Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2016, 09:22   #941
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Waarom moet gij u identificeren met iets en iemand? Ik heb dat absoluut niet nodig. Niet als Belg, niet als Vlaming, en ook niet als Bulgaar of Est.
Probeer eens een dag u niet te identificeren, en zie of ge het overleeft. Als ik het kan, kan u het toch ook?
identificeren is veel gezegd. Ik bedoel dat men toch een bepaalde identiteit heeft, tot een bepaalde groep behoort, of men het nu wil of niet. De groep kan een natie zijn, een vereniging, een hobbyclub, zelfs een gezin. Taal, cultuur, gewoonten, nationale symbolen, etc zijn allemaal het cement dat een bevolking tot een groep maakt.
Behalve Vlaming ben ik uiteraard veel meer dan een deel van die groep. Zeker wij noorderlingen zijn in verre mate geïndividualiseerd waardoor we het groepsgevoel meer relativeren.
Het tribalisme als groepsgevoel dat zich uit tijdens een voetbalwedstrijd, en dat kan Club Brugge tegen Anderlecht zijn, of België tegen Wales, is heel sterk. Maar dat heeft niets met nationalisme te maken, maar eerder met een primair groepsinstinct. Wij tegen hen. Inzet: territorium en dus grondstoffen, voedsel, vruchtbare vrouwen, nakomelingen, voortbestaan van de groep.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 09:26   #942
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik heb het betreffende stukje ook gezien en hij had wel gelijk. De Nederlandse journalist bevestigde trouwens: de Waalse en Vlaamse journalisten op het EK die praten geen woord met elkaar.
Hij zat gewoon wat uit zijn nek te lullen. Zo van Courtois is vroeger nog volleybalspeler geweest en daarom bokst hij de bal goed weg. Heeft hij ooit al eens volleybal gezien?

Ik heb dat programma trouwens al een paar keer gezien en dat is vreselijk slecht. Ze zitten er daar ongeinteresseerd en sjagrijnig bij. Zuur omdat Holland er niet bij is.

De NOS (of wat het nu is) heeft trouwens al delen van dat programma geschrapt omdat het gezever was.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 28 juni 2016 om 09:27.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 09:31   #943
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
België leeft, past zich aan de nieuwe tijd en aan nieuwe eisen van die tijd. Dit is niet altijd evident, niet altijd gemakkelijk. Aan pessimisten zoals u heeft niemand iets.

U snapt er ook niet veel van, is het niet?
Belgie past zich helemaal nergens aan aan. Belgie moddert gewoon wat aan en heterogeniseert de bevoegdheden verder. Straks ga je nog beweren dat de zesde staatshervorming een aanpassing is aan de nieuwe tijden. Helemaal niet, het is een lappendeken van verschrikkelijke institutionele hervormingen waar niemand iets aan heeft. Ik ben geen pessimist, ik ben een realist, die niet blind is voor de manier waarop dit land werkt. Daardoor begrijp ik het heel erg goed, in tegenstelling tot iemand als jij, die zijn kop blijft in de grond steken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 09:37   #944
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Belgie past zich helemaal nergens aan aan. Belgie moddert gewoon wat aan en heterogeniseert de bevoegdheden verder. Straks ga je nog beweren dat de zesde staatshervorming een aanpassing is aan de nieuwe tijden. Helemaal niet, het is een lappendeken van verschrikkelijke institutionele hervormingen waar niemand iets aan heeft. Ik ben geen pessimist, ik ben een realist, die niet blind is voor de manier waarop dit land werkt. Daardoor begrijp ik het heel erg goed, in tegenstelling tot iemand als jij, die zijn kop blijft in de grond steken.
Gisteren had ik mensen op bezoek die al zo’n goede twee jaar in Engeland werken. Na de te verwachte discussie over Brexit, ging het gesprek verder over het alledaagse leven in Engeland als dusdanig. Ze kwamen na die twee jaar werken in Engeland, op basis van de feiten, en in vergelijking met België en Nederland, tot de conclusie dat in Engeland:
°het leven peperduur is.
°de lonen voor de meeste mensen laag zijn.
°het standenonderscheid nog altijd zeer hoog is.
°de Engelse sociale zekerheid te wensen overlaat.

Ze waren dan ook van plan om zo vlug mogelijk (na einde contract) naar België terug te keren. Want hier is het beter.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 juni 2016 om 09:43.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 09:46   #945
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Om terug op het voetbal te komen. Iets dat mij bij Lukaku wel opviel is dat hij problemen heeft met zijn conditie. Na een balverlies moest hij de bal gaan terughalen. Dat deed hij goed, maar achteraf stond hij minutenlang te hijgen.
Teveel spieren gekweekt?
Oud 28 juni 2016, 09:51   #946
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Kaproen al komen uitleggen hoe een land van 300.000 in voetbal kan winnen van een land van 50 miljoen ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 09:56   #947
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gisteren had ik mensen op bezoek die al zo’n goede twee jaar in Engeland werken. Na de te verwachte discussie over Brexit, ging het gesprek verder over het alledaagse leven in Engeland als dusdanig. Ze kwamen na die twee jaar werken in Engeland, op basis van de feiten, en in vergelijking met België en Nederland, tot de conclusie dat in Engeland:
°het leven peperduur is.
°de lonen voor de meeste mensen laag zijn.
°het standenonderscheid nog altijd zeer hoog is.
°de Engelse sociale zekerheid te wensen overlaat.

Ze waren dan ook van plan om zo vlug mogelijk (na einde contract) naar België terug te keren. Want hier is het beter.
Irrelevante post op basis van wat emotioneel gewauwel. Zoals steeds als je weer eens met je rug tegen de muur staat.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 28 juni 2016, 10:03   #948
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Irrelevante post op basis van wat emotioneel gewauwel. Zoals steeds als je weer eens met je rug tegen de muur staat.
Niks te emotioneel. De feiten zijn het , verhaald door mensen die het kunnen weten. Dit in tegenstelling tot u die er zo maar op los kletst. Uw reactie echter lijkt me eerder wél emotioneel rancuneus gebrabbel en bovendien volstrekt naast de kwestie. Maar goed, zo verwonderlijk is dit laatste nu ook weer niet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 juni 2016 om 10:07.
Oud 28 juni 2016, 10:08   #949
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niks te emotioneel. De feiten zijn het , verhaald door mensen die het kunnen weten. In tegenstelling tot u die er zo maar op los kletst. Uw reactie echter lijkt me eerder wel emotioneel rancuneus gebrabbel en bovendien volstrekt naast de kwestie. Maar goed, zo verwonderlijk is dit laatste nu ook weer niet.
Neen, u vertelt een verhaaltje van 2 personen. Dat zijn geen feiten, dat zijn subjectieve indrukken. En elke keer weer als u gewezen wordt op uw gebrekkige debat kwaliteiten, tracht u de discussie te laten verzanden door een spelletje "alles wat je zegt dat ben je zelf". Bij deze besef ik weer dat ik in u geen discussiepartner kan vinden dat mijn niveau weet te benaderen.
Oud 28 juni 2016, 10:13   #950
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Om terug op het voetbal te komen. Iets dat mij bij Lukaku wel opviel is dat hij problemen heeft met zijn conditie. Na een balverlies moest hij de bal gaan terughalen. Dat deed hij goed, maar achteraf stond hij minutenlang te hijgen.
Teveel spieren gekweekt?
dat was idd opvallend. Het was wel een serieuze inspanning natuurlijk.

langs de andere kant recupereerde hij daarachter wel.
Oud 28 juni 2016, 10:18   #951
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:

Zo gaat dat systematisch in het oosten.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 10:21   #952
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Iemand vertelde me dat in de sociologie men spreekt van "Ninety-minute patriotism". Vond ik wel toepasselijk
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 10:24   #953
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
België leeft, past zich aan de nieuwe tijd en aan nieuwe eisen van die tijd. Dit is niet altijd evident, niet altijd gemakkelijk. Aan pessimisten zoals u heeft niemand iets.

U snapt er ook niet veel van, is het niet?
België leeft omdat er aan 10% van de huizen een Belgische vlag hangt met daar jupiler en coca cola op? Hou toch op, man.

In mijn vriendenkring en familie is het als een speld in een hooiberg zoeken naar iemand die gepassioneerd voor die belgjes supportert. En het zijn dan nog meestal de kleine kinderen (door school) of vrouwen die niet weten wat een gele kaart en een penalty is.

Het is carnaval. Of halloween. Het is aftellen tot wanneer de (gratis) jupiler en coca cola vlagjes uit het straatbeeld zijn.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 10:38   #954
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, u vertelt een verhaaltje van 2 personen. Dat zijn geen feiten, dat zijn subjectieve indrukken. En elke keer weer als u gewezen wordt op uw gebrekkige debat kwaliteiten, tracht u de discussie te laten verzanden door een spelletje "alles wat je zegt dat ben je zelf". Bij deze besef ik weer dat ik in u geen discussiepartner kan vinden dat mijn niveau weet te benaderen.
Als men meer dan 2 jaar in Engeland woont, daar werkt, beroepshalve zich onderdompelt in het Engels leven, de Engelse toer opgaat in zijn vrije tijd, kortom 'op zijn Engels' leeft, de vergelijking kan trekken met het leven in het thuisland, dan zal men heus wel een objectieve beoordeling kunnen geven. Dat is toch de evidentie zelf.

Ik stel vast dat uw begripsvermogen weliswaar niet helemaal ontbreekt, maar toch erg beperkt is. Doe eens een inspanning om het wat op te krikken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 juni 2016 om 10:48.
Oud 28 juni 2016, 10:41   #955
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Teveel spieren gekweekt?
Had ik in een eerdere post ook aangegeven, dus het was mij ook opgevallen.

Ik vond ondanks de weinige minuten die Benteke kreeg, een betere indruk geven dan Lukaku ondanks zijn twee goals.
Oud 28 juni 2016, 11:00   #956
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat was idd opvallend. Het was wel een serieuze inspanning natuurlijk.

langs de andere kant recupereerde hij daarachter wel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Had ik in een eerdere post ook aangegeven, dus het was mij ook opgevallen.

Ik vond ondanks de weinige minuten die Benteke kreeg, een betere indruk geven dan Lukaku ondanks zijn twee goals.
Ja het is wel opvallend dat al die spelers die naar Engelse clubs gaan een massa spieren bijkweken. Dat is natuurlijk goed voor de kracht en de sprint, maar als je teveel spieren hebt is dat niet goed voor de uithouding.

En één van de dingen die je Lukaku kan verwijten is dat hij te weinig beweegt zonder de bal. Misschien daarom?
Oud 28 juni 2016, 11:08   #957
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
wat is daar eigenlijk zo emotioneel aan?
Oud 28 juni 2016, 11:15   #958
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
België leeft omdat er aan 10% van de huizen een Belgische vlag hangt met daar jupiler en coca cola op? Hou toch op, man.

In mijn vriendenkring en familie is het als een speld in een hooiberg zoeken naar iemand die gepassioneerd voor die belgjes supportert. En het zijn dan nog meestal de kleine kinderen (door school) of vrouwen die niet weten wat een gele kaart en een penalty is.

Het is carnaval. Of halloween. Het is aftellen tot wanneer de (gratis) jupiler en coca cola vlagjes uit het straatbeeld zijn.
ja, mensen decoreren nu eenmaal graag met onnozelheden, hetgeen het consumerisme hen oplegt. Met kerstmis zijn het de kerstmannen die op de daken klimmen, met Halloween heksen en met t voetbal jupilervlaggen. Belachelijk gewoon.
Oud 28 juni 2016, 11:15   #959
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht

Dat beweer ik ook niet. U moet goed lezen.

Wat u familie betreft, ik ben niet zeker of uw familie en uw vriendenkring de gepaste en geknipte omgeving is om naar supporters te zoeken van een Belgische nationale ploeg.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 juni 2016 om 11:16.
Oud 28 juni 2016, 12:11   #960
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Kaproen al komen uitleggen hoe een land van 300.000 in voetbal kan winnen van een land van 50 miljoen ?
Normaal gezien kan dit niet.
Dit is een uitzonderlijke uitslag.
En ik heb die verkeerd voorspeld, dat geef ik zeker toe.

Het is de uitzondering die de regel bevestigt.

Het feit dat iedereen nu stomverbaasd is ,
dat IJsland won van Engeland
is het mooiste bewijs dat iedereen wel beseft
dat de normale gang is ,
,wat op 7 van de 8 kwart finales gebeurde;
het land met de meeste inwoners wint van het land met de minste inwoners.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be