Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 mei 2016, 16:19   #221
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Wanneer mensen in een zogenaamd continu-systeem werken en zodoende een keer 7 op 7 doen, krijgen zij daarvoor ook extra compensatiedagen. Niemand werkt effectief 7 op 7. Bovendien krijgt men voor zaterdag en zondag extra loon.

De algemene standaard in privé en notabene bij andere overheidsdiensten inzake compensatiedagen ligt op 12 compensatiedagen/jaar voor 2 uur per week. Als bedrijf dat jaarlijks miljarden staatssteun nodig heeft meer geven dan wat overal elders geldt is totaal onverantwoord. Een normale vakbondsman zou dat ook wel begrijpen.
Wij werken wel 7 op 7 als we beginnen bij de nacht te werken.(NMBS)
Is altijd een periode van 7 nachten.
Dan is het toch normaal dat je de zaterdag en zondag terug krijgt want die dagen heb je gewerkt.
Als je maandagmorgen om 06h00 afkomt van 7 nachten op rij te doen en ze laten uw 1 dag thuis en je moet dinsdag om 14h00 terug beginnen te werken dan is dat zeer vlug.
Dan sta je na een tijd heel wat dagen achter.
In mijn geval 80 dagen achterstand.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 16:20   #222
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Maar mensen die in de privé werken hadden ook kunnen werken voor de NMBS.
Maar ieder zijn of haar keuze.
Je zou een punt hebben als de NMBS een privé-bedrijf zou zijn.

Nu worden ze 3 keer door het schijtpersoneel van de NMBS in de kakker gepakt.
Ze beschikken niet over dezelfde privileges, mogen er wel mee voor opdraaien bovenop de schulden die zich jaar na jaar opstapelen en geraken nu als reiziger ook niet eens op hun werk.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 16:22   #223
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Wij werken wel 7 op 7 als we beginnen bij de nacht te werken.(NMBS)
Is altijd een periode van 7 nachten.
Dan is het toch normaal dat je de zaterdag en zondag terug krijgt want die dagen heb je gewerkt.
Als je maandagmorgen om 06h00 afkomt van 7 nachten op rij te doen en ze laten uw 1 dag thuis en je moet dinsdag om 14h00 terug beginnen te werken dan is dat zeer vlug.
Dan sta je na een tijd heel wat dagen achter.
In mijn geval 80 dagen achterstand.
Als het schijtpersoneel van de NMBS het normaal vindt dat er compensatiedagen worden verworven tijdens de vakantie, dan moet het omgekeerde ook kunnen, recupdagen opnemen tijdens het verlof.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 16:36   #224
Coldwave
Gouverneur
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 1.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
samenvatting: iedereen moet inleveren, behalve de spoormensen, die moeten hun recup blijven krijgen als ze ziek of in verlof zijn.

echt, dat kan je gewoon niet uitleggen hoor.

Of jullie zijn daar allemaal enorm naïef ofwel willen jullie naar een Sabena-scenario.
Dit is symptomatisch voor de huidige situatie: mensen die niets af kennen van zo'n bedrijf, die redeneren vanuit A/een scheve neoliberale ideologie van besparing en B/frustratie.

De functie van een treinbestuurder is veiligheid. De verkeerssituatie op het spoor is gevaarlijk en complex. Als dat correct verloopt en procedures gerespecteerd worden, komt de dienst aan de reiziger vanzelf. Als men daarentegen gaat knibbelen aan de arbeidsvoorwaarden, is die veiligheid niet gegarandeerd en is de reiziger sowieso niet goed geholpen.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 16:38   #225
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Dit is symptomatisch voor de huidige situatie: mensen die niets af kennen van zo'n bedrijf, die redeneren vanuit A/een scheve neoliberale ideologie van besparing en B/frustratie.

De functie van een treinbestuurder is veiligheid. De verkeerssituatie op het spoor is gevaarlijk en complex. Als dat correct verloopt en procedures gerespecteerd worden, komt de dienst aan de reiziger vanzelf. Als men daarentegen gaat knibbelen aan de arbeidsvoorwaarden, is die veiligheid niet gegarandeerd en is de reiziger sowieso niet goed geholpen.
op welke manier zal de veiligheid in gedrang komen als een treinbestuurder geen recup meer opbouwt als hij ziek is of in verlof gaat?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 16:46   #226
Coldwave
Gouverneur
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 1.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
op welke manier zal de veiligheid in gedrang komen als een treinbestuurder geen recup meer opbouwt als hij ziek is of in verlof gaat?
Ik werk niet bij de NMBS en heb nooit voor een openbare dienst gewerkt, maar je moet de laatste jaren onder een steen geleefd hebben om niet te zien dat er heel wat fout loopt bij de NMBS en dan doel ik dus niet op het personeel. Zoiets komt niet 'zomaar'.

Infrabel de 'structuur en uitbating' te geven (of wat is de term) was een heel slecht idee, om maar een vb te noemen.

Hogere prijzen, minder dienstverlening, minder treinen, vermoeid personeel, minder veiligheid, slechtere arbeidsvoorwaarden, enz.. daar zeg ik nee tegen, en vele anderen met mij. Behalve gefrustreerde minkukels die graag een zondebok zoeken om zich toch nog goed te kunnen voelen over hun eigen (middel)matigheid.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 16:50   #227
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Ik werk niet bij de NMBS en heb nooit voor een openbare dienst gewerkt, maar je moet de laatste jaren onder een steen geleefd hebben om niet te zien dat er heel wat fout loopt bij de NMBS en dan doel ik dus niet op het personeel. Zoiets komt niet 'zomaar'.

Infrabel de 'structuur en uitbating' te geven (of wat is de term) was een heel slecht idee, om maar een vb te noemen.

Hogere prijzen, minder dienstverlening, minder treinen, vermoeid personeel, minder veiligheid, slechtere arbeidsvoorwaarden, enz.. daar zeg ik nee tegen, en vele anderen met mij. Behalve gefrustreerde minkukels die graag een zondebok zoeken om zich toch nog goed te kunnen voelen over hun eigen (middel)matigheid.
Het is een antwoord, maar niet hét antwoord op Vlijmscherp zijn vraag.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 16:54   #228
Coldwave
Gouverneur
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 1.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Het is een antwoord, maar niet hét antwoord op Vlijmscherp zijn vraag.
Moet ik dat echt zeggen of weet je het antwoord eigenlijk zelf al?
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 17:06   #229
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Moet ik dat echt zeggen of weet je het antwoord eigenlijk zelf al?
Dat men de NMBS maar beter privatiseert? Ja, dat wist ik al.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 17:11   #230
Coldwave
Gouverneur
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 1.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Dat men de NMBS maar beter privatiseert? Ja, dat wist ik al.
Dat is een misvatting. Het klopt wel dat de markt een prikkel is tot efficiënte uitvoering van processen, omdat mensen anders te weinig verdienen of de tent failliet gaat. Overheden kunnen dus over het algemeen in grotere inefficientie vervallen dan bedrijven en doen dat ook regelmatig. Alleen gaat dat om efficientie in de uitvoering van bepaalde processen.

De markt blinkt echter uit in het tot stand doen komen van processen die uitsluitend het winstoogmerk dienen, en daarmee inefficient zijn in het verlenen van de dienst. Efficientie is altijd gerelateerd aan de doelstelling, en in het geval van privatisering is dat dus de winst, en niet de dienst.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 17:21   #231
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Dit is symptomatisch voor de huidige situatie: mensen die niets af kennen van zo'n bedrijf, die redeneren vanuit A/een scheve neoliberale ideologie van besparing en B/frustratie.

De functie van een treinbestuurder is veiligheid. De verkeerssituatie op het spoor is gevaarlijk en complex. Als dat correct verloopt en procedures gerespecteerd worden, komt de dienst aan de reiziger vanzelf. Als men daarentegen gaat knibbelen aan de arbeidsvoorwaarden, is die veiligheid niet gegarandeerd en is de reiziger sowieso niet goed geholpen.
Iemand die natuurlijk vooruitkijkt weet dat auto's nu automatisch zonder chauffeur op de weg kunnen rijden, dan is de vraag waarom zou dat moeilijk zijn voor het spoor.
Ten tweede als je extreem redeneert rijdt een treinstel 1000km op een dag, of let 15 man doe je 1 miljard personen kilometers op een jaar. Je kunt u dan afvragen wat doen die 2885 andere personeelsleden ???

Dus in twee paragrafen heb ik uitgelegd, dat de job kan geautomatiseerd worden, en dat diezelfde job een minderheid is van het personeel.

Dus in toto: de NMBS heeft een waterhoofd, is een inefficiënt bedrijf, die niet meegaat met zijn tijd. Dezelfde bedrijven in het buitenland draaien met 1000 mensen op 1miljard personenkilometers. Dus er kan een factor bezuinigd worden

Vakbonden eisen het recht van een soort monopolie op voor het personeel. Het beste dat de regering kan doen is gewoon de subsidies volledig omgooien, mensen een mobiliteitsbudget geven en de mensen moeten maar kiezen hoe ze op hun werk geraken... IK geef u zo op een blaadje papier dat binnen de( jaar de spoorweg failliet gaat, en herbegint als een efficiënte nieuwe rendabele maatschappij
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 17:24   #232
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Dat is een misvatting. Het klopt wel dat de markt een prikkel is tot efficiënte uitvoering van processen, omdat mensen anders te weinig verdienen of de tent failliet gaat. Overheden kunnen dus over het algemeen in grotere inefficientie vervallen dan bedrijven en doen dat ook regelmatig. Alleen gaat dat om efficientie in de uitvoering van bepaalde processen.
Je weet het wel aan te kleden.

Citaat:
De markt blinkt echter uit in het tot stand doen komen van processen die uitsluitend het winstoogmerk dienen, en daarmee inefficient zijn in het verlenen van de dienst. Efficientie is altijd gerelateerd aan de doelstelling, en in het geval van privatisering is dat dus de winst, en niet de dienst.
Dus de dienstverlening bij Belgacom is verslechtert tov de PTT van weleer waar je een half jaar kon wachten op een aansluiting?
Dus de dienstverlening bij BPost is verslechtert tav de oude post van pakweg 30 jaar geleden?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 17:29   #233
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Gelijk die automatische auto die tegen de bus aanreed?

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 29 mei 2016 om 17:31.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 17:29   #234
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Iemand die natuurlijk vooruitkijkt weet dat auto's nu automatisch zonder chauffeur op de weg kunnen rijden, dan is de vraag waarom zou dat moeilijk zijn voor het spoor.
Ten tweede als je extreem redeneert rijdt een treinstel 1000km op een dag, of let 15 man doe je 1 miljard personen kilometers op een jaar. Je kunt u dan afvragen wat doen die 2885 andere personeelsleden ???

Dus in twee paragrafen heb ik uitgelegd, dat de job kan geautomatiseerd worden, en dat diezelfde job een minderheid is van het personeel.

Dus in toto: de NMBS heeft een waterhoofd, is een inefficiënt bedrijf, die niet meegaat met zijn tijd. Dezelfde bedrijven in het buitenland draaien met 1000 mensen op 1miljard personenkilometers. Dus er kan een factor bezuinigd worden

Vakbonden eisen het recht van een soort monopolie op voor het personeel. Het beste dat de regering kan doen is gewoon de subsidies volledig omgooien, mensen een mobiliteitsbudget geven en de mensen moeten maar kiezen hoe ze op hun werk geraken... IK geef u zo op een blaadje papier dat binnen de( jaar de spoorweg failliet gaat, en herbegint als een efficiënte nieuwe rendabele maatschappij
U denkt alleen maar aan rijdende treinen.
Wat met het onderhoud?
Niet alle jobs bij de NMBS kunnen geautomatisseerd worden maar volgens u precies wel.
Wie gaat de tickets van de reizigers controleren?
Wie gaat het nodige onderhoud doen aan de treinen?
Wie gaat de PBM's(PersonenBeperktMobiel) op de trein helpen?
Heeft u daar al aan gedacht?
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 17:32   #235
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
U denkt alleen maar aan rijdende treinen.
Wat met het onderhoud?
Niet alle jobs bij de NMBS kunnen geautomatisseerd worden maar volgens u precies wel.
Wie gaat de tickets van de reizigers controleren?
Wie gaat het nodige onderhoud doen aan de treinen?
Wie gaat de PBM's(PersonenBeperktMobiel) op de trein helpen?
Heeft u daar al aan gedacht?
De laagste bieder.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 17:35   #236
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Wij werken wel 7 op 7 als we beginnen bij de nacht te werken.(NMBS)
Is altijd een periode van 7 nachten.
Dan is het toch normaal dat je de zaterdag en zondag terug krijgt want die dagen heb je gewerkt.
Als je maandagmorgen om 06h00 afkomt van 7 nachten op rij te doen en ze laten uw 1 dag thuis en je moet dinsdag om 14h00 terug beginnen te werken dan is dat zeer vlug.
Dan sta je na een tijd heel wat dagen achter.
In mijn geval 80 dagen achterstand.
Dat je dagen niet kan opnemen is een euvel dat men moet aanpakken, maar voor de rest is wat je beschrijft eigen aan zowat elk (vol)continu-systeem in eender welke andere firma. Wie daarmee niet kan leven moet niet volcontinu gaan werken he...

je werkt trouwens niet 7 op 7, je werkt soms 7 dagen na elkaar. Dat is natuurlijk een fundamenteel verschil.
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!

Laatst gewijzigd door doremi : 29 mei 2016 om 17:36.
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 17:39   #237
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Maar mensen die in de privé werken hadden ook kunnen werken voor de NMBS.
Maar ieder zijn of haar keuze.
Goed dat je dat zegt, dat geldt natuurlijk ook in de omgekeerde richting. ALs het bij de NMBS allemaal zo slecht is kan men eens elders gaan kijken he.
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!

Laatst gewijzigd door doremi : 29 mei 2016 om 17:40.
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 17:45   #238
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Die kredietdag is geen compensatie, die heeft immers het statuut van een verlofdag want heeft een waarde van 8 uur.

Mensen bij het spoor verliezen nu al CV en rust bij ziekte. Ik geef een voorbeeld :

Ik ben ziek van maandag tot en met woensdag en de week daarop herval ik en ben ziek van dinsdag tot en met vrijdag. Dit kost mij een bijkomende CV en rust, over 2 weken en ik dus 3CV en 3 rust kwijt terwijl er dat in normale omstandigheden maar 2 van elk hadden geweest.

Bovendien, en dat beseffen weinigen, ondervinden de spoormensen vandaag nog altijd een negatieve invloed van de destijdse inleveringen van 1,85%
Die inleveringen werden in CAO weggewerkt ipv de weddeschalen met bijvoorbeeld 1 of 2% aan te passen.

Je moet dus stellen dat het barema van iedere spoorman vandaag minstens 1,65% lager is dan het had kunnen staan. Voor die 36 urenweek hebben de spoormensen tot aan hun dood (want heeft ook invloed op berekening pensioen) een maandelijks krediet te betalen.
Dit is toch logisch? Je krijgt compensatie (het woord zegt het zelf) voor uren die je 'te veel' doet. Je werkt in volcontinu 7 dagen i.p.v. 5, dan krijg je 2 dagen compensatie want je deed 2 dagen te veel. Je werkt 40 uren i.p.v. 36 in een week dan krijg je 4 uren compensatie want je werkte 4 uren te veel...

Compensatie = compensatie. D.w.z. dat er eerst iets gepresteerd moet zijn alvorens je dat terug krijgt. Als jij die 4 uur 'te veel' niet presteert is het toch totaal onlogisch om daar compensatie voor de te vragen. M.a.w. als jij een statuut hebt met 36-urenweek is het logisch dat je pas compensatie krijgt vanaf dat je meer dan 36 uren presteert per week en presteren d.w.z. effectief werken dus niet ziekte, verlof, e.d.
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 17:45   #239
Coldwave
Gouverneur
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 1.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Iemand die natuurlijk vooruitkijkt weet dat auto's nu automatisch zonder chauffeur op de weg kunnen rijden, dan is de vraag waarom zou dat moeilijk zijn voor het spoor.
Ja, Noels wil treinen zonder bestuurder. Wie die treinen dan moet 'keren', depanneren, reageren in noodsituaties, etc...is een mysterie. Misschien stuurt hij met elke trein een bestuurder mee die mag rusten?
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 18:04   #240
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Dit is toch logisch? Je krijgt compensatie (het woord zegt het zelf) voor uren die je 'te veel' doet. Je werkt in volcontinu 7 dagen i.p.v. 5, dan krijg je 2 dagen compensatie want je deed 2 dagen te veel. Je werkt 40 uren i.p.v. 36 in een week dan krijg je 4 uren compensatie want je werkte 4 uren te veel...

Compensatie = compensatie. D.w.z. dat er eerst iets gepresteerd moet zijn alvorens je dat terug krijgt. Als jij die 4 uur 'te veel' niet presteert is het toch totaal onlogisch om daar compensatie voor de te vragen. M.a.w. als jij een statuut hebt met 36-urenweek is het logisch dat je pas compensatie krijgt vanaf dat je meer dan 36 uren presteert per week en presteren d.w.z. effectief werken dus niet ziekte, verlof, e.d.
En dan nog. Als je die staatsambtenaren bezig hoort, dan vergelijken ze zich meteen met de privé alsof ze equivalente kaderleden zouden zijn.
Nochtans is zoiets als recup daar nagenoeg onbestaande.

Als het schijtpersoneel bij de NMBS werkelijk volgens prestatie zouden worden vergoed, dan zou de grote meerderheid beter af zijn met een onderbetaalde halftijdse job in de privé.
Nu, elke groep heeft zijn uitzonderingen en tav die uitzonderingen, mijn welgemeende excuses.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be