![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, inderdaad, 100 km is in principe geen afstand.
Maar toch is het verbazend dat veel mensen lang moeten nadenken voor ze zich herinneren wanneer ze nog eens meer dan 100km reden. Ik kwam op de vraag omdat we onlangs mensen over de vloer hadden die richting Amerika trekken in de streek waar wij jaren geleden waren en tijdens het foto's kijken herinnerde ik me iemand die me daar (voor een bepaalde winkel) naar Blanding stuurde. Wij zaten toen in Moab. Moab-Blanding is 120 km. Zijn aanwijzing was "It's just outside Moab". Ginder is 120 km dus 'just outside'. Hier is 100km voor vele mensen al een hele rit. Mijn buurvrouw bv. durft niet eens zo ver te rijden met de auto, mijn schoonbroer heeft al 5 jaar zijn rijbewijs en is nog nooit verder geraakt dan Antwerpen (50km) en toen ik mijn collega's de vraag stelde waren er 3 van de 7 die zich geen rit konden herinneren buiten de rit naar de luchthaven toen ze vorig jaar op vakantie vertrokken. Kortom: ik veronderstel dat de meerderheid van de mensen hier zelden langere ritten maken dan 100km en als ze het dan toch doen het meestal voor vakantie is...
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je merkt bv ook aan allerlei sites dat afstand hier een probleem is. Op tweedehands-sites kan je ingeven binnen welke straal je wil zoeken; 5km, 15km, 25km, 50km,...
Hier is 50km vaak al onoverkomelijk terwijl je vele landen dan nog maar net het dorp uit bent. Beperkt dat onze vrijheid niet? Zouden we niet 'gelukkiger' zijn als we die schrik voor afstanden van ons af zouden werpen?
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op minder dan 100 kilometer heb je hier al de centrum steden bijeen.
Je moet dikwijls niet verder dan een 20 km rijden om in een stad terecht te komen In dat opzicht is 100 km rijden al heel ver en uitzonderlijk uiteraard. Gelukkig voor de brandstof kosten en het milieu
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En er is natuurlijk nog meer dan steden alleen. Landschappen, natuur,... We zoeken dat allemaal op als we op vakantie gaan maar vergelijkbare landschappen die hier in een straal van pakweg 300 a 400 km te vinden zijn (makkelijk doenbaar op 1 dag) worden straal genegeerd. Is het enkel omdat wij gewend zijn dat we binnen pakweg 50km alles vinden wat we nodig hebben dat we niet geneigd zijn verder dan 50 a 100km te rijden voor eender wat?
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tijd zal ook wel een rol spelen, en samenhangend de bereikbaarheid. Een rechte baan van 100km, zonder verkeer, of eerst langs de Brusselse ring, over Antwerpen om in kalmthout p de heide te wandelen, neen dank u
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die zullen inderdaad ook wel een rol spelen.
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 4 jaar geleden , 350km heen & 350km terug
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Binnen België? Eind jaren zeventig naar Aarlen.
Ik was er nog nooit geweest. Ik dacht: "Goh, ik ga vandaag eens naar Aarlen." Ik bleef er overnachten. Noem ze daar geen Walen. Dat hebben ze niet graag.
Ex Gladio Libertas Laatst gewijzigd door Gamla : 15 juni 2016 om 03:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vermoed een nazi bijeenkomst. Dat heb ik in Zweden ook eens gedaan.
Tijdens de pauze was er koffie en cake. En jij?
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() Eergisteren Bichlbach,Oostenrijk naar huis.Ongeveer 900 km.Ware het niet van de 25 wegenwerken het was nog ontspannend geweest ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nog wat roepen op het internet. Financiële steun hier en daar en voor de rest niets meer.
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik merk dat ook als mijn broer op bezoek komt, zeg ik dat we daar (of daar) effe heenrijden, vraagt hij hoeveel km dat is, zeg ik; zo'n 150 of 200 ( ik noem maar wat), roept hij uit; "Is dat 'effe' heenrijden, is d�*t vlakbij?!!?"
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maastricht (heen en terug)
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of in ieder geval toch meer Italië dan Oostenrijk.
![]() |