Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Voel jij de kracht van verandering al?
Ja 11 35,48%
Nee, het is een grote teleurstelling geworden 20 64,52%
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2016, 11:54   #101
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Indien men de VDAB afschaft : zijn er dan meer of minder werklozen?
Oei, je wil die van de RVA toch niet harder laten werken?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2016, 11:59   #102
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
tandem

dat was de grootste hoop bullshit die ik ooit gelezen heb, toverde geld uit het niets en zat altijd maar te zwammen over een 'economische reset'. Totaal kierewiet.
Hij deed enkel hetzelfde wat de Fed en de ECB ook doen, schulden bestaan niet, zeker niet voor hen en de financiële wereld, want zij laten hun schulden door jou ophoesten.
Oud 10 februari 2016, 12:38   #103
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Oei, je wil die van de RVA toch niet harder laten werken?
Met 1 app maak je die hele zooi overbodig.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2016, 12:50   #104
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij deed enkel hetzelfde wat de Fed en de ECB ook doen, schulden bestaan niet, zeker niet voor hen en de financiële wereld, want zij laten hun schulden door jou ophoesten.
Ik investeer moedwillig niet in aandelen of afgeleide producten daarvan, buiten degenen die ofwel verplicht zijn (groepsverzekering) ofwel fiscaal zeer interessant (pensioensparen). Om de heel simpele reden: pure logica dicteert dat de huidige schuldenberg inclusief alle toekomstige verplichtingen gewoon nooit nageleefd kunnen worden. Schulden financieren met nieuwe schulden, enz...op een gegeven moment stopt dat spel. Ook de massas verdoken schulden worden vaak niet meegenomen in het plaatje.

Dus steek ik mijn centen in mijn huis en andere duurzame goederen die sowieso mijn leven verbeteren, op korte en lange termijn.

PS: Als de rente een opstoot krijgt, van pakweg de 0 % naar 6 %, en dat aanhoudt voor enkele jaren, is Belgie en de hele EU, falliet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2016, 12:52   #105
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
rijden de treinen nu historisch op tijd dit jaar of niet ? ...

in elk geval, blijft de vraag waarom jobs subsidiëren indien die geen blijvende wijziging veroorzaken ?

trouwens, dat statuur werd alleen maar afgeschaft omdat EU deze valse concurrentie verbood hoor, bekijk het niet als een MichelI prestatie.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2016, 18:51   #106
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Waarom zou ik daar niet voor uit komen? Ik probeer zelfs mensen te overtuigen om de volgende keer op het VB te stemmen. Ik sta 100% achter het VB. En ze met nazi vergelijken? Kom kom dat vind ik persoonlijk te veel lof. Dan zouden ze heel wat extreem rechtser moeten worden. Want dat is het enige wat mij nog stoort : het VB is VEEL te braaf naar mijn zin.
.. het moet mij van het hart .. talloze forumleden hier lijden aan een selectieve vorm van leesblindheid .. waar leest u (en talloze anderen) dat de nazionaaltjes nazi's zouden zijn ? neemt u vaker uw wensen voor waar aan ?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2016, 18:52   #107
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Waarom staat hier de foto van de VB voorzitter?
.. u bedoelt dat wouter beke niet op de foto staat, maar iemand anders ?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2016, 20:10   #108
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik investeer moedwillig niet in aandelen of afgeleide producten daarvan, buiten degenen die ofwel verplicht zijn (groepsverzekering) ofwel fiscaal zeer interessant (pensioensparen). Om de heel simpele reden: pure logica dicteert dat de huidige schuldenberg inclusief alle toekomstige verplichtingen gewoon nooit nageleefd kunnen worden. Schulden financieren met nieuwe schulden, enz...op een gegeven moment stopt dat spel. Ook de massas verdoken schulden worden vaak niet meegenomen in het plaatje.

Dus steek ik mijn centen in mijn huis en andere duurzame goederen die sowieso mijn leven verbeteren, op korte en lange termijn.

PS: Als de rente een opstoot krijgt, van pakweg de 0 % naar 6 %, en dat aanhoudt voor enkele jaren, is Belgie en de hele EU, falliet.
Pensioensparen is ook beleggen door verzekeringen.

Je kan ze vergelijken met de Nederlandse en Duitse normale pensioenkassen.

De Nederlandse pensioenkassen zeggen een pot van 1.000 miljard te bezitten. Toch worden door sommige pensioenkassen de pensioenen gekort. Door de crises zijn ze niet meer dekkend.
De aftrekken op die pensioenen zijn doorgevoerd en de goednieuwsshow meld dat de pensioenkassen weer goed boven hun reserves zitten.
De kortingen doorgevoerd op de pensioenen bestaan wel nog.

En je pensioensparen werkt hetzelfde. Als je 20 jaar spaart en de belasting blijft 16% bij uitbetaling mag je blij zijn dat je je eigen ingestoken geld nog terugkrijgt.
Oud 10 februari 2016, 21:31   #109
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Pensioensparen is ook beleggen door verzekeringen.

Je kan ze vergelijken met de Nederlandse en Duitse normale pensioenkassen.

De Nederlandse pensioenkassen zeggen een pot van 1.000 miljard te bezitten. Toch worden door sommige pensioenkassen de pensioenen gekort. Door de crises zijn ze niet meer dekkend.
De aftrekken op die pensioenen zijn doorgevoerd en de goednieuwsshow meld dat de pensioenkassen weer goed boven hun reserves zitten.
De kortingen doorgevoerd op de pensioenen bestaan wel nog.

En je pensioensparen werkt hetzelfde. Als je 20 jaar spaart en de belasting blijft 16% bij uitbetaling mag je blij zijn dat je je eigen ingestoken geld nog terugkrijgt.
Dat weet ik, maar door het zeer hoge rendement (dankzij de fiscus) is het nog steeds interessant.

Maar voor de rest: tkan goed zijn dat over x-jaar er weer een soort financiele crisis opduikt: de schuldenbergen worden te groot.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2016, 21:54   #110
Odol
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Belastingen zijn wel degelijk verhoogt en er zijn er nieuwe bijgekomen. De facturen van naft, diesel, en huisbrandstof zijn verlaagt.

Uit mijn hoofd de belastingverhogingen:
- roerende voorheffing van 25% naar 27%
- roerende voorheffing volksleningen van 15% naar 27%
- verhoging bankentaks ( wordt bij de banken getaxeerd en heeft gevolg dat de interesten voor de klanten lager zijn)
- onderwerping bestuurdersvergoeding aan sociale bijdrage
- verplichte inning bedrijfsvoorheffing door vennootschappen voor vergoeding bestuurders
- verhoging accijnzen
- verhoging regulatietarieven

Nieuwe belastingen:
- speculatietaks
- suikertaks
- kaaimantaks
- witte kassa

Ik ben er vele vergeten.
2

De meeste taksen, toch die die niet te ontwijken zijn door het plebs, zijn voor de modale werkmens (hoogopgeleid of niet , maakt niet uit). Dat is dus al één tax shif van de 'rijkere elite' naar de middenklasse.

Deze regering heeft ongeloofelijk veel geluk dat de brandstofprijzen in vrije val zijn en dat de ECB de rente op 0 houdt.

Wie denkt dat het aan NVA te danken is dat de brandstofprijzen zo laag staan ... die zal waarschijnlijk als eerste roepen dat het de schuld van de Walen is wanneer de prijzen op de wereldmarkt terug de pan uitswingen.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2016, 22:13   #111
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Dat is dus al één tax shif van de 'rijkere elite' naar de middenklasse.
De 'rijkere elite' betaalt ook meer belasting en is het grootste slachtoffer van de financiële repressie. Ze kunnen met hun geld geen kant meer uit of er worden confiscatoire taxatie op geheven.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2016, 22:26   #112
Odol
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De 'rijkere elite' betaalt ook meer belasting en is het grootste slachtoffer van de financiële repressie. Ze kunnen met hun geld geen kant meer uit of er worden confiscatoire taxatie op geheven.
Dat betwist ik. De dokter is nu helemaal vrij om zijn appartement aan zee in te brengen, wat de kaaimantaks zal opbrengen is maar zeer de vraag, wie echt veel geld heeft en op de beurs zat, die kan nu voordelig geld lenen en een tweede huis kopen, genietend van de woonbonus terwijl iemand die een paar 10duizenden bijeengespaard heeft geen kant meer op kan.

Bovendien gaan de lasten voor de werkgevers omlaag, terwijl er nog altijd ruimte genoeg is voor fiscal engineering voor de echt kapitaalkrachtigen. De fiscale engineering toegepast door de werkgever, voor de werknemer (firmawagens, onkosten vergoedingen etc), dat is hetvolgende waar me zal aanzitten. Kortom de takshift is er een van de 'rijken' naar de 'armeren'.
Oud 10 februari 2016, 22:35   #113
Odol
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sacoche Jackoche Bekijk bericht
Odolleke, denk toch eens na mijn jongen. ALLES is de schukd van de sossen en dit is geen grap.
Jaja, alles is de schuld van de sossen. Maakt mij niet uit bij wie je de schuld legt. Maar als buitenstaander (ik ben geen soss, geen NVAer, geen CD&Ver en geen VBer) vind ik dit geen excuus om uw volk te bestelen.

Doe liever uw ogen eens open. Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de sossen en de NVA. De NVA geeft het aan de 'rijken' en de sossen geven het aan de 'sukkelaars en de profiteurs'.

Resultat des courses ... de staatschuld gaat gewoon weer de hoogte en men voert meer belastingen in.

We dronken een glas en deden ne plas .... en de volgende regering zal gewoon de schuld bij de NVA leggen.

De wereld draait door.
Oud 10 februari 2016, 22:37   #114
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat betwist ik. De dokter is nu helemaal vrij om zijn appartement aan zee in te brengen, wat de kaaimantaks zal opbrengen is maar zeer de vraag, wie echt veel geld heeft en op de beurs zat, die kan nu voordelig geld lenen en een tweede huis kopen, genietend van de woonbonus terwijl iemand die een paar 10duizenden bijeengespaard heeft geen kant meer op kan.
Als je een appartement aan zee inbrengt in een vennootschap krijg je het er niet onbelast meer uit. Vroeger kon dit door aandelen aan toonder van een N.V. door te geven. Nu gaat dat niet meer. Bij het overerven van de vennootschap dienen er confiscatoire successierechten betaald te worden.

Citaat:
Bovendien gaan de lasten voor de werkgevers omlaag, terwijl er nog altijd ruimte genoeg is voor fiscal engineering voor de echt kapitaalkrachtigen. De fiscale engineering toegepast door de werkgever, voor de werknemer (firmawagens, onkosten vergoedingen etc), dat is hetvolgende waar me zal aanzitten. Kortom de takshift is er een van de 'rijken' naar de 'armeren'.
Welke "fiscal engineering" ? Het zijn vooral vrijwilliger in vzw die belastingvrij onkostenvergoedingen kunnen indienen. Dat is echt niet de manier om geld uit een firma te halen, dat wordt steeds belast in de personenbelasting en de sociale bijdragen als je boven de forfaitaire aftrek gaat.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 10 februari 2016, 22:44   #115
Odol
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als je een appartement aan zee inbrengt in een vennootschap krijg je het er niet onbelast meer uit.
Ziehier uw antwoord op de vraag naar een voorbeeld van fiscale engineering, je krijgt het er niet onbelast uit, dat zal dan wel kloppen. Maar daarmee is de kous niet af.

Zet die belasting af tegen de voordelen die je ervan gehad hebt.... om van verhuurd in het zwart etc nog maar te zwijgen. Wil jij beweren dat daar geen voordeel mee kan doen?
Oud 10 februari 2016, 23:16   #116
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ziehier uw antwoord op de vraag naar een voorbeeld van fiscale engineering, je krijgt het er niet onbelast uit, dat zal dan wel kloppen. Maar daarmee is de kous niet af.

Zet die belasting af tegen de voordelen die je ervan gehad hebt.... om van verhuurd in het zwart etc nog maar te zwijgen. Wil jij beweren dat daar geen voordeel mee kan doen?
Dat beweer ik inderdaad. Je kan beter de investering doen als persoon. Vele grootverdieners zijn het slachtoffer van hun accountants en hebben vastgoed in vennootschappen zitten. Als zij meer belasting hadden betaald als persoon en dit vastgoed als natuurlijke persoon hadden gekocht dan waren ze nu beter af.

Oud 11 februari 2016, 06:17   #117
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat beweer ik inderdaad. Je kan beter de investering doen als persoon. Vele grootverdieners zijn het slachtoffer van hun accountants en hebben vastgoed in vennootschappen zitten. Als zij meer belasting hadden betaald als persoon en dit vastgoed als natuurlijke persoon hadden gekocht dan waren ze nu beter af.
Dat is niet altijd zo! Hangt af van de constructie van de vennootschap en wat het doel van de vennootschap is hé!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2016, 06:24   #118
subocaj

Standaard

Citaat:
Oei, het lijken wel gewone werkmensen, wiens inkomens volledig bekend zijn en nooit geen kant op kunnen.
Oud 11 februari 2016, 06:43   #119
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Er zouden in elk geval meer hangmatters blijven 'rusten'.
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2016, 07:01   #120
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sacoche Jackoche Bekijk bericht
Ben je zeker dat je niet te veel duvels drinkt?
Ja, en toch zie ik je post dubbel.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be