Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2016, 00:58   #501
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mijn ma doet het ieder jaar zo. En zij is gewoon (nu gepensioneerd) werknemer.

Zij verkiest het in schijven te betalen. De mensen bij de vlaamse belastingdienst doen daar niet moeilijk over. Zolang je maar betaalt.

Soms belt ze helemaal niet en betaalt ze gewoon pakweg 200 euro per maand. Na 3 maand krijgt ze een aanmaning dat ze nog 200 euro open heeft staan. Geen intresten, geen boetes.
Ik heb eenmaal mijn belastingen een week te laat binnengegeven (nu doe ik het via een boekhouder). 500 euro boete aub... (ongeveer, weet het exacte bedrag niet meer)

Laatst gewijzigd door tomm : 5 februari 2016 om 00:58.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2016, 01:02   #502
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is omdat jij enkel ziet wat je wilt zien.

Jobs was kind van een Syrische vluchteling.
Ja, maar ter adoptie afgestaan aan Amerikanen uit Californië.
Bovendien was z'n biologische moeder een Amerikaanse.
Hij is een van de weinigen die niet uit een superrijke familie kwam die het "maakte", daarom dat er de laatste 2 jaar al 2 films over hem gemaakt werden, kwestie van "the American dream" levendig te houden.
Maar de uitzondering bevestigt de regel, zoals het gezegde gaat...

Laatst gewijzigd door tomm : 5 februari 2016 om 01:07.
Oud 5 februari 2016, 01:11   #503
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Twee manieren:

Uitblinken op de high school.
of
Uitblinken in je undergrad aan een goedkope state univeristy/college, om daarna master/phd aan MIT te doen.

Maarja, je zal moeten presteren. En het zijn heus niet enkel Einsteins die support krijgen. Als je de pagina goed leest krijgt IEDEREEN op basis van hun financiele noden steun. Jaja, MIT zit op een dikke endowment. Sommige echte arme mensen betalen niks voor MIT.

Ik ben er al eens geweest. De mensen daar zijn gewoner dan je denkt. Competetief, dat wel, maar dat is overal zo in de VS.
Het moet al een goede highschool zijn, en dat kost in de VS geld...
En presteren kun je enkel als je niet moet bijverdienen als drugsdealertje omdat je familie in "the ghetto" in "the big shit" zit...

Uiteindelijk komt het er op neer dat wie uit een goed milieu komt, ongeacht intelligentie, duizend keer meer kans heeft dan iemand die uit "the ghetto" komt. In België is dat verschil minder extreem, maar het principe geldt hier ook.

Competitief, daar heb ik geen probleem mee, ik heb ook aanmerkingen op België hoor. Maar, zelfs al is het taboe om daar in deze milieus over te beginnen, het blijven voor 99% kinderen uit begoede milieus.
Ik begin er toch over, en dan heb je er meestal al gelegen, behalve bij sommige die je dan extra appreciëren...
Oud 5 februari 2016, 01:18   #504
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja jong.

Ge zult u toch meer een "geld verdienen" mentaliteit moeten aanmeten. Ge hebt een zoon. Ik kan begrijpen dat ge ideologisch problemen hebt met een cash grab door efkes expatvergoedingen te krijgen, maar doe het dan voor hem.

Van een ideologie of mooie gedachte kunt ge niet eten.
"Expatvergoedingen" komen niet uit het niets. Daar bestaan zeer strikte criteria voor, en de krengen op de ambassade zijn niet bijzonder behulpzaam... zeker al niet als je familienaam niet Belgisch klinkt...
Oud 5 februari 2016, 01:20   #505
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
En presteren kun je enkel als je niet moet bijverdienen als drugsdealertje omdat je familie in "the ghetto" in "the big shit" zit...

Uiteindelijk komt het er op neer dat wie uit een goed milieu komt, ongeacht intelligentie, duizend keer meer kans heeft dan iemand die uit "the ghetto" komt. In België is dat verschil minder extreem, maar het principe geldt hier ook.
High school kosten niks, buiten belastingen, die in de VS geind worden op basis van woonplaats. Het enigste punt van kritiek die je kan hebben is dat welstellende wijken meer geld voor scholen hebben dan arme wijken.

Citaat:
Competitief, daar heb ik geen probleem mee, ik heb ook aanmerkingen op België hoor. Maar, zelfs al is het taboe om daar in deze milieus over te beginnen, het blijven voor 99% kinderen uit begoede milieus.
Ik begin er toch over, en dan heb je er meestal al gelegen, behalve bij sommige die je dan extra appreciëren...
Belgie, en de VS, zitten vol met kinderen van arbeiders die nu postgraduate degrees hebben.

De cijfers geven u gewoon ongelijk hoor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2016, 01:21   #506
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
"Expatvergoedingen" komen niet uit het niets. Daar bestaan zeer strikte criteria voor, en de krengen op de ambassade zijn niet bijzonder behulpzaam... zeker al niet als je familienaam niet Belgisch klinkt...
Je moet daar niet op de ambassade voor zijn, maar bij DEME, Jan de Nul, Solvay, enz....
Oud 5 februari 2016, 01:25   #507
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, maar ter adoptie afgestaan aan Amerikanen uit Californië.
Bovendien was z'n biologische moeder een Amerikaanse.
Hij is een van de weinigen die niet uit een superrijke familie kwam die het "maakte", daarom dat er de laatste 2 jaar al 2 films over hem gemaakt werden, kwestie van "the American dream" levendig te houden.
Maar de uitzondering bevestigt de regel, zoals het gezegde gaat...
Larry Ellison komt niet van rijke komaf.

En met 1200 dollar is hij begonnen.

Maar hij is wel begonnen.
Oud 5 februari 2016, 01:29   #508
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb eenmaal mijn belastingen een week te laat binnengegeven (nu doe ik het via een boekhouder). 500 euro boete aub... (ongeveer, weet het exacte bedrag niet meer)
Ik heb eenmaal vergeten mijn belastingen in te dienen. Ik kreeg een brief en heb die toen alsnog ingediend. Kostenloos, zonder boete.

Iets zegt me dat je uit je duim aan het zuigen bent. De fiscus stuurt eerst waarschuwingen.

Laatst gewijzigd door Tavek : 5 februari 2016 om 01:29.
Oud 5 februari 2016, 01:35   #509
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb eenmaal vergeten mijn belastingen in te dienen. Ik kreeg een brief en heb die toen alsnog ingediend. Kostenloos, zonder boete.

Iets zegt me dat je uit je duim aan het zuigen bent. De fiscus stuurt eerst waarschuwingen.
De boete was wel degelijk rond de 500 euro.
Oud 5 februari 2016, 01:36   #510
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet daar niet op de ambassade voor zijn, maar bij DEME, Jan de Nul, Solvay, enz....
Om daar te beginnen moet je ten eerste op de juiste plaats zijn (hebben bij mijn weten geen projecten lopen in Kenia), de juiste ervaring en het juiste technische diploma hebben, etc.
Oud 5 februari 2016, 07:51   #511
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Alle factoren natuurlijk. Z'n voorkennis
Voorkennis? Hij wist op voorhand dat de halve wereld het leuk zou vinden om hun halve leven online te smijten?

Citaat:
, onderwijs,
Waarbij hij de enige was die er iets mee deed, terwijl al zijn Harvard-maatjes geen eigen facebook-like bedrijf hebben?
Onderwijs op zich is niet bepalend; wat je met dat onderwijs doet is veel meer bepalend.

Citaat:
vriendenkring,
Die kies je zelf.

Citaat:
opvoeding, etc.
En daar hebben we hem: wellicht de enige factor die echt doorslaggevend zal zijn mbt succes. En guess what: opvoeding is compleet de keuze van de ouders.

Citaat:
Nog nooit een zwarte uit de achterbuurt van Chicago iets innovatiefs zien doen dat niets met drugs, misdaad of rap te zien heeft...
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2016, 07:55   #512
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Hoe komt U aan die laatste zin? Sommige studenten die genieën zijn krijgen een toelage.
Lees je uberhaupt wel wat er staat?
Iedereen die toegelaten wordt en die het nodig heeft, krijgt hulp. En dat is MIT; die staan nog boven Harvard.

MIT heeft need blind admissions; ze weten zelfs niet eens of je het jezelf kan permitteren bij de toelatingscommissie.

Maar je komt er inderdaad niet in als je niet door die toelating geraakt; en terecht ook, ander verdoe je je eigen tijd en die van hen. En als je tijdens je studies niet presteert, dan vlieg je er ook uit; ook dat is niet meer dan terecht.

Citaat:
Maar ze geven zelf toe dat die 64000 $ per jaar nog niet alles is, dat er nog van alles bij komt kijken.
64k is all in, inclusief lodging. Ook dat staat er duidelijk.

Citaat:
Een toelage voor Harvard is enkel voorbehouden aan de happy few, die bvb. wereldwijde wiskundeolympiades winnen, zo ken ik een Chinese. Ze wordt gefinancierd door de Chinese overheid.
Je weet dus beter hoe de policies van een universiteit in elkaar zitten dan die universiteit zelf?

Citaat:
Een gewone sterveling moet er zelfs niet aan denken naar harvard te gaan. Tenzij die uit een rijke familie stamt of een genie is...
Blinde idealogische vooroordelen dus... What else is new. Je doet zelfs niet eens de moeite om die site te checken.

Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 5 februari 2016 om 07:57.
Oud 5 februari 2016, 07:58   #513
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Twee manieren:

Uitblinken op de high school.
of
Uitblinken in je undergrad aan een goedkope state univeristy/college, om daarna master/phd aan MIT te doen.
Dan zitten we wellicht weer in het "dat kost moeite en opoffering"-scenario.
Oud 5 februari 2016, 08:01   #514
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:

"'t Is de fout van anderen meneer"...
Oud 5 februari 2016, 09:00   #515
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
"'t Is de fout van anderen meneer"...
Dan hebben die van N-VA goed opgelet...
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2016, 10:36   #516
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niks.

Maar voor 1300 netto krijg je ook een job zonder verantwoordelijkheid, zonder overuren, zonder complexe handelingen, zonder verre verplaatsingen, zonder dienstreizen, ....

Inklokken, werk doen, uitklokken, klaar.
Iemand die 1600 tot 1700 euro verdiend houdt daar in veel gevallen ook maar 1300 van over.....Als je van dat loon 200 euro verplaatsingskosten (100 km per dag) aftrekt en wat kinderopvang.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2016, 10:37   #517
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Als dit echt uw overtuiging is dat scheelt er wat aan u.
Ik ken heel veel mensen die niet aan uw 'aard van de mens' beantwoorden.
In de aard van veel mensen ....is het zo beter ?
Oud 5 februari 2016, 10:39   #518
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Correct: als zij content zijn met hun job, zijn het absoluut geen triestige mensen.

Echter wat zien we, ze klagen steen en been en schuiven de schuld op anderen voor hun "lamentabele" toestand. Toch hier op dit forum.
Ik hoor vooral rijke welstellende en verwende mensen steen en been klagen.....en vooral met een zuur bakkes rondlopen....Maar niet op dit forum

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 februari 2016 om 10:40.
Oud 5 februari 2016, 10:56   #519
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik hoor vooral rijke welstellende en verwende mensen steen en been klagen.....en vooral met een zuur bakkes rondlopen....Maar niet op dit forum
Het is gemakkelijk klagen voor een inkomen van 500.000 € per jaar dat iemand met 25.000 € teveel verdiend.
Oud 5 februari 2016, 11:32   #520
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poeslief Bekijk bericht
Waarschijnlijk spreek je uit ervaring.
Ik lees nog kranten van papier, Bij lezersbrieven en te koop zie je nog werkmensen staan.

De artikels worden zodanig geschreven door nitwits, die in adoratie blijven staan voor de rijke nitwits.

Doe door poesje, ik heb je lief.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be