Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2016, 23:34   #101
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Voorbije vakantie was ik in het Zwarte Woud. Wel, ik heb er industrie gezien, maar ook onmetelijk veel vrije natuur. In de dalen die we bezochten zijn dorpen en steden heel duidelijk afgelijnd, met daartussen ongelooflijk veel natuur. Het kan allemaal samen, maar dan wel geordend.

Juist die orde ontbreekt in Vlaanderen. Men heeft toegelaten dat dorpen door lintbebouwing aan elkaar groeiden. Met alle gevolgen van dien. In Duitsland was men alvast veel verstandiger. Een land met nochtans een bloeiende industrie, nietwaar?!
Duitsland was zogoed als plat gebombardeerd en opnieuw uit de grond verrezen. Dat heeft niet de die typische sporen van middeleeuwse overblijfselen van steden zoals bv. Antwerpen, Gent, Brugge.

Er zijn nog eigenaardigheden die wij hier hebben en die ge minder zult vinden in Duitsland, bv hoe bepaalde dialecten tussen sommige steden die verder uit elkaar gelegen zijn en toch meer gelijkenissen vertonen dan andere die veel dichter bij een gelegen zijn. Ook die fenomenen zijn verklaarbaar uit de geschiedenis. Ik geef als voorbeeld Ieper en Brugge waarvan het dialect dichter bij elkaar aanleunt dan bv. Brugge en Oostende hoewel die dichter bij elkaar gelegen zijn.

Lintbebouwing vind ge niet alleen hier in Vlaanderen terug maar bv. ook in Rome. Neel bv maar eens de Via cassia in rome. compleet lintbebouwing. Dat is zo omdat dat historisch zo gegroeid is.

https://www.google.be/search?q=via+c...1kmhZbEDAUM%3A

Laatst gewijzigd door Garry : 20 april 2016 om 23:58.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 00:32   #102
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Ik ben het er mee eens dat lintbebouwing niet mooi is. Moest Jan, excuseer dit is verwarrend, Gamla het voor het zeggen hebben laat hij ook bulldozers aanrukken. Maar dan wel om een heleboel aan spuuglelijks op te ruimen.
Maar al te vaak zie je hier stokoude, krakkemikkige huizen die tegen elkaar aanleunen. Het ene na het andere.
In geen geval komen er in een dorp moderne flatgebouwen.

Als iemand afgelegen wil wonen dan is dat best. Wat is me dat nu zeg.
Ik deel de nostalgie naar de diktaten van de DDR niet. Daar begint het hier steeds meer op te gelijken.
Oud 21 april 2016, 00:43   #103
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ik ben het er mee eens dat lintbebouwing niet mooi is. Moest Jan, excuseer dit is verwarrend, Gamla het voor het zeggen hebben laat hij ook bulldozers aanrukken. Maar dan wel om een heleboel aan spuuglelijks op te ruimen.
Maar al te vaak zie je hier stokoude, krakkemikkige huizen die tegen elkaar aanleunen. Het ene na het andere.
In geen geval komen er in een dorp moderne flatgebouwen.

Als iemand afgelegen wil wonen dan is dat best. Wat is me dat nu zeg.
Ik deel de nostalgie naar de diktaten van de DDR niet. Daar begint het hier steeds meer op te gelijken.
Alsof die betonnen kazernes van appartementsgebouwen in Duitsland zo mooi zijn. Precies opeengestapelde konijnenkoten. Wat zit ik toch graag in mijn Italië waar het veelal stokoude, krakkemikkige huizen zijn die tegen elkaar aanleunen.

http://www.paesionline.it/lazio/trev...vignano_romano

Maar 'k val in koste, 'k zal eens nieuw ramen moeten steken.

http://rete.comuni-italiani.it/foto/contest/10280/view

Laatst gewijzigd door Garry : 21 april 2016 om 00:55.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 01:04   #104
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Maar 'k val in koste, 'k zal eens nieuw ramen moeten steken.

http://rete.comuni-italiani.it/foto/contest/10280/view
Oud 21 april 2016, 06:06   #105
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Klopt die mensen zijn ook gefixeert op 'verandering' ... nv-a trok zelfs met zo'n slogan naar de bollekeskermis. Verandering is juist wat er de Vlamingen tegensteekt
Vandaar dat hij niet zo ernstig mag genomen worden , want denk eens goed na , binnen 3 jaar is er weer bollekeskermis dan kan hij eruit liggen stel je voor eerst ons landschap omdelven en dan opkrassen en ons weer mooi laten zitten tussen de puinhopen.... burgers moeten zelf aan politiek doen 'door veel meer na te denken zelf ' het zit hem bij de burgers ! wij zijn de ministers! in feite we moeten veel meer nadenken wie we verkiezen!
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 07:20   #106
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voorbije vakantie was ik in het Zwarte Woud. Wel, ik heb er industrie gezien, maar ook onmetelijk veel vrije natuur. In de dalen die we bezochten zijn dorpen en steden heel duidelijk afgelijnd, met daartussen ongelooflijk veel natuur. Het kan allemaal samen, maar dan wel geordend.

Juist die orde ontbreekt in Vlaanderen. Men heeft toegelaten dat dorpen door lintbebouwing aan elkaar groeiden. Met alle gevolgen van dien. In Duitsland was men alvast veel verstandiger. Een land met nochtans een bloeiende industrie, nietwaar?!
Nu weet ik waarom Merkel zei "Wir schaffen das". Dat groen moet weg, plaats maken voor lintbebouwing.

En Jan, hoe groot was Antwerpen of Brugge in de middeleeuwen?
Hoeveel lintbebouwing is er al verdwenen door het opslokken door de grote steden van nu volgebouwde en volgepropte wijken, die vroeger dorpen waren met lintbebouwing en veel groen?

Als Geert zo graag in een blokkendoos woont, dat hij dan het voorbeeld geeft ipv andere mensen zijn willetje op te dringen.

Het is altijd hetzelfde met politici, bezuinigingen, niet voor hen, woningen en bouwgronden te groot voor de gewone werkmens, niet voor hen.

Industrieterreinen met leegstaande overwoekerde panden, zeer mooi, waarschijnlijk mooier dan de bossen die revoor werden gerooid. Ba!
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 08:36   #107
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Hoe woont Mr. Bourgeois zelf? Dat is de eerste vraag die moet gesteld worden. Geeft hij het voorbeeld? Of verkoopt hij loze praatjes?
Ik denk dat Bourgeois en Rik Daems hun villa's vergelijken i.p.v. de lengte van hun spel.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 08:40   #108
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals, een mooie beschrijving van de individualistische trek van de modale Belg. "Mijn eigen tuin telt". Hoe de rest van de straat door een dergelijke bebouwing er gaat uitzien, is van totaal geen tel. De gevolgen zijn voor iedereen duidelijk: een afgrijslijk landschap.
Vlaanderen heeft de mooiste landschappen die je je kan inbeelden, beste Jan. Heel wat anders dan iedereen in hetzelfde duivenhok willen proppen.

Woon in zoiets afgrijselijks:

Daar vind je toch je eigen voordeur niet in terug?
Oud 21 april 2016, 08:52   #109
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Vlaanderen heeft de mooiste landschappen die je je kan inbeelden, beste Jan. Heel wat anders dan iedereen in hetzelfde duivenhok willen proppen.

Woon in zoiets afgrijselijks:

Daar vind je toch je eigen voordeur niet in terug?
Geef mij maar Bokrijk.
BDW vond dat ook en minstens 5.000 N-VA-ers met hem enkele jaren geleden.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 09:05   #110
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Eerlijk gezegd zie ik ook graag beetje een lijn , voorbeeld niets is lelijker dan een Fermette stijl vlak naast een moderne villa .. sommige contrasten zijn echt afschuwelijk ...

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 21 april 2016 om 09:06.
Oud 21 april 2016, 09:13   #111
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Eerlijk gezegd zie ik ook graag beetje een lijn , voorbeeld niets is lelijker dan een Fermette stijl vlak naast een moderne villa .. sommige contrasten zijn echt afschuwelijk ...
Ze hebben hier in de buurt een nieuwe verkaveling gemaakt. Aan de ene kant de 15% verplichte sociale woningen (met een soort fabrieksdak), in het midden zwarte kubussen en aan de andere kant de klassieke fermettes en pastoriewoningen. Elke mens met een minimum aan smaak en gevoel voor architectuur krijgt hoofdpijn als hij door die verkaveling wandelt.
Oud 21 april 2016, 12:03   #112
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Waar woont die BoerGeois eigenlijk? Iemand een foto?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 12:07   #113
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Waar woont die BoerGeois eigenlijk? Iemand een foto?
Je vindt enkel zijn secretariaat in Izegem (met een heel verhelderende affiche over folklore).
Oud 21 april 2016, 12:32   #114
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Je vindt enkel zijn secretariaat in Izegem (met een heel verhelderende affiche over folklore).
Regio Roeselare.... strenge regio alles onder camera bewaking geplaats direct boete voor een "kleine" verkeerswijziging te hebben overtreden !! in hun verkeers complexe stad 3 bladen vol .... artikel si & la ....precies of dat ik een moordenaar ben geweest ... trammelant aan 300 per U ...... maar! ? een vreemdeling die u een klop op uw smoel verkoopt en uw handtas stelen gaat ... DIE GAAT VRIJUIT !!! Regio Bourgeois ...
Oud 21 april 2016, 12:35   #115
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spotvisje Bekijk bericht
Dat zou ik dringend doen als ik van jou was. Alleszins toch proberen. Maar trek dan eerst wel die vuile koeken uit je oren.
Wat nu weer ? wat nu weer ? waar denk ik niet genoeg na ? gooi het in de ring .... praat ik ga luisteren?
Oud 21 april 2016, 12:47   #116
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spotvisje Bekijk bericht
Had je toevallig geen VB sticker naast de officiële nummerplaat hangen?
Neen en God zij dank anders had mijn boete x 10 geweest waarschijnlijk ? ze haten ze haten ....ze zitten daar vol haat daar moeilijke regio .... voor de eerste keer dat ik eens naar het VB hoofdkwartier op bezoek ging lap ! een striepe aan mijne frak.

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 21 april 2016 om 12:48.
Oud 21 april 2016, 13:21   #117
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Boer Geois woont op Baronielaan (hoe toepasselijk ) 12, Izegem.

Je kan een bezoekje brengen aan de wijk via Google Streetview: Villa's uit de jaren '80, waarschijnlijk met EPC scores van hier tot in Kyoto

Laatst gewijzigd door Zeus : 21 april 2016 om 13:28.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 13:58   #118
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht

Boer Geois woont op Baronielaan (hoe toepasselijk ) 12, Izegem.

Je kan een bezoekje brengen aan de wijk via Google Streetview: Villa's uit de jaren '80, waarschijnlijk met EPC scores van hier tot in Kyoto
Een wijk is natuurlijk geen lintbebouwing ... maar 't zegt wel veel over zijn intentie om dichtgepakt bijeen te gaan wonen hé. Een ander mag dat gaan doen.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 14:37   #119
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Een wijk is natuurlijk geen lintbebouwing ... maar 't zegt wel veel over zijn intentie om dichtgepakt bijeen te gaan wonen hé. Een ander mag dat gaan doen.
Straf .....
Oud 21 april 2016, 14:50   #120
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan, mogen de mensen nog een beetje vrijheid hebben om hun erf in te richten?
Natuurlijk mag dat. Maar op Vlaamse wijze, dwz. Leuvensesteenweg die begint in Mechelen en waar dan 19 km. langs weerszijden huizen staan over de hele lengte is toch een enorme verspilling van gronden die daar achter liggen en waar niets mee gedaan word. Daarbij is het nog aartslelijk ook........
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be