![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vet is het bruto jaarloon, geindexeerd voor trede 15. Bron: de link die ik eerder heb gepost, vlaamse overheid dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een loonbrief, krijgen ze dat niet in het onderwijs ? Bekijk die eens, je zal versteld staan. Maargoed, demonen zal het graag horen dat u in feite geen belastingen betaalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() Soms heb ik het gevoel alsof ik hier tegen een kind babbel....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Door zijn toedoen kwam ik op jonge leeftijd tot inzicht dat onze maatschappij bestaat uit netto-ontvangers en netto-bijdragers. Er is niets mis met netto-ontvangers zolang ze niet met teveel zijn. Ook dat is wiskunde! Laatst gewijzigd door demonen : 23 mei 2016 om 22:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() Slechts twintig vastbenoemde leerkrachten ontslagen
Jaarlijks worden slechts een twintigtal vastbenoemde leraars ontslagen. Dat is amper 0,02 procent. http://www.tijd.be/politiek_economie...69398-3137.art Laatst gewijzigd door demonen : 24 mei 2016 om 00:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Europees Commissaris
|
![]() Je moet het tegenwoordig toch maar willen doen. Ik heb ooit een lerares tekenen in huilen zien uitbarsten. Het arme mens.
Wat mij betreft leggen ze er nog meer eieren onder.
Ex Gladio Libertas Laatst gewijzigd door Gamla : 24 mei 2016 om 04:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaat het er in andere bedrijven dan zo anders aan toe durft die wereldvreemde vakbondsman dan nog vragen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik gaf u de methode en het resultaat van een berekening die het tegendeel bewees. Als de details u interesseren kan u altijd de oefening zelf eens doen. Ik had nooit de illusie dat u iets met die informatie ging doen om uw mening aan te passen, maar dat neemt niet weg dat u nog steeds fout bent. Citaat:
Ik benadrukte enkel dat, ongeacht van waar het probleem ligt, er *geen* werkend systeem bestaat om slecht functionerende leerkrachten te vervangen, in tegenstelling tot wat u eerder beweerde. De cijfers stonden vanmorgen in de krant. 0,02%. Dat is niet eens het vermelden waard. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Minister-President
|
![]() Nogmaals, het was uw bewering dat Tavek beweerde dat een zelfstandige instond voor 100% van zijn eigen pensioen.
Uw citaat ondersteunt die stelling niet eens, hij zegt enkel dat ze hun eigen pensioen moeten "regelen". Tenzij u denkt dat een zelfstandige rondkomt met gemiddeld 700 euro bruto is dat ook zo. Mijn citaat van hem weerlegt overigens volledig en sluitend uw stelling, maar u slaagt er opnieuw in deze te negeren. Met andere woorden, nu bent u dus gewoon straal aan het liegen, en daar heb ik geen respect voor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Los van het feit dat u ZELF om het bruto jaarloon vroeg, als u wil dat iemand een nettobedrag voor uw eigen geval post, begin dan maar met eerst uw volledige sociale en fiscale situatie op het forum te posten. Een kleuterjuf of een onderwijzer in het lager onderwijs (als een van de minst goed betaalde leerkrachten) verdient dus bruto evenveel als een gemiddelde burgerlijk ingenieur. Daarmee kan de discussie worden afgesloten, denk ik. Tavek, toch bedankt om de moeite te doen. Laatst gewijzigd door Nyquist : 24 mei 2016 om 07:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat alles is hier misschien wel 50 keer aangetoond met de nodige verwijzingen. Maar Jan , hij ploegde voort. ![]() Hij vraagt steeds opnieuw naar staving, een staving die hij al 50 keer heeft gezien. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb me even laten gaan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() In een school moet het kind centraal staan, niet de jobzekerheid van de leerkracht. Dat jaarlijks maar één op de 5.000 vastbenoemde leraren wordt ontslagen, is daarom een aberratie.
U herinnert zich wellicht nog die ene geweldige leerkracht die u hielp uw talent te ontdekken, die u aanmoedigde beter te doen, die u discipline bijbracht of u de weg wees in uw chaotische puberleven. Maar u herinnert zich wellicht ook die leerkracht van wie u niets leerde, in wiens klas de minuten uren leken en van wie alleen het immense gevoel van enthousiasme-dodend tijdverlies is bijgebleven. U erkent wellicht ook dat het beter moet en kan, omdat onderwijs belangrijk is. Wie goed is opgeleid, heeft later doorgaans beter werk en leeft langer en gezonder. Ook op breder, maatschappelijk vlak is onderwijs cruciaal. De enige grondstof die Vlaanderen heeft, bevindt zich anderhalve tot twee meter boven de grond: de hersenen van de Vlamingen. Daarom bent u het er wellicht mee eens dat de centrale doelstelling van het onderwijs een betere toekomst voor de kinderen moet zijn. Alles zou in functie daarvan moeten staan. En dus moet er ook alles aan worden gedaan om de beste leerkrachten voor de klas te krijgen. Alleen loopt het daar mis. Niet dat die goede leerkrachten er niet zijn, ze worden alleen niet beloond. Het pijnlijke aan het verhaal van de goede en de slechte leerkracht uit uw jeugd is dat ze bij eenzelfde anciënniteit ongeveer evenveel verdienden. En even zeker waren van hun job. Waarschijnlijk heeft de goede leerkracht meer plezier in de klas en zal zijn arbeidsvreugde bijgevolg groter zijn. Maar het is een historisch gegroeide aberratie in het Vlaamse onderwijs dat het daar stopt. En dat beiden op dezelfde manier worden behandeld door hun werkgever. Een goed hr-beleid geeft minstens de mogelijkheid om een minimum aan promotie te geven aan wie een kei is in zijn vak. Een goed hr-beleid gaat over meer dan loon alleen, maar het geeft toch minstens de mogelijkheid om een minimum aan promotie te geven aan wie een kei is in zijn vak. Het geeft de kans om wie minder goed bezig is, bij te sturen. En als dat echt niet lukt, moet er een exitbeleid zijn. Ook dat kan op een beschaafde manier, door te helpen in de zoektocht naar nieuw werk. Alleen loopt het dus zo niet. Gemiddeld worden per jaar een twintigtal leerkrachten ontslagen in Vlaanderen, leren cijfers van de Vlaamse overheid. Dat is 1 op de 5.000. Dat de onderwijskoepels vlotter leerkrachten willen kunnen ontslaan, houdt daarom steek. Schooldirecties zouden het budget voor loonsverhoging niet alleen via onwrikbare criteria als anciënniteit moeten kunnen uitgeven, ze zouden het ook moeten kunnen gebruiken om te belonen wie goed heeft gewerkt. De ironie is dat we terecht veel inspanningen leveren om de juiste kinderen in de juiste klas te krijgen, maar dat de school niets kan doen als vervolgens een ondermaatse vastbenoemde leerkracht voor die klas staat. In het onderwijs moet eerst het kind centraal staan, en dan pas de leerkracht. Bron: De Tijd |
![]() |
![]() |