![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat om geloof, zonder mogelijkheid tot bewijsvoering dat hetgene waarin gelooft wordt ook bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als het niet waar zou zijn dan moet een andere God mij maar tegen morgenmiddag doodbliksemen, anders erkent hij mijn macht. Als die God dat niet doet dan moet hij wel weten dat hij een broekschijter is . Als straf zal ik dan Gust de Gorilla opdracht geven hem eens flink langs achter te pakken. Hetzelfde geldt voor de zoon van die andere God , Jezus Christus, bliksem mij tegen morgenmiddag maar neer anders komt Gust de Gorilla ook eens bij u langs. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar dan komen we bij de islam en dat is een heel ander verhaal. Dat is een godsdienst die oproept om afvalligen van het geloof en ongelovigen te doden (de lijst met afschuwelijke dingen is lang). Hun profeet voerde oorlogen, executeerde persoonlijk mensen, hij was gewelddadig, kortom een monster. Mensen die zo'n persoon als voorbeeld nemen en aanbidden, zijn ook monsters. Men beweert dat de misdadigers van IS geen 'echte' moslims zijn, maar het zijn wel perfecte klonen van hun profeet. En ... de islam is ook een godsdienst.
![]() |
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh, dan herhaalt u toch maar wat al van bij het begin werd gezegd, nl. dat geloof en wetenschap elk hun werkterrein hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om welke reden zou u het eerste aannemen (het historisch element), maar het tweede (het theologisch element) sowieso verwerpen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het theologische aspect is gewoon een uitvinding van de mens. De god van de Christenen zegt dat wij iedereen moeten liefhebben, zelfs onze vijanden, terwijl de god van de islam zegt dat afvalligen en ongelovigen moeten gedood worden. Enorme tegenstellingen dus naargelang de religie. Dan spreek ik nog niet over de andere godsdiensten. Een almachtige god of 'opperwezen' die oproept tot het vermoorden van medemensen, vindt u dat normaal? Of heeft profeet mohammed hem niet goed begrepen? In dat geval had deze god al lang moeten ingrijpen. Ik heb de indruk dat u rond de islam, ook een religie uiteraard, blijft fietsen, niettegenstaande ik al enkele malen de islam heb aangehaald. Ook reageert u niet op het gegeven dat er reeds miljoenen en miljoenen vermoord zijn, ten gevolge van religie. Wat is uw idee daarover?
![]() |
![]() |
#248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik kan niet alles lezen. Zeer korte samenvatting?
![]() |
#251 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik haal enkele opmerkelijke tegenstellingen tussen het Christendom en de islam aan. Of gaat u nu zeggen dat er verschillende goden zijn? U heeft niets, enkel een 'geloof' in een verzonnen god.
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 19 juni 2016 om 18:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Europees Commissaris
|
![]() Dubbel
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 19 juni 2016 om 17:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zou ik dan wel moeten "hebben" buiten het geloof? U schijnt nog altijd op het verkeerde pad te wandelen waarbij u geloof in Gods bestaan wil steunen op bewijzen. Dan is nog de vraag welke soort bewijzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Misschien is dit een leuke gesprekspartner voor u, die gelooft ook in een god: https://www.youtube.com/watch?v=pmRJTxqd6J8
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 19 juni 2016 om 19:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als u verre neef van u een moord pleegt, voelt u zich dan ook aangesproken? Welnu, ik voel me als gelovige niet verantwoordelijk voor wat bepaalde mensen in een ver of nabij verleden ooit hebben uitgevreten en daarbij de godsdienst instrumentaliseerden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als een verre neef van u een moord pleegt, voelt u zich dan ook aangesproken? Welnu, ik voel me als gelovige niet verantwoordelijk voor wat bepaalde mensen in een ver of nabij verleden ooit hebben uitgevreten en daarbij de godsdienst instrumentaliseerden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Liefde is een emotie die wel degelijk waar te nemen is in hersenen, is religie een emotie? Vernieuwend inzicht!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is immers geen overgang gemaakt van levenloze materie naar cellen die beginnend leven zou moeten inhouden. Lees maar eens wat over het Miller-Urey-experiment. |
|
![]() |
![]() |