![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straks om 14h00 moet ik ook weeral vertrekken om ne late shift te gaan doen en op paasmaandag heb ik ook de late shift.
Het enige goede daaraan is dat ik vandaag en morgen dubbel betaald ben maar het mindere goede is dat er weeral 3 dagen bijkomen die ik nog moet bij opnemen. Ik denk dat mijn dagen die ik nog tegoed heb omdat ik teveel aanwezig was er nu zo een 80 tal zijn. Maar ik geef niet op, dat staat niet in mijn boek. Hierboven een klein beetje aangepast. Hieronder de originele versie. 2 dagen aanwezig geweest en 3 dagen compensatie en dubbel betaald???? Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij ons wordt er standaard gewerkt in de nacht. Ook in het paasweekend werd en wordt er gewerkt. Dagen van 11 uur zijn echt geen uitzondering bij ons, soms 12 uur of langer, maar dan moet dit aangevraagd worden (via snelle procedure kan dit op 1 uurtje gefikst zijn). Wij zorgen er dan voor dat: - Er eten is (bij meer dan 2 overuren) - Er een extra pauze is - De mensen naar huis of hotel gebracht worden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Aan dit antwoord kun je zien hoeveel je er van snapt namelijk niks.
De treinen rijden tussen 22h00 en 06h00 ook. Waar ik werk komen de laatste treinen aan rond 02h30 en vertrekken de eerste treinen rond 03h30. Onderhoud aan treinen 's nachts, kapotte locomotieven die er af moet en goede locomotieven die er opnieuw tegen moet 's nachts. Kapotte rijtuigen die er tussenuit moeten en goede rijtuigen die er terug tussen moeten 's nachts. En dit allemaal met handenarbeid of dachten jullie dat dit automatisch gebeurd? Treinen moeten terug gevormd worden en klaar gemaakt worden voor eerste vertrek. Treinen moeten nagekeken worden opdat de treinreis veilig kan verlopen. Veiligheid voorop en dat kost tijd en geld. Maar jullie willen besparen op tijd en geld dus kiezen jullie voor het geld ipv voor de veiligheid van de reizigers. reservespeler, ik ben inderdaad aanwezig op mijn werk om te werken want op mijn werk werken zonder aanwezig te zijn kan ik niet. Gij misschien als ge misschien thuis werk doet wel. Of met uw laptop ergens in een cafetaria zitten en een beetje tokkelen op uwe laptop.Of met uwe laptop op de trein terwijl ge naar uw werk spoort. Laatst gewijzigd door Patrick M. : 30 maart 2016 om 12:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Veiligheid is niet recht evenredig gelijk aan tijd en geld. Wel om op de juiste momenten en de juiste punten geld en tijd investeren. Een goed, doordacht veiligheidsbeleid kost noch tijd noch geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als er militairen op straat rondlopen voor de veiligheid van de mensen dan is er commentaar van de regering dat het allemaal teveel geld kost. Dus kiest de regering voor geld ipv voor de veiligheid van hun eigen bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niks op de kap van de slachtoffers van de aanslagen, daarvoor heeft de regering gezorgd want de regering van een land is verantwoordelijk voor de veiligheid van hun bevolking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus zaterdag, zondag en paasmaandag gewerkt. Daar zijn die drie dagen waarvan ik zondag en paasmaandag dubbel betaald ben omdat het zondagwerk is. Begrijpend lezen is uw sterkste kant ook niet. En drie dagen achterstand die er weeral bijkomen. Maar heeft u genoten van uw verlengd paasweek-end? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik spoor nooit naar mijn werk, ik kom graag op tijd. In Duitsland spoor ik regelmatig, dat is aangenaam en zeer stipt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze firma engageert zich om steeds voldoende stellen en loco's ter beschikking te hebben. Weeral een rotzorg minder voor de 9501 bazen van de NMBS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat ge het niet zou aankunnen om 8 uren mee te 'gaan' werken bij mij.
Heel de tijd werken, tussen het vierde en het zesde uur van uw shift 20 minuten om uw boterhammen op te eten en eens aan uwe koffie te drinken en dan de rest van uwe shift doen. Dit zeven dagen op rij als we de nachtshift hebben. Werknemers van de NMBS hebben geen zelfstandig bijberoep, die zijn moe als ze thuis komen van werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar eens de montage in, waar ze grote zware kranen moeten inhuren. Ga maar eens naar de mannen die betonvloeren maken, die hebben geen vaste uren, zij kunnen pas stoppen als de vloer klaar is. Ga maar eens .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op het gemoed spelen moet je aan de pers overlaten, met kinderen die verdronken zijn bij de gevaarlijke oversteek. |
|
![]() |
![]() |