Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 maart 2016, 07:51   #161
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.593
Standaard

Straks om 14h00 moet ik ook weeral vertrekken om ne late shift te gaan doen en op paasmaandag heb ik ook de late shift.
Het enige goede daaraan is dat ik vandaag en morgen dubbel betaald ben maar het mindere goede is dat er weeral 3 dagen bijkomen die ik nog moet bij opnemen.
Ik denk dat mijn dagen die ik nog tegoed heb omdat ik teveel aanwezig was er nu zo een 80 tal zijn.
Maar ik geef niet op, dat staat niet in mijn boek.

Hierboven een klein beetje aangepast. Hieronder de originele versie.
2 dagen aanwezig geweest en 3 dagen compensatie en dubbel betaald????

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Straks om 14h00 moet ik ook weeral vertrekken om ne late shift te gaan doen en op paasmaandag heb ik ook de late shift.
Het enige goede daaraan is dat ik vandaag en morgen dubbel betaald ben maar het mindere goede is dat er weeral 3 dagen bijkomen die ik nog moet bij opnemen.
Ik denk dat mijn dagen die ik nog tegoed heb omdat ik teveel heb gewerkt er nu zo een 80 tal zijn.
Maar ik geef niet op, dat staat niet in mijn boek.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2016, 07:52   #162
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Anders moet je eens 8 uur meelopen bij een shift, liefst bij de nacht.
Je zult na die 8 uur wel ander piepen.
Welke treinen rijden er s' nachts eigenlijk?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2016, 07:57   #163
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Komop, spill the beans, waar moet ik zo bang voor zijn?
Vraag ik me eigenlijk ook af.
Bij ons wordt er standaard gewerkt in de nacht.
Ook in het paasweekend werd en wordt er gewerkt.
Dagen van 11 uur zijn echt geen uitzondering bij ons, soms 12 uur of langer, maar dan moet dit aangevraagd worden (via snelle procedure kan dit op 1 uurtje gefikst zijn). Wij zorgen er dan voor dat:
- Er eten is (bij meer dan 2 overuren)
- Er een extra pauze is
- De mensen naar huis of hotel gebracht worden
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2016, 12:07   #164
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Welke treinen rijden er s' nachts eigenlijk?
Aan dit antwoord kun je zien hoeveel je er van snapt namelijk niks.
De treinen rijden tussen 22h00 en 06h00 ook.
Waar ik werk komen de laatste treinen aan rond 02h30 en vertrekken de eerste treinen rond 03h30.
Onderhoud aan treinen 's nachts, kapotte locomotieven die er af moet en goede locomotieven die er opnieuw tegen moet 's nachts.
Kapotte rijtuigen die er tussenuit moeten en goede rijtuigen die er terug tussen moeten 's nachts.
En dit allemaal met handenarbeid of dachten jullie dat dit automatisch gebeurd?
Treinen moeten terug gevormd worden en klaar gemaakt worden voor eerste vertrek. Treinen moeten nagekeken worden opdat de treinreis veilig kan verlopen.
Veiligheid voorop en dat kost tijd en geld.
Maar jullie willen besparen op tijd en geld dus kiezen jullie voor het geld ipv voor de veiligheid van de reizigers.
reservespeler, ik ben inderdaad aanwezig op mijn werk om te werken want op mijn werk werken zonder aanwezig te zijn kan ik niet.
Gij misschien als ge misschien thuis werk doet wel.
Of met uw laptop ergens in een cafetaria zitten en een beetje tokkelen op uwe laptop.Of met uwe laptop op de trein terwijl ge naar uw werk spoort.

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 30 maart 2016 om 12:11.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2016, 12:28   #165
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Komop, spill the beans, waar moet ik zo bang voor zijn?
Dat ge het niet aankunt.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2016, 12:30   #166
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Aan dit antwoord kun je zien hoeveel je er van snapt namelijk niks.
De treinen rijden tussen 22h00 en 06h00 ook.
Waar ik werk komen de laatste treinen aan rond 02h30 en vertrekken de eerste treinen rond 03h30.
Onderhoud aan treinen 's nachts, kapotte locomotieven die er af moet en goede locomotieven die er opnieuw tegen moet 's nachts.
Kapotte rijtuigen die er tussenuit moeten en goede rijtuigen die er terug tussen moeten 's nachts.
En dit allemaal met handenarbeid of dachten jullie dat dit automatisch gebeurd?
Treinen moeten terug gevormd worden en klaar gemaakt worden voor eerste vertrek. Treinen moeten nagekeken worden opdat de treinreis veilig kan verlopen.
Veiligheid voorop en dat kost tijd en geld.
Maar jullie willen besparen op tijd en geld dus kiezen jullie voor het geld ipv voor de veiligheid van de reizigers.
reservespeler, ik ben inderdaad aanwezig op mijn werk om te werken want op mijn werk werken zonder aanwezig te zijn kan ik niet.
Gij misschien als ge misschien thuis werk doet wel.
Of met uw laptop ergens in een cafetaria zitten en een beetje tokkelen op uwe laptop.Of met uwe laptop op de trein terwijl ge naar uw werk spoort.
Dat klinkt niet uitzonderlijk veel of zwaar, misschien ook omdat het maar wat algemene wollige uitleg is.

Veiligheid is niet recht evenredig gelijk aan tijd en geld. Wel om op de juiste momenten en de juiste punten geld en tijd investeren. Een goed, doordacht veiligheidsbeleid kost noch tijd noch geld.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2016, 12:33   #167
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Dat ge het niet aankunt.
U overschat uzelf misschien? In de horeca bijvoorbeeld bestaan zwaardere en langere shiften dan u draait, maak u maar geen zorgen.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2016, 12:33   #168
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Dat klinkt niet uitzonderlijk veel of zwaar, misschien ook omdat het maar wat algemene wollige uitleg is.

Veiligheid is niet recht evenredig gelijk aan tijd en geld. Wel om op de juiste momenten en de juiste punten geld en tijd investeren. Een goed, doordacht veiligheidsbeleid kost noch tijd noch geld.
We hebben allemaal gezien tot wat besparingen in veiligheid hebben geleid in Zaventem.
Als er militairen op straat rondlopen voor de veiligheid van de mensen dan is er commentaar van de regering dat het allemaal teveel geld kost.
Dus kiest de regering voor geld ipv voor de veiligheid van hun eigen bevolking.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2016, 12:44   #169
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Dat klinkt niet uitzonderlijk veel of zwaar, misschien ook omdat het maar wat algemene wollige uitleg is.

Veiligheid is niet recht evenredig gelijk aan tijd en geld. Wel om op de juiste momenten en de juiste punten geld en tijd investeren. Een goed, doordacht veiligheidsbeleid kost noch tijd noch geld.
Ge weet toch dat locomotieven ontkoppelen en rijtuigen ontkoppelen handen arbeid is of dacht u dat dat automatisch gebeurd?
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2016, 12:47   #170
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
We hebben allemaal gezien tot wat besparingen in veiligheid hebben geleid in Zaventem.
Als er militairen op straat rondlopen voor de veiligheid van de mensen dan is er commentaar van de regering dat het allemaal teveel geld kost.
Dus kiest de regering voor geld ipv voor de veiligheid van hun eigen bevolking.
De kromme vergelijking van de dag en dat dan nog eens op de kap van de slachtoffers van de aanslagen, sterk.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2016, 12:50   #171
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
De kromme vergelijking van de dag en dat dan nog eens op de kap van de slachtoffers van de aanslagen, sterk.
Niks op de kap van de slachtoffers van de aanslagen, daarvoor heeft de regering gezorgd want de regering van een land is verantwoordelijk voor de veiligheid van hun bevolking.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2016, 12:56   #172
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Ge weet toch dat locomotieven ontkoppelen en rijtuigen ontkoppelen handen arbeid is of dacht u dat dat automatisch gebeurd?
En dus?
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2016, 12:56   #173
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Niks op de kap van de slachtoffers van de aanslagen, daarvoor heeft de regering gezorgd want de regering van een land is verantwoordelijk voor de veiligheid van hun bevolking.
Een beetje gek is ook wel eens leuk ja.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2016, 13:05   #174
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Straks om 14h00 begin ik aan de late shift.
Voor iedereen een fijn paasweekend maar ik moet gaan werken.
Reservespeler, dit heb ik geschreven op 26/03/2016 een zaterdag.
Dus zaterdag, zondag en paasmaandag gewerkt.
Daar zijn die drie dagen waarvan ik zondag en paasmaandag dubbel betaald ben omdat het zondagwerk is.
Begrijpend lezen is uw sterkste kant ook niet.
En drie dagen achterstand die er weeral bijkomen.
Maar heeft u genoten van uw verlengd paasweek-end?
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 17:29   #175
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Aan dit antwoord kun je zien hoeveel je er van snapt namelijk niks.
De treinen rijden tussen 22h00 en 06h00 ook.
Waar ik werk komen de laatste treinen aan rond 02h30 en vertrekken de eerste treinen rond 03h30.
Onderhoud aan treinen 's nachts, kapotte locomotieven die er af moet en goede locomotieven die er opnieuw tegen moet 's nachts.
Kapotte rijtuigen die er tussenuit moeten en goede rijtuigen die er terug tussen moeten 's nachts.
En dit allemaal met handenarbeid of dachten jullie dat dit automatisch gebeurd?
Treinen moeten terug gevormd worden en klaar gemaakt worden voor eerste vertrek. Treinen moeten nagekeken worden opdat de treinreis veilig kan verlopen.
Veiligheid voorop en dat kost tijd en geld.
Maar jullie willen besparen op tijd en geld dus kiezen jullie voor het geld ipv voor de veiligheid van de reizigers.
reservespeler, ik ben inderdaad aanwezig op mijn werk om te werken want op mijn werk werken zonder aanwezig te zijn kan ik niet.
Gij misschien als ge misschien thuis werk doet wel.
Of met uw laptop ergens in een cafetaria zitten en een beetje tokkelen op uwe laptop.Of met uwe laptop op de trein terwijl ge naar uw werk spoort.
Bijt mijn neus niet af, ik stelde gewoon een vraag.
Ik spoor nooit naar mijn werk, ik kom graag op tijd.
In Duitsland spoor ik regelmatig, dat is aangenaam en zeer stipt.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 17:29   #176
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Dat ge het niet aankunt.
Leg uit waarom?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 17:32   #177
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Dat klinkt niet uitzonderlijk veel of zwaar, misschien ook omdat het maar wat algemene wollige uitleg is.

Veiligheid is niet recht evenredig gelijk aan tijd en geld. Wel om op de juiste momenten en de juiste punten geld en tijd investeren. Een goed, doordacht veiligheidsbeleid kost noch tijd noch geld.
Ze kunnen dat hele gedoe uitgeven aan een privéfirma.
Deze firma engageert zich om steeds voldoende stellen en loco's ter beschikking te hebben.
Weeral een rotzorg minder voor de 9501 bazen van de NMBS.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 17:33   #178
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Leg uit waarom?
Dat ge het niet zou aankunnen om 8 uren mee te 'gaan' werken bij mij.
Heel de tijd werken, tussen het vierde en het zesde uur van uw shift 20 minuten om uw boterhammen op te eten en eens aan uwe koffie te drinken en dan de rest van uwe shift doen.
Dit zeven dagen op rij als we de nachtshift hebben.
Werknemers van de NMBS hebben geen zelfstandig bijberoep, die zijn moe als ze thuis komen van werken.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 17:34   #179
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
U overschat uzelf misschien? In de horeca bijvoorbeeld bestaan zwaardere en langere shiften dan u draait, maak u maar geen zorgen.
En niet alleen in de Horeca hoor.

Ga maar eens de montage in, waar ze grote zware kranen moeten inhuren.

Ga maar eens naar de mannen die betonvloeren maken, die hebben geen vaste uren, zij kunnen pas stoppen als de vloer klaar is.

Ga maar eens ....
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 17:35   #180
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
We hebben allemaal gezien tot wat besparingen in veiligheid hebben geleid in Zaventem.
Als er militairen op straat rondlopen voor de veiligheid van de mensen dan is er commentaar van de regering dat het allemaal teveel geld kost.
Dus kiest de regering voor geld ipv voor de veiligheid van hun eigen bevolking.
Alsof zoiets tegen te houden is.
Op het gemoed spelen moet je aan de pers overlaten, met kinderen die verdronken zijn bij de gevaarlijke oversteek.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be