![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ja, dan moet je wel bij ma en pa wonen, of op een studioke, om de kosten te drukken. Hoe denk je dat ik aan het voorschot voor mijn huis ben gekomen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van anderen leer ik ook dat ze liever in een hoekje kruipen en de schuld op een ander steken: geen startkapitaal, geen rijke ouders, geen goedkope woningen, etc... etc.... Er zijn genoeg alleenstaanden met een eigen appartement. Kwestie is, dat je keuzes moet durven maken. Maar de eeuwige klagers hier op dit forum durven die keuzes niet te maken. Ik heb 5 jaar op kot gewoond en gespaard tot mijn 28ste. Daardoor konden we ons huis veroorloven. Als ik alleenstaande was kon ik daar zelfs een heel deel van een appartement mee betalen en de hypotheek beperken tot een doenbare 500 euro per maand. Maar als je dat niet kunt opbrengen om als jonge mens 5 jaar te sparen, moet je niet komen memmem dat je nergens komt in het leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet iedereen kan bij pa en ma wonen. En mensen met kinderen kunnen niet "sparen als gek".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter, sommige kinderen moeten in armoede opgroeien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kortom, stop met anderen de schuld te geven voor je eigen keuzes. Jij kiest voor kinderen. Goed. Dan is je financiele ruimte een pak minder. Op 23 jaar waarschijnlijk te klein voor een eigen huis. Wacht je tot 28-30 jaar, dan heb je waarschijnlijk een spaarrekening en een veel hoger loon. Maar de schuld voor die keuzes afschuiven op een ander vind ik, om een engelse term te gebruiken, lame. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter, dit kon alleen omdat mijn moeder zichzelf volledig wegcijferde en met een ziekte uitkering haar kinderen toch alles wilde geven. In je jeugd moet je leven, genoeg mensen die op hun 65 ste eens echt beginnen te leven, "genieten", na zich heel hun leven kapot gewerkt te hebben. En dan op hun 66ste krijgen ze een attack, of kunnen ze niet meer uit de voeten... Voorbeelden genoeg... Laatst gewijzigd door tomm : 3 februari 2016 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dan zal je alweer...andere zaken moeten opofferen. Zoals ik zei: keuzes. PS: Ik heb de laatste twee jaar van mijn studie volledig zelf bekostigd, met inkomsten uit een job (12h/week). Ook vanwege een thuissituatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat een mentaliteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En je allereerste loon als proces-operator, netto is 2131€ http://www.roadies.be/hetloon/je-eer...rocesoperator/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |
Minister
|
![]() Citaat:
'k Ga je nog gelijk moeten geven; met zo'n mentaliteit volstaat inderdaad geen enkele vorm van hard werk en inzet. Met zo'n mentaliteit geraak je inderdaad nergens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
En door gewoon te zitten potverteren op kosten van een maatschappij, doe je ook geen ervaring op. Citaat:
Maar quote me anders gerust eens het wetsartikel dat toestaat dat VDAB/RVA je een voltijdse job mogen verplichten aan te nemen, onder het minimumloon. 't Zou lollig zijn te weten waarom niemand dat mag, behalve zij en 't zou verdorie een gat in de markt zijn ![]() Citaat:
Je probleem is dat je alles verwacht zonder dat je er iets voor over hebt; dat alles moet op kosten van een ander. En dat verkoop je onder het mom van solidariteit en sociale rechtvaardigheid. Citaat:
![]() Je moet in de US geen genie zijn, noch een rijke, noch een sportwonder om naar de unief te gaan; tienduizenden studenten in het hoger onderwijs van de US spreken je daarin case voor case tegen. Maar er is geen free lunch ja; dat klopt. En waarom zou het ook. Free lunch aanbieden is gewoon verspilling van overheidsmiddelen die beter aangewend zouden kunnen worden. Citaat:
Dat is de redenering die je opbouwt om je eigen systeem te rechtvaardigen. Je beseft dat je daarmee op termijn enkel overblijft met effectief de tiethangers en de echt talentloze gepistoneerden? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Then again, zoals ik al zei, ik ben dan ook niet het typ dat van anderen verwacht dat ze voor mijn comfort gaan betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In elk geval liever zo'n leven dan een "ik kan niets want anderen houden mij tegen en ik zit niet in de juiste familie"-leven. Je leeft dan tenminste ipv geleefd te worden door je eigen waanideeën en excuses. Of zoals mijn grootvader zei en nog steeds zegt: als je je op het einde van je leven moet afvragen wat je had kunnen worden/kunnen zijn, dan heb je en verloren leven geleid. En gelijk heeft ie. Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 3 februari 2016 om 13:37. |
|
![]() |
![]() |