En van deze die het toch doen mislukt een groot deel. Inderdaad, veel hangt af van geluk, toeval. Natuurlijk ook doorzettingsvermogen, zakeninstinct en avontuur, maar je kunt niet verwachten dat iedereen dat heeft. Dus mensen die dat niet hebben moeten volgens U creveren? Ik heb tussen haakjes een zaak(je) in Kenia, draait goed, maar een deel geef ik uit aan sociale projecten. Bordelen met negerinnen genoeg overigens daar. Mensen zouden zelfs hun kinderen verkopen voor wat geld, iedereen is er zakenman, want de staat doet niets en de lonen stellen niets voor, vindt U dat dan de ideale maatschappij, want je moet vechten om te kunnen leven? ![]() Laatst gewijzigd door tomm : 3 februari 2016 om 05:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 |
|
![]() Trump: Ik ben moeten beginnen met een startkapitaal van 1 miljoen $, dat mijn vader mij gaf.
Och arme, wereldvreemd? Ik met 6 onderbroeken en een deken van de ziekenkas. En in de krant staat dat ik "gemiddeld" 450.000 € bezit, ik ga morgen naar de bank een lening vragen van 450.000 € en ik neem het krantenartikel mee als bewijs dat ik het kan terugbetalen. |
![]() |
![]() |