Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2016, 16:40   #141
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Die sociale woningen moeten ergens komen.
Grond genoeg in dat strontland toch ? om koten neer te poefen voor buitenlandse apen... in te steken en ze te onderhouden met ons belastinggeld moeten daarom mensen onteigend worden

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 21 april 2016 om 16:42.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 17:57   #142
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spotvisje Bekijk bericht
Welk spul gebruik jij?
Goed spul leven in België lange jaren ... en er naar braken & kotsen & schijten , fuck Belgium .

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 21 april 2016 om 17:59.
Oud 21 april 2016, 18:08   #143
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Goed spul leven in België lange jaren ... en er naar braken & kotsen & schijten , fuck Belgium .
Ge doet uw goesting natuurlijk maar ik zou toch een andere leverancier zoeken als ik u was. God weet wat was er in die spuit?:lol :

Laatst gewijzigd door TREBRON : 21 april 2016 om 18:10.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 18:09   #144
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Duitsland was zogoed als plat gebombardeerd en opnieuw uit de grond verrezen. Dat heeft niet de die typische sporen van middeleeuwse overblijfselen van steden zoals bv. Antwerpen, Gent, Brugge.
Onzin, in de streek waar we op vakantie waren, was er eigenlijk vrij weinig schade. Als er al schade was, werden huizen en monumenten in hun luister hersteld.

Duitse stedenbouw gebeurt methodisch.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 18:14   #145
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ondertussen weet ik nog steeds niet wanneer Bourgeois dat gezegd heeft en in welk boekske of krant dat staat.
Zouden het gewoon grove leugens kunnen zijn?????????????????
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ziezo, grove leugens dus.........Ik lees nergens dat de Vlamingen gaan onteigend worden.
Wat probeer jij aan te tonen? Hij zegt het niet letterlijk, maar je moet tussen de regels leren lezen! Ik citeer : "De ‘verlinting’ van Vlaanderen is een erfenis uit het verleden die we niet in één-twee-drie veranderen, maar tegen 2050 moeten we dichter bij elkaar gaan wonen." Hoe ga je dat realiseren zonder mensen te onteigenen? Eén + één is nog altijd twee. Een omelet kan je ook niet gereedmaken zonder eieren te breken!

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 21 april 2016 om 18:15.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 18:15   #146
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Er zijn nog eigenaardigheden die wij hier hebben en die ge minder zult vinden in Duitsland, bv hoe bepaalde dialecten tussen sommige steden die verder uit elkaar gelegen zijn en toch meer gelijkenissen vertonen dan andere die veel dichter bij een gelegen zijn. Ook die fenomenen zijn verklaarbaar uit de geschiedenis. Ik geef als voorbeeld Ieper en Brugge waarvan het dialect dichter bij elkaar aanleunt dan bv. Brugge en Oostende hoewel die dichter bij elkaar gelegen zijn.
Dan kent u echt niets van de Duitse dialecten. Juist in streken met scherpe dalen bijvoorbeeld zijn er sterke dialectverschillen ontstaan. Aan de rand van het Zwarte Woud verlopen heel wat dialectveranderingen dan ook van zuid naar noord.
Oud 21 april 2016, 18:19   #147
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Natuurlijk mag dat. Maar op Vlaamse wijze, dwz. Leuvensesteenweg die begint in Mechelen en waar dan 19 km. langs weerszijden huizen staan over de hele lengte is toch een enorme verspilling van gronden die daar achter liggen en waar niets mee gedaan word. Daarbij is het nog aartslelijk ook........
Voor de mensen die er passeren en daar niks te zoeken hebben misschien wel, maar de mensen die er wonen hebben vaak een zeer aangenaam uitzicht op hun eigen stukje groen! Let op, ik vind lintbebouwing ook niet schoon! Maar Vlamingen om die reden uit hun huis gaan zetten, dat gaat te ver!!
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 18:20   #148
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Wat probeer jij aan te tonen? Hij zegt het niet letterlijk, maar je moet tussen de regels leren lezen! Ik citeer : "De ‘verlinting’ van Vlaanderen is een erfenis uit het verleden die we niet in één-twee-drie veranderen, maar tegen 2050 moeten we dichter bij elkaar gaan wonen." Hoe ge je dat realiseren zonder mensen te onteigenen? Eén + één is nog altijd twee. Een omelet kan je ook niet gereedmaken zonder eieren te breken!
Nu ga je toch een streepke ver uit de bocht hoor. Om daar uw conclusie, dat heel België gaat onteigend worden uit op te maken, begrijp ik u een stuk beter. Maar trek het u niet aan hoor, dat heeft al een naam en het laat zich redelijk goed verzorgen........
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 18:23   #149
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor de mensen die er passeren en daar niks te zoeken hebben misschien wel, maar de mensen die er wonen hebben vaak een zeer aangenaam uitzicht op hun eigen stukje groen! Let op, ik vind lintbebouwing ook niet schoon! Maar Vlamingen om die reden uit hun huis gaan zetten, dat gaat te ver!!
Inderdaad .
Oud 21 april 2016, 18:23   #150
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Vlaanderen heeft de mooiste landschappen die je je kan inbeelden, beste Jan. Heel wat anders dan iedereen in hetzelfde duivenhok willen proppen.
O ja, daarom de vele duizende "fermettes"', "pastoriewoningen"... Allemaal variaties op hetzelfde thema.

Geef mij maar een dorp als Neubulach in het Zwarte Woud boven de totale rommeligheid van menig Vlaams dorp als het om stedebouw gaat. Mocht het kunnen: eerst door Deerlijk, in zuidelijk West-Vlaanderen, wandelen en erna door Cawl, eveneens in het Zwarte Woud. Ik weet alvast waar de schoonheid te vinden is.
Oud 21 april 2016, 18:24   #151
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge doet uw goesting natuurlijk maar ik zou toch een andere leverancier zoeken als ik u was. God weet wat was er in die spuit?:lol :
Kutland
Oud 21 april 2016, 18:25   #152
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lintbebouwing heeft een enorme maatschappelijke kost. Denken we maar aan het enorm uitgebreid rioleringsstelsel dat we daardoor nodig hebben. Of het aanleggen van allerlei andere nutsvoorzieningen. Vervolgens de versnippering van het OV, waardoor uiteindelijk niemand tevreden is en iedereen de auto inkruipt. Enzovoort.
Oud 21 april 2016, 18:27   #153
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd zie ik ook graag beetje een lijn , voorbeeld niets is lelijker dan een Fermette stijl vlak naast een moderne villa .. sommige contrasten zijn echt afschuwelijk ...
Dergelijke contrasten zie je in België zowat overal opduiken. Gruwelijk!

Oud 21 april 2016, 18:27   #154
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Regio Roeselare.... strenge regio alles onder camera bewaking geplaats direct boete voor een "kleine" verkeerswijziging te hebben overtreden !! in hun verkeers complexe stad 3 bladen vol .... artikel si & la ....precies of dat ik een moordenaar ben geweest ... trammelant aan 300 per U ...... maar! ? een vreemdeling die u een klop op uw smoel verkoopt en uw handtas stelen gaat ... DIE GAAT VRIJUIT !!! Regio Bourgeois ...
Roeselare is heus niet Izegem.
Oud 22 april 2016, 06:18   #155
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Boer Geois woont op Baronielaan (hoe toepasselijk ) 12, Izegem.

Je kan een bezoekje brengen aan de wijk via Google Streetview: Villa's uit de jaren '80, waarschijnlijk met EPC scores van hier tot in Kyoto
Hopelijk ziet Kris Peeters dit niet.....Geertje B leeft duidelijk boven zijn stand.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2016, 06:54   #156
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Roeselare is heus niet Izegem.
Maar dat weet ik ook , maar het hangt ergens aan elkaar regionaal
Oud 22 april 2016, 06:58   #157
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spotvisje Bekijk bericht
Niet schoon .... waarom houden ze geen rekening met zo'n zaken bijvoorbeeld modern naast modern , en fermette naast fermette maar ja complex is hier ons grondmerk hé op alle gebied
Oud 22 april 2016, 08:58   #158
69kk
Partijlid

Standaard Bourgeois wilt Vlamingen onteigenen

Ik heb hem altijd als een intellectueel man beschouwd, maar zo een uitspraak getuigt van een simplistisch standpunt over de samenleving. Hij durft aan de oorzaken niets doen (zoals alle politici) dus geen probleem : zet ze allemaal een beetje dichter bij elkaar en boven en onder elkaar. Opgelost!
mijn simplistische oplossing:
Laat wat minder immigreren.
Beperk het aantal kinderen per koppel.(3 halen is betalen)
Deel gratis condooms uit!
Stem allemaal voor mij!
69kk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2016, 09:13   #159
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Boer Geois woont op Baronielaan (hoe toepasselijk ) 12, Izegem.

Je kan een bezoekje brengen aan de wijk via Google Streetview: Villa's uit de jaren '80, waarschijnlijk met EPC scores van hier tot in Kyoto
Vreemdelingen gooien eieren naar de woningen van Mechelaars zonder dat er ook maar iets wordt ondernomen.

Mag ik nu ook een ei naar het huis van Bourgeois gooien?

Zo nee, waarom dan niet.
Oud 22 april 2016, 09:23   #160
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Vreemdelingen gooien eieren naar de woningen van Mechelaars zonder dat er ook maar iets wordt ondernomen.

Mag ik nu ook een ei naar het huis van Bourgeois gooien?

Zo nee, waarom dan niet.
Ajee wat zeg je me daar nu .. hier in Menen juist de zelfde zever ... mijn voordeur kapot wegens poging van inbraak met alle gevolgen ik mag een nieuwe voordeur hangen , politie verslag opgemaakt , geen getuigen , ja we mogen het weer Zelf betalen ! ,, met al hun vreemdelingengespuis dat ze binnen halen, en nog wat krijgen wij geen subsidie voor de beveiliging alarmsystemen dat we moeten hangen aan onze huizen als burgerij daar ga je hem niet over horen mee afkomen hé Baron Bourgeois .... met zijn vreemdelingenplaag die hij en zijn maatjes hier de laatste jaren hebben ingeplant .... ge oost en gezaaid we zitten wij dan met de stront aan de knikker.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be