![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Sport Van voetbal tot worstelen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#941 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Behalve Vlaming ben ik uiteraard veel meer dan een deel van die groep. Zeker wij noorderlingen zijn in verre mate geïndividualiseerd waardoor we het groepsgevoel meer relativeren. Het tribalisme als groepsgevoel dat zich uit tijdens een voetbalwedstrijd, en dat kan Club Brugge tegen Anderlecht zijn, of België tegen Wales, is heel sterk. Maar dat heeft niets met nationalisme te maken, maar eerder met een primair groepsinstinct. Wij tegen hen. Inzet: territorium en dus grondstoffen, voedsel, vruchtbare vrouwen, nakomelingen, voortbestaan van de groep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#942 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dat programma trouwens al een paar keer gezien en dat is vreselijk slecht. Ze zitten er daar ongeinteresseerd en sjagrijnig bij. Zuur omdat Holland er niet bij is. De NOS (of wat het nu is) heeft trouwens al delen van dat programma geschrapt omdat het gezever was. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 28 juni 2016 om 09:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#943 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgie past zich helemaal nergens aan aan. Belgie moddert gewoon wat aan en heterogeniseert de bevoegdheden verder. Straks ga je nog beweren dat de zesde staatshervorming een aanpassing is aan de nieuwe tijden. Helemaal niet, het is een lappendeken van verschrikkelijke institutionele hervormingen waar niemand iets aan heeft. Ik ben geen pessimist, ik ben een realist, die niet blind is voor de manier waarop dit land werkt. Daardoor begrijp ik het heel erg goed, in tegenstelling tot iemand als jij, die zijn kop blijft in de grond steken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#944 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
°het leven peperduur is. °de lonen voor de meeste mensen laag zijn. °het standenonderscheid nog altijd zeer hoog is. °de Engelse sociale zekerheid te wensen overlaat. Ze waren dan ook van plan om zo vlug mogelijk (na einde contract) naar België terug te keren. Want hier is het beter. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 juni 2016 om 09:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#945 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om terug op het voetbal te komen. Iets dat mij bij Lukaku wel opviel is dat hij problemen heeft met zijn conditie. Na een balverlies moest hij de bal gaan terughalen. Dat deed hij goed, maar achteraf stond hij minutenlang te hijgen.
Teveel spieren gekweekt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#946 |
Banneling
|
![]() Kaproen al komen uitleggen hoe een land van 300.000 in voetbal kan winnen van een land van 50 miljoen ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#947 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#948 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niks te emotioneel. De feiten zijn het , verhaald door mensen die het kunnen weten. Dit in tegenstelling tot u die er zo maar op los kletst. Uw reactie echter lijkt me eerder wél emotioneel rancuneus gebrabbel en bovendien volstrekt naast de kwestie. Maar goed, zo verwonderlijk is dit laatste nu ook weer niet.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 juni 2016 om 10:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#949 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#950 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
langs de andere kant recupereerde hij daarachter wel.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#951 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#952 |
Minister
|
![]() Iemand vertelde me dat in de sociologie men spreekt van "Ninety-minute patriotism". Vond ik wel toepasselijk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#953 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() In mijn vriendenkring en familie is het als een speld in een hooiberg zoeken naar iemand die gepassioneerd voor die belgjes supportert. En het zijn dan nog meestal de kleine kinderen (door school) of vrouwen die niet weten wat een gele kaart en een penalty is. ![]() Het is carnaval. Of halloween. Het is aftellen tot wanneer de (gratis) jupiler en coca cola vlagjes uit het straatbeeld zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#954 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel vast dat uw begripsvermogen weliswaar niet helemaal ontbreekt, maar toch erg beperkt is. Doe eens een inspanning om het wat op te krikken. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 juni 2016 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#955 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vond ondanks de weinige minuten die Benteke kreeg, een betere indruk geven dan Lukaku ondanks zijn twee goals.
![]() |
![]() |
#956 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En één van de dingen die je Lukaku kan verwijten is dat hij te weinig beweegt zonder de bal. Misschien daarom? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#957 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#958 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#959 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat u familie betreft, ik ben niet zeker of uw familie en uw vriendenkring de gepaste en geknipte omgeving is om naar supporters te zoeken van een Belgische nationale ploeg. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 juni 2016 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#960 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is een uitzonderlijke uitslag. En ik heb die verkeerd voorspeld, dat geef ik zeker toe. Het is de uitzondering die de regel bevestigt. Het feit dat iedereen nu stomverbaasd is , dat IJsland won van Engeland is het mooiste bewijs dat iedereen wel beseft dat de normale gang is , ,wat op 7 van de 8 kwart finales gebeurde; het land met de meeste inwoners wint van het land met de minste inwoners. |
|
![]() |
![]() |